partner is niet echt in to the paarden zucht...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:01

daarbij werk ik ook nog 3 dagen en geef ik springlessen hier in de regio en hij werkt wisselende diensten.
als ik dan voorstel om wat te gaan doen op zondag dan is het van ja is goed
maar komt puntje bij paaltje dan blijft ie ook op de bank hangen

gianlucka

Re: partner is niet echt in to the paarden zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:03

Als ik het zo lees vind ik eigenlijk dat je vriend niets te klagen heeft
Hij heeft genoeg tijd voor zichzelf
En jij mag verwachten dat je ook tijd voor jezelf hebt!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:06

nou dat wou ik dus weten of ik het nou zo verkeerd zie?
want volgens hem ben ik egoistisch en leef ik met oogkleppen op?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:11

Nou ik denk dat hij niets te klagen heeft. (sorry ik had je in het begin dus niet duidelijk begrepen) Hij mag zijn hobby uitvoeren en werkt daarbij mss een paar uurtjes meer als jij, jij doet het huishouden 3 dagen werken een kind opvoeden..... Pff hij heeft dacht ik niet veel te zeuren als ik dat zo lees.....

miepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:12

Kunnen jullie niet gewoon 1 of 2 dagen in de week afspreken voor elkaar? Bijvoorbeeld zondagmiddag en woensdagavond ofzo (Onee, dan is er vaak voetbal op tv,geloof ik )
En wat betreft de kosten, tsja, dat wist hij toch ook van te voren?

Mijn ventje grapt wel eens dat als hij de staatsloterij wint hij zeker weten een paard voor me koopt, maar dan zelf wel een nieuwe vriendin erbij neemt, want ik heb waarschijnlijk dan toch geen tijd meer voor hem

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:13

Toen ik mijn vriend leerde kennen had ik hem van tevoren al gewaarschuwd dat ik een eigen paard had. Tja, toen had hij nog kunnen kappen
Hij wist niks van paarden en had er ook weinig verstand van. Jammer genoeg voor hem is mijn paard nogal een vrijdoos en kan hij erg goed krabben. Dus na de eerste kennismaking tussen die 2 werd hij gelijk door haar omgedoopt tot favoriete krabpersoon nr. 1
De paarden zijn nog steeds mijn hobby maar hij is niet te beroerd om ze te af en toe te voeren, binnen/buiten te zetten of de stallen uit te mesten als ik om de een of andere reden niet kan. Af en toe kruipt hij er op om even rond te stappen en hij is van plan om deze winter op te gaan voor zijn menbewijs. Ik ben benieuwd....

Dat ik lessen volg waarvoor ik een uur heen en terug moet rijden met de trailer vind hij ook niet erg. Dit doe ik immers maar 1 keer per maand. En hij hoeft niet mee... in plaats daarvan neem ik mijn zus op sleeptouw

Maar zoals ik het bij jou lees vind ik wel dat je vriend zelf een beetje egoistisch bezig is. Je kan de rollen immers ook gewoon omdraaien en er bij hem over gaan zeuren dat hij hele nachten gaat stappen, dan vervolgens te lang in bed ligt en constant op het voetbalveld staat of in de kantine zit.... Hij heeft recht op zijn pleziertjes en ontspanning, jij hebt recht op jouw pleziertjes en ontspanning.

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:13

ik zal niet zeggen dat ik de makkelijkste ben hoor want ik kkom er nu wel heel heilig af
wat ik in mijn kop heb heb ik niet in mijn kont zeg maar
maar op dit punt komen we er gewoon niet uit

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:15

Hij heeft in mijn ogen oogkleppen op.... Als hij jou je hobby niet eens gunt, hij wil thuis dus een huisvrouwtje die niet klaagt als hij gaat voetballen en het 3de kwartier uitloopt in een halve dag.... Hij mag zijn ogen eens openen dat hij een zelfstandige vrouw heeft die een eigenleven en eigen hobby kan leiden !!!

(sorry wordt zoals ik eerder al zei vrij heftig als een vent over een paard zeurt)

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:16

ik denk ook dat we gewoon dag moet plannen om echt tijd samen door te brengen maar ivm zijn wisselende diesten is dat best puzzelen.
aanstaande vrijdag ga ik ook voor het eerst weer is samen met hem uit sinds een jaar.
niet omdat ik dat niet gezellig vind maar omdat het er gewoon niet van komt
dus misschien helpt dat de spanning een beetje weg te helpen

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:16

Ludora schreef:
jij doet het huishouden 3 dagen werken een kind opvoeden.....

En het opvoeden van een kind is een fulltime job (zegt dokter Phil)
En het huishouden is ook een fulltime job (zegt dokter Phil)

Ik denk dat hij echt niet mag klagen
en zeker niet dat jij met oogkleppen op leeft.
En al helemaal niet dat je egoistisch bent

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:17

Ik heb echt geluk als ik dit zo lees.

Mijn vriendje is mijn groom, mijn chaffeur, mijn voorlezer en mijn steun. Hij gaat 2 keer in de week mee naar les, rijd elke keer mee naar wedstrijden en doet dat allemaal zonder te mopperen. Hij mest soms zelfs de stal uit als ik 2 paarden rijd of heb gereden... Toppertje he

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:17

thanks ludora
ik vind het niet heftig maar ik ben blij dat ik het dus toch niet zo verkeerd zie.
mij maakt het geen flaus aus of ie de hele zaterdag weg is.
maar gun mij dan ook mijn momenten snappie?
@ymke
knijp maar in je handjes want van deze situatie word je zo
hij hoeft van mij niet mee enzo maar hij zou wel af en toe mij mijn gang kunnen laten gaan

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:41

Oh de oh zo bekende paardenliefde discussie. Ik heb hem zelf regelmatig gevoerd. Mijn ex had niks met mijn grote liefde, hij is vroeger wel eens mee geweest naar de manege maar had nooit gedacht dat er ook echt een eigen paard zou komen. Na vijf jaar relatie kwam die er dus wel. Ik moest mijn aandacht en geld ineens verdelen tussen mijn twee mannen en mijn ex moest inleveren op zijn quality time met mij. Dat ging niet zonder slag of stoot...

Mijn paard stond vijf minuten van huis, iedere dag ging ik er heen. Het was veel te gezellig op stal dus ik kwam vaak veel te laat thuis . Ik heb een hele tijd een hele zorg aan mijn paardje gehad (koliek, kreupel etc etc) daar gaat dan wéér meer tijd en geld in zitten. We hebben geprobeerd afspraken te maken (zogenoemde 'rijdagen') maar ook dat mocht niet baten. Na 7 jaar is er een punt gezet achter de relatie (ik had mijn paard toen een jaar en dat is niet de enige reden dat het uit is overigens).

Ik heb nu een vriend die mijn hobby niet deelt, nog niet want hij wil ooit een shire kopen ! Maar hij wordt nooit boos en zeurt nooit over het feit dat ik op stal ben. Hij wordt alleen boos als ik zeg om 7 uur thuis te zijn en ik kom om 8 uur aankakken (who wouldn't). Hij gaat vaak mee en ik ben hem aan het leren te free stylen, uiteindelijk wil hij ook leren rijden. Ideaal. Hij laat mij mijn hobby, ik laat hem de zijne en probeer zo veel mogelijk ook ECHT tijd voor hem te maken. Mijn paard heeft een keer in de week vrij en dan ga ik ook echt alleen een kusje geven en dan naar huis. Die avond is dan van ons, in het weekend probeer ik het zo te plannen dat we nog een groot deel van de dag samen hebben maar dan gaat hij eigenlijk altijd mee (LIEF). Hij begrijpt goed dat mijn paard meer is dan een hobby, het is mijn passie, mijn eeuwige droom, mijn thuishaven, mijn rust...Succes meid, PRAAT er over met hem.

Vjelko, jouw verhaal kan ik me nog wel herinneren. Hoe gaat het nou? Toch geen spijt gehad van je beslisiing hè?

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:47

dankje sees
ik ga ook zeker proberen uit te leggen aan hem dat het voor mij echt een deel van mijn leven is net zo als mijn kind.

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:57

Nelis,

Ik zie het niet in dat jij egoistisch zou zijn. Helemaal niet.

Hij mag zijn beide handen kussen dat hij zo'n vrouwtje aan de haak heeft geslagen!!!

Jij gunt hem alles, dan moet hij jou ook kunnen vrij laten!

Vrijheid is 1 van de belangrijkste dingen in een relatie. ( vind ik). Pas op in het begin was ook zo vlot niet als mijn man me doodleuk kwam zeggen dat hij ging stappen met vrienden van zijn unif die hij al 6 jaar niet meer had gezien en dat ik beter niet meeging omdat ik me stierlijk ging vervelen Ikke boos natuurlijk! Uiteidelijk ben ik mee gegaan=> heb me stierlijk verveeld .

Wij hebben een serieuse weg moeten afleggen vooraleer ik besefte dat loslaten niet slecht is.

Nu genieten wij beide van onze hobby's ( hij home cinema, heeft zo een hele kamer vol met cinema gebeuren en groot doek , en ikke een paardje ) Natuurlijk zorgen wij tussen de wissellende shiften van hem en de dochter van 3 ook nog wel eens een paar uurtjes voor ons beidjes. Die blijven toch ook wel belangrijk! En zijn dan ook zo zalig.

Ik zou zeggen, praat er eens goed over met hem ( ik zou ook mijn relatie niet opgeven omdat hij me niet meteen aanvaardt maar ik zou wel bij mijn standpunt blijven en blijven vechten voor wat je zelf wil)
En maak er werk van dat jullie toch ook eens een paar avondjes of middagjes samen kunnen doorbrengen......

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:01

Ik denk niet dat de discussie bij jullie thuis over het paard gaat. Als jij op enig niveau zou willen tennissen (noem maar wat) zou je daar ook tijd en aandacht in willen stoppen en dan zou je ongetwijfelt dezelfde discussie hebben.
Als ik jou was zou ik eens gaan nadenken over begeleide gesprekken over tijds- en aandachtsbestedingen en wat reeel te verwachten is in een relatie.
Als ik jouw mails zo lees, heeft hij op zich niets te klagen, maar hoe gaan jullie met elkaar om in een gesprek over dit onderwerp? Praten jullie echt met elkaar of alleen maar tegen elkaar? Je hoeft hier natuurlijk geen antwoord op te geven in het topic, maar ik denk wel dat je dit voor jezelf eens moet nagaan....

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:07

Mijn vriend heeft ook niets met paarden (hij komt wel braaf kijken naar wedstrijden) maar hij heeft er ook niets tegen. Dat is maar goed ook want ik besteed erg veel tijd aan mijn paard.
Ik denk dat jij al heel erg veel voor die jongen doet, misschien wel meer dan ik zou doen. Laat hem jou niet proberen te veranderen! Het is een kwestie van geven en nemen, nou uit jou verhaal maak ik op dat jij veel geeft ...... neem ook eens wat!

Groetjes Saskia

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 17:20

het gedeelte communicatie is denk ik bij ons een groot probleem.

ik heb snel het gevoel dat ik me moet verdedigen door opmerkingen van jouw hobby kost 1000 gulden in de maand etc etc
en ik denk dat we aleebei mede daar door niet meer naar elkaar luisteren maar tegen elkaar aan praten wat gevolg heeft ruzie.
maar hoe maak ik hem duidelijk zonder dat we elkaar verwijten gaan maken dat het paard er voor mij altijd zal zijn en blijven

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:22

Daarom begeleiding zoeken.....

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 17:25

hebben we al een keer gehad maar ergens maken we alle 2 steeds weer dezelfde fout denk ik

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:00

Ja, praten is soms een moeilijk iets he..En dreigen met vertrekken enzo heeft natuurlijk ook geen zin, zeker niet met een kind erbij.
Ik heb gelukkig aan het begin van mijn relatie gelijk duidelijk gemaakt dat hij me nooit voor de keuze moest stellen: hij of Artiest. Het was wel duidelijk wie er dan ging...
Hij baalt soms van het vele geld dat het kost, hij betaald daar ook aan mee natuurlijk, we zijn getrouwd en hij werkt fulltime en ik ietsje minder. Maar gelukkig heeft ie een groot hart voor dieren en heeft hij Artiest nooit laten barsten.
Toen Artiest in juli stierf was ik best bang dat een evt nieuw paard er niet meer in zou zitten. ik kon me dat ook best wel voorstellen na alle ellende en vele veeartsrekeningen.
Maar...hij vond het best, snapt nu ook hoe belangrijk het is voor me. ik had geluk want had zelf door alle ellende geen spaargeld meer en kreeg geld van mijn vader. Maar het feit dat mijn man het steunde was erg fijn. Na 12 jaar is het duidelijk....Ik kan niet zonder de paarden.
Maar iedere zondag sta ik vroeg op, zorg ik dat ik op tijd ben en dan is de rest van de dag voor hem.
Ik hebhet geluk dat hij in alles mijn maatje is en dat ik goed met hem kan praten.

Ik hoop dat er in jullie relatie nog een keerpunt komt en dat je je niet zo schuldig hoeft te voelen dat je tijd besteed aan je paard. Want onbewust doe je dat toch. op zulke momenten heb je het gevoel dat het jou en je paard tegen de hele wereld is.
Probeer te communiceren.

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:55

dank je wel tiessie
doet me wel goed dat ik niet de enige ben zoals ik nu lees.
het punt is ook dat het een hele lieve vent is en ik dus helelmaal het niet op de spits wil drijven .
ik ben voor de rest heel happy met he
maar bedankt voor je verhaal

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:46

Ik heb geen eigen paard, maar ik verzorg er een.
Toen ik begon met de paarden (is nu vier jaar geleden en de relatie duurt nu 6,5 jaar) deed hij ook altijd moeilijk.
Ik ging te vaak, ik bleef te lang weg, ik was nooit thuis blablabla.
Zelf vond ik dat reuze meevallen. Ik ging hooguit 4 x per week, waarvan 2 keer al in het weekend viel.
Nu heeft hij zich er bij neergelegd, en zeurt nog maar af en toe .

Ik denk wel dat als ik ooit een eigen paard koop, dat het weer van voren af aan begint. Ik denk niet dat hij er ooit 100% achter zal staan.

In jullie geval denk ik dat het mes ook aan twee kanten snijdt.
Jij doet je best om tijd te maken, en dan maak je tijd, en dan blijft ie op de bank hangen. Dan zou ik ook zeggen: Bekijk het maar.
Maar de beste manier zal het toch uitpraten zijn, maar ik geloof niet dat iemand die het niet accepteert, het ooit volledig zal accepteren, tenzij je hem zo ver krijgt dat het ook zijn hobby wordt .

succes ermee!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:13

het is en blijft een moeilijk punt,een paard!

gelukkig is mijn man daar heel makkelijk in,hij heeft een sport waarbij hij 1x doordeweek en op zaterdag middag/avond voor weg is.

hij houdt ook niet van paarden maar vindt het fijn dat ik daar wel voldoening van heb.

wij hebben een paardje gekocht voor mij als afleiding toen ik zwanger wilde worden[wat een langdurig ziekenhuis geloop was]en daarna is er een paard gebleven.

en nu dat Cheyenne ziek is zegt hij zelf s`avonds moet je niet naar paard om te kijken hoe het gaat?

je hebt -helemaal zoals jij nu druk met werk en alles- echt en ontspanning nodig.
erg vervelend dat daar woorden over vallen,helemaal omdat hij weet wat jouw paard voor jou betekend.
het is toch een probleem wat je samen moet oplossen,jij kent jouw man het beste.
ik kan wel gaan zeggen hoe of wat je moet doen ,maar dat werkt zo niet,helaas!

ik hoop dat je eruit komt[of hij]want je hobby moet je niet opgeven.
hij zijn pleziertjes en jij de jouwe,paarden kosten nu eenmaal meer tijd vanwege de verzorging daar heb je met een andere sport geen last van.

dan leef je je een uurtje uit ,je hangt nog ff aan de bar en klaar,met levende dieren is dat niet zo.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:37

Verplaatst van VMR naar PP.