Wat zijn paarden schandalig duur geworden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stokpeerd

zo duur als je biedt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:57

het verbaast me dat je geen betaalbaar paard/pony kunt vinden...
Ik heb net een erg leuke e-pony (met goede afstamming) m2 geklasseerd en rontgen goedgekeurd gekocht voor 1800 euro!

Je moet je natuurlijk niet direct laten afschrikken door de vraagprijs! Bij deze vroegen ze het dubbele !
En niet alleen bij deze hoor, ik heb er velen bekeken. Mensen vragen iets en al na gelang ze haast krijgen zakken ze vlot.
En wat dan nog als het je niet direct lukt, "een hand vol paarden maar een land vol paarden!"

Kortom durf te handelen of huur iemand die dat goed kan in (10% provisie).

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:29

Anna-Jelly schreef:
pffffffff, breek me er me bek neit over open Lips are sealed

Ik kijk ook al hier en daar rond en dan zie je zelfs VEULENS voor 5.000 Euro en dan zijn het nog hengstjes ook...

2- Jarige en hengst aah je bedoelt Despiërto, mijn Andalusiër. Tja helaas zijn de prijzen voor PRE ook errug hoog maar wat verwacht je dat je een goede PRE voor 2500 Euro kan kopen not.

Ik hoorde laatst van iemand die een 7 maanden oud Quarterhengstje heeft gekocht voor 20000 gulden. Dat vindt ik pas veel!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:39

Ik heb eind afgelopen zomer een 80% arabiertje met NRPS papieren gekocht, redelijke afstamming (v. Juravel, v.m. Baccarat), enorm mooie gangen en leuk karakter. Ze was toen 2.5 en ik heb er iets meer dan 1000 euro voor betaald.

Als ik nu op marktplaats kijk kan ik daar nog net een jaarling, oud beestje of een goede shet voor kopen. Nou is het normaal dat de prijzen in de zomer (die nu echt komt!! Lachen ) omhoog gaan, maar ze zijn echt ontzettend duur geworden!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:28

Klopt ik ben het helemaal met jullie eens.
Nog voor dat de euro er kwam kon je leuke paardjes kopen voor een redelijke prijs.
Het lijkt wel of dat er misbruik van word gemaakt sinds de euro er is.
De meeste mensen proberen er extra geld ermee uit te halen.

In december stond er een paard op marktplaats te koop voor FL.2500 en nu staat het zelfde paard er op voor 1800 euro.
Dat is toch een verschil van bijna 1500 GULDEN ,ik vind het gewoon belachelijk.

Afz. Corina

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:36

Ik denk dat het eerder een geval is van: kijken wat de gek ervoor geeft. Niet iedereen rekent alle bedragen in Euro terug naar de oorspronkelijke bedragen in Guldens. Zoals menigeen zich wel eens heeft vergist bij het kopen van een aanbieding (goh, een truitje van 48 Euro, dat is goedkoop (NOT!)) en al bij de kassa had betaald voordat hij erachter kwam dat het beslist geen koopje was.

Maar ze kunnen zeggen wat ze willen, de inflatie is met de invoering van de Euro omhoog geschoten, alles is flink duurder geworden. En ik denk de paarden ook. Ik kan me niet voorstellen dat de markt voor paarden ineens zo ontzettend is gegroeid...

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:38

maar goed ook, misschien dat sommige mensen dan beter nadenken voordat ze een paard kopen, zouden ze met honden ook moeten doen!!!