groten heel lang op shetlanders rijden. Nl wat vinden jullie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Clinnn_

Re: groten heel lang op shetlanders rijden. Nl wat vinden ju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 17:19

Eilandje"]
[quote="Pouskintje schreef:

Bij ons in België is dat ondenkbaar.

???

Hier is alvast één 23jarige Belg van 1m62 die regelmatig op een Shetlander rijdt! Geen poging tot dressuur, want dat lukt niet (ik vind trouwens die foto's hierboven geweldig, kan ik dus echt niet met die shet), maar om buiten te rijden gaat het best!

Er wordt door sommige mensen idd op neer gekeken, & sommige mensen vinden het zielig, maar ook in België zijn er mensen die beter weten hoor Lachen
[/quote]
Wel ja, maar ik mag vinden wat ik vind en er zijn er hier nog die dit geen zicht vinden maar ik krijg ale commentaar omdat ik dit heb op gestart, en dat was niet door mij, want ik toonde aan mijn moeder foto's en ze zei, dat is toch werkelijk geen zicht, je zegt dat je vragen kunt plaatsen, waarom zet je er daarover niet neer wat zei daar van vinden. Dus als er nog commentaar hebben bel toch gewoon naar mijn moeder. Frusty Frusty Frusty Frusty Extreme duivel Extreme duivel

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:20

Ik vind ook dat stef er veelste groot voor is,en misschien ook wel qua gewicht.Ik vind het persoonlijk geen gezicht stef en honey maarjah.
tis mijn mening maar he Lips are sealed

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 17:22

Sunnylover schreef:
Ik vind ook dat stef er veelste groot voor is,en misschien ook wel qua gewicht.Ik vind het persoonlijk geen gezicht stef en honey maarjah.

Dit vind ik ook, maar blijkbaar magen we dit niet zeggen Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

HaflingertjeMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:36

Als je er te lang voor bent vind ik het er niet zo heel erg fantastisch eruit zien, maar zolang je er niet te zwaar voor bent is het niet zo heel erg.

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:23

Pouskintje schreef:
Sunnylover schreef:
tis mijn mening maar he :x

Dit vind ik ook, maar blijkbaar magen we dit niet zeggen :x :x :x :x O:) O:) O:) O:)

Jullie mogen best je mening geven, maar de manier waarop de mening wordt geven is niet altijd zo normaal.

Stef en alle andere die te lang zijn voor een shet weten best dat we te lang zijn. Dus?
De één verkoopt zn pony al die daar de groot voor is (sunnylover...) en de ander houd hem. Denk dus niet dat ik elke dag op * rij, ik doe zat andere dingen met haar.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 06-02-22 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 20:30

Heb al gezegd dat ik jullie niet tegen houd. Ik vind dit ook niet erg als je maar net overdrijf maar soms druk ik dit verkeerd uit.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:27

ik rijd ook regelmatig op de shet van mijn nichtje. ik heb hem ook voor haar ingereden omdat ze daar zelf te klein voor was. je moet niet lang en zwaar gaan rijden maar verder maakt het echt nix uit.
hier zie je mij op lucy
Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:39

Ach ja als je maar lol hebt.
Bij mij op stal staat ook eb shet(grote maat) en daar hobbelen ze ook wel eens op.
Gewoon puur voor de lol. Paardje vind alles best en hobbelt fijn door.

Oaky je krijgt en hoop commentaar als je te groot bent en buiten gaat rijden.
Ik denk dat je gewicht belangrijker is dan je lengte. Al lijkt me het niet prettig rijden op zo'n kleintje.

Maar soms vraag ik me wel eens af waar we ons zo druk om maken.
Er rijden immers ook volwassen op fjorden , haflingers en laten we hierbij vooral de ijsco's niet vergeten.
Dat is toch immers ook geen gezicht Schijnheilig .(al die lange kerels op die kleine paardjes met een gemiddelde stokmaat van 1.35m) Haha!

persoonlijk vind ik shetlanders leuk voor de kinderen en later voor de volwassen mensen in en twee of meerspan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:50

Sunnylover schreef:

En dat zal mij nou ook echt een rot zorg zijn... Gaaaap

Eilandje

Re: groten heel lang op shetlanders rijden. Nl wat vinden ju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:25

Pouskintje"]
[quote="Eilandje"][quote="Pouskintje schreef:

Bij ons in België is dat ondenkbaar.

???

Hier is alvast één 23jarige Belg van 1m62 die regelmatig op een Shetlander rijdt! Geen poging tot dressuur, want dat lukt niet (ik vind trouwens die foto's hierboven geweldig, kan ik dus echt niet met die shet), maar om buiten te rijden gaat het best!

Er wordt door sommige mensen idd op neer gekeken, & sommige mensen vinden het zielig, maar ook in België zijn er mensen die beter weten hoor :-)
[/quote]
Wel ja, maar ik mag vinden wat ik vind en er zijn er hier nog die dit geen zicht vinden maar ik krijg ale commentaar omdat ik dit heb op gestart, en dat was niet door mij, want ik toonde aan mijn moeder foto's en ze zei, dat is toch werkelijk geen zicht, je zegt dat je vragen kunt plaatsen, waarom zet je er daarover niet neer wat zei daar van vinden. Dus als er nog commentaar hebben bel toch gewoon naar mijn moeder. |o |o |o |o }:) }:)
[/quote]

Pouskintje, me er volledig van bewust zijnde dat je nog maar 11 bent, wil ik toch even zeggen dat ik het onbeleefd vind dat je me bestookt met gele ventjes die met hun hoofd tegen een digitaal muurtje bonken & rode duiveltjes, enkel omdat ik gereageerd heb op "bij ons in België is dat ondenkbaar", wat een totaal uit de lucht gegrepen uitspraak is...

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:13

Oke, ik op berdien, oke en mijn nichtje:

Afbeelding

Een goede vriendin van mijdie is misschien 5 cm kleiner:

Afbeelding

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:43

Ik was vorig jaar zomer ff langs de ponyclub gegaan, tussen de middag was er een les voor de jongere ruitertjes.
Nou er reed een meid mee van 16 of zo, maar was vrij zwaar en ook erg groot. Reed ze op zo'n mini-shetje mee!! Frusty
En dat beest kleddernat van het zweet, en kon het op een gegeven moment niet meer opbrengen om in draf te gaan... Verdrietig
Sorry, maar als ik die instructrice was had ik haar uit de bak gestuurd.
dat meisje moest nog eens helemaal terugrijden naar stal ook na afloop!
Dat doe je zo'n pony toch niet aan?
Heenrijden, uur in de bak ploegen, en weer terugrijden?

Ik vind zoiets dan echt asociaal. Boos!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:47

En iemand van 1.50 op een pony van ongeveer 1.20.
De pony is niet iel, best stevig.
Er wordt met de pony wel dressuur gereden.
Vinden jullie dit kunnen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:07

Pinky_girl schreef:
Dan nu mijn stelling: Je kunt beter 2 maal in de week op een shet gaan rijden als 16 jarige dan 7 maal in de week innig dressuur op een paard! ZO!

Ik vraag me af: Waarom?
IK rijd toch véél liever 7 x in de week dressuur op een paard, dan 2 x in de week op een shetje hoor!

Verder valt t me heel erg op dat iedereen normaal reageert, behalve de mensen met een shet.

Iedereen mag zijn mening toch geven!

Ik vind het er ook niet uit zien, maar ze kunnen het dragen. Ik rijd ook wel eens op een Welsh A'tje of een Shetlandertje, vind het erg grappig. Maar meer dan 10/15 min rondhobbelen in de bak doe ik niet, dan vind ik het toch wel zielig worden. Voor kleine ponys zijn bakken meestal best zwaar, zeker wanneer ze een groter iemand op hun rug hebben en vooral voor shetjes. Een buitenritje vind ik ook nog wel kunnen. Maar echt wedstrijden e.d. of fanatieke lesse.. Neeh..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 15:14

Nou Nathalie, shetjes kunnen maar tot de 47 kilo dragen hoor, en dat zal ook per shet verschillen. Dus dat is eigenlijk niet zo heel veel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:28

nath, ik kan heel normaal reageren, maar dit onderwerp is al zo verschrikkelijk uitgekauwd

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:18

Sonja schreef:
Dat artikel in de Bit zou ik maar niet te veel als richtlijn gebruiken; daaruit zou blijken dat 90% van alle ruiters met een KWPN er absoluut niet op mogen zitten....

Eigenlijk wil ik niet aan dit soort discussies mee doen, maar ik heb zo'n geweldige uitspraak van een FEI dierenarts... Die moet ik ff kwijt: Als het gewicht dat een paard/pony draagt goed in balans is (tov het paard), dan kan het paard het gewoon dragen. Zelfs een arabiertje van 150 kan dan een vent van over de 100 kg dragen. Geen probleem (dus andere voorbeelden kunnen ook)! Een pak suiker dat niet goed in balans is, kan meer schade aanrichten dan een vent van 100 kg. Mwah, toch leuk om even te spuien. Vandaar dat mijn vader zonder gewetensproblemen op onze arabier van 1.65 (jaa, een joekel, maar wel een arab, en geen KWPNer met dikke kont van 1.71 waar hij normaal op zit) kruipt. Al doet die arabier bij mijn vader moeilijker dan bij mijn zusje. DA: dan zal zij wel beter in balans zitten. En dat ís gewoon zo. Mijn zusje heeft nl een evenwichtsgevoel (rijdt ook al sinds haar 7e, 5 jaar dus), daar kan mijn vader een puntje aan zuigen (rijdt nu 7 jaar). Ik schijn dat ook te hebben, maar ik zie mezelf niet zo vaak rijden, dus daar zal ik maar geen uitspraken over doen.

Dat Voltrack eruit ziet als een pony met mijn vader op z'n rug, ok, maar als hij het echt niet kon dragen zou hij wel gaan liggen of absoluut niet gaan lopen. Iets wat hij ook met mijn vader nog graag doet.

Ikzelf zie mezelf niet 'dagelijks' op een pony kruipen, al zou ik best wel eens op een minibeestje willen rijden, gewoon lachuh! Zo'n beest kan dat best aan. En of het nou wel of geen gezicht is, joh, maak je niet dik gewoon rijden! Als ge maar leut het!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:22

Pinky_girl schreef:
Dan nu mijn stelling: Je kunt beter 2 maal in de week op een shet gaan rijden als 16 jarige dan 7 maal in de week innig dressuur op een paard! ZO!

BEN IK HET HELEMAAL MEE EENS *LOL*

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 18:08

Mag er een slotje op?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:46

ok er mag een slotje op. Ik geloof dat er genoeg meningen zijn.