poedersuiker bandages

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 08:26

je hoeft toch niet iets om hun benen te doen als dat niet nodig is??? jij gaat in de winter toch ook niet in een kort iets lopen omdat je dat mooi vind

denk logisch!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 11:51

In de bak rijd ik meestal ook zonder peesbeschermers maar als ik buiten ga rijden doe ik ze meestal wel om...

Kitty

Berichten: 7709
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 17:41

Jullie weten misschien wel dat Muzefee een zwak achterbeen heeft en als ik ga springen, doe ik ook altijd bandages om. Beenbeschermers geven niet genoeg steun en zijn tevens te klein voor dat altijd-dikke-been. Tijdens het rijden zakt de bandage om het zwakke been ook bijna altijd af. Ik denk dat het been dunner wordt tijdens het rijden... Als ik van binnen, achterlangs naar buiten bandageer, blijven de bandages wel beter zitten dan andersom.

Maar goed, ik het dus het zelfde probleem met die poedersuikerbandages. Heb bandages met klitteband. Zowel fleece-dingen als elastische. Helpt allemaal niets. De enige opties zijn: geen bandages of tijdens het rijden een keer afstijgen om de bandage weer goed te doen. Daarom rijd ik dus ook nooit tijdens buitenritten met bandages.

Laat je het weten als je dé oplossing hebt?

Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:18

Als je je paard oefeningen als travers, schouderbinnenwaarts en overgangen als galop-stap aan gaat leren, weet hij meestal mn in het begin nog niet alles helemala precies en dan heb je antikgevaar....op mijn beschermers zitten echt al de nodige krassen!

Maarja, iedereen z'n eigen mening...ik reed de pony's die ik hiervoor reed ook altijd zonder, noit iets aan de hand.....dus per paard en per ruiter verschillend!

Citaat:
Op 2001-04-28 00:05, schreef ikke:
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen van die rommel om paardebenen moet binden. Er komt alleen maar zand tussen, wat dan gaat schuren, ze gaan los en vervolgens breekt je paard zijn nek erover, je komt in het bos een takje tegen, dag bandage en het kost ook een hoop tijd om ze aan te brengen en eraf te halen. Bovendien, mijn knol is 27, loopt al minstens 15 jaar zonder en mankeert zelden wat dus........

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:47

Wij moesten ook een tijd met bandages rijden, omdat Ling heel erg lang kreupel is geweest.Wij hebben van die elastische en hebben daar nooit problemen mee gehad.Nu proberen we weer om zonder bandages te rijden en heeft ze weer haar peesje om.Wij moesten dus met bandages rijden,maar zijn dat nu langzaam aan het afbouwen en dat scheelt een hoop tijd.