Vrouw overleden na val van paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:14

Hm, heb net een verhaal geschreven hierover bij het sbs-6 topic.. zit even te denken of ik het hier nog een keer zal doen...

Kort samengevat.. die mevrouw had ook een eigen verantwoordelijkheid vind ik wel hoor. Er word soms iets te makkelijk over paardrijden gedacht, dat iedereen dat wel kan..... En je hebt inderdaad ook nog met zaken te maken waar je zelf geen invloed op hebt.

Ik raad zowieso iedereen af om te gaan paardrijden... Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:15

Wat ik ook een beetje vreemd vind als je net je aanstaande vrouw verloren hebt, je met journalisten praat en op tv wilt verschijnen. Sorry, kan er bij mij niet in. Lijkt erop of deze jongen op een hoge schadevergoeding uit is. Bovendien ook al ben je niet ervaren JUIST dan moet je een cap opzetten er is de laatste tijd genoeg genoeg publiciteit geweest.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:48

hotdog schreef:
Wat ik ook een beetje vreemd vind als je net je aanstaande vrouw verloren hebt, je met journalisten praat en op tv wilt verschijnen. Sorry, kan er bij mij niet in.

Inderdaad, dat vind ik dus ook raar. Ik wil voorop stellen dat het natuurlijk verschrikkelijk is wat er gebeurd is. Maar nu wordt alle schuld naar de manege geschoven. Erg triest voor de manege dat de publiciteit zo erg wordt opgezocht, want zij zullen er ook kapot van zijn.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:02

Ja, lees dat krantenbericht maar eens wat ik op pagina 1 heb geplaatst wat die manege erover zegt. Ze zijn er kapot van!

Wat ik altijd zo makkelijk vindt is achteraf commentaar geven.
Als je het vreemd vond dat een manege een paard aan iemand alleen meegeeft, geen instructies geeft en geen cap aanraadt, dan ga je toch niet naar buiten? Dan ben je toch oud en wijs genoeg om instructies te vragen (eventueel vragen of er iemand mee kan) en om een cap te denken? Daar zijn ze zelf net zo fout in als die manege. Klaar.
Bovendien zou die jongen de teugels vasthouden maar hij vertelt zelf dat hij aan de andere kant van de weg loopt als een auto hen passeert.
Dus zelf zijn ze ook niet helemaal slim bezig geweest als ze weten dat zij zo onervaren is??

Wij kregen vroeger op vakantie ook wel eens een pony mee zonder begeleiding die meereed, maar dan moest er iemand naast lopen die het halstertouw vast had, dat aan het hoofdstel zat. Dat mocht dan ook familie zijn, anders ging iemand van de manege mee. Ook hadden we toen altijd een cap op.

Als ik een motor huur, ik val eraf en val op mijn hoofd dan geef ik die mensen die mij de motor hebben verhuurd toch ook niet de schuld dat ze mij niet verteld hebben dat ik een helm op had moeten doen??