Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Alane schreef:ach pliesie weet zelf niet eens hoe de huidige regel in elkaar steekt als je alleen B hebt....
je krijgt een foldertje en de bekeuring volgt en dan mag jezelf uitzoeken of het terecht is of niet...
maar die 1000 kg is dat dan op papier of daadwerkelijk gewicht?
Margreet schreef:De huidige regels zijn óók simpel, maar de (bokt)praktijk leert toch echt anders
. 
Margreet schreef:De huidige regels zijn óók simpel, maar de (bokt)praktijk leert toch echt anders
CCCCorine schreef:Margreet schreef:De huidige regels zijn óók simpel, maar de (bokt)praktijk leert toch echt anders
De huidige regels zijn inderdaad ook heel simpel. Het 'moeilijke' eraan is volgens mij enkel dat je de moeite moet nemen om ze een keer door te lezen.
Overigens, als je voor die 4250 kg 'regeling' een hele dag op cursus moet, dan kun je net zo goed een dagcursus BE volgen.
ikke schreef:Let op: je zult wel eerst die cursus gedaan moeten hebben, alvorens je voor BE op mag.
Staat nu ook weer in de nieuwe IDS trouwens. En toch zijn er nog steeds mensen die er geen drol van begrijpen...
annegti schreef:Margreet schreef:De huidige regels zijn óók simpel, maar de (bokt)praktijk leert toch echt anders
Vind je? Ik niet nl..
gomir schreef:Dat zou me niet verbazen Ikke, maar het staat niet in dat stuk van Anya hoor![]()
gomir schreef:Stuk van Margreet is heel duidelijk trouwens, heb het laatst nog voor iemand uitgeprintStaat nu ook weer in de nieuwe IDS trouwens. En toch zijn er nog steeds mensen die er geen drol van begrijpen...
Ik heb gewoon netjes mijn E gehaald, heb nergens last meer van voorlopig. Rijbewijs heeft zijn geld ook al dik opgeleverd, ben al twee keer gecontroleerd onderweg
De boete kost een paar centen.

boeflover schreef:hmm betekend dat dat je weer een nieuw plaatje kan aanschaffen voor je trailer(dat plastic plaatje ofzo)??
of is dat dan alleen als je enkel B hebt...
als dat ook al moet wordt het een duur grapje; hogere belastingen ed. ander plaatje voor mn scooter(want ook dat wordt blijkbaar veranderd) en dan dus ook ander plaatje voor mn trailer...
getver
Margreet schreef:Mag toch hopen dat je als je al BE hebt vrijgesteld wordt van al die ongein...
En nee, ik ga tzt géén nieuwe FAQ schrijven