Ene of er nu een ongelukgebeurt met of zonder zadel op maakt niet veel uit? Het ging er hier om of het zielig was ja of nee en je ziet de meeste mensen zien er geen nadelen van?? Het verschilt zoals gewoonlijk per paard en de afstand die je moet rijden naar het terrein. Je profiel is leeg dus ik kan niet zien wat je doet met je paard Hotdog. Als je namelijk over deze kleine dingen al valt moet je maar eens je ogen open doen opwedstrijdterreinen want daar gebeuren dingen dingen die nog veel erger zijn dan een zadel op in een trailer

Tuurlijk moet een paard luisteren maar een paard moet ook dingen leren. En die leer je door te doen dus als je op wedstrijd gaat zal je paard heus de eerste paar keer niet super mak zijn. Maar misschien een beetje kijkerig enz. Heeeeel normaal.
Het is al vaker op dit forum gebleken dat er een behoorlijk verschil zit in een western paarden of KWPNer enz.. zo zijn ook de lustiano´s en analusters anders als hengt dan een KWPNer.
Ik ken genoeg hengsten die tussen de merrie moeten presteren vaak zijn die wel braaf. Maar als een hengst veel dekt en ook nog tussen veel merries loopt is het toch anders. Ik denk dat een gemiddelde KWPNer heel wat mee dekt dan en Quater (niets ten nadele hoor).