Dierenmishandeling!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:00

Kimbaie schreef:
Ik ben er supertegen!!

elk normaal mens is tegen dit soort dingen.

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:41

ik zit hier echt met tranen n mijn ogen dit allemaal te lezen!!
wij zitten hier eigelijk wel allemaal te zeggen dat we er heftig tegen zijn, maar we bereiken er niks mee!!!
ik zou zo graag wat voor die dieren willen doen!!
en die mensen moeten echt hetzelfde voelen als wat die dieren gevoeld hebben, laat die mensen lekker een mes in hun eigen hol steken, dan voelen ze wat het paard ook gevoelt heeft toen ze een mes in het beesje staken!!

ik pleeg een moord als ik dat iemand zie doen!! dan ben ik denk ik helemaal van de wereld als ik dat zie gebeuren, en dan weet ik echt niet wat de gevolgen zijn Frusty

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 23:24

Dit zijn idd stuk voor stuk afschuwelijke verhalen, maar ik zou er toch ff willen op wijzen, dat er daarnaast ook heel veel georganiseerd dierenleed is, waar de meesten onder jullie - bewust of onbewust - aan mee werken, door vlees te eten of eieren van kippen uit een legbatterij.

En nu we toch van die verhalen aan het vertellen zijn... enkele jaren terug zijn er hier in België beelden op tv geweest, gemaakt door Gaia (een organisatie die strijdt tegen dierenleed), over een paardentransport: één van de paarden, bestemd voor de slacht, was met een been vast komen te zitten tussen de spijlen van de vrachtwagen, & omdat ze dat niet meer los kregen, hebben ze dat er afgezaagd terwijl het paard nog leefde, & het paard daarna over de grond uit de camion gesleept. Toen was ik echt helemaal van de kaart!

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 01:25

Dierenleed ik hoor allemaal vehalen over katten die vastgebonden worden paarden en ander dieren die uitgehongerd worden en daarna volgende straffen over wat je met die persoon moet doen. Tuurlijk het liefst meteen hetzelfde maar voor het verwaarlozen of mishandelen van een dier daar kan geen straf tegen op.

Wat ik me nog goed herriner is het verhaal van Max. Dat was nog niet zolang geleden de baasjes van Max konden niet meer voor Max zorgen en gaven hem aan geen "goed" tehuis. Die mensen hebben Max laten verhongeren en toen hij bijna dood was hebben ze hem over de schutting gegooid. Max is na de inzameling van geld begraven.

Maar let maar eens op in je omgeving dierenmishandeling is dichterbij dan je denkt. Een paard dat verkeerd begrepen word en een knal krijgt. Of de baas heeft toevallig een slechte dag dan doet hij niets goed en word overal voor gestraft. Of een hond die niet luister en even in de hoek een trap krijgt. Lijkt onschuldig maar het blijft mishandeling misschien in mindere mate maar een ander levenddier schoppen of slaan enz om welke reden dan ook (ik heb het hier niet over het correcte gebruik van een zweep want beter een tik dan 20 schoppen) is mishandeling. En een hond blijft je trouw en je paard hou je in de hand (waarschijnlijk omdat ze bang voor je zijn) maar wat heb je liever Macht door angst of Respect door Liefde....................................................

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 15:11

pferdtje schreef:
En een hond blijft je trouw

ja!!, ik zag laatst een foto in de krant staan van een dode boer en een hondje die ernaast lag, de boer was doodgeschoten, en de hond die bleef hem bewaken, en lag daarnaast te slapen, dat was zooo zielig!!
als ik de krant nog had, had ik dat plaatje wel ff gescant maar wij hebben die krant al weggegooit.

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 15:26

Als je dieren kwaad aan doet, heb je zelf ook geen recht op liefde...

Wenga, mijn verzorgpaard, is zelf ook mishandeld in haar schede. Ze is vorige jaar heel vaak in het nieuws geweest en heeft vaak in de krant gestaan. Zij is het symbool voor de stichting Zinloos Geweld Dieren, die haar eigenaar na de mishandeling heeft opgericht.

Ik ken Wenga nu 7 maanden en kan niet meer zonder haar. Ze is zo ontzettend lief. Alle mensen op stal zijn gek op haar, kleine kinderen rennen onder haar door en meisjes van amper een meter hoog poetsen en knuffelen haar ( terwijl ze zelf 1.75 is..) en daar geniet ze heel erg van. Ouders die bang zijn voor paarden, komen altijd naar de me toe om te zeggen dat Wenga zo'n ontzettend lief paard is en dat zij de enige is waar ze niet bang voor zijn.
Een tijdje terug zag ik zelfs een man met haar knuffelen, ze rustte gewoon op zijn schouder!
Als ik dit zie kan ik me gewoon NIET voorstellen dat iemand haar ooit mishandeld heeft...En nog nu het gebeurd is heeft ze nog steeds zo veel vertrouwen in de mens...

Dit bewijst gewoon dat dieren beter zijn dan de mens, want een dier zou zoiets ergs nooit aanrichten.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 18:22

WaLGELIJK!!!
Ik vind ook dat die mensen die dieren zoiets wreeds aandoen, heel zwaar gestrafd moeten worden!!! Elke keer als ik er wat over lees of hoor voel ik me zwaar k*t!!! Waarom???????
Waarom??? Kon ik maar meer doen dan geld sturen en protestbrieven sturen!!! Ik sta niet voor mezelf in als ik zoiets zie gebeuren!!! Walgelijk!!!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 18:58

Afbeelding
het lijkt zo ver van me bed nou niet dus
bij cirus dongo dat cameltje een paar ja geleden
ik vraag me af hoe kan je zo iets doen
ik heb zo iets van sluit ze op en doe terug wat ze bij die beesten deden

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 19:12

Eilandje schreef:
En nu we toch van die verhalen aan het vertellen zijn... enkele jaren terug zijn er hier in België beelden op tv geweest, gemaakt door Gaia (een organisatie die strijdt tegen dierenleed), over een paardentransport: één van de paarden, bestemd voor de slacht, was met een been vast komen te zitten tussen de spijlen van de vrachtwagen, & omdat ze dat niet meer los kregen, hebben ze dat er afgezaagd terwijl het paard nog leefde, & het paard daarna over de grond uit de camion gesleept. Toen was ik echt helemaal van de kaart!

Oh mijn god!!! WAt vreselijk!!!! En stonden daar camera`s bij??? Waarom deden ze dan niks? Ik vind dat echt walgelijk. Ze dachten natuurlijk: die moet toch dood dus dit kan er ook wel bij. BAH dan ben je ook echt ziek in je hoofd!!! Boos! Boos! Boos!

Brendie

...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 20:42

Kijk als je hond jouw volkomen vertrouwd en je hond word mishandelt dan heeft jouw hond soms geen vertrouwen meer in mensen dus ook niet in jouw!!!

Hangjonger slopen wel eens bushokies ofzo om dat ze niks beters te doen hebben!!!! En daarom mishandelen ze ook (zwerf)katten/honden die over straat lopen!!!

Echt erg gewoon!!!

WALGELIJK!!!! Misselijk

Maar ze doen het dus voor de "grap", maar als zouden ze tegen mij zeggen: JE MOET DIE KAT VERWONDEN!!! dan zou ik dat niet eens durfen omdat zo'n kat ook maar een ontschuldig beestje is!!!!

Waarom doen ze dit?????

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:20

Evy schreef:
Oh mijn god!!! WAt vreselijk!!!! En stonden daar camera`s bij??? Waarom deden ze dan niks? Ik vind dat echt walgelijk. Ze dachten natuurlijk: die moet toch dood dus dit kan er ook wel bij. BAH dan ben je ook echt ziek in je hoofd!!! :( :( :(

Omdat dat in het geheim gefilmd werd natuurlijk... Maar zo'n dingen zullen dus ook wel gebeuren zonder dat er dierenrechtenactivisten met een verborgen camera naast staan, wees daar maar zeker van!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:56

Dit zijn dus de redenen waardoor ik dus steeds lager ga denken over mensen, maar ik lees hier gelukkig dat er meer mensen zijn die hier woedend over worden. Dan sta ik dus niet alleen. WErd er verdomme nu maar eens iets aan gedaan...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 08:02

JAAAAAAAAA!!!!!! vreselijk!Als ik zoiemand tegen kom dan sta ik echt op t punt om een mes te pakken en dan diegene zelf te bewerken.En net wat jij zei van die pony´s in t weiland dat die met een mes bewerkt werden,daar was ook een merrie bij en die was drachtig en daar werd met een stok in haar geslachtsdeel gestoken!!! Frusty Nou dan denk ik echt ´wat een mongolen zijn er toch in de wereld!´maar ja ik heb ook ff me mening gegeven,en ik ben t er net als jullie helemaal op tegen (logisch!!!!)

Josti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:39

dit soort dingen is echt vreselijk, die mensen zijn echt ziek in hun kop ofzo, van mij mogen ze ook veel zwaarder gestraft worden, tis toch niet normaal wat ze doen en daar moeten ze flink voor gestraft worden!
Belachelijk eigenlijk dat een dierenleven minder waard is dan een mensenleven.. Scheve mond

candy_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:17

ja ik vind het ook heel erg!!!

ong. 3 jaar geleden hoorde ik dat er een kat aan een boom ws opgehangen!!

(of het helemaal waar is weet ik niet )

Erg he?? en er is ook een keer een staart van een kat afgetrokken!!

ik vind het echt dierenmishandeling!
ik heb zelf 3 katten en als die iets overkomen (ophangen op geslagen ofzo)

dan zal ik die persoon zelf (graag maar kan niet!) een ros verkopen!!

Me ene kat heeft al een aantal nagels verloren die niet meer terug komen omdat een of andere stomme herders hond me kat bij dr achterpoten wou bijten en daarom zijn dr nagels dus weg(sommige)
echt zielig hoor!!het is juist een echte knuffelkat iedereen vind hem lief!!
(ik het meest!! Lovers Lovers )

maar ik werd echt boos!! me moeder is ook gelijk naar die baas gegaan!!

En die werd heel erg boos op die hond(had je hem maar vast moeten houden aan de riem!! Boos! Boos! )

maar ik vind dus echt dat dierenmishandeling gestopt moet worden !!

je hebt ook een site http://www.hondenleed.nl
waar je deze actie tegen hondenleed kan steunen!!
Ik zag plaatjes van dieren die mishandeld werden dus ! en ik werd helemaal misselijk!!
Walgelijk!!
xxxxxxxxxxxxx

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:50

Oh die foto`s van die site!! Die zijn zielig!! Niet normaal. In spanje heb je ook van die honden en die moeten dan meedoen aan races enzo. Als ze te oud worden ( iets van 10 jaar ofzo) dan krijgen ze geen rustig dagje, nee ze worden gewoon opgehangen aan bomen! Dat noem ik nou Stank voor dank Huilen

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 15:51

Ik vind het fijn om te lezen dat er gelukkig ook veel wel dierenvrienden zijn!!! Ik vind het echt vreselijk en ik hoop dat het een keer ophoud!!!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 16:08

(ik weet het ik heb dit bericht ok al in een ander topic geplaatst maar ik vind het heel belangrijk dat men dit leest en aan gezien er 2 topic's over zijn maar in alle bij, daarom dit bericht dubbel ik hoop nie dat jullie me dit kwalijk nemen)

nou wat dacht je dan van dierproefen Boos!
als je wil dat het stopt steek dan de stichting proefdier vrij een hart onder de riem toe op www.proefdiervrij.nl breng je stem uit
wie weet meschien helpt het alle kleine beetjes helpen toch !!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:23

Ik + pambri (Debby???) Juist goed!!! Dit onderwerp verdient absoluut de aandacht!!!

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 21:48

echt zwaar triest!!!! dieren kunnen helmaal niet terug doen zo laf zulke mensen moet je gewoon in een bad vol met zoutzuur gooien en lekker laten lijden stelletje schooiers dat het zijn !!!!!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 00:10

Het wordt dus hoog tijd dat in Nederland de wetgeving en vooral de straffen herzien worden. Die moeten veel zwaarder worden, nu krijgen dat soort gasten inderdaad een taakstraf of debiel lage boete Boos! Frusty . Ik weet dat b.v. in Engeland de straffen veel zwaarder zijn. Als je daar je eigen huisdier hebt mishandeld, dan mag je zo en zo lang geen huisdieren meer houden. 'T is nog lang niet zwaar genoeg, maar ik heb hier in het asiel meegemaakt dat ze tot 3 keer toe een zwaar verwaarloosde en mishandelde hond weer aan de "rechtmatige" Misselijk eigenaar mee moesten geven, omdat de dierenbescherming en algemene inspectiedienst niks konden doen Boos! Boos!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:04

De mensen die zoiets walgelijks doen bij een dier mogen van mij op dezelfde menier gestrafd worden!!!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:24

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Dierenproeven !! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Ik ben er zeker fel tegen!!!! dat er hamsters en cavia's en ratjes en konijnen ingesmeerd worden met make-up en met giftige en misschien wel schadelijke middelen !!!!! daar kan ik me kwaad om maken die beesten gaan meestal dood omdat die spullen zo schadelijk zijn!!!
dat vindt ik echt wagelijk!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 12:56

maar de straffen moeten op allerlei gebied omhoog in Nederland. Als je een vrouw verkracht en vermoord krijg je ook niet zo heel veel. misschien 5 jaar. Een mensenleven telt hier ook niet zo, dus waarom een dierenleven dan wel?