wie rijd er op een tuigpaard?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: wie rijd er op een tuigpaard?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:13

Ik rijd sinds kort een 10 jarige tuiger bij. Heeft niemand met een tuiger problemen met galoperen? * Ikke wel namelijk... * Iemand tips voor die galop?

Groetjes!

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:44

Ik heb niet echte problemen, maar Lady vind de galop ook niet gemakkelijk.
Haar galop is een heel stuk verbeterd door lekker veel kilometers te maken in de galop, vooral buiten, rechtuit en op eigen benen (lange teugel).

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:45

Die van mij doet het rechtsom keurig en linksom vreselijk,maar dat komt omdat ze linksom moeite heeft om stelling aan te nemen.Ze blijft met haar lijf te recht.

Gewoon blijven oefenen,ik les ook met haar.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:48

Ik rij een afstamming van Ahoy. Beiden ouders zijn pik zwart, maar er kwam een vos uit. Hij heeft niks weg van zijn ouders wat dat betreft. Misschien de gangen, maar pit? Totaal niet!

Het is wel een karakter paard. Heel lief, maar soms kan ik hem niet uitstaan. Over het algemeen valt het me soms nog niet mee om hem aan te teugel te krijgen. Zijn bouw is anders dan het rijpaard type. Halsaanzet is een stuk hoger. Maar toch is het een leuk paard om te rijden. Met de nodige training moet het lukken. Het paard is 8 jaar.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:50

Galop was ook een ramp. Hij had geen gallop takt. Ik moest hem helemaal vooruit galoperen, en uiteindelijk meer oppakken. Hij galopeert nu meer door, en hij heeft het gallop ritme te pakken na veel oefenen!

bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:11

idd bij ons was de galop ook erg moeilijk
in het begin,eerst veel rechtuit gegalopeerd
en nu gaat het super.alleen het nageeflijke gedeelte zijn we nog mee bezig.er zit ook wel super pit in,
hij heeft altijd zin om voor je te werken.
echt een toppaard

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:32

Nou daar bof je mee! Dit paard heeft jaren niks gedaan, ja een beetje de weide staan kaalvreten.

Heb hem wel opgepakt, maar hij heeft zeker weten voer nodig. Maar dat betekend ook, een goede deken, een goede zweet deken. Hij staat buiten, al jaren. Is het verstandig om hem te scheren? En dan 2 dikke dekens om? Ik vraag me af of ik beter kan wachten met de verdere training. Gezien de weersomstandigheden? Hij zweet behoorlijk, hij heeft al een dikke wintervacht, droog rijden is bijna niet te doen. Die hele omslag, zou dat wel verstandig zijn? Het is helemaal spannend of hij zijn deken dan ook heel houdt, of zijn andere weidemaatjes.

Dit is geen paard met pit, geen conditie. In de winter word hij zoiezo bij gevoerd. Maar als ik wil trainen moeten er wat dingen veranderen. Is dit wel verstandig?

Het is echt een slome knol! Ik weet nog wel van vroeger dat hij van haver een vaatje buskruit werd! Best indrukwekkend

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:58

Ik start onderling L1 op Revenge (v. Ahoy)

Afbeelding

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:01

ik rij op een tuiger het is een manegepaard

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:04

aan Mariska89 : Waar jij op rijd is toch een KWPN `ER , staat in je profiel ?

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:06

Ik verzorg een Tuiger & Haflinger, de haflinger hebben we al beleerd (5 jaar) maar de Tuiger is nog 2 jaar, en hij kent al alle Passen aan de longe etc. De bedoeling is dat we hem bij ongeveer 3 a 4 jaar gaan inrijden.

hier even een paar foto`s !

viewtopic.php?f=10&t=477897&p=0&e=0

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:23

Luitjes! Kom dan bij het tuigrijders topic in de HK!!

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:22

ILOVETARO, tuigpaarden zijn wel vaker KWPNers hoor, dat is een fokrichting van het KWPN.

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:24

Oowjaah sorry hoorr

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:23

Hoi bij ons op stal staat ook een mooie tuiger een merrie,ze is erg eigenwijs en ze loopt in de lessen mee.
Sinds vd week is er een nieuw tuigerventje bij gekomen,echt een beul en een prachtdier hoor,maar groot en dan nog dat grote hoofd erop pffff!!!
En die is sinds vandaag ook door de staleigenaresse uitgeprobeert met rijden ,maar hij moet prachtig onder het zadel kunnen lopen hoor,en hij word/is overigs ook een manegepaard
Zelf zal ik er nooit op gaan rijden want heb mn eigen pony,en daarbij vind ik hem echt te groot ,dus dat zou niets worden als ik daar op ga ,en zkr nie met dat sch*terige karakter van mij
Maar ik vind Tuigers echt prachtbeestjes.

braafpaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:55

wat leuk al die reacties! Maar weet je dat een heleboel echte paardemensen niet eens het verschil weten tussen een een tuigpaard en een dressuurpaard. Heb laatst namelijk iets raars meegemaakt.
Was op concour met mijn tuigpaard en had de dressuurproef gereden komen er twee mannen naar ons toe, goh wat heb je een mooi dressuurpaard wil je hem niet verkopen. Nee dat wilden we dus niet. Vraagt die ene man wat voor een afstamming heeft ie toch het is namelijk een mooi dressuurpaard. Wij lachen haha het is een zuivere Fabricius en niks geen dressuurpaard. En hij liep nog met knieactie ook. Nou ben ik nou gek???

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:49

Een tuigpaard kan een dressuurpaard zijn, een dressuurpaard geen tuigpaard. Heeft te maken dat tuigpaard echt een fokkersrichting is, en dressuurpaard alleen als term voor een bepaald sportpaard gebruikt wordt. Een heel mooi voorbeeld van een tuigpaard die ook dressuurpaard is is Zilverster met Aad van Essen.

braafpaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 15:31

Ja ok een met een tuigpaard kan je dressuur rijden maar een dressuurpaard krijgt nooit de actie van een tuigpaard. Maar wie wil er een dressuurpaard met de knieactie van een tuigpaard.
Ken zilverster niet en zou er trouwens wel graag een foto van zien om eens te vergelijken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:42

Dat bedoel ik niet helemaal. Bij het KWPN heb je als fokkersrichting tuigpaard, is echt een aparte fokkerij binnen het KWPN. Zo'n richting heb je niet als dressuurpaard.

En verder zie je steeds meer dressuurpaarden die wat meer knie hebben.

xsillyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:44

Hallo,
ik heb verleden jaar een paar maanden een tuigpaard gereden!
ik vond het echt een geweldig beest!
helaas is hij verkocht...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:24

Ik heb zelf een tuigpaardmerrie, twee kinderen van haar (uit een rijpaardvader) en een paard met wat Gelders en Tuigpaardbloed. Geweldige paarden. Mijn merrie loopt niet meer in de sport, maar wordt nu recreatief gereden, met de halve Gelder dressuur ik.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:29

Ik heb een tuiger van Balmoral x Natuur
Afbeelding

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:33

Heej!!

Ik jad eerst een verzorgpaard en dat was een Gelderse tuiger . Zijn draf was echt heel zwaar, j werd helemaal af geschoten uit de draf woow!! en zn galop waren echt grote passen. Zat niet zo super lekker en hij wou ook haast nooit aan de teugel (ging als een idioot aan het bit hangen), maa rlief dat ie was! Okej hy heeft wel is met zn zware lichaam op mn teen gesteen maar het was cker een schatje . Helmaal trots op Estragon . Helaas hij is verkocht.. Maar echt ik zal hem noooooooooooit vergeten!! (L)

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:34

gesteen moet gestaan zijn en jad=had, j-je

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:45

Ik heb een tuigpaard merrie van 7. Lorton x Bravour. Ik rij er alleen dressuur mee. Een super paard met een enorm karakter.
Afbeelding
Afbeelding