BRIEF GEHAD VAN MN EX ZN ADVOCAAT OVER FLAME

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:32

Ik vind inderdaad wel dat je voor jezelf eerst goed op een rijtje moet hebben of je je paard kunt onderhouden. Ik denk dat het straks veel meer pijn gaat doen als je hem dan alsnog moet verkopen...
Ik vind dat je deels ook wel gelijkt hebt over het feit dat je je ex-vriend niet kan ontzeggen bij het paard te komen, je zegt dat hij er veel voor gedaan heeft, maar ik denk wel dat je dan de problemen blijft houden. Je schreef ook dat hij tegen je heeft gezegd dat je alleen nog maar in de weekenden mag komen. Dat moet je je niet laten zeggen. Je zei dat het paard van jullie beiden was, dan mag hij je nu niet ontzeggen bij dat paard te komen. Ook is me niet duidelijk wie het paard betaald heeft... heb jij daar aan meebetaald of heeft hij het paard alleen gekocht.
Ik zou inderdaad rechtbijstand zoeken en goed uitleggen wat de situatie is. Ik snap heel erg goed dat je juist om dit paard geeft, maar geloof me het doet nog veel meer pijn als je er straks achter komt dat je hem niet kan betalen en alsnog moet verkopen. Dan kan je beter sparen en een paard kopen als je het allemaal wel kan betalen.
Heel veel succes er mee!
XxxxXjes essie

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:38

met een papier op jou naam bereik je bij een rechter weinig. Kan wel helpen, maar zeker is het niet.

Je had het toch zwart op wit, dat ie van jou en je ex is ?? Nou dan is ie ook van jou en je ex, jullie mogen dus beide beslissen. Anders moet je hem uitkopen.
Wie heeft deze tijd van jullie de stalling en Da betaald ? die gene zou gezien kunnen worden voor een rechter.

groetjes Lara

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:50

een klein beetje erg dom dat jullie samen een pony gekocht hebben, een boel erg veel naief ook, Frusty sorry dat ik het zeg.
Verder zullen je ouders het aan moeten vechten want volgens mij heb je zelf weinig tot geen rechten als minderjarige...
Je vriend is 20 als hij het kan betalen allemaal zal hij volgens mij de voogdij over het beest krijgen... Maar ik weet het ook niet, het is wel banketstaaf dat ie jou niet meer laat komen!!
Of zo moeilijk doet erover! Het is ook jou pony, en als jij niet wil dat dat vriendinnetje van hem aan Flame zit, mag dat niet!!
Daar zou ik je hard voor maken, je heb er net zoveel over te zeggen als hem of hij nou stalling en dergelijke betaald heeft of niet.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:51

Hoezo moet je op de papieren wachten?
Waar zijn die nu dan?
Je had toch je handtekening gezet? Waarop, wat voor papier was dat?

Verder kun je denk ik weinig doen, een rechtszaak is nog duurder dan de pony zelf, en dan kun je de pony nog beter overkopen...
Ik heb tenminste begrepen dat het om een 2-jarige c-pony?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:20

Ik neem even aan dat de papieren waar je op wacht papieren zijn van een of ander stamboek. (Waarom duurt dit trouwens zo lang ? bellen !)
Hierop staat o.a. duidelijk wie als eigenaar te boek staat. Daarmee sta je behoorlijk sterk.

Het hele verhaal overziend moet je NU besluiten waar je voor wilt gaan. Hetzij de volle eigendom, hetzij ieder voor de helft. Ook moet je gaan betalen, afhankelijk van je keuze alles of de helft. Je ex kan dit niet verbieden. Hoe langer hij alles betaalt, hoe zwakker je positie wordt in een eventuele procedure. (die ik overigens sterk af wil raden in verband met de kosten)

De vriendin doet in het hele verhaal eigenlijk niet mee. Ook uitgaande van gedeelde eigendom, ben je eigenaar van de helft van de pony. Niet bijvoorbeeld de helft van de week. Zij heeft voor alles jouw toestemming nodig en die is er niet begrijp ik.
Ze kan immers moeilijk een halve pony uit de stal halen Haha!

De staleigenaar is welliswaar geen partij, maar verdient toch alle aandacht, al was het alleen al om puur praktische redenen. Op wiens hand is die ? Hij kan natuurlijk heel gemakkelijk je ex of de vriendin toegang weigeren. Dit is wel zo makkelijk dan dat een rechter dit moet doen.
Hij zal in elk geval neigen naar de betalende partij, dus een reden te meer om zelf te gaan betalen.
Voor zover niet duidelijk is waar de staleigenaar staat betekent dit dus: praten praten praten en je standpunt uitleggen.

Bertus.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 11:17

ik zou flame wel kunnen onderhouden....maar ik weet niet voor hoe lang.
dat is het probleen eigenlijk niet, mn ouders willen me ook helpen.
en als ik flame niet meer zou kunnen onderhouden...dan zijn er zat mensen die haar willen hebben, want er wordt al vaak gevraagd of ze te koop is en die boer waar ik staat zou m ook wel willen dan.
dat is het probleem niet...
maar ik ga er elke dag heen en ik hoor daar dat mn ex daar al ongeveer 2 weken niet meer is geweest...
hij betaald wel op tijd enzo...
maar ze vinden het raar..

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 11:22

ik moet op de papieren wachten omdat het elke x fout gaat over de post, ik woon in capelle aan den ijssel en hij staat ingeschreven bij het nrps das in ermelo ergens of almere.
als t weer fout gaat dan ga ik ze halen.
en ik heb getekend dat we mee zouden doen aan afstammelingenkeuringen van de hengst Raisuli.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 10:29

waarschijnlijk is het probleem heeeeel misschien opgelost:
mn ex wil m misschien inruilen mt de staleigenaar en dan koop ik flame van hem..
k betaal eerst de staaling een tijdje en later koopik hem als ik dat geld heb....

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 10:47

hoe kan je ex em inruilen?
hij is toch ook deels van jou.
en dan ben jij dus nog steeds medeeigenaar
of je krijgt de helft van hetgeen waar je ex het mee inruilt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 10:59

Afgezien van het feit dat de constructie niet klopt: je bent gek als je stalling gaat betalen voor een paard wat niet van jouw is. Je kunt er verder niets mee, hij is niet ingereden, veel te jong. De staleigenaar zal wel in zijn handen wrijven: paard van hem en een ander die de stalling betaald.

angelke

Re: WAT MOET IK DOEN? mn paard laten afpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 11:45

Naomi schreef:
dus ik moest een handtekening zetten dat het paard van ons was,eigenlijk vaan mij.

ey
wat heb je nu getekend?dat het paard van jou is of van allebei...
want ik zou denken(oke oke,kzen ma 13,ma ideeën kunne altijd helpe he)
dat als jouw ex wel betaald,maar het paard niet van hem is,is het toch eerder een cadeau?als iemand mij geld zou geven om een paard te kopen, maar het is dus van mij,hij betaalt alles,dan is dat toch meer een 'cadeau'?hij móet toch niet betalen(behalve als er in dat contract staat dat hij er ook iets over te zeggen heeft,omdat hij al een tijd alles betaalt enzo...)
maar je zegt dat al het gerief van jou is(ff gemeen zijn:haal dat gerief dan weg,en als je zelf gaat,neem je het gewoon mee iedere keer (veel gesleur maarja..),ook zadel als dat er al zou zijn,kan hij niet meer inrijden Extreme duivel of hij moet het zelf kopen...)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 15:37

Dit topic is al aan het verouderen en ik vraag me af hoe het afgelopen is ?

Ik weet wel dat die nieuwe vriendin helemaal geen recht heeft om aan het beestje te prutsen ,
de ex-vriend natuurlijk wel want zoals ik het begrijp is hij diegenen die ALLES betaald heeft !
En er is duidelijk afgesproken dat het paardje voor minstens de helft van hem is.....

Dus wat dat betreft heeft hij er imo meer recht op dan jij ......

Je zult moeten bekijken wat je kunt regelen , in de eerste plaats moeten er afspraken gemaakt worden over die nieuwe vriendin ,
die heeft er maar vanaf te blijven als jij dat niet wilt.
(mits het echt goed is vastgelegd dat jij voor de helft eigenaar bent).

Wil je van alle problemen af zijn dan zul je het beestje toch zelf moeten kopen en zelf alles betalen (of met je ouders natuurlijk) .

Als die mogelijkheid er is dan is dat een mooie oplossing ,
het klinkt ook niet alsof je ex er heel erg aan gehacht is , dus wat dat betreft zou het beter zijn als het paardje bij jou bleef.

Maar ik vind het toch erg twijfelachtig hoor ,
heb je wel genoeg tijd en geld ?
Ben je niet toch te groot ?

Wellicht dat 'ie dan later alsnog bij je weg moet ,
ik denk dat op dit moment voor het paardje de hele situatie nog het ergst is eerlijk gezgd , er wordt erg met hem gesold op deze manier en ik hoop maar dat 'ie uiteindelijk goed terechtkomt.

Laat je nog eens weten hoe het nu gaat ?

Groetjes Bianca .

rapsodie

paard weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 13:27

volgens heeft degene die maandelijks de stalling betaald wel degelijk rechten!!!

Het is trouwens in Nederland helemaal niet vreemd als een paard niet op jouw naam staat, zeker in de handel zal je zelden een paard aantreffen met de naam van de handelaar.

vraag mij echt af hoe dit afloopt. De vorige eigenaar zal verklaren dat hij het paard heeft verkocht aan je ex-vriend, hoe heeft denk ik het geld overhandigd toch?

in ieder geval succes, het geluk van het paard staat voorop vind ik!!!

Helga

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 13:52

okeej bokkers...
ik heb gisteren de papieren binnen gekregen...
zo dat is danl afgerond... Lachen Lachen

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 19:23

ik heb op dit moment haast geen tijd om het hele verdere verhaal tot nu toe te gaan vertellen, dat doe ik de volgende x dan weten jullie dat.
ik heb in ieder geval de papieren met de ouders enz
die zijn:

v Raisuli the Magnificent- Ringo Star -Ramzes
-Arabelle van Helmond

- Afiona Winali -Theo
-Liza- Winali

m Courage -Baccares van den Hoefstal - Baccarat
- Arriangie v den
Hoefstal

- onbekend - onbekend
- onbekend

dat waren ze dan, kennen jullie ze ook, ik niet...maar k ga verder zoeken voor info over hun...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 19:40

dit verhaal hier boven klopt niet helemaal zie ik net, t staat een beetje kriskras door elkaar , hier komt t ff opnieuw:

v Rasuli the Magnificent

ouders daarvan:

- Ringo Star
- Afiona Winali

m Courage

ouders daarvan:

-Baccaras van den Hoefstal
- Onbekend

ouders Ringo Star:

-Ramzes x
-Arabelle van Helmond

ouders van Afiona Winali:

-Theo
-Liza-Winali

ouders van Baccaras van den Hoefstal:

-Baccarat ox
-Arriangie van den Hoefstal

moeder van Courage is onbekend

ik hoop dat jullie t snappen want ik heb geen idee hoe ik het anders moet typen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:29

Ik heb hetzelfde meegemaakt en ook een advocaat in de arm genomen toen. Als jou naam op de papieren staat dan ben jij de eigenaar.
Of de ander nou de stalling betaald of niet. Het is heel jammer, maar wel waar. Alleen een paspoort geldt niet als wettelijk eigendomsrecht (staat op een van de achterste pagina's). papier wel!

Jouw vriend mag de pony niet inruilen daar heeft hij ook geen recht toe.

Ik wens je veel succes. Heb je een PB gestuurd.

groetjes Merilyn

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:39

hoi, wat vervelend!!!!ja ik weet niet hoe oud je bent en hoe je financieel je zit...maar jij hebt de papieren en hij kan dan wel hoog of laag springen maar hij kan niks beginnen want jij hebt de papieren. als dit heel erg uit de hand loopt zou ik er een rechtzaak van maken...en zorgen dat hij er mee ophoud.ten 2-de mag z'n vriendin hem zeker niet inrijden..mijn oude verzorgpony is als 3 jarige verkocht terwijl hij 2 was en is ingereden en heeft mooi een rugoperatie gehad en wat nog altijd z'n zwakke plek blijft!!dus zorg ervoor dat dat niet gebeurd!!veel sterkte groetjes daniella

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:21

Maar als jouw naam op de papieren staat terwijl je ex kan bewijzen dat HIJ betaald heeft mag ik toch hopen dat hij sterker staat ?

Anders zou mijn Marena voor de wet nog van haar vorige eigenaresse zijn ,
want ik ben geen lid van het FNRS (heb ik ook geen behoefte aan) en
het papier(paspoort) staat nog op haar naam .

Dus dan zou Marena nog van haar zijn ,
dat klopt ook niet natuurlijk . Verward

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 12:52

n ex kan niet bewijzen dat hij heeft betaald, want dat papier heb ik hier thuis liggen met mijn handtekening eronder...dat papiertje is dus eigenlijk het belangrijkste, want hj kan nix bewijzen en ik heb volop bewijs inhuis, maar ik wacht met een rechtzaak totdat ik weer verder ben..
mn ex gaat mn verkopen over een tijdje en misschien aan de stal eigenaar,als er nix op zit koop ik hem weer terug....t kan niet anders denk ik...

rapsodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 18:34

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat jouw ex vriend toen destijds het paard aan jouw kado heeft gedaan,

Ik kan dat niet echt terugvinden in jouw verhaal, ik denk dat je daar ook niet aan denk op het moment dat je verkering hebt. Toch zie je wat er gebeuren kan, zeker met levende have is dat heel moeilijk.

Een rechtzaak lijkt me niet aan de orde, dat is niet te betalen. Kan jij of je ouders niet gewoon met je ex-vriend gaan praten over de beste oplossing?

Vraag anders wat hij voor het paardje vraagt en betaal dat desnoods in gedeelten

Ik krijg de indruk dat bij jouw vriend het belang van het paard niet voorop staat, hij gunt jou gewoon dat paard niet en heeft zo een machtsmiddel om je pijn te doen.

Probeer anders eens te praten met de staleigenaar, anders kon het wel eens heel verkeerd aflopen

In ieder geval succes, en probeer het zo volwassen mogelijk optelossen niet door het achterhouden van bewijsmateriaal, ik krijg de indruk dat de ex-vriend toch gewoon de eigenaar is en zodoende mag hij met het paard doen wat hij wil, desnoods verkoopt hij hem zonder papier en dan ben je hem kwijt.

Helga

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 15:28

dankjewel, maar dan komt er nog een probleem bij...
mn ex is gewoon te agressief..ik probeer al tijden met hem te praten, hij scheld me altijd verrot en laat me nooit uitpraten, dat heeft ook vaak gevolgen gehad.
ik ben niet bang voor hem, maar praat liever niet alleen met hem.
ik wacht even een tijdje totdat ik weer tegen me praat en normaal doet, dan ga ik wel praten waar zijn ouders bij zijn.het kan denk ik niet anders..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:36

pmarena schreef:
Maar als jouw naam op de papieren staat terwijl je ex kan bewijzen dat HIJ betaald heeft mag ik toch hopen dat hij sterker staat ?

Anders zou mijn Marena voor de wet nog van haar vorige eigenaresse zijn ,
want ik ben geen lid van het FNRS (heb ik ook geen behoefte aan) en
het papier(paspoort) staat nog op haar naam .

Dus dan zou Marena nog van haar zijn ,
dat klopt ook niet natuurlijk . Verward

IK zou als ik jou was daar snel verandering in brengen. Je kunt maar beter de papierwinkel op orde hebben...je weet nooit wat er nog kan gebeuren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:45

Naomi.

Ik heb met interesse je eerste berichtjes gevolgd. Intussen zijn we twee maanden verder, en als ik jouw berichtje nu lees heb ik niet de indruk dat je ook maar een steek verder bent gekomen of een concreet plan hebt hoe je kunt proberen je pony weer terug te krijgen.

Als je bang bent voor je ex omdat hij gaat schreeuwen haal je er desnoods je ouders of de staleigenaar bij.

Je had allang een gesprek met de ouders van je ex vriend kunnen hebben. Ook als het tegen de wil is van je vriend.

Je had met de stalhouder rond te tafel kunnen gaan zitten.

Je had een advocaat in kunnen schakelen. Als jullie geen rechtsbijstandverzekering hebben, kun je advies vragen aan de wetswinkel.

Als je die pony echt heel graag wilt hebben zul je ervoor moeten vechten. Ga geen excuses verzinnen waarom je de confrontatie niet aan wilt gaan. Wil je die pony? Kun je hem echt onderhouden? Dan vecht ervoor. En om eerlijk te zijn heb ik niet de indruk dat je dit doet.

Kun je het niet alleen, dan zoek er hulp bij. Maar DOE iets!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:47

inderdaad Cassidy zet de papieren op je naam. Werd gisteren door een meisje gebeld wiens paard uit de stal was weggehaald. Buiten het paspoort om stond er niets op haar naam. Dat maakt het altijd een stuk moeilijker.