Hoe luxe ben jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Re: Hoe luxe ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:23

Vind het best wel luxe vergeleken met me vorige stal

Binnenbak 20x60
Binnenbak 20x40
Paddock
Buitenbak
Stapmolen
Poetsplaats(solaruim + warm en koud water)
Gezelige kantine waar je goed kan eten
weide gang

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:50

*9 Boxen van 3 x 4, waarvan er eentje dient als voer-/opbergkamer voor de poetskoffers
* 2 grote paddocks (beide 300 m²) die gedraineerd zijn (= paarden staan altijd droog en ik kom er tenminste met m´n kruiwagen in en uit als ik de paddock mest!)
* verwarmde drinkbakken op de paddocks (nooit meer met water slepen in de winter )
*Een onderstand op de paddocks, zodat de paarden zelf kunnen bepalen of ze met regen binnen of buiten willen staan
*mooie omgeving om buiten te rijden, direkt voor de huisdeur
* mooie binnenbak met super bodem (20 x 40)
*separate hooischuur, waar ook mijn zaagsel droog ligt
* een trekkertje waarmee ik de bak kan slepen en waarmee ik in de zomer de mest van de wei mee op kan halen (geen lastig gesleep meer met kruiwagens)

Dit heb ik allemaal sinds eind aug. aan huis! Ik voel me dus de koning(in) te rijk .

Ik heb alleen iets te weinig weide aan huis, maar kan met een beetje geluk van de zomer nog 1 HA direkt aan ons land grenzend er bij pachten.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:54

Altijd als ik denk: goh, wat is dat toch erg, alleen maar een buitenbak, dan denk ik altijd aan een vriendin van mij.

Ze heeft haar stalletjes aan de andere kant van de stad staan dan waar ze woont. Ze staat daar alleen met haar twee paarden. Ze deed die eerst samen met haar opa, maar die is helaas overleden. Dus nu moet ze zelf alles alleen doen. Ze staat elke dag rond 6 uur op d'r stal. Ze heeft geen water en geen electriciteit daar! Dus ze sjouwt met jerrycans op en neer. En ze moet er weer geweest zijn voor het donker is.

Dan weet ik weer hoe goed ik het heb

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 07:27

ik heb niet veel luxe, maar ben supertevreden!
de paarden staan in een mooie buitenbox (2) hooi, stro en vlas op de speciaal gemaakte hooizolder
we hebben een bak van 20x40
deel van de schuur dient als zadelkamer
hele mooie omgevind, als je achter uit het hek van de wei bent sta je meteen in het bos, het is een super natuurgebied met water, heuveltjes en crosspaadjes! ik heb het er super naar mn zin, het is trouwens bij mn opa en oma, die hebben alles laten bouwen voor mn zusje en mij!

Fem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:23

Bij mij geen overbodige luxe! Maar ik mag best tevreden zijn, naverhand ik niets hoef te betalen aan stallingsgeld
ik heb:
- een ruime stal... voor mijn shetje
- +/- 20 x 40 buitenbak (die meestal goed begaanbaar is)
- 6 stukken weiland. Waarvan er ongeveer 3 door mijn (en andere paardjes) gebruikt mag worden.
- HEERLIJKE uitrijgelegenheden: "vughtse heide", "ijzere man" en "de drunense duine"

Soléro krijgt goed te eten, drinken!
Hij gaat op tijd naar de smid (dat regelen ze voor me, hoef alleen maar te betalen )
Ze helpen me met het beleren en ik kan altijd vragen wat ik wil!
Doordat ik daar kostenloos sta, is mij wel gevraagd om de handelspaardjes mee te rijden en verzorgen, maar daar zeg ik nieteens nee tegen!

Verder kan ik daar ALTIJD rijden als ik dat wil.
Dus ik heb totaal niets te klagen!

Behalve dat er koeitjes staan...die wel een beetje stinken...
hahaha

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:30

hoe doen de mensen zonder binnenbak dat dan als er 1 al al blubber is? Want neem aan dat je dan niet rijd om peesblessures te voorkomen.

gr claudia

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:46

Waar mijn pony staat valt de luxe ook wel mee maar ik ben tevreden.
er is:
-een buitenbak (die wel blubber is als het regent)
-spuitplaats met warm en koud water
-poetsplaats
-mn pony kan met dr buurvrouw kletsen
-het woonhuis staat voor de stallen dus ik kan zo naar binnen lopen om wat te drinken of om naar de wc te gaan
-er is elektriciteit
-genoeg wei voor mn pony

ik heb het ook naar mn zin daar en dat vind ik ook belangrijk

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:50

ik heb het helaas niet zo luxe
Mn pony staat s nachts op stal met een ton met water die ik zelf moet vullen, maar er zit een kraan bijna naast en met emmers is het dan zo gedaan.
Er is wel super veel weide, overdag staat zij bij 2 shetjes.
We hebben een poetsplek en koud water.
We rijden in de verlichte buitenbak van de buren. Meestal rij je wel alleen.
Ik moet zelf voeren, binnen en buiten zetten en de stal uitmesten, dus ik moet er wel iedere dag 2x heen, maar t is het waard
Misschien gaan we over een tijdje luxer, maar voorlopig bevalt dit nog wel en gaat het goed.
het is trouwens een kwartiertje fietsen van mn huis.

Joyce1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:51

Nimmedor schreef:
hoe doen de mensen zonder binnenbak dat dan als er 1 al al blubber is? Want neem aan dat je dan niet rijd om peesblessures te voorkomen.

gr claudia

Onze buitenbak is eigenlijk nooit met blubber. Als het gevroren heeft en de bak is keihard dan ga ik niet rijden, verder kan het altijd wel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:58

Wij hebben 1 kleine koeienstal (4 op 6) waar de schotten uit zijn, en 1 grote koeienstal 7 op 6 ofzo, met de ouwe koeienstanden nog in.
2 twenters, 1 drachtige merrie,2 ezelveulentjes en er komt een shireveulen bij.
paarden staan dag en nacht buiten, geen bak of paddock, dus wei wordt soms wel wat blubberig.
er is mogelijkheid om de kleinste stal af te sluiten, als er een ziek is, of voor volgend jaar de bevalling.
de paarden komen iedere dag een halfuurtje binnen om aangebonden hun voer te krijgen (hooi,biet en brood, de jonge en de ezeltjes een handje biks, de oudere merrie een halve kilo biks.)
op 10 minuten stappen igt er een kleine zandpiste, die momenteel blubber is )
dus in de winter geen mogelijkheid tot rijden.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:43

Nimmedor schreef:

gr claudia

wij hebben 2 trailers en een vrachtwagen, als het echt tre erg wordt,ga ik lekker naar de binnenbak,
ook als het vriest, (maar dan moet de weg wel begaanbaar blijven)

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:49

Ik heb 6000 m2 weiland en een padock van 12x40.
Geen bak, geen longeer cirkel, geen licht om 's avonds te kunnen rijden. Wel heb ik een trailer.

Maar het is wel eigen en dat is mij ook veel waard!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:50

Femke_L schreef:
Bij mij geen overbodige luxe! Maar ik mag best tevreden zijn, naverhand ik niets hoef te betalen aan stallingsgeld
ik heb:
- een ruime stal... voor mijn shetje
- +/- 20 x 40 buitenbak (die meestal goed begaanbaar is)
- 6 stukken weiland. Waarvan er ongeveer 3 door mijn (en andere paardjes) gebruikt mag worden.
- HEERLIJKE uitrijgelegenheden: "vughtse heide", "ijzere man" en "de drunense duine"

Soléro krijgt goed te eten, drinken!
Hij gaat op tijd naar de smid (dat regelen ze voor me, hoef alleen maar te betalen )
Ze helpen me met het beleren en ik kan altijd vragen wat ik wil!
Doordat ik daar kostenloos sta, is mij wel gevraagd om de handelspaardjes mee te rijden en verzorgen, maar daar zeg ik nieteens nee tegen!

Verder kan ik daar ALTIJD rijden als ik dat wil.
Dus ik heb totaal niets te klagen!

Behalve dat er koeitjes staan...die wel een beetje stinken...
hahaha

ohja, die uitrijmogelijk heden heb ik ook nog

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:05

Ik heb thuis 2 stallen van 3 x3 m en een buitenbak van 18 x 30 m en genoeg weidegang. De achterburen hebben een binnenbak en daar rij ik in de winter 1 keer per week, omdat de buitenbak blubber is.
En de andere 3 x rijd ik in de binnenbak van de club, waar ook een mooie buitenbak ligt.
Daarnaast hebben we thuis ook nog een solarium
Op zich heb ik het wel goed, maar niet de luxe van een pensionstal.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:17

ik heb t ook niet zo luxe

een stal waar min. een keer per maand de deur uit vliegt omdat ie zo gammel is, een klein weilandje en een longeer bak. kan niet int weiland rijde omdat t daar zon blubber is en r dan altijd een paard/pony achter me aan heb renne. we hebben geen automatische drinkbak dus ik loop altijd met water te slepen.
geen zadelkamer ik neem de spullen gewoon altijd mee!
kan eigelijk alleen int weekend rijde omdat ik er doordeweeks alleen int donker ben en dan zie ik dus echt niks. om buiten te komen moet ik eerst een super gladde brug over (waar mijn paard dus ook uitgegleden is en ik mijn been heb gebroken)

dus nee ik heb het niet zo fijn

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:20

Ik heb de grootste luxe die ik maar kan bedenken: mijn paarden aan huis!

Ik heb eigenlijk altijd op stallen gestaan zonder binnenbak dus die mis ik niet.

Faciliteiten aan huis: 3 boxen waarvan 1 in gebruik als poets- en spuitplaats, weiland, paddock met verlichting, buitenbak met verlichting en rechts en tegenover het huis beginnen de ruiterpaden van imo een van de prachtigste gebieden in Nl. om buiten te rijden met km's onafgebroken ruiterpaden!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:26

Ook hier staan de paarden thuis.
5 binnenboxen met luiken naar buiten, een poets/spuitplaats met plek voor 2 paarden met 'solarium'. Een zadelkamer, buitenbak 16*38 met verlichting, ruime paddocks, weiland, en natuurlijk het bos aan het einde van de straat.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:30

O ja, mijn zadelkamer heb ik in huis, een aparte ruimte met vloerverwarming en betegeld

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:33

Lekker he?
Ik heb het eerst in grote kasten gehad maar vind het zo leuk dat ik nu alles kan uithangen. Het werkt ook veel fijner.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:38

Ik heb de luxe van een super pensionstal

Binnenbak, eigen zadelkamer , spuitplaats met warm en koud water, veel wei (altijd), buitenbak, stapmolen, paddocks, kleine zelfverzorgingskantine, bewoning op het terrein.

Alleen geen uitrijdmogelijkheden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:40

Dat was ik nog even te vermelden, heb super mooie uitrijgelegenheden oosterhoutse bos, cadettenkamp..

wel leuk om te lezen allemaal.

Toen ik nog een buitenbak had ging ik vaak als het erg nat was alleen ff stappen of in het bos wandelen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:44

Onze stal is helemaal niet luxe, maar de pony's hebben het er naar hun zin.
De stallen zijn niet super groot, 3x3 meter. Ze kunnen elkaar zien, ze kunnen erin liggen, ze hebben frisse lucht.
Er is een rijbak, geen grote wel gedraineerd maar niet helemaal droog. En een longeercirkel, ook gedraineerd maar niet helemaal droog.
De paarden hebben zomer's (van +/- eind februari-begin maart tot november) dag en nacht weidegang.
De stallingsprijs is inclusief: onbeperkt hooi, onbeperkt stro, onbeperkt hardvoer en onbeperkt muesli.
Ik sta gewoon bij een boer aan huis, veel stallen zijn er niet, maar het is er wel gezellig

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:10

Wij zijn van alle luxe vorzien;
Binnenbak
Afbeelding
buitenbak
longeerpaddock
losgooipaddock
Afbeelding
warm water poetsplaatsen
solarium
kantine (verwarmd ja ja)
drankautomaten
sanitaire voorzieningen,

en vooral hele aardige beheerders van de stal

ik maak eigenlijk weinig gebruik van de extra dingen aangezien mijn paardjes 24/7 op het land staan maar de mogelijkheden zijn er iig wel!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:13

Totaal geen luxe. Een longeerbaan en een rijbak buiten. Beiden moeten nog eens omgeschept worden zodat het zand boven komt. Verder is alles weiland en hangt er aan de twee stallen een paddock van 9 x 25 meter. Voor de paarden wel luxe dus maar voor ons niets . Voordeel is wel dat ze lekker aan huis staan .

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:36

Wij hebben het ook redelijk luxe . Ik heb mijn eigen weitje .... na ja mijn ouders dan . Er zijn 2 stallen van 3x3 en een ponystalletje van k weet niet hoe groot .. Er zit bij alle stallen een paddock waar ze in kunnen lopen overda .We hebben een verlichte buitenbak die altijd te berijden is . ook hebben we tzt een poetsplaats . Voor de rest hebben we een pipowaentje voor al onze spullen . erg luxe om eerlijk te zijn . ^^