Ik heb helaas ook geen eigen paardje Ik rij elke zaterdag op de manege (springles) en ik ga 3x per week naar mn verzorgpony toe.
Kytha
Geplaatst: 15-03-02 18:16
Ik heb 2 pony's; een tinkertje van 1 jaar en een 6-jarige pony (waarvan het ras onbekent is) Ik heb 1 jaar op een stallig les gehad gewoon op manege-paarden en dat was hartstikke leuk, toch zou ik mijn 2 paardjes niet kunnen missen. Ik krijg 's zomers altijd priveles gewoon bij mijn oom (waar mijn pony's staan) maar de lessen en de gezelligheid met anderen mis ik wel een beetje.. maar toch, ik zou niet meer anders willen
Ineke2
Geplaatst: 15-03-02 18:53
Sinds kort heb ik mijn eigen pony van bijna 2 jaar, daar kan ik natuurlijk nog niet op rijden. Ik rijd voorlopig dus nog gewoon op manegepony's en af en toe ook op privepony's als de eigenaren niet kunnen. Verder heb ik een paar beestjes verzorgd maar wegens omstandigheden doe ik die niet meer.
Tot nu toe bevalt een eigen pony super! Maar zonder manegepony's kunnen we niet, want bijna iedereen leert daar toch maar mooi op rijden
Gaia
Geplaatst: 15-03-02 19:39
Ik heb een bijrijdpaard, waar ik ongeveer 1 of 2 keer per week op rijd. Ik zou graag meer rijden maar heb helaas niet meer tijd. Dat is ook de reden dat ik (nog) geen eigen paard heb. Gelukkig heb ik veel vrijheid met mijn bijrijdpaard.
Cody
Geplaatst: 15-03-02 20:00
Even over die manege in Sleen: als je Paardensportcentrum Sleen bedoelt, daar zouden we de komende boktrit organiseren, prachtig complex en super paarden! Zagen er allemaal heel goed uit, echt mooie pensionpaarden leken het, allemaal mooie dekens enzo, je zou niet zeggen dat het een manege was. Helaas hadden ze op de datum die wij in gedachten hadden al andere dingen staan zodat we nu naar Gasselte gaan. Als het niet die manege is, beschouw bovenstaand verhaal dan als witregels
Ik heb vanaf mijn 7e tot mijn 18e denk ik op een manege gereden, altijd heel veel plezier in gehad. Toen ben ik op privépaarden gaan rijden en moet toch toegeven dat ik daar meer van geleerd heb, hoewel het uiteraard ook te maken heeft met het feit dat je dan niet 1x in de week rijdt maar 4x. Want op onze manege stonden toch altijd een paar hele goede paarden en ook de manegeklanten die wat langer reden kwamen (met goede begeleiding) op Lipizzaners terecht die voor de dressuur heel leerzaam waren. Ook jonge dieren.
Toch zou ik niet meer op een manege willen rijden denk ik, tenzij ik anders helemaal niet meer kan rijden. Maar het gaat me nu meer om het bezig zijn met het paard, heb qua verzorging en verantwoordelijkheden veel meer geleerd dan je op een manege leert en wil gewoon veel meer alles zelf doen. Op een manege krijg je toch minder de kans om met het paard te doen. Daarom wil ik graag als ik mijn opleiding klaar heb en een baan gevonden heb een eigen paard omdat ik vind dat ik daar dan wel aan toe ben. Lekker doen zoals je het zelf wilt met het paard dat je zelf gekozen hebt. Verheug me er nu al op. Tot die tijd wil ik nog zoveel mogelijk leren en rijd ik paarden voor mensen die er te weinig tijd voor hebben. Op bijrijd- of lease-basis. Superleerzaam en dat is wel weer handig als je later zelf een paard wilt.
Als jij toch die manege bedoelt die ik denk, denk ik dat je dat niet echt met een manege kunt vergelijken. Het is niet Blacky van 30 waar je op komt te rijden en die voor de 345748978e keer zijn rondjes loopt. Het hangt dus ook heel erg af van de instructie en de paarden hoe leerzaam een manegepaard voor je kan zijn. En als je er lol in hebt, waarom zou je het dan niet doen? Gewoon lekker rijden!
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 15-03-02 20:24
een eigen paard heeft jaren op mijn verlanglijstje van sinterklaas en mijn verjaardag gestaan en niks hoor. Een paar jaar geleden heb ik een slechte ervaring gehad en toen wilde ik niet meer rijden en ben ik een minishet gaan verzorgen, ik was helemaal verliefd op haar en heb haar gekocht.
blieb
Geplaatst: 15-03-02 20:27
Ik rij op een manege 1 keer per week en ik heb 3 bijrijpaarden waar ik alles mee mag doen. Verder spaar ik wel voor een eigen paard maar ik blijf mijn bijrijpaarden erbij doen.
Pluutje
Geplaatst: 15-03-02 20:27
volgende week zaterdag komt mijn eigen pony, voor info zie mijn profiel. nu rijd ik 2 keer in de week een pony, vandaag ging het toevallig heel goed.
HaflingertjeMax
Geplaatst: 15-03-02 21:04
Ik rij nu 3.5 jaar, al die tijd heb ik op een manege gereden. Maar sinds ong. een half jaar heb ik een verzorgpony, een haflinger. Ik rij nog geen les op hem, maar ben wel van plan om iemand te gaan zoeken die mij les wil geven.
loontje
Geplaatst: 16-03-02 00:03
Ik heb een eigen paardje een kruising tinker en ???????? die heb ik al vanaf haar geboorte.Wordt in mei 2 jaar.
Ik heb ook nog een leuke eigenwijze grote shetlander.Die heb ik sinds december.En bij mijn shet staat ook nog een mini shet van 80 centimeter.Die is van mijn nichtjes maar ik zorg daar meer en deel voor en betaal ook mee voor hem dus is voor de helft van mij Groetjes van Ilona