Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:57

Tatyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:08

ja klopt..

@ DeJart - Mag ik alsjeblieft die foto's van Rey'tje hebben?? en heb je er nog meer?? Ik hoor t wel,
Groetjes Tat

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:40

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg! knap dat het nog zo lang hebt volgehouden. Wat zul je je machteloos hebben gevoeld!!!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:13

Het zou natuurlijk fantastisch zijn al er wat tegen VK gedaan zou kunnen worden. Ben echter bang dat omdat ze in Spanje zit dat niet gaat lukken. We kunnen alleen in NL de mensen waarschuwen aan hun geen paarden te verkopen en om er niet te gaan werken op de ranch.....

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:30

Ik heb er ook gewerkt. Ben na 2,5 week vertrokken omdat ik het echt niet vond kunnen wat er gebeurde. Het putte mij uit, en ik wil dit soort mensen gewoon niet steunen. Ik had t ook vroeg van te voren geregeld en goed geinformeerd, maar VK heeft echt kwaad in de zin :@

Ze hebben ook een site http://www.merensgrouptranspyrenees.com met een forum erbij.
Over die foto kan je ook nog wat vinden op bokt, dat is ook op een rare manier gegaan

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:24

Heb je daar dan geen instantie's waar je naar toe kan richten. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat dit in een EU land voorkomt.
Dat je geen namen mag noemen vind ik erg jammer, want dit soort mensen behoor je aan een schandpaal te zetten.
Al met al vind ik het een heel schokkend verhaal.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:26

Tja, vooral jammer aangezien die persoon toch al van Bokt geweerd wordt en het me een goede zaak lijkt om mensen voor deze persoon en haar vriend te waarschuwen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:31

jeetje ben best wel wat gewend en niet snel onder de indruk.......... maar hier krijg ik toch wel een beetje de bibbers van!

eng hoor zulke stallen!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:03

Dit is echt verschrikkelijk... Ik wil graag ergens in de zomervakantie op een ranche (liefst buitenland) werken, dus als iemand wat ANDERS dan dit weet... Graag een pm

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:10

ik heb een jaar in america gewerkt... ik kan vragen of ze nog een stagaire willen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:15

Citaat:
ik heb een jaar in america gewerkt... ik kan vragen of ze nog een stagaire willen

En anders heb ik ook nog wel een leuk adres

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:04

Er wordt momenteel ook wel het een en ander aan gedaan.
Zo schijnt er al een rechtzaak te lopen, i.v.m. een paard wat de ranch verkocht had, de naam is in Nederland al aardig bekend, haar zus Sjoerdje Verbeeke, koopt nu onder haar naam paarden op, die alsnog naar Spanje vertrekken.
Het Merens stamboek is ook op de hoede. Als iedereen die door deze dame belazerd is nou eens de handen ineen slaat, kan er misschien iets aan gedaan worden.
De meiden die er gewerkt hebben, ondanks dat het natuurlijk een afschuwelijek tijd was, konden tenminste weer weg. De arme paarden daar zullen moeten blijven tot ze er letterlijk bij neervallen.
Ik ga een mail sturen naar de Spaanse dierenbescherming ( ik hoop dat ze Engels spreken anders heb ik een tolk nodig) en contact opnemen met toeristische organisaties. Mag ik gebruik maken van jullie verhalen?
PB me daar even over.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:09

Ook ik heb een bijzonder slechte ervaring met dit misselijke stuk vreten, Vivian K. Ik heb er geen goed woord voor over en ook niet voor haar handelspartner, een of andere engelssprekende spanjaard.

Wij hadden op onze manege een pony van haar op proef, en die beviel niet, vanaf het moment van afleveren is dat kenbaar gemaakt. Ze verzon smoes na smoes om die sneuerd niet op te hoeven halen en uiteindelijk heb ik haar een ultimatum gesteld: Of je haalt m op of ik zet m te koop. Hierop nog steeds geen reactie.

Toen heb ik een advertentie op speurders gezet waarin ik die pony t.e.a.b. aanbied, nou toen brak de hel los hoor. Uiteindelijk is die pony toch hier in Nederland gebleven bij iemand via onze manege, maar met mw Vivian K. wil niemand zaken doen........ik kan het je ook echt sterk afraden!

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:10

En ja, ook mijn verhaal mag je gebruiken en wil je meer info, pm me dan maar!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:13

Ik denk dat de Spaanse DB er weinig aan zal doen...

Maar madame duikt regelmatig op op bokt Zo had ze laatst een nieuwe account (saddles) en nog 1, waarmee ze reageerde op Merens-advertenties.

ElCid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:25

Quellian schreef:
Ik denk dat de Spaanse DB er weinig aan zal doen...

.

Hier ben ik dus ook bang voor, vandaar dat ik hoop om via andere wegen de dame knel te zetten, een soort algemene, internationale boycot zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Maar dat is , waarschijnlijk, niet te verwezenlijken. Maar ach, proberen mag altijd.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:29

misschien is het een idee om contact op te nemen met de nederlandse dierenbescherming, misschien weten zij of we iets kunnen ondernemen of misschien kunnen zij helpen. Is maar een idee, maar wel te proberen.

Ik ben bang dat we niet veel kunnen doen. Maar hoop toch dat ze een beetje bestraft worden doordat er nu zoveel verhalen van haar loskomen hier op bokt, maar ook op cavaletti en misschien ook op andere forums. En idd wat sweetselina al zei, ook feedback geven op haar advertenties op marktplaza! Zo veel mogelijk mensen waarschuwen voor deze heks!

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:38

Ja, maar als je door haar halfzus Sjoerdtje Verbeeke wordt benaderd en je hebt dat niet in de gaten, dan ga je wel voor de bijl zoals bij mij is gebeurd.

Sjoerdtje woont in Vlaardingen zoals je op Marktplaza kunt zien. Bij contact geeft ze het adres op van haar ouders in Zevenhuizen bij Rotterdam. Haar moeder vergezelt haar als zij een paard ophaalt. Haar ouders weten overal van, maar doen alsof ze niks weten.

Sjoerdtje doet in emailcontact net alsof haar ouders toestemming moeten geven voor de aankoop. Ze suggereert dat het paard bij haar aan huis komt te staan, bij het paard van haar zus. Nou klopt dit toevallig ook, maar niet in NL, doch in Spanje.... Tevens kan ze heel goed toneel spelen, dus kijk uit met haar. Ze is net zo erg als V.K.

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:06

heeft ze bij een van jullie ook wel eens gedreigt om een rechtzaak tegen je te beginnen? Ik wilde namelijk mijn geld voor mn vliegticket van haar terug omdat ik door haar mn vliegtuig had gemist. Toen ze dat niet wilde betalen ben ik de waarheid over haar op internet gaan zetten. Ze dreigde me toen aan te klagen en eiste dat ik haar 480 euro ofzo zou betalen omdat ze dan de rechtzaak stop zou zetten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:11

ElCid schreef:
Er wordt momenteel ook wel het een en ander aan gedaan.
Zo schijnt er al een rechtzaak te lopen, i.v.m. een paard wat de ranch verkocht had, de naam is in Nederland al aardig bekend, haar zus Sjoerdje Verbeeke, koopt nu onder haar naam paarden op, die alsnog naar Spanje vertrekken.
Het Merens stamboek is ook op de hoede. Als iedereen die door deze dame belazerd is nou eens de handen ineen slaat, kan er misschien iets aan gedaan worden.
De meiden die er gewerkt hebben, ondanks dat het natuurlijk een afschuwelijek tijd was, konden tenminste weer weg. De arme paarden daar zullen moeten blijven tot ze er letterlijk bij neervallen.
Ik ga een mail sturen naar de Spaanse dierenbescherming ( ik hoop dat ze Engels spreken anders heb ik een tolk nodig) en contact opnemen met toeristische organisaties. Mag ik gebruik maken van jullie verhalen?
PB me daar even over.

je kan een peebee sturen naar Huertecilla die woont in spanje en kan wellicht net wat meer voor elkaar krijgen

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:12

Pittige tante, ik heb de website van hun bekeken. Dit ziet er mooir en verzorg uit. kun je nagaan hoe schijn bedriegd!!!!

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:13

Oh ja Marieke. Zij heeft mij gedreigd met een rechtszaak omdat ik de overdracht van de papieren - het zogenaamde op naam zetten - bij het AVS-stamboekkantoor had geblokkeerd ivm dat ze mij bedrogen hadden. Ik ben daar verder niet op in gegaan. Ze heeft toch geen poot om op te staan, dus die dreigementen neem ik niet eens serieus.
Ze doet maar, bij mij maakt dat geen enkele indruk

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:14

Als iedereen die ervaringen met VK heeft deze nou eens op schrift zet, en naar mij toestuurt, per pb of e-mail, dan moet er toch reden genoeg zijn om haar en haar werkwijze aan te pakken.
Heeft ooit een van de gedupeerden, bijv. de zgn trainees, wel eens gekeken wat er juridisch mogelijk is. Bijv. i.v.m. het niet nakomen van financiele beloftes.
Als zij rechtszaken zou kunnen aanspannen kan ieder ander dat ook.
Of zijn er mensen bang voor haar en haar praktijken, kan ik me ook iets bij voorstellen.

Bedankt Kiwiko, dat ga ik eens doen.

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:21

Nee ik ben niet bang voor. Maar van zo'n dreigement schrik je wel. Tenminste ik schrok wel.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:30

Ik heb met haar geen negatieve ervaringen. Heb alleen een zadel met haar geruild en al snel kwam de vraag of ik voor haar wilde werken, tewijl de mails van oorsprong over een zadelruil gingen.

Ik vond haar redelijk dwingend overkomen en ik heb verteld niet huis en haard achter te laten voor haar ranch.

Dus ikzelf heb geen negatieve ervaringen, maar ik geloof alles wat hier verteld wordt