Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
en al zou ze perse met sporen willen rijden, dan zal ze dat eerst moeten overleggen (ookal is ze pas 12... ze is bijdehand genoeg om zomaar met sporen te rijden) en met goede argumenten moeten komen om op jouw pony met sporen te rijden... toch?
. Of ze moet een eigen paard kopen daar kan ze mee doen en laten wat ze maar wil.

nu mag ze er van mij niet meer op maar als ik er niet ben doet ze dat toch... ik sta op 'n manege dus iemand ziet het dus wel. Nu reed ze zondag (2/10) weer les mét sporen. En de instructrice beweert dat ik alles dramatiseer maar ik voel heeeel duidelijk een (negatief) verschil. Een bijbaantje heb ik wel maar niet vast af en toe eens s'avonds wat op de pc voor vrienden maar dit verdient jammergenoeg niet veel. Op een wei zetten gaat niet want dat willen mijn ouders niet. Ook is de kans dan groot dat hij kolieken en andere kwalen krijgt omdat hij daar gevoelig voor is. Pff ik weet het allemaal niet meer. Ik heb wel een potentiele bijrijder maar mijn ouders willen deze nu eenmaal niet weg.... WAT TE DOEN? 

)