Ook wij zijn bij Steffi geweest...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inferno

Re: Ook wij zijn bij Steffi geweest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:50

Citaat:
het schijnt een bepaalde geur te geven, en specifieke kenmerken. Lusteloos, koorts, snotneus.

Het spijt me maar ik vind dit geen diagnose die een arts eer aan doet. Verstandig dat de mensen de oorzaak wilden weten en het bloed hebben laten onderzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:58

Inferno schreef:
Citaat:
het schijnt een bepaalde geur te geven, en specifieke kenmerken. Lusteloos, koorts, snotneus.

Het spijt me maar ik vind dit geen diagnose die een arts eer aan doet. Verstandig dat de mensen de oorzaak wilden weten en het bloed hebben laten onderzoeken.

Zij kwam hier ook niet op basis van reguliere diergeneeskunde, maar voor de alternatieve wijze.
Degene die wel voor Anti-Biotica gekozen hebben via de reguliere diergeneeskunde hebben weken langer aangetobd dan ik. Ik heb er speciaal voor gekozen om dit niet via de reguliere diergeneeskunde op te lossen en Steffi te laten komen.

Aangezien Steffi mij geen enkel regulier middel heeft gegeven om dit probleem op te lossen is er niets raars of geks aan.

Het enige wat Steffi mij heeft gegeven is een homeopatisch middel om afvalstoffen af te voeren.

Ik vind het juist erg fijn dat ze haar reguliere kennis kan koppelen aan de alternatieve. Ik had het erger gevonden als de reguliere veearts zei van gho het is dit, stop er maar een pot AB in zonder bloed te prikken.

Inferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:10

Sorry mevrouw Vonneke, maar ik moet hierbij toch mijn vraagtekens plaatsen. Het is inmiddels bewezen dat er aan homeopathie geen werking mag worden toegeschreven.

Het genezingsproces is zeer complex en afhankelijk van vele factoren en het is niet juist om conclusies te trekken uit het feit dat jouw geval toevallig eerder over was.

Men mag pas praten over een werkzaam middel als dat is vastgesteld in een onderzoek dat volgens strikte wetenschappelijke regels is verlopen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 10:16

KiWiKo schreef:

Ben blij dat ik nooit gezegd heb dat Michelle hem er maar eens doorheen moest rijden.

En ik ben blij dat ik naar mn gevoel heb geluisterd dat er iets mis zat en daar eindelijk iets aan heb gedaan

Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen zo lijkt dat Steffi alleen scheve bekkens constateerd. Mijn paard had dus meer dan alleen een scheef bekken want hij had dus ook iets in zijn hals. Hoe zij het uitlegde van het scheve bekken (ene kant staat hoger en meer naar voren en de andere kant lager en meer naar achter) vond ik het heel logisch klinken dat mijn paard moeilijk liep en bepaalde bewegingen niet tot moeilijk kon maken. Zij ging lopen zoals mn paard met het scheve bekken liep en dan snap je wel dat hij daarmee bepaalde dingen niet kon.

Nog even ter info;wij hebben er vorig jaar een fysio bij gehad omdat het dus niet lekker ging. Zij zei dat hij vast in zijn kaak zat, hij had rechts minder bespiering dan links, en de grote passen kon hij niet maken doordat zijn pezen te strak stonden. De fysio heeft dus ook wel dingen gevonden op plekken waar Steffi nu ook alles heeft gevonden, maar een fysio kan natuurlijk niet wat Steffi kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:19

Zoals je het wilt.

jammer genoeg als je het woordt HOMEOPATHIE invult op google oid, krijg je toch andere dingen als jij zegt.
Aske er geen enkele werking aan HOMEOPATISCHE middelen zit waarom wordt er dan zoveel gebruik van gemaakt? oa Dr Vogel?

Bij mij in de huisartsenpraktijk gebruiken genoeg mensen homeopatisch middelen die beter 'werken' als reguliere middelen.

hier een uitleg van de werking van Homeopatische middelen

Werking
Homeopathische middelen werken volgens het zogeheten gelijksoortigheidbeginsel of similia-principe: een stof die bepaalde verschijnselen kan opwekken, is ook in staat dezelfde verschijnselen te genezen. Gebleken is dat op die manier het lichaam geholpen wordt het oorspronkelijk evenwicht te herstellen. Eigenlijk geneest het lichaam zichzelf!
Een homeopathisch geneesmiddel bestrijdt dus niet de symptomen van een ziekte maar geeft het lichaam 'een zetje in de rug' om zichzelf en van binnen uit te genezen.

Bijna alle, ook gewone, geneesmiddelen zijn oorspronkelijk afkomstig van planten. Bij reguliere medicijnen haalt de fabrikant de meest werkzame stoffen uit die planten of maakt ze chemisch na. Hierdoor werken die stoffen misschien wel sterker, maar geven ze ook vaak bijwerkingen. Proefondervindelijk bleek dat het verdunnen en schudden van de homeopathische producten de geneeskracht versterkt en de schadelijke werking juist wegneemt. Dit proces noemen wij tegenwoordig 'potentiëren', krachtiger maken.

Inferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:24

http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie

Citaat:
In augustus 2005 publiceerde het gezaghebbende tijdschrift The Lancet een artikel waarin Britse en Zwitserse wetenschappen opnieuw 110 "randomized placebo controlled" onderzoeken naar de effectiviteit van homeopatische middelen en therapiën bekeken. Zij vonden geen bewijs dat deze behandelingen en middelen beter werken dan een placebo. Conventionele medicijnen bleken wel een relevant effect te vertonen.

In een commentaar schrijft The Lancet dat er geen enkel bewijs is dat homeopatische middelen nut hebben. Er wordt ervoor gepleit de discussie daarover te staken. Ook artsen dienen hun patiënten te vertellen dat ze tijd verdoen door homeopatische middelen in te nemen. Aan de andere kant vindt The Lancet dat reguliere artsen meer contact met hun patiënten moeten zoeken, in plaats van alleen medicijnen voor te schrijven.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 10:27

Zouden jullie die discussie misschien ergens anders kunnen voeren Daarvoor heb ik mn topic niet geopend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:29

Kan zijn dat dat artikel bestaat, toch blijf ik bij mijn mening dat het wel werkt. Net zoals een placebo bij sommige mensen nut heeft.....

Maar ik snap niet zo goed wat je in dit topic komt doen als je niets gelooft van dit soort dingen.

Laat jij je dier maar lekker volstoppen met AB en dergelijke en een lekkere immuniteit opbouwen tegen die troep. Zolang mijn paard (en/of ik) baat hebben bij dit soort middelen gebruik ik deze 100x liever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:31

_Michelle_ schreef:
Zouden jullie die discussie misschien ergens anders kunnen voeren Daarvoor heb ik mn topic niet geopend

Helemaal mee eens. Mensen die niet in dit soort dingen 'geloven' hoeven ook niet in jou topic te reageren vind ik.

Ik ben echt benieuwd hoe het met je dier gaat als je weer mag gaan werken met hem/haar!!!!

Inferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:35

Ook al is het de verantwoordelijkheid van een eigenaar zoveel mogelijk informatie te hebben over de effectiviteit van een behandeling, zal ik je wens respecteren en stoppen met het geven van mijn informatie.

Ik wens je alle sterkte toe met je paard en hoop dat het goed komt!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:53

deze discussie is geheel ten einde. Daar is dit topic ook niet voor geopend en het was mijn opzet niet hierover te discuseren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:12

Steffi heeft mijn paard ook een aantal malen bekeken, enne, die had geen scheef bekken hoor. Dat heeft ze dus ook niet geconstateerd. Ook geen KS (gelukkig), daar had ze ook helemaal de symptomen niet voor....

Mijn paardje heeft last van dr nieren, en een paar vaste wervels bij de hoofd/hals aansluiting. Daar is ze dus ook mee bezig geweest.

Over die 'hypes', ik denk dat er nu veel meer zaken aan het licht komen omdat er veel meer onderzoek naar gedaan wordt. Vroeger zullen er ongetwijfeld net zoveel scheve bekkens geweest zijn, maar moesten die paarden er gewoon doorheen lopen. Hoeveel zogenaamde 'rotbokken' lopen er niet rond, die eigenlijk gewoon een medisch probleem hebben?

Paarden worden toch op een aparte manier erg belast, en het is alleen maar beter dat er steeds meer mensen zijn die er waarde aan hechten dat hun paard goed in zn lijf zit. Het zijn toch sporters.

Net als met menselijke ziektes, hoe meer onderzoek je doet, hoe meer dingen je zal vinden...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:42

precies Cer, Quentin van mij was een enorme rotbok volgens iedereen(ook ik kon hem wel eens wurgen ) de gewone DA's vonden niets, toch liep hij niet helemaal lekker

na 3 jaar staken, grof aanpakken liepen we vast in het Z1, halfjaar later werd hij afgeleurd op ataxie vlak erna kwam steffi, van ataxie is geen sprake(ook mijn eigen DA is het daar mee eens ) en hij zat zo gruwelijk vast, was cheef, liep constant met pijn etc

nu is hij los, soepel, loopt zuiver, heeft er plezier in en bovendien: hij is werkwillig! hij heeft er plezier in en hij heeft sindsdien niet meer gestaalt en gesteigerd, helemaal niets!!

mijn 'rotbok' was eigenlijk een superpaard die bleef lopen ondanks zijn pijn en ja logisch dat je dan weleens in verzet komt

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:13

Wat goed dat ze wat gevonden heeft... dan kan ze er tenminste iets aan doen.. maar volgensmij vind Steffi bij elk paard wel wat, want geen een paard is recht.
Mijn paard had zo te horen een beetje hetzelfde als die van jouw. Alleen ook een lever probleem erbij die nu volledig weg is.
Thaal liep ook heel anders nadat Steffi was geweest en was ook voordat ze dr behandeld had rechtsachter kreupel. Niks meer van te zien. Loopt ook veel meer ontspannen van achteren en laat meer los.
Ben benieuwd hoe hij met rijden is..

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:15

Door wie was dan die diagnose ataxie gesteld? Zijn er toen ook foto's van de halswervels gemaakt?
Super dat je paard zich weer lekker voelt. Mijn paard is na mijn 2 weken durende vakantie niet goed terug gekomen. Ben natuurlijk gelijk naar de veearts gegaan en die constateerde lichte ataxie en stijve rug. Aan de metacam dat is een pijnstiller ontstekingsremmer. Mijn paard loopt geen stap kreupel heeft wat verdikte achterbenen en is gevoelig op zijn rug en mist achter wat coordinatie. Sloft meer dan anders en mist balans bij bv kort draaien. Ben daarom natuurlijk zeer benieuwd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:16

Er is een heel topic over Steffi. Laten we dit topic dan over de ervaring van de ts houden.

Meertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:15

Fijn voor je dat het nu beter gaat met je paard. Ik hoop dat het zo blijft!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:17

Pipo schreef:
Opvallend dat Steffie veel paarden krijgt met scheve bekken

Ik hoor van iedereen die bij Steffi is geweest dat de bekken scheef staan.

Dat is niet helemaal waar en dat wordt hier ook gezegd..

Het rug/bekkengebied is door de reguliere nog een vrij onondekt gebied werd mij reeds meer dan 6 jaar geleden door Greet de Jonge uitgelegd.Mijn merrie werd toen al gemanipuleerd en AP toegepast met een positief resultaat

En als er iets in het bekken /SI gewricht niet goed zit zal zich dat altijd verderop in de wervelkolom wreken.

Kortom bekijk het hele paard (holistisch) en niet alleen naar de klacht die zich heel erg anders kan uiten.

Mariska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:37

Hey michelle! word een beetje eentonig; maar ook ik ben benieuwd naar hoe je Gamble vind lopen over een paar daagjes.
Heel goed dat je dit gedaan hebt denk ik, zeker wanneer je de uitleg van Steffi erbij krijgt en dus je gedachten eigenlijk klopten.
Ben heel benieuwd! Succes. Groetjes Maris

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:20

Ik zag Gamble net in de wei draven en zag duidelijk dat ie lekkerder liep, ook zn stap is ruimer. Dus kan niet wachten om weer op m te zitten!
Ik zei ook nog tegen steffi dat er veel paarden zijn met een scheef bekken, weet eigenlijk niet wat haar antwoord erop was. Maar bij gamble werd de pijn in zn achterbeen, last van zn rug en de vaszittende halswervels dus veroorzaakt door zn scheven bekken. Klinkt allemaal erg logisch (is precies waar ik zelf ook last van heb haha).

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:03

Hopen dat de behandeling van Steffi aanslaat!

Ik heb zelf goede ervaringen met Rodinde Hoogenraad. Zij constateerde bij mijn paard o.a. ook een scheef bekken. Dat geloofde ik in eerste instantie niet omdat ik dat vaak genoeg zelf gecontroleerd had door achter mijn paard te gaan staan en de heuphoogtes te vergelijken. Tja. Horizontaal gezien stond het bekken ook heel mooi recht, maar als je op een krukje ging staan en je keek bovenop het bekken, was het dus een heel ander verhaal! De ene heup stond wel een handbreedte verder naar voren dan de andere. Ik wist werkelijk niet wat ik zag.

Mijn paard is in haar leven erg vaak gevallen (is niet zo handig zeg maar ), en erg vaak in elkaar getimmerd door andere paarden waardoor haar rechterachterbeen regelmatig ernstig geblesseerd is geweest. Door het vaak ontzien van dat been is de scheefheid ontstaan of verergert. Ze heeft ooit ook een veulen gehad, en dat kan ook een beginnende scheefheid veroorzaakt hebben.

Maar ik had dus ook een "moeilijk" te rijden paard. En een zeer ernstig kreupel paard. Na behandeling van Rodinde heb ik een totaal ander paard onder het zadel en ze is nog helemaal rad ook! En dan zijn er nog types die beweren dat homeopatie niks doet... Nee, daarom werkt het ook zo goed bij dieren... placebo-effect kan het niet zijn bij een dier!

Van Rodinde hoor ik ook vaak dat zij scheve bekkens constateert. Dus ik had in eerste instantie ook zoiets van: ja ja. Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat dit soort blessures vroeger onopgemerkt bleven en dat er nu meer aandacht voor is. Ieder paard is natuurlijk in meer of mindere mate scheef, daar hoeft niet meteen wat aan gedaan te worden, rijtechnisch kan een goede ruiter ook heel veel doen.

Nogmaals veel succes met je paardje!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:53

En...wanneer mag je er weer opklimmen.
Ben er benieuwd hoe hij het oppakt

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 16:28

Hij moest zo'n 3 a 4 dagen rust, zou er dus zaterdag op kunnen maar we zijn het hele weekend weg. Weet niet hoelaat we zondag thuis zijn, afhankelijk daarvan zal het zondag zijn of anders maandag. Wachten is nu best wel moeilijk

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:45

Update:

Heb net voor het eerst gereden Je merkt dat hij ruimer, rechter en soepeler loopt. Hij was lekker voorwaarts, voorheen zou hij dan over zijn tempo lopen en kleine pasjes maken maar dat was nu niet het geval Ik hoop dat het voorwaartse komt door de behandeling dat hij nu beter kan lopen, maar het kan ook zijn dat hij een keer zin had om te lopen doordat hij natuurlijk een paar dagen stil had gestaan. Hij was alleen niet echt ontspannen, liep lekker met zijn hoofd omhoog van alles te bekijken Stukjes dat hij wel ontspande liep hij ook wel meteen lekker. Steffi had gezegd dat hij heel raar aan kon voelen als je er voor het eerst op ging zitten maar dat vond ik wel meevallen. Had niet zoiets van "hij is totaal anders". Tuurlijk merkte ik het wel maar hoe zij het vertelde had ik me een voorstelling ervan gemaakt maar zo was het dus niet (ik bedoel dit niet negatief hoor want hij is zeker wel veranderd).