Maandblad BIT, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer_S

Re: Maandblad BIT, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:00

Ik vind het een heel leuk blad! En ja ok veel advertenties, maar inderdaad zoals al werd gezegt, als je wat nodig hebt dan is er ook veel kans dat het in de bit staat!

Ik vind de manegetest wel leuk De producttesten zijn meestal trailers en tsja ik mag nog niet met trailer rijden dus heb er niks aan

Maar ik vind het heel handig en fijn blad en het leest inderdaad lekker vlot door

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 18:03

Ik vind het ook een erg leuk blad. De manegetest en de producttest vind ik toch wel het leukst. Verder leest het gewoon lekker weg. Ik lees de hoefslag ook, maar die vind ik wat zakelijker. Daar wordt achter elk paard de afstamming gezet, dat interesseerd me niet zo heel veel.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 18:12

Ik haal BIT altijd in de winkel, vind het een leuk blad om te lezen.
De manege test lees ik graag.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:37

Ik koop BIT ook iedere maand. Ik vind het een erg leuk blad om te lezen. Er staan altijd mooie foto's in en ik vind er toch wel regelmatig boeiende en nuttige stukken in staan. Uiteraard staan er ook wel dingen in die me minder interesseren maar goed, dat heb met ieder blad wel lijkt me

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 23:19

Ik koop het ook nog steeds los. Vind vaak de foto's van de geintervieuwden erg mooi, evenals de intervieuws hoor. Staan vaak boeiende stukken in, maar ook mindere interessante stukken, zoals bijv. trailertesten ofzo.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 08:49

ik vind Bit een leuk blad... en Banjer en ik hebben er zelfs een keer in gestaan...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:04

Sjuimpje schreef:
Hier wordt hij opgezegt, mijn ouders zijn al vanaf het 1e jaar lid en het blad begint nou toch wel in herhaling te vallen.

Daar ontkom je als blad niet aan. dat geld ook voor tuinbladen, buitenbladen etc, cosmo, alles wat geen nieuws of roddel is. Er is nl maar zoveel te schrijven wat voor breed publiek aantrekkelijk is. Ik abonneer dan ook gewoonlijk twee jaar en dan heb je het wel gehad. Daarna koop ik dan af en toe een los blad als er iets in staat wat ik wil lezen.
Sjuimpje schreef:
Ook kan ik mij meestal totaal niet vinden in de artikelen.

Dan hoor je niet bij het publiek waar Bit voor bestemd is en is het gewoon niet jouw blad.

Persoonlijk vind ik het vooral luxe en zweverigheid uitstralen. Dat past ook niet in mijn wereldje.
Het lijkt meer voor mensen die "paerdjes wel aerdig vinden" en een hoop geld hebben. Maar misschien zit ik er wel vierkant naast, hoor.
Maar eigenlijk is het heel moeilijk om mij tevreden te stellen, want ik heb het idee dat ik het allemaal wel weet ,of ik heb er geen behoefte aan om te horen wat anderen vinden/doen, ik weet het niet, dus ik snap je wel, sjuimpje.
Weet je wat ik leuk vindt van Bit? Die manège tests.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:38

Ik ben denk ik nu ook al zo'n 3 jaar lid. Ik vind het nog steeds een leuk blad. Gewoon de verhalen achter de ruiter/amazone, advertentie's, vraagbaak, middenplaat en natuurlijk de manege test. Gewoon een fijn blad om lekker in weg te lezen.

Ik heb een keer het blad niet gehad en toen heb ik gebeld. Twee dagen later lag ie op de mat met een verontschuldigingsbrief!!!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:49

Ik ben met mijn zus al vanaf het begin lid van de Bit en we willen hem allebei nog steeds als eerste lezen!

Bij (volgens mij) de laatste producttest voor paarden speelgoed hadden ze wel stomme fouten gemaakt!
Op de verpakking van de hang lik-it staat duidelijk dat hij niet ergens tegen aan mag hangen, bij Bit hangen ze 'm gewoon aan de stalwand.. en dan zeggen dat dat ding snel op is..
De andere lik-it houder hadden ze op z'n kop gehangen, ook heel snugger..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:00

Citaat:
Ik heb mijn abonnement vorig jaar opgezegd, ik was lid sinds 1996. Het boeide me allemaal niet meer, werd steeds meer reclame, en steeds minder interessante artikelen. Voor dat geld kan ik andere leuke dingen doen.

Same here.

alleen heb ik hem 2 maanden geleden opgezegd.

Volgend jaar speur ik de 2e hands van dit jaar wel op, scheelt een hele hoop geld

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:05

Ik wil geen reclame in de brievenbus en betalen voor reclame wil ik al helemaal niet
Zelfs (bijna) alle artikelen zijn verkapte reclame, over alle advertenties maar te zwijgen.
Heb ooit eens voor de gein de pagina's geteld mét reclame (advertenties) en zonder reclame en dat was triest. Heb daarna ook meteen mijn abbo opgezegd...

Joosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:34

Ik vind BIT een heerlijk blad! Heb veel nummers los gekocht en sinds kort een abo.
Wat ik leuk vind zijn de verschillende takken van de paardensport die aan bod komen.
BIT is gewoon heerlijk om te lezen!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:15

Ja dat geloof ik dat het op den duur herhaling wordt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:07

MarijeR schreef:
Ik wil geen reclame in de brievenbus en betalen voor reclame wil ik al helemaal niet
Zelfs (bijna) alle artikelen zijn verkapte reclame, over alle advertenties maar te zwijgen.
Heb ooit eens voor de gein de pagina's geteld mét reclame (advertenties) en zonder reclame en dat was triest. Heb daarna ook meteen mijn abbo opgezegd...

Bit is een onwijs duur blad om te maken (ik werk voor een uitgever, dus ik weet dat soort dingen ) Dus moet er wel reclame in willen ze en winst maken (toch de bedoeling van elk bedrijf) en personeel kunnen betalen enzo... de bladen zijn er niet zo zeer voor de lezers, maar om de uitgevers rijker te maken.... Ze zoeken dus naar dingen (artikelen) die het beste verkopen. Zolang Natural horsemanship "in" is, schrijven ze daarover, zolang western "in" is, zullen ze dat ook behandelen etc, als er weer een andere rage is, pakken ze dat op. Als ze nl publiek verliezen hebben ze geen bestaansrecht meer, dus proberen ze steeds weer meer lezers erbij te krijgen door uit te zoeken waar interesses liggen en daarop in te springen.
Ze willen zoveel mogelijk reclame in hun bladen, want die worden betaald...
Tja, da´s de andere kant, hè.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:12

Ik heb een paar jaar een BIT abbo gehad, die kreeg ik toen voor mijn verjaardag (2x een jaar, zegmaar ) en daarna is het gewoon weer gestopt. Vond het altijd wel een leuk blad, maar niet boeiend genoeg om het te blijven houden. Ik behoorde ook niet helemaal tot de doelgroep , er kwamen me bv teveel NH dingen in die mij niet zo interesseren. Hoewel ik het opzich wel een pluspunt vond dat BIT zo veelzijdig is!

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:20

Ik heb ook een abbo op bit ik vind het een leuk en informatief blad.
Hij ligt bij mij op de wc(hier krijg ik teminste tijd om te lezen) dus mocht ik er niets meer aan vinden dan is hij ook nog wel voor andere doeleinden geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:22

ik heb via internet een abbo afgeloten, ben benieuwd hoe snel dat ik iets hoor!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:03

Het is n goed vormgegeven blad (al ben ik het niet eens met de spatiering in de artikelen: sommige woorden zijn zo ver uitelkaar dat ze onleesbaar worden!).
Mooie foto's ook. Ik ben zelf ook vormgever van div. tijdschriften dus ik let ook op de kleine dingetjes. Maar het ziet er goed uit! De artikelen zijn ook vaak goed en informatief.
Ik heb het blad al jaren en ik ga het ook zeker nog wat jaartjes houden!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:11

ik vind het een fijn blad om te lezen,maar heb nu toch mijn abb. opgezegd!
ik lees het nu 3 jaar ofzo,en dan zie je toch regelmatig dezelfe dingen terug komen,trailertesten ,etc

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:16

Heb al 5 jaar een abo en het bevalt nog steeds goed. Trailertesten interesseren me niet maar het lijkt me logisch dat wanneer er steeds weer nieuwe modellen en types trailers op de markt komen en ook weer een nieuwe test word gedaan.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:20

Lusitana schreef:
MarijeR schreef:

Bit is een onwijs duur blad om te maken (ik werk voor een uitgever, dus ik weet dat soort dingen ) Dus moet er wel reclame in willen ze en winst maken (toch de bedoeling van elk bedrijf) en personeel kunnen betalen enzo... de bladen zijn er niet zo zeer voor de lezers, maar om de uitgevers rijker te maken.... Ze zoeken dus naar dingen (artikelen) die het beste verkopen. Zolang Natural horsemanship "in" is, schrijven ze daarover, zolang western "in" is, zullen ze dat ook behandelen etc, als er weer een andere rage is, pakken ze dat op. Als ze nl publiek verliezen hebben ze geen bestaansrecht meer, dus proberen ze steeds weer meer lezers erbij te krijgen door uit te zoeken waar interesses liggen en daarop in te springen.
Ze willen zoveel mogelijk reclame in hun bladen, want die worden betaald...
Tja, da´s de andere kant, hè.

Voor mij is dat dus geen andere kant! ik ben nl vormgever van div bladen en weet dus heel goed de ins en outs vd bladen-wereld. maar jij stelt het wel erg negatief zeg! natuurlijk is de omzet belangrijk, maar waar niet? Als er ergens niet verdiend wordt, kan de productie geen voortgang vinden!
Ik ben van mening (en mijn mening is wel genuanceerd) dat Bit zijn lezers WEL belangrijk vindt. Helaas gaat het ook in de uitgevers-wereld wat minder op het moment en er zijn meerdere bladen die op dit moment verlies draaien.....
Advertentie zijn gewoon broodnodig om een blad rendabel te maken, maar moeten wel relevant zijn voor de lezers! Er staan tenslotte geen shampoo of maandverband-reclames in.
En wat is er in hemelsnaam mis met het feit dat er artikelen in staan die een grote doelgroep wil lezen?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:23

Nou er staat wel goede informatie enzo in
Alleen de advertentioe die erin staan vin dik er veel te veel!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:57

Met een normale hoeveelheid advertenties heb ik geen problemen, in ieder blad staan advertenties en die zijn uiteraard noodzakelijk om een blad nog een beetje winstgevend te maken.
Maar als er meer advertenties dan artikelen in staan gaat mij dat te ver, zeker als een groot deel van die 'artikelen' verkapte advertenties zijn.
Ik vind het prima als andere mensen daar veel geld voor willen betalen maar ik wil dat niet

Maar goed, waarschijnlijk hoor ik ook niet helemaal tot hun doelgroep. Ik ben erg geinteresseerd in diverse takken van paardensport en rassen maar kleding, dekens, dekjes enz. zit ik totaal niet op te wachten en ook niet op de zoveelste trailertest. En als je bij dat soort stukken doorbladert, heb je de Bit in 5 minuten uit....

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:48

ik vind het een erg leuk blad en wat ook niet onbelangrijk is, is dat het erg goed geschreven is!

ik vind de hoefslag, paard en sport en in de strengen daar en tegen flut, er staan zelden interesante dingen in.
daarnaast vind ik cap nogal naaaperig van bit.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:56

Ik vind de advertenties in de bit juist interessant om te bekijken en te lezen!! Kun je zien wat voor nieuws er allemaal op de markt is en kan ik ook een beetje rondsnuffelen op de websites die er staan.

Verder krijg ik de bit altijd van mijn baas bij mijn bijbaan. (werk ik een boekwinkel) Dat is toch altijd weer mooi meegenomen! Wat kost eigenlijk zo'n studentenabo?