eigen paard en verzekering?hoe hebben jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:26

Mijne is ook verzekerd en ik ben blij toe
Ik zit bij bogaart ofzo iets Me vader regelt het allemaal.. dus weet ook niet hoeveel het kost
Maar ja zoals ik al zei ben blij da die verzekerd is, want ja hij heeft al een keer een fiets kapot gemaakt... en nu wat met ze been, en de verzekering betaalt het allemaal

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:31

Mijne is voor het aankoopbedrag verzekerd. Volledig, met terugkoopregeling bij afkeur. Want als ze niet meer geschikt zou zijn voor de sport zou ze als fokmerrie haar dagen kunnen vullen Lekker op de wei ofzo.

Gelukkig is het (nog) niet zover.

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:33

Ik ben ook bij interpolis verzekerd,100euro per 3mnden ,en daar zit de extra verzekering van 150euro pj bij inbegrepen!!!
Ze is voor 3000 verzekerd,maar nu had mn paard wel dierenartskosten.
En nou was mn vraag ff tussendoor ,hoe regelen jullie dat bij interpolis,want bij mij willen ze niet uitbetalen,gaat nu onder de hand over een bedrag van rond de 400Euro.
Maar iedere x betaal ik uit eigen zak want dan is er weer iets in de papieren niet goed enz!!
Ik weet t ik ben blond maar hoe regelen jullie dat met je verzekering als je paard iets heeft??
Sorry voor t offtopic gaan maar ik dacht miss kan dat hier in dit topic ook ff uitgelegd worden
Alvast thnxxx

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:41

de mijne had 1 dec een allergische reactie op een wormenkuur.

ik heb eerst de DA laten komen en later de verz ingelicht en een schade formulier aangevraagt.

ik betaal de rek eerst en krijg later het verz bedrag terug gestort.

de tandarts rek heb ik niet vergoed gehad ook enten niet.

maar van haar schieffel is ook uitgekeerd.

nu moet ik weer even afwachten er is een rek van de 2de schieffel onderweg en ik moet de rek van de allergie toestant nog krijgen.

mijn DA stuurt het rapport [schade] gelijk door naar Interpolis en binnen 1 mnd is het geregeld.

soms proberen ze er onderuit te komen maar dan gewoon voet bij stuk houden.

ik ben nog steeds tevreden over Interpolis.
heb 2 paarden gehad die afghekeurd zijn en veel ziektekosten gehad.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:45

Chessiej schreef:
Maar ja zoals ik al zei ben blij da die verzekerd is, want ja hij heeft al een keer een fiets kapot gemaakt... en nu wat met ze been, en de verzekering betaalt het allemaal

Dit valt gewoon onder je eigen aansprakelijkheidsverzekering (of van je ouders).

flowerxxx

Re: eigen paard en verzekering?hoe hebben jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:50

Ik vind het erg dom om je voor niets te verzekeren.

Een operatie van een paar duizend euro is voor de meeste mensen niet zomaar te betalen. Je kunt dan behoorlijk in de moeilijkheden komen. Veel mensen kunnen dat bedrag niet zomaar ophoesten.

Daarbij je hebt toch zelf ook een verzekering voor overlijden, ziektekosten, brand etc? Voor een duur paar zou ik mij dan ook wel verzekeren.

Een goedkope pony of oudpaard zou ik minder snel verzekeren. Die hebben financieel gewoon weinig waarde. Je zou zelf nog kunnen betalen. En dure operaties op een hoge leeftijd is altijd maar de vraag wat het nut dan nog is. Maar als je een duur paard hebt, of een dier wat goede prestaties leverd in de sport zou ik het wel verzekeren.

Ik hoor trouwens heel vaak dat mensen die een bedrijf in de paarden hebben de dieren niet individueel verzekeren. Als er een ziek wordt of dood gaat is dat bedrijfsrisico. Allen de toppers hebben een verzekering.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:14

flowerxxx schreef:
Voor een duur paar zou ik mij dan ook wel verzekeren.

Als je een "duur" paard wilt verzekeren betaal je een erg hoge premie. Als je paard een paar jaar niets heeft en je zet het geld op een spaarrekening, dan heb je er nog wat aan. Het geld van de verzekering ben je hoe dan ook kwijt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:34

flowerxxx schreef:
Ik vind het erg dom om je voor niets te verzekeren.

Een operatie van een paar duizend euro is voor de meeste mensen niet zomaar te betalen. Je kunt dan behoorlijk in de moeilijkheden komen. Veel mensen kunnen dat bedrag niet zomaar ophoesten.

Daarbij je hebt toch zelf ook een verzekering voor overlijden, ziektekosten, brand etc? Voor een duur paar zou ik mij dan ook wel verzekeren.

Een goedkope pony of oudpaard zou ik minder snel verzekeren. Die hebben financieel gewoon weinig waarde. Je zou zelf nog kunnen betalen. En dure operaties op een hoge leeftijd is altijd maar de vraag wat het nut dan nog is. Maar als je een duur paard hebt, of een dier wat goede prestaties leverd in de sport zou ik het wel verzekeren.

Ik hoor trouwens heel vaak dat mensen die een bedrijf in de paarden hebben de dieren niet individueel verzekeren. Als er een ziek wordt of dood gaat is dat bedrijfsrisico. Allen de toppers hebben een verzekering.

Hoe vaak moet je een dure operatie laten doen? Ik ben al 15 jaar actief lid van de NVVR, ken daar veel mensen en weet van precies twee gevallen, waarbij een paard enige tijd in Utrecht heeft gestaan. Dat heeft bij beiden zeker geen 5000 euro gekost. Het risico is in mijn ogen zodanig laag dat ik dat niet wens te verzekeren. Deze beslissing heeft me ondertussen meer geld opgelevert dan alle medische kosten van 17 jaar paardenbezit bij elkaar. Zelfs al zou ik nu geconfronteerd worden met 5000 euro medische kosten, dan nog ben ik goedkoper uit.

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:06

@Mirgino ,oh ok thnx ,ik heb de arts laten komen heb de verz ingeschakeld,dus moet dan de rekening betalen en dan krijg je t vanzelf terug ofzo!!
Tot hoe lang geleden kan je t terug vorderen weet je dat ook toevallig???
En moet ik t schadeformulier gewoon naar de DA doorsturen???
Iig al bedankt voor wat ik nu weet

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:01

ik heb de mijne verzekerd omdat ik wel de gewone kosten kan betalen maar als hem iets zou gebeuren ik de rest niet kan betalen en ik niet voor de keuze zou willen komen te staan dat ik hem niet kan bieden wat hij op dat moment nodig heeft want ff 5000 euro heb ik niet zo liggen en ik denk dat maar weinig mensen dat hebben!

verder heb ik hem ook verzekerd voor diefstal niet om het geld maar gewoon omdat hij onvervangbaar is! en ik vindt het ergens wel verstandig je weet nooit in wat voor situatie je terecht kan komen financieel bedoel ik wie weet raak je je baan kwijt of gebeurt er wat anders....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:27

ikke schreef:
Hoe vaak moet je een dure operatie laten doen? .

Laten we hopen nooit. Hoe groot is de kans dat je huis af fikt. Klein, maar bijna iedereen heeft wel een brandverzekering. Het is aan ieder om zichzelf ergens voor te verzekeren, maar je opmerking over als je dat niet kan betalen moet je ook niet aan een paard beginnen is gewoon erg verkeerd en kortzichtig te noemen.
Om op deze vraag terug te komen. Stalgenoot van mij had 2 paarden. Paard 1 kreeg koliek. Eerst een dag op stal aangekeken. Da zeker 2 a 3 x op 1 dag (was in het weekend en s avonds) langsgekomen. Paard moest naar Rozendaal, foto's onderzoek hele reutemeteut. Uiteindelijk geopereerd. Iets van een week daar gestaan, toen weer terug naar stal. 2 weken later weer koliek, weer terug naar Rozendaal. Weer onderzoek, uiteindelijk werd besloten om het paard in te laten slapen, maag was geknapt oid.
Paard 2 kreeg 2 weken later óók koliek, weer da langsgekomen, onderzoeken, spoelen enz.. Bij het paard bleek de darmen gedraaid te zijn oid. Maar helaas bleek ook dit paard uiteindelijk niet te helpen en o.a. vanwege de leeftijd (21) in laten slapen. Hoe vaak moet je een dure operatie laten doen? Laten we hopen niet vaak, liefst helemaal niet, maar als het misgaat wordt het iig vergoed en weet je dat alles wat mogelijk is dat dat ook gedaan kan worden zonder enige financiele beperking. Dit had zij nooit zelf in 1x op kunnen hoesten, hoe welgesteld ze ook is, dit zijn kosten die je niet kunt overzien.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:28

goldflower schreef:
@Mirgino ,oh ok thnx ,ik heb de arts laten komen heb de verz ingeschakeld,dus moet dan de rekening betalen en dan krijg je t vanzelf terug ofzo!!
Tot hoe lang geleden kan je t terug vorderen weet je dat ook toevallig???
En moet ik t schadeformulier gewoon naar de DA doorsturen???
Iig al bedankt voor wat ik nu weet

ik pm je even!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:12

flowerxxx schreef:
Een goedkope pony of oudpaard zou ik minder snel verzekeren. Die hebben financieel gewoon weinig waarde.

Financieel mischien weinig waarde maar emotioneel is mijn bijzonder goedkoop paard(lees gratis) voor mij meer waard dan wel paard ook.
Overigens is een bv koliekoperatie even duur bij een goedkoop paard als een duur paard

Ik laat mijn paard niet creperen omdat hij toch maar gratis was.
Al was er nog maar 1 kans en die was in China...dan gaat hij naar China.

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:45

Sammie schreef:
Chessiej schreef:

Dit valt gewoon onder je eigen aansprakelijkheidsverzekering (of van je ouders).

De verzekering heeft het toen betaalt, dus zal wel goed zijn
Want hij had hem kapot gemaakt, was achteruit gelope en zo over die fiets heen, was niet met mij, maar me verzorgster reed er toen op ik was op vakantie
Maar ja maak niet uit, het is betaalt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:27

Sammie schreef:
ikke schreef:
Hoe vaak moet je een dure operatie laten doen? .

Laten we hopen nooit. Hoe groot is de kans dat je huis af fikt. Klein, maar bijna iedereen heeft wel een brandverzekering. Het is aan ieder om zichzelf ergens voor te verzekeren, maar je opmerking over als je dat niet kan betalen moet je ook niet aan een paard beginnen is gewoon erg verkeerd en kortzichtig te noemen.

Hoezo? Het is mijn uitgangspunt; wat jij doet en vindt in deze is jouw zaak.
Die brandverzekering vind ik niet vergelijkbaar. Het geld om een nieuw huis te bouwen heb ik inderdaad niet, het geld voor een ingrijpende medische behandeling is er gewoon; mede omdat dat een van MIJN uitgangspunten is.
Sammie schreef:
Om op deze vraag terug te komen. Stalgenoot van mij had 2 paarden. Paard 1 kreeg koliek. Eerst een dag op stal aangekeken. Da zeker 2 a 3 x op 1 dag (was in het weekend en s avonds) langsgekomen. Paard moest naar Rozendaal, foto's onderzoek hele reutemeteut. Uiteindelijk geopereerd. Iets van een week daar gestaan, toen weer terug naar stal. 2 weken later weer koliek, weer terug naar Rozendaal. Weer onderzoek, uiteindelijk werd besloten om het paard in te laten slapen, maag was geknapt oid.
Paard 2 kreeg 2 weken later óók koliek, weer da langsgekomen, onderzoeken, spoelen enz.. Bij het paard bleek de darmen gedraaid te zijn oid. Maar helaas bleek ook dit paard uiteindelijk niet te helpen en o.a. vanwege de leeftijd (21) in laten slapen. Hoe vaak moet je een dure operatie laten doen? Laten we hopen niet vaak, liefst helemaal niet, maar als het misgaat wordt het iig vergoed en weet je dat alles wat mogelijk is dat dat ook gedaan kan worden zonder enige financiele beperking. Dit had zij nooit zelf in 1x op kunnen hoesten, hoe welgesteld ze ook is, dit zijn kosten die je niet kunt overzien.

Het is een feit dat een koliekoperatie zeer risicovol is. Een goede vriendin van me heeft er ook haar paard aan afgegeven. Een ander NVVR-lid enige jaren geleden ook (de twee gevallen die mij bekend zijn, inderdaad). Mede hierdoor en door de ervaringen van de diverse dierenartsen die ook lid zijn, zal ik in voorkomend geval ook echt wel drie keer achter mijn oor krabben hoe zinvol de operatie kan zijn. De kans is zeer aanwezig dat ik in het belang van het paard geen operatie doe en het paard laat inslapen. Het belang van het paard staat in zo'n geval boven mijn eigen belangen/emoties en ik wéét waar ik de kennis vandaan moet halen voor een verstandige beslissing.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:58

ikke schreef:

Dan kun jij ook niet tegen een ander gaan zeggen; dan moet je maar geen paard kopen als je geen 5000 in 1x op tafel kan leggen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:16

Sammie schreef:
ikke schreef:

Dan kun jij ook niet tegen een ander gaan zeggen; dan moet je maar geen paard kopen als je geen 5000 in 1x op tafel kan leggen.

Zeg ik dat dan? Ik vind dat wel en ik hoop dat mensen snappen wat ik ermee wil zeggen; namelijk dat een paard meer kan zijn dan de aanschaf, de stalling en de verzorging. Het is veelal verstandiger om zelf die buffer te hebben dan dat door iemand anders (lees: verzekering) te laten verzorgen.
Dat sommige mensen dat anders zien is best, maar ik vind het ook niet handig overkomen om dan iemand voor dom uit te maken, omdat ie zelf voor een buffer zorgt, i.p.v. dat door een ander te laten doen(verzekering) zoals dat hier eerder door flowerxxx verweten werd.

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 00:28

Citaat:
Het is veelal verstandiger om zelf die buffer te hebben dan dat door iemand anders (lees: verzekering) te laten verzorgen.

Euhm....sorry hoor,maar ik héb het achter de hand,
maar waarom zelf betalen als de verzekering het ook voor je doet?
en dat een paard meer is dan aankoop enzo wisten we al láng

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:50

Het hoeft niet alleen om een dure operatie te gaan. Denk maar eens hoevaak de DA voor gewone of kleinere zaken langskomt. Bij elkaar is dat toch meer dan de premie voor de verzekering.

En over het algemeen zijn ingrepen bij paarden heel erg duur. Zeker als het op een operatie aankomt kom je voor gigantische kosten te staan. Je paard moet vaak verder weg en het aantal da die paardenoperaties doen zijn ook niet in overvloed. Ik denk dat je met een paar dagen utrecht wel meer dan 3000 euro moet betalen. En wat te denken van nazorg en aanvullende revalidatie?

Ik vraag mij af of iedereen zoveel geld zomaar op een rekening heeft staan. En zelfs als je het hebt is het de vraag of je dat zomaar even aan je paard kunt besteden.

Als mens heb je toch ook veel verschillende verzekeringen (ziektekosten, overlijden, inboedel, opstal, autoverzekering, rechtsbijstand etc etc) en dan ben ik er vast nog wat vergeten. Als je aan al die dingen wel geld uit wilt geven waarom dan niet aan je paard?

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:05

Nu vind ik ook wel dat het aan de persoon in kwestie zelf is om te beslissen om wel of niet een paard te kunnen kopen. En omdat je bv geen 5000 € op je rekening hebt staan het dan niet zou gaan ..... mmmm dat vind ik ver gezocht. Heb maar eens de pech ( die er sommige toch wel hebben heb ik al gelezen) dat je paard heel veel ziek is. Het ene achter het andere. Dan kom je er waarschijnlijk ook niet met je reserve. En dan kan je ook niet sparen om je reserve op te bouwen.

Trouwens moeten we een paard dan associeren met beter begoede? ( de zogenaamde adel?) En is het dan niet korekt om een paard te hebben als je maar plebs bent?

Er bestaat voor alles een verzekering. En als je die premies optelt per jaar dan om je aan een net bedrag. Ik rij al 10 jaar met de auto, mijn verzekering kost min (zonder omnium )550 €. En ik heb ze nog nooit moeten gebruiken. Van dat geld had ik nu wel andere dingen kunnen doen.

En dit is zo met elke verzekering. Ik ben er zeker van dat ik mijn paard ook laat verzekeren ( eens ik er een heb ). Gewoon het feit dat je dat achter de hand hebt. Er zijn nog andere dingen die ook belangrijk zijn. Je hebt nog een gezin ook. Stel dat van beide zonder werk valt en je hebt net je spaarboek leeggeplunder. Dan heb je de volgende maand wel een gezond paard maar geen brood op de plank ( overdreven natuurlijk).

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:47

Ik vind dat er maar krom geredeneerd wordt.
Er wordt gezegd dat je dom bent wanneer je geen verzekering afsluit terwijl je niet weet hoeveel geld iemand apart heeft staan.
Reken maar eens uit: 250 euro per maand opzij gezet, ik heb mijn paard inmiddels zo'n vier jaar.
De veeartsrekeningen die ik aan haar kwijt was, waren de inentingen, geboortebegeleiding van het veulen, een draadbeentje van het veulen, chippen van het veulen. Al met al nog geen vijfhonderd euro.
Had ik haar verzekerd, dan was ik inmiddels zo'n tweeduizend euro aan verzekeringsgeld kwijt geweest (en had ik misschien een paar honderd euro van de verzekering terug gekregen).
Nu heb ik dat geld allemaal (op die 500 euro na) op mijn rekening staan en kan ik de nodige medische kosten betalen en heb ik ook geld op mijn rekening mocht mijn paard overlijden, dat ik een ander paard weer kan kopen.

Vergelijking met een brandverzekering vind ik niet opgaan omdat er maar weinig mensen zijn die het geld voor een nieuwe woning op hun rekening hebben staan, terwijl het geld voor een nieuw paard of een operatie nog wel op te brengen is.
Verzekering van mens of auto is verplicht, dus dat is geen keuze.

Ik durf dus te zeggen dat ik het minder slim vind wanneer je je paard verzekert, wanneer je wel ruimschoots het geld apart hebt voor medische kosten.
Ik vind het trouwens wel logisch dat je je paard verzekert wanneer je de medische kosten niet allemaal zelf kunt ophoesten. Anders doe je je paard tekort.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:08

Citaat:
Er wordt gezegd dat je dom bent wanneer je geen verzekering afsluit terwijl je niet weet hoeveel geld iemand apart heeft staan.

Dat wordt er dus NIET gezegd het tegenovergesteld wordt beweerd. Er zijn hier 2 mensen dus in dit topic die beweren dat je niet aan een paard moet beginnen als je een paard zonder verzekering niet kunt betalen. En die opmerking vind ik dus verkeerd.
En daarom zal ik mij zelf maar even quoten:

Citaat:
ik denk dat je het niet helemaal snapt.
Aan een paard kun je rustig beginnen als je maandelijks de stalling kunt betalen, 2 maandelijks de hoefsmid en wormenkuur en dan nog ruimschoots voor je eigen behoeftes/lasten enz..

Een operatie is niet te overzien, dat zijn hele dure kosten en daar kun je je voor verzekeren.

Maar als jij dat liever niet doet, doe jij dat toch lekker niet. Dan betaal jij lekker €5000 uit je eigen zak, plunder je lekker je spaarrekening zodat je verder niks meer over hebt, mocht je het jaar later weer zoiets hebben of privé even slecht komen te zitten. Andere mensen sluiten een verzekering af, betalen maandelijks premie en die 5000 wordt voor hun betaald. Wie is er dan financieel dom bezig?

En het dikgedrukte geeft gelijk antwoord op ikke's buffer.

Dus nogmaals het gaat mij er niet om of iemand wel of niet een verzekering af wilt of moet sluiten, het gaat mij om deze opmerkingen:

Citaat:
Niet aan een paard beginnen als je het financieel niet aankunt.....

Koliekoperaties (los of iemand er wel of niet aan zou willen beginnen), langdurige medicatie, revalidatie, of andere operaties zijn dingen die niet kunt voorzien, die kunnen gebeuren of niet en daar mag iemand zichzelf rustig voor verzekeren. Zelfde als met het huis. Dan moet je ook maar niet aan een huis beginnen als je dat niet kan betalen
Als dat affikt had je maar genoeg aan reserve moeten hebben. Dat klinkt krom, de opmerking dat je verzekeringen niet nuttig zijn en en die duizenden euro's aan dierenartsen allemaal zelf moet gaan betalen; dat klinkt net zo krom.

Daar zijn de verzekeringen immers voor; je hebt ze misschien niet nodig, maar misschien ook wel. En als je ze nodig hebt, dan ben je blij dat je verzekerd bent. Weggegooid geld wordt er hier en daar gezegd. Wellicht, maar dat weet je niet van te voren. Dan kun je jezelf prijzen dat je paard gezond is gebleven, maar je zult net zo blij als je wel een beroep moest doen op je verzekering en ze betalen het voor je. Dat is het risico wat je neemt, zowel jij als de verzekeringsmaatschappij.
Al die mensen die hun huis tegen brand verzekeren, ontzettend veel mensen zullen nooit hun huis zien af branden, maar die diegenen die dat wel zien zijn ontzettend blij met hun verzekering.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:11

Sammie schreef:
ik denk dat je het niet helemaal snapt. Aan een paard kun je rustig beginnen als je maandelijks de stalling kunt betalen, 2 maandelijks de hoefsmid en wormenkuur en dan nog ruimschoots voor je eigen behoeftes/lasten enz..
Een operatie is niet te overzien, dat zijn hele dure kosten en daar kun je je voor verzekeren.

Maar als jij dat liever niet doet, doe jij dat toch lekker niet. Dan betaal jij lekker €5000 uit je eigen zak, plunder je lekker je spaarrekening zodat je verder niks meer over hebt, mocht je het jaar later weer zoiets hebben of privé even slecht komen te zitten. Andere mensen sluiten een verzekering af, betalen maandelijks premie en die 5000 wordt voor hun betaald. Wie is er dan financieel dom bezig?

Gut, kun jij beoordelen of ik goed met m'n geld om kan gaan? Knap hoor. En wees maar niet bang, na die 5000 euro heb ik nog steeds buffer. Jij betaald liever de winst van de verzekeringsmaatschappij?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:19

Kitty schreef:

Ik durf dus te zeggen dat ik het minder slim vind wanneer je je paard verzekert, wanneer je wel
ruimschoots
het geld apart hebt voor medische kosten.
Ik vind het trouwens wel logisch dat je je paard verzekert wanneer je de medische kosten niet allemaal zelf kunt ophoesten. Anders doe je je paard tekort.

Zoiets. Ik ben dus eigenlijk m'n eigen verzekeringsmaatschappij

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:33

flowerxxx schreef:
Het hoeft niet alleen om een dure operatie te gaan. Denk maar eens hoevaak de DA voor gewone of kleinere zaken langskomt. Bij elkaar is dat toch meer dan de premie voor de verzekering.

In de 13 jaar dat ik mijn paard heb is de DA jaarlijks geweest voor de enting en twee keer in verband met het veulen.
Ik waag te betwijfelen of die jaarlijkse enting wordt vergoed door de verzekering, dus blijft op 13 jaar paard slechts 2x bezoek van de DA over. Reken dus maar uit wat ik heb kunnen sparen voor een dure operatie, waarvan je je ondertussen kunt afvragen of die zinvol is. Mijn paard is mij veel waard, maar haar kwaliteit van leven gaat heel ver boven mijn emotionele band met haar.

flowerxxx schreef:
En over het algemeen zijn ingrepen bij paarden heel erg duur. Zeker als het op een operatie aankomt kom je voor gigantische kosten te staan. Je paard moet vaak verder weg en het aantal da die paardenoperaties doen zijn ook niet in overvloed. Ik denk dat je met een paar dagen utrecht wel meer dan 3000 euro moet betalen. En wat te denken van nazorg en aanvullende revalidatie?

Wat ik tot nu toe zo hoor over kosten van ingrepen in de kliniek vallen die kosten vaak wel mee. Als er een opname nodig is van maanden, vraag ik me af voor wie ik het dan doe, mijn paard doe ik daar dan zeker geen plezier mee. Want dat is waar de kosten vooral zitten, niet bij de ingreep zelf, maar bij langdurige stalling op de kliniek. Ver weg valt reuze mee, ik heb hier keuze uit diverse klinieken die allemaal fatsoenlijk te bereiken zijn.