Tinkerboerderij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adrienna

Re: Tinkerboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:35

Leuk om te horen dat het iedereen die er geweest is zo goed bevallen is.
Mijn nog niet ingereden tinkertje staat er 500 meter vandaan en ik wil ook een keer mee op een pannekoekenrit of schnabbelrit, en zo te horen is dat wel een goed idee.
Leer ik meteen het bos een beetje kennen voordat ik er met mijn eigen paardje induik volgend jaar

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:43

Heeej,
Wat leuk, een topic over de Tinkerboerderij
Eens kijken... ik ben er nu 3 keer op kamp geweest, en heb al heel veel buitenritjes gemaakt daar, bevalt echt super!!
Ik ga in de herfstvakantie weer op kamp en heb er echt super veel zin in!!
Staan daar ook super leuke paarden..
Het eerste kamp heb ik vooral op Melvin gereden, die is nu verkocht maar dat is echt een super lieve pony. Nog meer mensen die erop gereden hebben?

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:05

Ik heb mijn tinkermerrie verkocht aan de tinkerboerderij.
Omdat Luna chronische bronchitis heeft vond ik een plekje met fulltime buitenlucht erg belangrijk.
Daarom, en omdat ik zwart op wit heb gekregen dat ze niet verkocht zal worden, is ze naar de tinkerboerderij gegaan.
Ik heb nog regelmatig contact met Robin en ben al een paar keer wezen kijken en ik ben zeer tevreden.
Met de ritten heb ik geen ervaring.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 18:09

Hallo

Hier mijn verslag want ik heb vandaag de pannekoekenrit gereden!!

Het was een super leuke rit!! Heb er erg van genoten.

Een hele mooie omgeving en hele leuke paardjes!!
Zeker voor herhaling vatbaar...

Alleen met een volle maag draven en galoperen was wat minder
hahaha

Ik heb de rit gereden op Boris een haflinger...
Dacht dat die altijd wat slomer waren maar heb me niet meer kunnen vergissen... het was een echte turbo haf!! hahahaha

Mijn vriendin heeft op Dribbel gereden... een iets kleinere haflinger maar daar zat ook veel spirit in!!

Robin (eigenaresse) was onze gids en een super leuke meid!

Dus een echte aanrader om eens een keer te doen..
Volgende keer gaan we een andere rit nemen weet nog niet welke!!

oja er waren ook foto's gemaakt die worden nog doorgemaild... als ze de moeite waard (wil zeggen als ik er leuk op sta) zijn zal ik ze plaatsen...

Groetjes Iris
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 15-10-05 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 18:10

tinkerLuna schreef:
Omdat Luna chronische bronchitis heeft vond ik een plekje met fulltime buitenlucht erg belangrijk.
Daarom, en omdat ik zwart op wit heb gekregen dat ze niet verkocht zal worden, is ze naar de tinkerboerderij gegaan.
Ik heb nog regelmatig contact met Robin en ben al een paar keer wezen kijken en ik ben zeer tevreden.

Klopt die was er ook ja!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:04

Ik rijd wel soms op Luna. Lief paardje hoor!! En ook wel eens op dribbel...

JoYcE1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:14

klinkt leuk, laat even weten hoe het geweest is

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 20:14

JoYcE1982 schreef:
klinkt leuk, laat even weten hoe het geweest is

Had ik al verteld.. 3 berichtjes boven die van jou....

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:53

Leuk om nu ook eens positieve berichten te horen over mijn buren! Mijn tinker staat op een particulier erf, maar iedere keer als ik naar mijn rijbak ga, kom ik er langs. Laatst was er open dag en ben ik ook even gaan buurten. Ze hebben het voor het oog niet altijd mee, zoveel tinkers lopen nu eenmaal het land stuk en als het dan regent, tja, dan krijg je al snel een moddertroep. Maar ik kan iedereen verzekeren dat de meeste Tinkers die er een tijdje wonen er super uitzien, lekkere zachte vacht, lange manen (!) en onwijs vriendelijk naar mensen toe, omdat ze zoveel luitjes ontmoeten. Echt wel goed gedaan hoor!

Toen ik er zondag langskwam, kwam mij een stel bekakte (toepasselijke term, al zeg ik het zelf, lees door en je snapt het!) wandelaars tegemoet. Natuurlijk moeten de paarden die daar in en uitlopen plus paarden van mensen zoals ik, die aan dezelfde straat staan, wel eens mesten, daar heb je als ruiter gewoon geen controle over. Hoor ik een van die troela's zeggen: dat die ruiters toch die mest niet opruimen, he, tsjonge! Het was dat mijn merrie een beetje enthousiast was in het lopen, anders had ik haar gevraagd: hoe stelt u zich dat voor, dat we met schep en mestboy uit rijden gaan??

OK< als je Tinker precies voor de oprit van een huis mest en het is op de terugweg niet platgereden of zo, zou je natuurlijk een keertje met je schep langs kunnen gaan en het in de berm schuiven. Maar ja, als je in het buitengebied woont of recreeert, hoort dit er gewoon bij. Ja toch? De boeren zien je aankomen als je hun gaat vragen om de moddersporen van hun tractors op te ruimen!

Genoeg gezeurd weer voor vandaag.... Doewie!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 17:08

Ja had begrepen dat er inderdaat een hoop gezeurd word over de tinkerboerderij... maar wat een onzin allemaal...

Ik was er nog nooit geweest en toen we aan kwamen hadden we zoiets van het is veel kleiner als de naam je laat vermoeden.

Maar we hebben ons echt goed vermaakt daar.

Leuke paardjes stonden er... voor iedereen wel wat.. pittig of mak.

Groetjes

xOrlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:19

hoop dat juh een fijne rit krijgt lijkt me ook wel leuk om een keer met me moeder te doen zou juh willen vertellen hoe het was als juh bent geweest?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:28

Staat op deze pagina al beschreven!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:22

1whisper1 @ Geen msn taal alsjeblieft op bokt...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:34

tinkerLuna schreef:

luna rijd ik daar vaak op leuk joh leuke tinker. die teminste iets dressuur matig kan.ik rijd daar in de regelmaat een keer.de ene keer 2 keer in de week dan weer niet is dus heel verschillend. en heb 2 lievelingen. black jayne en luna. Ik heb zelf ook een tinker gehad en was mn vertrouwen kwijt. die heb ik op spotty weer terug gevonden.... ja tinkerboerderij is leuk. en die ritten zeker een aan rader....

@tricky1 heb jij zo'n bruin bonte tinker (groot)?

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:29

mijn tinker komt ook van de tinkerboerderij af.
dit is al 3 jaar geleden en toen hete het nog tinkerfram.

Ik kan iedereen aanraden die een tinker wil kopen om daar eens te gaan kijken!
het was mijn eerste paard en ben super geholpen om mijn lieveling uit te zoeken (ik had keus uit 3 tinkers)

De service was ook goed, ik had MacCloud een zaterdag gekocht en een zondag stond hij bij mij op stal!
Ook de andere paarden zagen er ontzettend goed uit en er werd lekker opgereden door jonge meisjes van een jaar of 10 oud!
Dat gaf mij wel een vertrouwd gevoel omdat zo te zien!

groetjes Coby