Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
oosterhoff schreef:ja en zo kan je je voor alles wel verzekeren. Kan je beter je paard inlijsten dan kan hem niets gebeuren.
tinkerLuna schreef:Maar Nannes dat kan ook gebeuren onder het zadel...
Of als je gaat wandelen...
Of in de wei, ik heb eens een veulen van 4 maanden tegen zijn moeder aan zien steigeren/klimmen, hij gleed weg en hing met zijn buikje op de omheining en had een hele gemene wond daarvan.
Dan kun je je veulen (of welk paard dan ook) beter opbergen in een stal met kussens op de wanden en zachte vloer.
Maar dan nog bestaat er een risico.
tinkerLuna schreef:oosterhoff schreef:ja en zo kan je je voor alles wel verzekeren. Kan je beter je paard inlijsten dan kan hem niets gebeuren.
Das ook gevaarlijk, daar kan hij dikke benen van krijgen.
mirgino schreef:zoo, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg!!!
gelukig is het goed afgelopen,jeetje wat een verhaal!
en als je je veulentje dan zo in de sloot ziet liggen met z`n nekje dubbel...bah zit gewoon te rillen!
mijn vorige stalhouder ging elke dag zelf met zijn 4 jarige naast de fiets een rondje fietsen.
hij beweging en zij beweging.
en er zijn er hier in de buurt meer hoor, of een veulentje op sleeptouw naast de moeder,naast de fiets.
er is nu bij mij op stal iemand die haar Tinker met de scooter naar de wei brengt,dat doet ze al jaren.
altijd goed gegaan,tot nu toe!
wij kijken nergens van op hoor,zoals sommige onder ons!
de veulens moeten zoveel mogelijk mee maken ,zodat alles gewoon is!
Nannes schreef:Ben je lijkt mij niet vroeg genoeg afgestapt anders had het touw nooit in het spatbord kunnen raken.
Faas schreef:Je zult het ongetwijfeld niet willen horen maar hoe kun je met heel je hart zeggen dat je verantwoord te werk gaat en dan met een veulen aan de fiets weggaat?
Sorry, maar ik proef daar weinig verantwoordelijkheidsgevoel uit.
Jij mag er wellicht niet op zitten te wachten, dan had je het dus ook niet moeten plaatsen.
Verder zeg je dat het veulen er geestelijk niets aan overgehouden heeft. Vind het knap dat je dat zo kan zeggen. OMdat ie weer praatjes heeft? REken maar dat het dier hier een trauma aan overgehouden heeft.
Faas schreef:Nou, moge duidelijk zijn dat jullie alleen maar reacties in jullie straatje verwacht hadden. Die krijg je niet van mij....
En nee, je hoeft niet je veulen in een wattenkistje te leggen. Maar je gaat het gevaar ook NIET opzoeken. En dat hebben jullie wel gedaan.