Traditie boven dierenleed?(kan schokkende foto's bevatten)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:03

AFSCHUWLIJK

valine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:09

zit met tranen in mijn ogen naar de foto's te kijken... GATVERDAMME!!!!!!!! allemaal opknopen die gasten,inc die toeristen die er naar gaan kijken onder het mom van "een leuke educative middag voor het hele gezin"
bah bah bah... ik KOTS hier gewoon van.

steffie92

Re: Traditie boven dierenleed?(kan schokkende foto's bevatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:05

heejj... de mensen die dit doen sporen echt nii!!....
ik vind het zo zielig..
groetiis steffii..

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:14

valine schreef:
allemaal opknopen die gasten,inc die toeristen die er naar gaan kijken onder het mom van "een leuke educative middag voor het hele gezin"

Volgens mij zijn er niet heel veel toeristen uit noordelijker gelegen Europese landen die daar naar gaan kijken eigenlijk .

Ik vind dit echt afschuwelijk, nooit geweten dat de paarden er ook zo slecht aan toe zijn met zo'n gevecht . Verschrikkelijk gewoon...

Ja, oké, ze zijn er dan wel mee opgegroeid, maar dit kan zo niet langer vind ik . Dierenleed gaat niet boven traditie, zeker niet..
Arme beesten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:34

Ik vindt dit afschuwelijk.
Kan er wel om janken, echt arme dieren.
Rot lui!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:09

Net wat Parouscha zegt, ik kan er wel om janken, maar niet alleen vanwege de paarden, ook de stieren horen niet thuis in dit soort omstandigheden zoals het stierenrennen in Pamplona

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:04

Cayenne schreef:
Net wat Parouscha zegt, ik kan er wel om janken, maar niet alleen vanwege de paarden, ook de stieren horen niet thuis in dit soort omstandigheden zoals het stierenrennen in Pamplona

Mee eens, triest..

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:07

Dreamy schreef:
Cayenne schreef:

Mee eens, triest..

idd..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:46

Iedereen die zich schuldig maakt aan zulke dingen wens ik net zoveel leed toe... Ziekelijk gewoon...

Mensen zijn soms gewoon zulke k*twezens...

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:28

Bah er gebeuren teveel erge dingen met dieren door mensen
Dit is echt zo erg dat er geen woorden voor zijn. Maar wat dacht je van die arme half dode paarden en ezels in ontwikkelingslanden. Dat is ook verschrikkelijk. Of het zwaar verwaarlooste paard dat ergens in een tochtende schuur staat weg te rotten op een stukje van 2 bij 2 meter.

Alles wat nu allemaal al met die dieren gedaan is.. kan gewoon nooit meer goed komen! Wat we wel kunnen doen is met z'n alle tegen acties opzetten en dit ONNODIGE laten stoppen!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:35

gatver, wordt er misselijk van!!!!!!

wees dan ook zo dapper om het geschreeuw van het paard aan te horen.
nee, wel het paaord zien gaan, niet horen gillen.

mensen zijn beesten!!!

Swintha_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:03

ik word hier zo vreselijk boos om!! hoe kunnen mensen dit doen!! vind ik van alle dieren die worden mishandeld of verwaarloosd.. ze moeten die mensen vastbinden en de stier hun laten dooden grrr
sorry hoor maar die mensen moeten zelf dood!!!!!
sorry moes er ff uit

Swintha_13

Re: gaat traditie boven dierenleed ( kijken )

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:06

Charos schreef:
oude discussie, is al een aantal keer gevoerd.
Ik doe er niet meer aan mee.

waarom zet je dan iets hier neer

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:08

een traditie kan nooit, maar dan ook NOOIT gaan boven elk leed wat dan ook. Dat van een dier niet maar dat van een mens ook niet. Tradities zijn gebaseerd op oude tijden, tijden veranderen. Waarom die tradities niet?
Laat ze maar eens zelf in die arena zitten op diezelfde manier als dat paard of als die stier en ze piepen toch wel een heel stuk anders..

btw. deze discussie kan niet vaak genoeg gevoerd worden, mooier zou zijn als het nog wat opleverde

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:15

De discussie gaat niets opleveren als hij alleen maar op bokt wordt gevoerd. Daar zijn andere sites voor.

Ga maar even googlen op "tegen stierengevechten" en je komt de nodige sites tegen.

Voor de rest is dit thema al eerder langs geweest, en dan niet een keer maar meerdere keren. Helaas is de zoekfunctie nog steeds niet wat het behoort te zijn, en heb ik geen zin om alle topics waar ik ooit op het gereageerd door te spitten.

Het is walgelijk, blijft walgelijk, maar dat zijn hondegevechten en hanengevechten ook. En ik ben het er mee eens dat, als we de discussie verder gaan doorvoeren, de bioindustrie hier ook aan bod gaat komen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:24

o, maar de bioindustrie is al vaak aan bod geweest hoor, en het zal nog wel eens aan bod komen. Ik denk dat de bioindustrie meer tegenstanders heeft dan voorstanders.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:28

joh dr is altijd wel iets mis, maar dr zijn ook altijd dieren die het nog erger hebben. de bioindustrie is slecht, maar scharrelkippen hebben ook zeker niet altijd goed hoor

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:59

over kistkalveren maar te zwijgen

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:01

zo is het altijd wel iets en iedereen klaagt maar (bijna) niemand doet

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:07

Buiten het feit dat er dus ook paarden omkomen, vindt ik het ook echt verschikkelijk voor de stieren.... Altijd al gevonden !!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:13

BrittKitt schreef:
zo is het altijd wel iets en iedereen klaagt maar (bijna) niemand doet

Ik kan er zo weinig aan doen. ik kan zo'n stichting steunen en toevallig steun ik een doel dat vele dierendoelen helpt. Ik kan niet meer dan geld geven. Ik voel me ook wel machteloos.

Heb jij een tip?

Moet je het commentaar eens horen als je stemt op "de partij van de "dieren", die pleit voor betere regelgevingen binnen de EU zodat ook stierengevechten aan banden zou worden gelegd.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:44

Ik word hier ook gewoon misselijk van. Degene die erna gaan kijken zijn ziek!! Als deze mensen niet meer gaan kijken, komen die gevechten er ook niet meer. En ik denk dat dat de enigste manier is om van deze gevechten af te komen.. de mensen die de gevechten uit voeren verdienen er hun geld mee en weten vaak niet beter. (Wat niet wegneemt dat ik vind dat ze ook een keer gespiest moeten worden door een stel horens!)...
Ik word er kots misselijk van, en draag mijn steentje bij in de vorm van zeker niet gaan kijken!

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:53

ik vind dit echt zo verschrikkelijkd at dit nog steeds gebeurd!!! echt triest! dit noem ik gene traditie, weer zo'n duidelijk voorbeeld van dat ene dier maar een gebruiksvoorwerp is, ze worden behandeld en afgedankt als vuil! Dat dit soort gevechten nog steeds niet afgelopen zijn snap ik niet, kan dan niemand hier iets aan doen????? En sporen die mensen wel die er naar gaan kijken en het mooi vinden? naar mijn mening niet dus.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:17

Desiree, ik weet dat je ook weinig kunt doen, ik doe er zelf ook niet veel aan. Je kan moeilijk elke mogelijke stichting gaan steunen waarbij meestal het grootste geld toch naar de directie gaat ipv naar de dieren. Gisteren was er een programma op tv geloof ik over stierenvechten enzo; 'het is zo gevaarlijk voor de cowboys, ze houden er vaak grote verwondingen aan over dit en dat zus enzo', mens hou je mond en ga eens kijken naar de dieren ofzo. Die cowboys mogen voor mijn part het leven laten daar in de arena, echt met die mensen heb ik dus géén medelijden.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:54

Ik ben tegen stieren loslaten in straten (ben altijd blij als er weer doden en gewonden onder de mensen vallen) en stierenvechten, maar heb net zoveel moeite met sommige ruiters hoe die paarden afbeulen.
Ik wil wel even ten overvloede kwijt dat Portugees stierenvechten heel anders in zijn werk gaat.
Het paard krijgt een gedegen opleiding voor stierenvechten en heeft geen angst.
Fases in opleiding:
Afbeelding
Je kunt zien hoe de hoorns afgedekt zijn zodat ze het paard niet kunnen beschadigen en hoe er met een steeds grotere stier wordt gewerkt (die na zo´n training weer gewoon de wei in gaat)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De paarden kunnen hogeschool dressuur en een Portugese stierenvechter houdt een paard van jong tot oud terwijl hij steeds opnieuw een jong paard opleid om het werk te kunnen verdelen. Ze hebben dus meerdere paarden in verschillende fases van opleiding.

Er is trouwens niet veel dat je kunt doen om het te stoppen, want het zijn niet de toeristen die het in stand houden, maar de inwoners van het land, en er hangt een hele industrie omheen.