Al heb ik het prima nu met de merrie dit ik op dit moment rijd, echt een geweldige dame
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
En op concours zijn ze nog niet eens vervelend..het zijn ook van het karakter niet echt hengsten..maar uiterlijk wel
daar kun je ook nog eens een veulen mee fokken 
Niet omdat hij onhandelbaar was ofzo, maar omdat ik vind dat een paard ten aller tijde een paardwaardig leven moet kunnen hebben. Gewoon de wei in zonder acht van ohhh, pas op voor onze merrie's straks dekt ie ze, en meer van die onzin. Merrie's vind ik ook prima, alleen sommige hebben van de vreselijke hengstigheidskuren, en daar hou ik minder van. Heb ik met mn ruin geen last van

Geweldig vind ik dat
o0oJamieo0o schreef:een merrie! dan kan je roze kopen
en het staat hem geweldig
Mist schreef:merries ! ze kunnen zo heerlijk wispelturig zijn, sterke karakters, geweldig. Een ruin trekt me totaal niet, kan er niets aan doen.
Persoonlijk vind ik dat je alleen een hengst, hengst moet laten als hij voor de dekdienst geschikt is (of misschien wordt) want 95% van de hengsten lijden een onpaarwaardig bestaan, vaak alleen in de wei (als ze uberhaupt al op de wei mogen) en eenzaam, zonder contact met andere paarden.
Schat van een merrie, en daar heb ik wel een klik mee. Heb er nu een hengstveulen bij lopen, maar als die 3 is ga ik toch echt met hem verder en zal ik de merrie wel verkopen. Het is en blijft een merrie. Ook voor het praktische, want voor ons is een merrie op stal lastig. Bij ons komen de hengsten wel met andere paarden in de wei, en aangezien de meerderheid ruin of hengst is komt de merrie daardoor in het gedrang.
Lusitana schreef:Ik zie dat pis en zeik nogal eens verkeerd begrepen wordt. Een pismerrie heeft een hormonale aandoening. Het is dus een paard met een ziekte. Het is geen naam voor maar elke vervelende merrie!!!