Is jou stal een beetje gezellig???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:59

Op mijn oude stal had mijn paardje het ook niet leuk heb ik het gevoel gehad, toen ik hem ergens anders neer zette..
Waar hij nu staat is hij vrolijker en veel rustiger!
De paarden daar fokte elkaar op.. en dat is heel irritant
Maar hij is nu altijd blij en gewoon erg rustig geworden, en er werd op mijn oude stal ook veel geroddeld.. dat was minder..
Maar ja jo.. ben blij dat ik nu gewoon op een boederij sta en kan lekker me gang gaan

tenemieken

Re: Is jou stal een beetje gezellig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:01

onze stal was de gezelligste stal van allemaal tot er andere eigenaars kwamen en die zijn nu gelukkig weer weg en nu is de sfeer weer veel beter...

* we vieren ook veel verjaardagen
* de pensionpaarden rijden samen
* we helpen elkaar met springen ofzo
* we gaan samen weg
* we helpen elkaar als er iets is met paardje
* we rijden af en toe op elkaars paarden
* ...

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:25

Jaa super .
Alleen het is de laatste tijd wel erg druk .

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:08

Ik heb geen leuke stalling
Gelukkig komen mijn paardjes thuis staan

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:15

Is erg gezellig bij ons!

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:19

Ik vind het bij mij op stal echt helemaal super!
Eerst had ik de paarden dichter bij huis staan, maar ik vind waar ik nu sta de sfeer veel fijner dus ik heb het er wel voor over om iets langer op mijn fietsje te zitten

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:46

Nee, maar gelukkig kom ik voor m'n paard en niet om rond te hangen. Zolang niemand zich met mij bemoeit hebben ze geen last van me (laat vrijwel nooit wat slingeren, houd met netjes aan alle regeltjes). Helaas is dat soms al te veel gevraagd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:06

Euhh mijn antwoord is kort maar krachtig : NEEE!

De sfeer is de 1e 3 maanden dat je er staat super, alles kan, alles mag, leuk aardig, niks achterbaks.
Toen ik er kwam staan was het anders, ik verzorgde ook het paard van de boerin, mn zus de shetlanders die daar stonden (4 of 5) en mn kleine zusje ging altijd melken (koeiene dan he)

Eerste 2 jaar dat we er stonmden was het super gezellig, maar het laatste jaar ga ik al niet eens meer met plezier naar mn paard. Krijg je weer gezeik van die boer :(

We zijn nu druk op zoek naar een andere stalling, na (bijna) 6 jaar is eindelijk mn zus ook om, die had nooit zo'n last van gezeik.
Ik zou denk ik al tig keer van het erf zijn gestuurd als ik hem alleen had. Strontvork verkeerd teruggezet, te veel stro in zn stal gedaan (vond hij dan :o ) dekje op het verkeerde touwjte achter gehangen om te laten drogen omdat een ander hem nu niet daar kon hangen.
Gewoon gezeik om niks,.
Khartoum op bokt, verzorgde daar heel wat jaar geleden (jaar of 3 /4) een pony, en die durfde niet eens meer naar stal een tijdje, zo bang was je voor gezeik. Daarna 2 anderepaarden daar verzorgd, en toen moest ze ineens eerst toestemming aand de boer vragen of ze een paard mocht verzorgen als zij was gevraagd door de eigenaar.

Tis gewoon een sukkel
Net als nu, we hebben gezegd dat we op zoek zijn naar een andere stalling (netjes om te melden toch)
Groetjes Marie

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 02:49

Bij ons is het een beetje met vlagen, maar ik voel me er prima thuis.. We zitten nu propvol (ca 23 paarden) en het is eigenlijk heel gezellig. Met de een heb je uiteraard wat meer dan met de ander, maar al met al is het prima

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:05

Bij ons was het in het begin ook allemaal heel erg gezellig. We hadden een leuk groepje meiden, en we gingen idd ook leuke dingen met zn allen doen zoals naar de film, uit eten en gezellig avondjes bij iemand thuis zitten. We reden ook heel vaak samen. Ik had echt zo iets van: wow het KAN dus wel.

Nou helaas dus NIET, want hoe beter je elkaar leert kennen, hoe minder gezellig het wordt. Een beetje rekening met elkaar houden is er jammer genoeg niet altijd meer bij, expres dwars zitten en dat nog ten koste van mijn paard wel, en dan niet met een rede maar gewoon uit pure eigenwijzigheid. In je gezicht wordt er aardig gedaan maar God mag weten wat er achter je rug om over je wordt gezegd. Ik vind dat echt heel jammer, ik ben dus zo iemand die het liefste alles uitpraat en met iedereen goed overweg wil kunnen. Ik hou niet van ruzie en pas me makkelijk aan aan iemand anders. Tis jammer dat je dat alleen zo weinig meer terug krijgt.

Gelukkig staan mijn paarden er super en worden ze heel erg goed verzorgd. Ik ben dus ook maar overgestapt op het: "Ik kom hier voor mijn paard maar niet voor de gezelligheid." Ik word er alleen een beetje verdrietig van als je bedenkt hoe leuk we het hadden, en hoe het dus ook had gekund...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:00

Op mijn vorige stal heb ik erg leuke gezellige tijden gehad en ook een paar leuke contacten aan over gehouden en 1 hele goede vriendin! En waar ik nu sta kan ik nog niet veel over zeggen. Ik sta er nog maar 3 weken. Maar tot nu toe is iedereen heel aardig en de meeste zijn erg geinteresseerd en maken een praatje enzo met je! Dat is altijd leuk natuurlijk

c0wgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:43

Bij ons op de manege is het super..! Ik heb er geen paard/pony ofzo staan maar heel veel wel. Ik zoek zelf een stalling voor mijn pony die ik krijg. Maar alleen niet op de manege waar ik rijd.

Presley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:32

tja, ik sta op een boerderij waar ik als enige sta met de paarden van de boer, die nooit op het zelfde tijdstip als ik rijden, dus gezellig kan ik het niet noemen. Ik vind het eigelijk niet eens zo erg. Je komt toch voor je paard en niet voor de gezelligheid (ik dan he )

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:31

hahaaaaaa ik sta alleen! Ik heb het dus HEERLIJK naar mijn zin

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:37

IK heb zelf een pensionstal en vind het bij ons op stal hartstikke gezellig.Ik heb mensen die al jaren(zelfs 19 jaar)op stal staan.Natuurlijk is er,net als op iedere stal,weleens wat en dat kan ook niet anders met zoveel (vooral)meiden op stal.De meiden die bij mij op stal staan schelden elkaar wel eens verrot }> maar gaan aan de andere kant door het vuur.Ik ben ,als moeder overste ,echt heel blij met al mijn ,,vriendinnen,,

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 01:08

Ik stond voorheen op de huidige stal van Jamy (zag ik op de foto's in je profiel) en daar was het erg gezellig. We gingen regelmatig met stalgenoten leuke dingen doen en buitenrijden. Per half september ben ik echter verhuisd naar een andere stal. De gezelligheid is namelijk minder belangrijk dan de zorg voor en gezondheid van mijn paard.

Op mijn huidige stal is het ook heel erg gezellig. Ook met deze "nieuwe" stalgenoten rij ik regelmatig buiten en drinken we vaak samen koffie. Maar het belangrijkste is dat mijn paard er beter bij staat.

Volgens mij is het trouwens altijd een kwestie van geven en nemen en moet je er met zijn alle wat van maken. Het is ook niet zo dat je met iedereen goed op moet kunnen schieten maar met wat beleefdheid en wederzijds respect kom je al een eind in de goede richting.

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:05

Absoluut!...
Heel gezelllig..

Iedereen kent elkaar weet wat er is..
Komt kijken naar de lessen en wedstrijden van de ander etc..

Gewoon lkkre sfeer hangt er:)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:21

fransje23 schreef:

Volgens mij is het trouwens altijd een kwestie van geven en nemen en moet je er met zijn alle wat van maken. Het is ook niet zo dat je met iedereen goed op moet kunnen schieten maar met wat beleefdheid en wederzijds respect kom je al een eind in de goede richting.

Helemaal mee eens, alleen zijn sommige mensen niet volwassen genoeg op dat op te kunnen brengen, en dat verpest de sfeer. Je hoeft elkaar niet te mogen of vriendinnen te zijn maar doe in ieder geval normaal. En doe geen dingen, waarvan je ook niet zou willen dat een ander ze bij jou zou doen.

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:57

..ik geloof echt wel dat we een verschrikkelijk gezellige stalling hebben, veel dingen worden overlegd..zoals wie er bij ons op stal mag komen,eerst willen we ze allemaal zien voordat er maar beslist wordt of de persoon in kwestie komt, doen veel dingen samen...doen ook meer met zn alle de stal, staan voor elkaar klaar...kunnen lachen maar ook huilen!...een klein stalleke maar groots door de mensen die er komen en staan!!

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:05

De stal waar ik sta is het erg gezellig! Een leuke groep mensen, iedereen kan het goed met elkaar vinden en iedereen wordt in zijn waarde gelaten!
Volgende week gaan we met zijn allen een strandrit houden, hebben een 16 paards vrachtwagen gehuurd!!!
Ik zelf kom natuurlijk in de eerste plaats voor mijn paard op stal maar vindt de gezelligheid ook zeker erg belangrijk!!!! Soms zit ik gewoon eerst heerlijk te kletsen en te relaxen voor dat ik wat ga doen, super!!!!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:37

Supergezellig, ik sta bij mijn ouders thuis samen met nog 5 anderen. We gaan gezellig met elkaar om en er is de ruimte om te overleggen en aan elkaar aan te passen. Super geregeld allemaal!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:43

ma_rie_tje schreef:
Euhh mijn antwoord is kort maar krachtig : NEEE!

De sfeer is de 1e 3 maanden dat je er staat super, alles kan, alles mag, leuk aardig, niks achterbaks.
Toen ik er kwam staan was het anders, ik verzorgde ook het paard van de boerin, mn zus de shetlanders die daar stonden (4 of 5) en mn kleine zusje ging altijd melken (koeiene dan he)

Eerste 2 jaar dat we er stonmden was het super gezellig, maar het laatste jaar ga ik al niet eens meer met plezier naar mn paard. Krijg je weer gezeik van die boer :(

We zijn nu druk op zoek naar een andere stalling, na (bijna) 6 jaar is eindelijk mn zus ook om, die had nooit zo'n last van gezeik.
Ik zou denk ik al tig keer van het erf zijn gestuurd als ik hem alleen had. Strontvork verkeerd teruggezet, te veel stro in zn stal gedaan (vond hij dan :o ) dekje op het verkeerde touwjte achter gehangen om te laten drogen omdat een ander hem nu niet daar kon hangen.
Gewoon gezeik om niks,.
Khartoum op bokt, verzorgde daar heel wat jaar geleden (jaar of 3 /4) een pony, en die durfde niet eens meer naar stal een tijdje, zo bang was je voor gezeik. Daarna 2 anderepaarden daar verzorgd, en toen moest ze ineens eerst toestemming aand de boer vragen of ze een paard mocht evrzorgen als zij was gevraagd door de eigenaar.

Tis gewoon een sukkel
Net als nu, we hebben gezegd dat we op zoek zijn naar een andere stalling (netjes om te melden toch)

Groetjes Marie

Amen, wij hebben hier ook gestaan met Marilyn :D
en trouwens, bij ons was het in de eerste maand al raak

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:45

Bij mij op de manege is ut hartstikke gezellig!
En bij mijn verzorgpon's ook,, dus ik heb nix te klagen

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:08

Bij ons op de manege vind ik de sfeer niet zo heel erg goed, maar het is er wel gezellig!
Bij mn verzorgpony's vind ik het helemaal super! Nou zijn het geen echte verzorgpony's ik mag er altijd op rijden gewoon door de wei, maar er zijn geen vaste dagen waarop ik ze doe!
Er staan ook maar 2 pony's (mijn 'verzorgpony's') en 1 pony komt overdag maar dat is alleen maar om op de wei te staan.
We spreken heel vaak af met de eigenaren van mijn 'verzorgpony's' om een buitenrit te maken of om samen te springen ofzo. We nemen omste beurt een fles drinken mee, vegen allemaal het pad als we er zijn. Mesten vaak de stal van de ander uit, en ik mag dus ook altijd op die pony's rijden...doen ze nooit moeilijk over. En verder gaan we ook vaak met z'n alle naar Lisiduna, naar de bioscoop en volgend jaar willen we met z'n alle naar het CHIO gaan. We hebben ook nooit ruzie! Ik loop daar nu een half jaar rond en we hebben nog nooit ruzie gehad! Ik vind het er super

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:14

Op de manege waar ik sta is het gelukkig hardstikke gezellig . Ik sta op een manege in ouderkerk aan de amstel, het is geen enorme grote manege maar ik dnek mede daardoor dat er een hele leuke ontspannen sfeer hangt. Eens in de maand zijn er onderlinge wedstrijden en alles is goed verzorgt