Jolly Ball

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:57

Die van mij vindt die speeltjes ook geweldig. Ik heb zo'n likit bal hangen en zo'n jolly bal liggen. Die moet ik af en toe uit de stal van zijn buurman halen omdat ie hem weer over de stalmuur heen heeft geslingerd. Die likit staat ie vaak onder...waarom geen idee...hij sleept zelfs zijn hooi door de stal heen zodat ie onder die bal kan staan als ie eet. Maar die likstenen die erin zitten vind ie weer niet leuk.

cartouche21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:08

ik heb laatst een stuk in het bit gelezen over al die speeltjes en ballen met likstenen enzo voor paarden. ze hadden een test gedaan wat een paard het leukst vind. er kwam uit dat de meeste paarden er niet heel veel interesse voor hadden, en het speelgoed met de likstenen zou wel heel duur worden omdat ze die nog al snel op hadden. en veel speelgoed hadden ze gelijk kapot. maar de jollybal was wel aardig sterk geloof ik.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:14

over jolly bal gesproken: ik ben op zoek naar een hele hoop van die dingen, dus als iemand er een te koop heeft, hoor ik dat graag via PB!!
alvast bedankt!

cloris

Re: Jolly Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:54

Nou Jolly Ball hangt hier ook nutteloos te zijn, hij vindt/vond er geen bal aan.....
Zo'n grote voetbal in de paddock vindt hij daarintegen weer geweldig

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:12

Wij hebben er 1tje voor Gracy, die hangt aan een touw in de box. Ze laat hem dan balanceren over haar rug.. Soort speeltje/massage..Wel geinig om te zien

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:45

mijne snapt er ook niks van
vorig jaar heeft de bal een hele winter in een hoekje gelegen, dat arme ding werd genegeerd
nu heb ik hem opgehangen, maar of dat er verschil is =>

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:04

Ik heb een arabiertje (ruin) van 5 jaar. Hij is er enorm zot op de balletjes. Ik heb zo'n jolly ball in de wei gelegd. Dan zie je hem ineens lopen naar die bal. Hij remt hard. Pakt hij die bal en scheurt ermee door de wei en dan gooit hij die ineens op de grond. Dan zie je hem stillekes terug komen naar de bal en dan neemt hij die bal terug in zijn mond en zie je hem met die bal schudden en steigert hij even.
Zo'n zot geval. Juist een kleuter die met iets moet kunnen spelen.

In de stal heb ik zo'n liksteentje opgehangen over de deur zodat wanneer hij zijn hoofd buiten steekt dan probeert hij naar die liksteen te bijten maar die liksteen wiebelt dan enorm hard en zo blijft hij bezig gedurende de nacht.

Hij heeft er echt super om zo stom te doen. Echt een kind.

Groetjes,
Kat

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:37

Mijn paard pakt hem aan het handvat en slingert hem een eind weg
Het is bij hem altijd oppassen als je langs zijn box loopt, want er vliegt weleens een Jolly Ball over de deur

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:30

Ik heb er ook 1 in haar stal liggen maar ze doet er helemaal niks mee.
Binnenkort ga ik hem ophangen misschien doet ze er dan wel wat mee.
Leggen jullie die bal ook in de paddock want ik durf het niet zo goed.
Ben bang dat ze met spelen en rennen erover heen vallen..

Met een pion schijnen ze ook te spelen maar heb er zelf geen ervaring mee

Nadiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:38

Als ik die balniet in haar stal zou hebben hangen, zou ze geen tanden meer hebben (ze houdt niet van buren, en anders hangt ze in de tralies)

Gioiello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:01

Ik heb er ook eentje voor mijn hengst. Eigenlijk was hij eerst van mijn merrie, maar die deed er echt helemaal niks mee. Eerst gewoon in de stal gelegd en omdat ze er toen niet naar omkeek had ik hem maar opgehangen, maar ook dat vond ze niet interessant.
Bij mijn hengst ligt de bal in de wei. Alleen meneer doet der ook niks mee. Hij snapt het wel, want soms als ik hem even in de paddock/longeercirkel zetten met de bal ging hij er wel mee spelen. Maar in de wei en op stal is het eten veel leuker en belangrijker .

charmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 10:58

Ik heb voor Dancer dus ook zo'n bal hangen... na 2 dg. zag ik de bal is vies... hmm goed teken, hij speelt er dus mee, na 5 dg. wist ik hoe't kwam... van het opstrooien!!! deuhhh, want als ik de bal maar ff beweeg wordt hij bang, pfff en ik maar denken dat me paard lol had met z'n bal, NOT!!! ik laat'm nog ff hangen en probeer te laten zien dat het niet eng maar leuk is, we zullen het wel weer beleven.

Mariska

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:06

ik wil ook zown ding gaan halen.. maar ik vind het op zich best wel duur..

charmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:47

xxdorisxxe schreef:

Je hebt ze in alle soorten en maten en dus ook in prijzen, al vanaf 5 euro, niet zo duur toch? suc6 verder

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:51

nou k heb ze best wel klein gezien.. voor n hond.. en daar vroegen ze 22 euro voor

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:33

charmar schreef:
xxdorisxxe schreef:

Je hebt ze in alle soorten en maten en dus ook in prijzen, al vanaf 5 euro, niet zo duur toch? suc6 verder

waar????, want ik ben ook opzoek naar een speeltje waar ze keuk mee kunnen spelen, alleen vind ik een jolly bal te duur dus mischien kan je ook een sippy bal gebruiken?? alleen je hebt het risico:

hij gebruikt hem en hij is stuk of hij gebruikt hem niet en weg gogooid geld.

maarjah ik wil dus iets hebben wat een Jolly bal vervangt;)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:03

Ik ben zelf begonnen met mijn merrie met skippyballen erg leuk, totdat ze doorhad hoe ze kapot konden, dus zouden ze dan niet meer aan te slepen zijn,heb ik maar besloten om een jollybal te halen zijn wel wat kleiner maar niet minder leuk volgens mijn merrie (gelukkig)
Ik heb m in de stal opgehangen anders moet ik elke ochtend op zoek gaan waar ze m heengegooid heeft
met pionen vind ze het ook geweldig om mee te spelen
maar ben eigenlijk wel benieuwd waar je zón grote bal kunt halen? want volgens mij zal ze die ook geweldig vinden.
wie weet dat waar je die kunt kopen??

groetjes bren

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 21:32

remsy schreef:
Ik ben zelf begonnen met mijn merrie met skippyballen erg leuk, totdat ze doorhad hoe ze kapot konden, dus zouden ze dan niet meer aan te slepen zijn,heb ik maar besloten om een jollybal te halen zijn wel wat kleiner maar niet minder leuk volgens mijn merrie (gelukkig)
Ik heb m in de stal opgehangen anders moet ik elke ochtend op zoek gaan waar ze m heengegooid heeft
maar ben eigenlijk wel benieuwd waar je zón grote bal kunt halen? want volgens mij zal ze die ook geweldig vinden.

groetjes bren

Bedoel je echt een hele grote? een voetbal?
Die wij op de manege hebben komt van:
http://www.elphymed.nl/gymnic/grote_ballen.htm

charmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:50

Citaat:
waar????, want ik ben ook opzoek naar een speeltje waar ze keuk mee kunnen spelen, alleen vind ik een jolly bal te duur dus mischien kan je ook een sippy bal gebruiken?? alleen je hebt het risico:

hij gebruikt hem en hij is stuk of hij gebruikt hem niet en weg gogooid geld.

maarjah ik wil dus iets hebben wat een Jolly bal vervangt;)

Hier in R'dam bij Starho heb je ze dus idd vanaf 5 euro, is weliswaar niet zo groot... maar groot genoeg om mee te spelen.

Mariska

Flor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:00

Mijn paard vindt alles wat je vast kunt pakken geweldig! Ik had hem laatst even vastgezet aan de box van een ander paard en via dat 'vierkantje' in de tralies had hij ontdekt dat dat andere paard zo'n grote plastic appel had. Nou, mooi dat hij dat ding naar buiten sleepte en niet meer los wilde laten .

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:14

melmel schreef:
remsy schreef:

groetjes bren

Bedoel je echt een hele grote? een voetbal?
Die wij op de manege hebben komt van:
http://www.elphymed.nl/gymnic/grote_ballen.htm

waar staan de prijzen??? of zijn dat die cijfers die d'r naast staan???? ik hoop het maar niet......

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:55

Ik wil ook zo'n jollybal aan gaan schaffen; denk niet voor in z'n stal, maar meer voor wanneer hij zichzelf moet vermaken in de paddock. anders staat hij alleen bij mij te hangen om gekroeld te worden, dan kan hij daar misschien mee gaan gooien ofzo

Merr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 22:17

Javayo schreef:
Ik wil ook zo'n jollybal aan gaan schaffen; denk niet voor in z'n stal, maar meer voor wanneer hij zichzelf moet vermaken in de paddock. anders staat hij alleen bij mij te hangen om gekroeld te worden, dan kan hij daar misschien mee gaan gooien ofzo

ik hoop voor je dat ie het snapt

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:05

nou die van mij snapt het niet..
had het in de wei gedaan, hij snuffelde erna, en dat was het..
dusjah voor zover de jolly bal bij amber