aangereden pony heemskerk/Castricum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:09

jeetje.....arme meid..wat vreselijk om zo je pony te moeten verliezen wens haar veel sterkte en de betrokken bij het ongeluk

Sparky10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:31

jee joh schrik je je ook te pletter!

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:16

ik hoop dat ze niets te ernstig voor heeft! ga je effe gaan wandelen en dan gebeurt er zo iets! arm beestje, maar misschien nog gelukkig dat ie opslag dood was, dan heeft ie toch niet te veel geleden... een magere troost

Irene2510

Re: aangereden pony heemskerk/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:09

Jeetje mina, efes had het mij verteld op de manege. Mijn vader wist wel dat daar een erg ongeluk was, maar niet dat het een pony met meisje was. Vreselijk voor het meisje en de automobilist. Ik hoop dat zij er beide weer bovenop komen, sterkte!

PS.: Als ik het goed heb is het ter hoogte van Reuring op stal gebeurd?

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 08:40

Ik zou niet willen zeggen ter hoogte van Reuring op stal.Wel de oversteek van het duin naar het weggetje dat richting Reuring en stal Veldt loopt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:39

Ik hoorde het gister op stal ook al.
Wat een drama zeg, ik kreeg er gewoon kippevel van.........

Er is idd een opgang naar het duin een stukje na Tuincentrum Baltus.
Aan de linkerkant (als je vanaf Heemskerk redeneert) staat daar een huis tegen het bos aan, langs het fietspad, daar is het gebeurd.

Meisje is er goed vanaf gekomen, maar de pony idd niet. Gelukkig ook maar, want die moet helse pijn hebben gehad.

Ik hoop wel dat ze er nu wat aan gaan doen. De situatie is daar al jaren levensgevaarlijk. Er moet iets van een bord komen 'overstekende ruiters' of zo.
Mensen rijden als gekken, stoppen nooit voor je terwijl de paarden soms onrustig worden als ze lang moeten wachten. Ik heb er wel eens 5 minuten gestaan....

Een tijd geleden is met een aantal meiden van onze stal hetzelfde gebeurd. 3 meiden in het bos eraf, paarden aan de kletter richting stal (zelfde opgang)
De meiden die eraf lagen hebben snel naar stal gebeld en een van die meiden van stal is als de wiederweerga naar de oversteek gefiets.................en net op het moment dat zij daar aan kwam, kwamen de paarden er aan.
Ze heeft ze alle 3 gered!!!! En dan praat ik over een meisje van 17 jaar!
Zij was echt de held van de dag!
Gewoon 3 galopperende paarden, bij een drukke weg zien te stoppen! Zo knap van haar!
Niemand heeft er wat aan over gehouden behalve wat schrik..........

Ik wens die automobilist ook veel sterkte to, dit moet niet makkelijk zijn........

roosw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:15

allemachtig wat afschuwelijk is dit! Echt traumatisch voor dat 13jarige meisje en ook voor die 19jarige automobilist! Arm paard ook...
Ikzelf sta bij Stal baltus dus das ook vlakbij en ik steek ook diezelfde overweg over als ik naar het duin/bos wil. Het is idd geen prettige overgang, drukke weg, veel autos en ook vrachtwagens wat mijn paard soms wel eng vindt.
Er moet echt wat aan worden gedaan! Voor mijn part komt er een rotonde of stoplichten.
Wens het meisje heel veel sterkte toe!!!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:20

Poeh.. dit zijn de dingen waar je niet altijd bij stilstaat maar die dus gewoon maar weer kunnen gebeuren.. vreselijk voor het meisje, voor de automobilist... de pony is denk ik "gelukkig" op slag dood geweest, het bespaart het dier een hoop leed vermoed ik zomaar.
Maar toch.. brrr

Hopen dat ze wat aan die overgang gaan doen, vaak is er al jaren gesteggel om en moet er eerst wat gebeuren willen ze actie ondernemen..

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:35

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:36

Idd vreselijk!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:46

Oh wat erg zeg!!!
Hopelijk dat ze er nu wel wat aan gaan doen ....
Dat is altijd : eerst moet er wat gebeuren willen ze er wat aan doen

UK_UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:30

Ik heb het ook gelezen in de krant. Schrok er onwijs van, omdat ik zelf ook wel eens met m'n shetlander over de weg ga...
Ik woon zelf ook in Heemskerk. Kende het meisje en paard niet persoonlijk, maar weet wel waar ze op stal stond.

Ik hoop zó dat het goed met haar gaat! Wens haar en andere betrokkenen onwijs veel sterkte! Het is echt moeilijk om op deze manier afscheid van je paard te moeten nemen...
Sterkte!

Martsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:42

Als je bokt opent, staat het gelijk al bovenaan in het "nieuws".

Vreselijk verhaal!!

Voor iedereen die er mee te maken heeft; sterkte!!

Niessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:23

Ik ben er stil van.... Wij rijden daar ook vaak met de paarden en irriteren ons echt aan het drukke verkeer daar, vooral ook omdat je weet dat zoiets kan gebeuren.. Helaas is het nu zo ver gekomen , jeetje.... Heel veel sterkte gewenst aan de betrokkenen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:09

De pony stond op dezelfde pensionstal waar mijn paard staat. Een vreselijke gebeurtenis. Het maakt je bewust dat de stal inderdaad bijna grenst aan een ontzettend drukke verkeersweg. Er hoeft maar wat te gebeuren en je bevindt je in het verkeer. Gelukkig loopt het vaak goed af, helaas mocht het dit weekend niet zo zijn. Veel contact had ik niet met de eigenaren, neemt niet weg, dat ik blij ben dat het meisje het overleefd heeft en dat het allemaal in en in triest is.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:14

Dames Dames, mag ik even roepen dat het meisje in kwestie helemaal niets mankeert, behalve naturulijk een trauma omdat ze dit heeft mee gemaakt... dus geen slagaderlijke bloedingen of iets dergelijks.. laten we het een beetje reeel houden, dank u!

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:10

james100 schreef:
Dames Dames, mag ik even roepen dat het meisje in kwestie helemaal niets mankeert, behalve naturulijk een trauma omdat ze dit heeft mee gemaakt... dus geen slagaderlijke bloedingen of iets dergelijks.. laten we het een beetje reeel houden, dank u!

staat toch duidelijk in het krantenbericht dat ze met nekletsel is opgenomen, dus om te zeggen dat ze niks mankeert is dan ook niet reëel.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:54

Carolinef schreef:
james100 schreef:

staat toch duidelijk in het krantenbericht dat ze met nekletsel is opgenomen, dus om te zeggen dat ze niks mankeert is dan ook niet reëel.

Ja maar hoe serieus nemen we de media nu ineens...?????? Zodra het specta wordt kunnen ze er iets mooiers van maken dan het is... daarom schreef ik maar even dat het meisje in kwestie niets mankeert.. Ene in dit topic staat zelfs dat ze met een slagaderlijke bloeding in het ziekenhuis is opgenomen..Ik denk ik plaats even een rectificatie aangezien het om een stal genootje gaat..

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:27

Blij om te horen James dat het meisje lichamelijk niets ernstigs mankeerd! Hopelijk komt ze snel over de schrik en het verdriet heen.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:19

Tja Themi, het is voor zo'n kleine meid niet nix om op deze manier je pony te verliezen.. Maar het is oko een hele opgave om zo'n verantwoording te hebben over een levend wezen zo op de weg.. Laat dit een les zijn voor alle andere penny meiden!! PAS OP IN HET VERKEER OOK MET JE PONY!!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:19

james100 schreef:
Tja Themi, het is voor zo'n kleine meid niet nix om op deze manier je pony te verliezen.. Maar het is oko een hele opgave om zo'n verantwoording te hebben over een levend wezen zo op de weg.. Laat dit een les zijn voor alle andere penny meiden!! PAS OP IN HET VERKEER OOK MET JE PONY!!

Waarom per definitie penny meiden?? Dat geldt voor alle ruiters en koetsiers. En hoezo een les?? Alsof ze er expres afgevallen is. Dit heeft niets te maken met een les leren of zo (imo tenminste).

Dit stond trouwens in het topic van het voorpaginanieuws:
Citaat:
het meisje 13 jaar heeft nekletsel en gebroken been..

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:30

Vonnie84 schreef:
james100 schreef:

Waarom per definitie penny meiden?? Dat geldt voor alle ruiters en koetsiers. En hoezo een les?? Alsof ze er expres afgevallen is. Dit heeft niets te maken met een les leren of zo (imo tenminste).

Dit stond trouwens in het topic van het voorpaginanieuws:
Citaat:
het meisje 13 jaar heeft nekletsel en gebroken been..

@Vonnie84: Jazeker geldt dit voor IEDEREEN.. Alleen de jongen meiden letten veel en veel minder op in het verkeer, doordat ze gewoon weg het gevaar niet zien.. Verder als je het voorpaginanieuws van bokt wil geloven, moet je dat doen.. Maar wat wil je daar mee zeggen dan?

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:45

ik las het in de krant: verschrikkelijk!

Ik wens het meisje en alle andere betrokkenen veel sterkte!

Tis daar wel echt gevaarlijk om over te steken, auto's mogen er 80 maar gaan vaak veel harder, tis gewoon niet te doen. Ik ben er ook wel eens een pony midden op de weg tegen gekomen die met oversteken van ongeduld er van door ging zonder ruiter.

En over dat opletten: of je nu oud of jong bent, als je paard er blind vandoor gaat lijkt me dat niets met oppassen te maken hebben. Het is gewoon een heel triest ongeluk.

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:31

Arm ARM meisje, die krijgt een vrezenlijke tijd.
Ze kan er niks aan doen natuurlijk, ze zou wel denken.
Als ik deze keer niet naar de duinen was gegaan.....
Maargoed ze kan er natuurlijk niks aan doen.
Veel sterkte voor de mensen die erbij waren.

R.I.P lief paardje!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:38

james100:Dit meisje hoeft geen penny meisje te zijn dat dit haar overkomt..

zo komt jou reactie een beetje over..

vind het echt zo zielig voor haar . en ook voor het paardje..

Ook al let je op een ongeluk zit in een klein hoekje kan zelfs een topruiter overkomen of wat dan ook..