paardenopleinding en profiel!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nella

Re: paardenopleinding en profiel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:51

Marwszjeuh schreef:
zodra je 't HBO niveau gaat doen kryg je al snel de kant op van een ideaal konijnenhok ontwerpen etc.

Nou zeg, waar slaat dit nou weer op??

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:57

Natuur & Gezondheid is wel ontzettend zwaar, mn zus heeft dat profiel in eerste instantie gekozen, maar ze is erop gezakt, volgens mij kon meer dan de helft van haar klas 't niet aan.
Dus toen heeft ze maar geswitched.
(Ze wil alleen wel fisiotherapeut worden, en niets met dierenhouderij )

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:52

nella schreef:
Marwszjeuh schreef:
zodra je 't HBO niveau gaat doen kryg je al snel de kant op van een ideaal konijnenhok ontwerpen etc.

Nou zeg, waar slaat dit nou weer op??

Waar dat op slaat?

MBO is echt op de dieren gericht, veel praktijk.

HBO is meer in theorie. Dus zoals ik als voorbeeld gaf, bijvoorbeeld een ideaal konijnenhok ontwerpen. Voor 't gemak zal ik wel een paardenstal nemen, van welke vorm het beste is voor 'n paard, zodat hij niet vast kan komen te liggen etc., wat is de beste hoogte voor een voerbak, enzovoorts.
ik zeg niet dat HBO enkel daaruit staat, maar dat is ook een mogelijkheid.
Je hebt zoveel verschillen in opleidingen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:02

Marwszjeuh heeft daar wel gelijk in.

Een MBO opleiding is heel erg praktijk gericht en leid mensen op om uitvoerende werkzaamheden te gaan uitoefenen. Een beetje lomp gezegd "werkzaamheden uitvoeren op een manier die iemand anders heeft bedacht".

Een HBO opleiding is ook praktijk gericht, maar daar wordt toch ook meer gewerkt aan het nadenken over hoe iets moet. Je gaat dan dus niet meer klakkeloos doen wat iemand anders je opdraagt maar gaat meer zelfstandig met de werkzaamheden om. Een HBO-er is vaak ook een leidinggevenden.

En dan hebben we nog de WO-ers. Dit zijn de echte ontwikkelaars en degenen die echt nadenken over wat de meest ideale grootte is voor een paardenstal en hoe hoog de voerbak moet hangen.

Uiteraard zijn er uitzonderingen en wil de opleiding die je volgt niet automatisch zeggen dat je ook in een bepaalde groep valt. MBO-ers kunnen HBO werkzaamheden uitvoeren en andersom en bij HBO en WO geld hetzelfde. Maar dit is wel voor een groot deel hoe de niveaus verdeeld zijn.