GOEDE ervaring natuurlijk bekappen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:09

Ben benieuwd hoe je paardje straks gaat lopen met hoefschoenen!!

Charloi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:31

Mist schreef:
Ach ja, ben benieuwd hoe het over een jaar gaat. Mijn hoefsmid heeft nu een dagtaak aan het oplappen van ex-nb paarden.

waarom zo negatief? ik ken zat paarden waarbij het nb geweldig beviel en ook echt hielp! wel ben ik het met je eens dat niet alle mensen goed kunnen nb. je hebt er echt tussen die het gewoon fout doen en een paard zijn hoeven echt vreselijk verminken!!!

Unamie schreef:
alleen snap ik niet dat veel hoefsmeden tegen natuurlijk bekappen zijn
mijn hoefsmid is er ook tegen..toch vreemd

ik snap het wel hij gaat zijn eigen beslaan met ijzers toch niet afkraken?! als hij positief is over nb verdient hij zelf minder.

ik rijd zelf western en rijd op paarden met en zonder ijzers en merk alleen verschil met de slidingstop, dat het paad dan minder doorglijd. ik rijd een paard bij, eerst had ze eerst ijzers en nu wordt ze nb. mijn ervaringen ermee zijn gewoon prima!

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:50

.Ik sta zo positief tegenover NB, wij hebben hier een HKO paardje staan, augustus werd dit paardje door de kliniek opgegeven....al strompelend ging die door het land en zou einde van dit jaar niet halen..en daar lieg ik niet over!...we zijn halverwege augustus begonnen met NB en nu zijn we hem weer aan het longeren(door de gehele bak wel te verstaan, ren me rot)...hopelijk begin januari hoefschoenen en februari gaan we weer op hem rijden!....ik heb hier het levende bewijs staan...dus de tegenstanders, kom maar op!..je mag komen kijken..je mag de waslijst weten van DA'sten, hoefsmeden paarden staan bij ons altijd al buiten daar is niets aan veranderd, paard stond al met pensioen dus was ook geen sprake van overbelasting..
Het enige wat er is veranderd is dat ie een paar uur langer op een dag buiten staat...(andere staan een uurtje of 10 en hij zeker 12)

dit is het verhaal in het kort... kan zeggen het was voor ons niet de makkelijkste weg..veel ups and downs..absoluut..maar als je Guito nu zie rennen..verdorie dan ben ik een partij trots op die knol!..wat een doorzettingsvermogen...