De Bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 13:56

Sugarmiss"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Maar goed, het komt bij mij over als een vorm van discriminatie...

Ik ken de man in kwestie niet en zijn staleisen spreken mij ook niet aan, maar het is zijn stal en hij kan dus de eisen stellen. Take it or leave it...
[/quote]

Zit aan de ene kant wat in, maar ik denk dan dus ook heel hard LEAVE IT!

Maar goed, ik vraag me af of het wel echt mag, of het niet in strijd is met de mensenrechten. Je mag een mens niet veroordelen op geloof, huidskleur, etc etc. En dus ook niet op tatoo's, piercings, spijkerbroek of wat dan ook.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 13:57

Ik ben het met Sonja eens. Op de manege waar ik eerst reed hadden ze wel wat regels waar ik het ook mee eens was: Iig laarzen of chaps aan tijdens het rijden, en niet in hele blote topjes ofzo op het paard. Een stukje veiligheid en een stukje netheid. Verder maakte het daar niets uit, en waar ik nu sta ook niet. Kan ik tenminste in mijn oude verschoten houthakkersblouse op mijn paard stappen, ik let al helemaal niet op of mijn outfit wel bij mijn zadeldekje past.
Volgens mij trek je overigens met die prijs sowieso al een bepaald publiek en hoef je daar helemaal geen kledingsvoorschrift voor in te voeren. Ik sta hier prima voor de helft van de prijs met weidegang, mij zul je heus niet zien op zo'n stal.

Anoniem

Ik sluit me ook helemaal bij Sonja enzo aan.
Ik rij met een gewone eurostar broek die wel schoon is als ik kom, Als ik ga meestal niet meer Haha! En ik heb ook meestal een slobber trui aan.
Als ik weet dat ik niet ga rijden heb ik ook een spijkerbroek aan.
Ik vind het ook onzi dat er kledingseisen zouden zijn.
Ja ok in men nakie lopen zal ik wel niet mogen op stal Knipoog Maar daar had ik toch al niet zoveel behoefte aan.
Of je piercing hebt of tattoos of paars haar, het doet er toch niet toe.
Zolang je maar goed voor je paard en medemens bent.
Nee zo'n stal zou niks voormij zijn.
Heb er persoonlijk ook het geld niet voor over, dan had ik er liever 2,
Krijg alleen mijn vriend nog niet zo gek Haha!

Anoniem

Buitenzorg: Klopt maar het is op priveterrein en op een niet-openbare gelegenheid en op je eigen terrein mag je je eigen eisen stellen. Of je daar aan WILT voldoen is een heeeeel ander verhaal!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-02 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 13:58

Op een vage manier stond mijn bericht hier nog een keer Verward
Laatst bijgewerkt door Miran op 08-03-02 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:04

Sonja schreef:
Buitenzorg: Klopt maar het is op priveterrein en op een niet-openbare gelegenheid en op je eigen terrein mag je je eigen eisen stellen. Of je daar aan WILT voldoen is een heeeeel ander verhaal!

Daar heb je gelijk in, alleen verandert dat niet als je op dat eigen terrein een bedrijf hebt, mag je dan BETALENDE pensionklanten weigeren omdat ze bv een piercing te veel hebben?

Oke, als de kledingeisen met veiligheid te maken hebben is het een ander verhaal, dus bv verbieden om met gympen te rijden is tot daar aan toe, maar waarom mag je geen blote topjes aan?

Dat laatste werd bij ons op de drafwedstrijden ook verboden. Een mannelijke pikeur werd toegestaan om met bloot bovenlijf te rijden, maar wij (lees: de vrouwen) mochten GEEN bloot topje aan omdat dat je tegenstanders af zou leiden????????????????
En een bloot smakelijk mannelijk bovenlijf leidt niet af? Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:11

Buitenzorg"]
[quote="Sonja schreef:

Daar heb je gelijk in, alleen verandert dat niet als je op dat eigen terrein een bedrijf hebt, mag je dan BETALENDE pensionklanten weigeren omdat ze bv een piercing te veel hebben?
[/quote]

Ja hoor, door te zeggen dat je ze niet als betalende pensionklanten wilt hebben! Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, maar hij heeft wel het recht om uit te maken of hij jou als klant wil hebben. Bij ons op stal willen ze liever geen ponies omdat ze geen kinderen op stal willen. Ben ik heel blij mee, anderen misschien niet.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:20

Ik heb altijd mooie broeken aan als ik ga rijden, ik heb een goede (lees dure) jas, ik heb mooie leren laarzen... Mr. Swaab zal mij dus zo in zijn pensionklantenkring kunnen opnemen, maar iemand die zulke eisen stelt, daar WIL ik niet eens staan!
Ik heb mooie spullen en kleding omdat ik daar lekkerder in kan rijden. Niet voor het plaatje. En als ik ga longeren heb ik ook gewoon schoenen aan met een (nette) spijkerbroek. Maar dat heeft toch zowat iedereen? Wie gaat er nu in z'n rijbroek met leren kont en Cavallo-laarzen longeren? Volgens mij heeft iedere normale Nederlander wel een spijkerbroek in de kast hangen hoor. En zijn spijkerbroeken dan zo asociaal? Of gympen?

Dat ie geen mensen wil met piercings of van die echte kampers enzo, oke. Dat kan ik me een beetje indenken. Het is immers zijn bedrijf, dus hij stelt de eisen. Maar dat hij zelfs spijkerbroeken gaat verbieden..... tja, dan vind ik het niet gek dat z'n stal leeg blijft!

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:31

Er zijn zoooooooooveel stallen, kijk als hij de enigste stal was in nederland dan kan ik me voorstellen dat het op discriminatie berust, maar er zijn zoveel stallen in alle soorten en maten, en hij stelt toevallig deze eisen, niet echt iets om over wakker te liggen dacht ik zo Lachen

Ik zou er zelf ook niet mogen staan gok ik Lachen Heb zelf 2 neuspiercings en een (niet direct zichtbare) tattoo...

En je moet helemaal zelf weten hoe je op je paard stapt, dat is ieder zijn eigen keus en iedereen moet daar vrij in zijn...

Als ik rijd rijd ik met rijbroek, een gewone trui en rijlaarzen, of lange chaps eventueel met nikes eronder, maar op de manege worden toch liever laarzen gewenst, zeker als ik elke keer met mijn wreef in de stijgbeugels blijf hangen Knipoog
Voor de rest haar in een staart, en cap op...

Het is niet alleen om er verzorgd uit te zien maar ook veiligheid, een paard leg je ook geen schurend zadel op, ik doe geen schurende spijkerbroek aan Knipoog

Voor longeerwerk e.d. maakt het niet zoveel uit, al geef ik zelf de voorkeur om stalkleding aan te doen, iig niet mijn normale kleding...
Tuurlijk zal het is voorkomen dat je in normale kleding bij je paardje beland en nog ff snel wat moet doen...

Ohw, en ik heb er totaal geen problemen mee met mijn rijbroek en laarzen ff snel de supermarkt in te lopen Tong uitsteken
Het wordt pas erger met een overall die onder de koeienvlaai zit Tong uitsteken (Ok, dan zou ik dus echt niet de winkel in durven Haha! Ooit in de bus gezeten toen ik van werkweek afkwam, damn ik stonk echt na een week tussen de paarden, koeien e.d. Haha! )

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:33

nouja zeg, als ik in mijn spijkerbroek op mijn paard wil zitten, moet ik dat toch zelf weten?
vind het btw niet eens fijn rijden (rijd gewoon Engels), maar als ik dat toch zou willen Verward

ik vind het beetje van de zotte.
wie is hij nou om dat te zeggen?
ja, de staleigenaar, maar hij betaalt mij niet, ik zou hem dan betalen (in vorm van stalgeld) en nog eens een boel ook.

en als hij eenmaal begonnen is met die verplichtingen, kan hij daar heel ver in doorgaan (gaat al verder door met de piercings, dus als je een piercing hebt moet je die eruit doen anders mag je niet op zijn erf komen???).
waarom zou je niet zelf mogen bepalen wat je aan of om hebt?
ook qua bovenkleding, als ik het nou fijn vindt om in een zeer bloot topje op het paard te zitten wanneer het zo warm is, dan moet ik dat toch ZELF weten.
kvind met laarzen niet fijn rijden, dus rijd met gewone schoenen met chaps (en als ik die eens vergeten bent, laat ik de chaps dus ook achterwege).
maar hij gaat je dan verplichten om met laarzen te rijden (en dat zullen dan wel leren moeten zijn, want rubberen zal hij dan ook wel te min vinden?).
en in jasje rijden? op wedstrijden jah, voor de rest van de tijd hangt ie in mijn kast en komt er ook niet uit.
rij gewoon met (slobber) trui omdat ik dat fijn vind en de enigste jas die ik aan zou hebben is de winterjas (van vorig jaar, nu dus voor bij de paarden).
gaat hij ook verplichten hoe je met je paard moet omgaan?
wat je eraan mag hebben en wat niet?

en hij vraagt mijn inziens veels te veel voor veels te weinig.
want wat heb je er nu aan dat je paard geen enkel contact heeft met andere paarden (of andere dieren).
en wat ik het belangrijkste vindt is weidegang en daar hebben ze daar dus absoluut geen gelegenheid voor.
er zal daar ook wel geen gelegenheid voor buitenrijden zijn (ja, misschien een buitenbak) want dat hoort toch niet bij de mensen die hij wil aantrekken.

vind je het dan ook niet meer dan logisch dat de stallen daar vrijwel leeg zijn.
ik zou er niet willen staan, al is het alleen maar omdat daar geen weidegang is, dat is bij mij het belangrijkste punt, die anderen vind ik minder zwaar mee tillen, maar ook niet onbelangrijk.
kan veel betere stallen vinden voor minder geld met meer faciliteiten.
want wat maakt mij die ene solarium nou uit of was/poetsplaatsen met warm water?
als mijn paard er niet gelukkig is (en dat zal ze vast niet zijn als er geen contact is met soortgenoten en geen weidegang) ben ik dat ook niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:41

Llewella schreef:

Het is niet alleen om er verzorgd uit te zien maar ook veiligheid, een paard leg je ook geen schurend zadel op, ik doe geen schurende spijkerbroek aan Knipoog

Spijkerbroeken schuren niet met rijden, als je het goede merk te pakken hebt (en het goede zadel.... Schijnheilig )

Ik zie niet de verminderde veiligheid door een spijkerbroek. Als je je stukrijdt in een spijkerbroek is dat je eigen probleem. Aan jouw om daar verandering in te brengen, dat is niet aan de stalhouder om jouw dat voor te schrijven.

Dat zadel en hoofdstel goed passen, daar ga ik eigenlijk van uit. Dat is vanzelfsprekend, ook op een stal zonder kledingsvoorschrift...

Prima

Re: Western ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 14:46

Dune schreef:
Wat betreft die piercings en ik voeg daar tattoos aan toe, wat maakt dat nu uit. Het zegt helemaal niets, uit welk MILIEU of je komt. Iemand met een navel/tong/neus/enz piercing komt niet per definitie uit een achterbuurt. Het is gewoon een kwestie van smaak. Laat ze lekker als ze het mooi vinden.

Dune

Ik denk dat dat soort mensen ook sowieso zich niet prettig voelt tussen de mensen die daar wel willen staan. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt uit welk milieu je vandaan komt om dat te hebben, with all do respect. Ik zou het ook nooooooooit doen, heerst ook niet echt in mijn milieu. Mijn vooroordelen zijn tot nu toe nog noooit onbevestigd gebleven. Volgens mij heeft het met afzetten te maken (en dan heb ik het over mensen die dit besluiten te doen op hun 15de en niet op hun 30ste)

Kleding voorschriften heeft te maken met (fatsoens)normen die binnen bepaalde kringen gelden. Het heeft dus wel degelijk te maken met waarden en normen. Indirect wel te verstaan. Je kan veel aflezen aan iemands voorkomen. je kleed je zoals je bent. Ik zie er altijd verzorgd uit. Ik ben ook een verzorgd persoon met fatsoen. Wil niet zeggen dat dat altijd opgaat, maar ik vind er wel wat inzitten

Ik denk dat het geen ramp is om in je spijkerbroek te komen als je moet longeren. lees het artikel zou ik zeggen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:55

Prima schreef:

Ik denk dat dat soort mensen ook sowieso zich niet prettig voelt tussen de mensen die daar wel willen staan. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt uit welk milieu je vandaan komt om dat te hebben, with all do respect. Ik zou het ook nooooooooit doen, heerst ook niet echt in mijn milieu. Mijn vooroordelen zijn tot nu toe nog noooit onbevestigd gebleven. Volgens mij heeft het met afzetten te maken (en dan heb ik het over mensen die dit besluiten te doen op hun 15de en niet op hun 30ste)

Je hebt geen kinderen he? Ik zou je nog wel eens willen horen als je kinderen hebt die in hun puberteit zulke piercings laten zetten of in een dronken bui een tatoage laten plaatsen. Gewoon uit protest. Want lastige pubers, dat komt in elk milieu voor.

Bovendien zou ik het als ouder nog liever zien dat ze een piercing zouden laten zetten dan dat ze aan de drugs gaan. En ook dat komt in ELK milieu voor.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 08-03-02 15:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:01

Even offtopic:
Prima, ik vind je wel een heel eng mannetje worden.
Jouw vooroordelen zijn eindeloos. Mensen met piercings zijn "dat soort mensen", ze komen uit een "bepaald milieu". Het heerst niet in "jouw milieu".
Ik weet niet uit wat voor milieu je komt, waarschijnlijk behoren jullie tot de mensen die het beter tot erg goed hebben in Nederland. Dat is geen reden om neer te kijken op mensen die minder te besteden hebben of uit een wat "gewoner" milieu komen. Ik kom ook uit een gewoon milieu, we hadden het prima, maar geen gekke dingen. Wel normen en waarden.
Kledingeisen vind ik prima, als ik aan het werk ben. Hoe ik er op stal bijloop, heel gewoon, niks bijzonders, is mijn zaak, mijn vrije tijd en mijn hobby. Ik loop er nooit slonzig bij, maar ook niet modieus of zo.
Ik heb liever te maken met gewone mensen, die hart voor hun medemensen en hun dieren hebben, en met een piercing of tattoo, dan met mensen die zich bij voorbaat vanuit "hun milieu" al te goied vinden voor andere mensen.
Ik hoop dat jij nog eens leert om over milieu's heen te kijken en naar de mens zelf te kijken, zonder vooroordelen van paars haar, piercings, tattoos. Misschien dat je je mening dan bij kunt stellen. Ik heb nl het idee dat jij steeds je vooroordelen bevestigd ziet, omdat je dat graag wilt.
Iemand uit een "goed milieu"met een grote mond is bij jou waarschijnlijk assertief, en als ze uit een ander milieu komen met piercings of tattoos zijn ze asociaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:01

kan iemand dat artikel scannen en plaatsen? Ik wil eerst wetenh wat hij nou gezegd heeft voordat ik schande ga roepen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:03

ps. In elk milieu komen piercings voor. De dochter van Prinses Anne van Engeland heeft in ieder geval een tongpiercing. Ze is niet eens uit het koningshuis gezet. Haha!
Welcome to the real world

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:17

Prima schreef:
Kleding voorschriften heeft te maken met (fatsoens)normen die binnen bepaalde kringen gelden.

Dan ben ik dus heel erg benieuwd naar jouw invulling hiervan.
Is iemand met een jaarsalaris van 2 ton netto in een net pak beter qua fatsoen dan eenzelfde inkomen maar dan in een spijkerbroek en slobbertrui?

Als voorbeeld, mijn vader heeft een uitstekende baan en een dito inkomen, maar loopt net zo makkelijk thuis in zijn oude spijkerbroek en trui...Maakt hem dat een minder fatsoenlijk mens?

En degene die een modaal inkomen hebben en in een net pak lopen, zijn die bij voorbaat beter van karakter en normen dan die gene met hetzelfde inkomen maar dan ook weer in een slobbertrui????

Sorry hoor, kleding is uiterlijk vertoon en zegt imo NIETS, maar dan ook NIETS over je normen en waarden.......

De ene dag loop ik er verzorgd bij, haar netjes, kop netjes in de make-up en de andere dag heb ik daar simpelweg geen zin in. Betekent dat dat ik de ene dag betere normen en waarden heb dan op de ''slons-dag''????

Onder die laag kleding en make-up blijft altijd dezelfde persoon zitten!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:25

carola schreef:
Dat ie geen mensen wil met piercings of van die echte kampers enzo, oke. Dat kan ik me een beetje indenken. Het is immers zijn bedrijf, dus hij stelt de eisen. Maar dat hij zelfs spijkerbroeken gaat verbieden..... tja, dan vind ik het niet gek dat z'n stal leeg blijft!

Maar hoe bepaalt hij dan wanneer iemand een "kamper" is?
En bye the way, wat is er mis met kampers??????? Ik ken er een boel en die gaan voor je door het vuur! Meer dan de normale ''fatsoenlijk'' uitziende mens zal doen voor een ander!

Hoe kan hij in hemelsnaam aan iemand zijn uiterlijk bepalen of hij zij aso is? Iemand in een strak pak van een heel duur merk kan imo net zo makkelijk aso zijn als die in de slobbertrui.....
Dus per definitie iemand als aso bestempelen omdat hij/zij een piercing/tattoo of wat dan ook heeft is je reinste discriminatie.....

Zo hebben wij op stal een meisje gehad, altijd tiptop in de kleren, tiptop in de make-up, kortom alles voldeed aan het beeld wat hier heerst van een fatsoenlijk iemand. Duur paard, dure auto etc etc. Echter bleek zij wel geld te jatten uit portomonnees van de mede pension klanten...........

Dus leer eerst iemand kennen en oordeel dan naar iemands handelen en mening en NIET naar iemands uiterlijk!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:30

Prima"]
Mijn vooroordelen zijn tot nu toe nog
noooit
onbevestigd gebleven. Volgens mij heeft het met afzetten te maken (en dan heb ik het over mensen die dit besluiten te doen op hun 15de en niet op hun 30ste)
[/quote]

Gutte gutte gut zeg... wat een kortzichtigheid!
Toevallig ben ik boven de 30 heb een goed betaalde job, 2 auto's voor de deur, een koophuis, zwart haar en een piercing (o guttegut, wat zet ik me af als 30-er ojee Schijnheilig ) Bij ons op stal is iedereen welkom, of je uit een kak-dorp komt of uit de boerenprut, jong bent, oud bent, zwart haar hebt of geen haar, het maakt niet uit je bent welkom met je paard en je spijkerbroek! Als ik in een spijkerbroek op een paard wil zitten dan doe ik dat, want daar ben ik vrij in (Oja?, ja IK ben daar vrij in en niemand verplicht mij wat ik aan MOET ,ook niet op de werkvloer)

[quote="Prima schreef:
Kleding voorschriften heeft te maken met (fatsoens)normen die binnen bepaalde kringen gelden. Het heeft dus wel degelijk te maken met waarden en normen. Indirect wel te verstaan. Je kan veel aflezen aan iemands voorkomen. je kleed je zoals je bent. Ik zie er altijd verzorgd uit.
Ik ben ook een verzorgd persoon met fatsoen
. Wil niet zeggen dat dat altijd opgaat, maar ik vind er wel wat inzitten

Volgens mij ben je erg in de war Prima... fatsoen? Waar dan?
Get a life

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:35

Er wordt hierbij even 1 ding vergeten: het paard zelf. Contact met soortgenoten zou voor mij een vereiste zijn en blijkbaar is dat daar niet mogelijk (ik ken alleen de oude stallen). En als weidegang ook niet mogelijk is (niet dus) zou het voor mijn paarden geen optie zijn.
Dit is dus typisch een stal waarbij de status voorop staat, die van de ruiter en van John Schwaab dan.
BTW, dat hij het wel kan hebben dat zijn stallen leegstaan lijkt me niet zo logisch gezien hij er net ...tig boxen bij heeft laten maken. Kreeg hij dit gratis dan?
Zeg, zou je je voordat je daar toegelaten wordt je eerst uit moeten kleden? Tattoo controle en piercings tellen. Iemand anders kijkt dan ondertussen je kleding na op de juiste merken!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:43

Het klinkt ook al met net als de Rotterdamsche Manege. Ik wilde ooit daar menlessen volgen, helaas moest ik zelfs voor het volgen van lessen eerst door een soort ballotage commissie heen!!!!!!! Verward

Logisch gevolg dat ik daar maar van af gezien heb, niet omdat ik bang ben er niet door te komen, wel omdat ik niet van dat soort dingen hou!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:52

Ik heb het artikel ook gelezen, heb het hier op mijn werk helaas niet bij de hand, maar volgens mij heeft de heer Swaab in dit intervieuw niet letterlijk beweert dat iemand die zich slordig kleedt erbij hem op stal niet in komt. Het was meer iets in de trant van (als ik het me goed herinner) "traditie hoort een beetje bij de paardensport, dus trui en blouse in je rijbroek, geen piercings en losse haren tijdens het rijden, zou de mening zijn van dhr. Swaab".

Het verbaasde hem dat in deze tijden zijn stal volstond met mensen die dezelfde normen hanteren, dus hoe komen jullie er bij dat zijn stal half leeg staat? Dat haal ik niet uit het artikel! Verward Ik zal het nog eens doorlezen vanavond.

Wat ik er zelf van vindt? Beetje ouderwets gedoe, wat ik ook wel eens lees van Albert Voorn. Laat toch gaan, ieder zijn hobby! Bij ons op stal loopt van alles en nog wat rond en iedereen vermaakt zich prima met iedereen, de een loopt erbij als een dame en de ander als een verwaaid geval wat net van een hooiberg is afgevallen... Driemaal raden wie die laatste is... Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:54

Carys schreef:
Zeg, zou je je voordat je daar toegelaten wordt je eerst uit moeten kleden? Tattoo controle en piercings tellen. Iemand anders kijkt dan ondertussen je kleding na op de juiste merken!

Vergeet niet het afschrift van je bankrekening mee te nemen, want dat laat ook je niveau van normen en waarden zien...En bij het tekenen van het huurcontract moet je je autosleutels overhandigen, zodat duidelijk is dat het merk van de auto niet misstaat op de parkeerplaats.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:57

Gooise taferelen en waanzinnige denkbeelden. Dat die Swaab zulke eisen stelt is zijn goed recht, het is tenslotte zijn stal.
Alleen om te stellen dat het een gebrek aan normen en waarden is om in een spijkerbroek te rijden...
Tssk.. ik heb ook zo vaak in spijkerbroek gereden wanneer ik daar zin in had, in de zomer bijvoorbeeld, wanneer ik een rijbroek en laarzen gewoon weg te warm vond.
Voor de mensen die niet uit deze buurt vandaan komen; als je hier naar de winkel gaat en dan vooral in dat durp waar Margreet vandaan komt en niet met netjes gekapt haar en in casual kleding verschijnt word je gewoon met de nek aangekeken, en met casual kleding bedoel ik dus een nette schone spijkerbroek en een vest oid. Overigens gympen draag ik nooit want dat vind ik er dus echt Misselijk uitzien. De enige gympen die ik heb zijn all stars. Daarentegen is een spijkerbroek met dito jasje met bloes en sjaalt icm bootschoen wel done hier....
Persoonlijk vind ik piercings en tatoages ook vaak ordinair, ik zeg vaak want bij sommige mensen maakt een piercing juist dat ze iets karakteristieker ogen, of ik het dan niet erg vind omdat ik ze met en zonder ken zou ik niet durven zeggen. Maar ik blijf bij mijn mening dat het er 9 van de 10 keer niet uit ziet wanneer mensen een piercing of tattoo hebben. Lekker blubberpens met piercing die dan ook nog standaard zichtbaar is, want naveltruitje. Of wat zouden jullie denken van ranzig vette rug met tattoo. Brrrr....

En niet te vergeten is dat de stal van Swaab ook nog een representatieve functie heeft en ik zou het ook niet moeten als ik klanten ontvang op mijn bedrijf en er lopen een stel aso's met een halve ijzerwarenhandel in hun lichaam rond. En als ik Swaab was zou ik waarschijnlijk ook nog selecteren op taalgebruik en vocabulaire.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 16:01

Billy schreef:
Even offtopic:
Prima, ik vind je wel een heel eng mannetje worden.
Jouw vooroordelen zijn eindeloos. Mensen met piercings zijn "dat soort mensen", ze komen uit een "bepaald milieu". Het heerst niet in "jouw milieu".
Ik weet niet uit wat voor milieu je komt, waarschijnlijk behoren jullie tot de mensen die het beter tot erg goed hebben in Nederland. Dat is geen reden om neer te kijken op mensen die minder te besteden hebben of uit een wat "gewoner" milieu komen. Ik kom ook uit een gewoon milieu, we hadden het prima, maar geen gekke dingen. Wel normen en waarden.
Kledingeisen vind ik prima, als ik aan het werk ben. Hoe ik er op stal bijloop, heel gewoon, niks bijzonders, is mijn zaak, mijn vrije tijd en mijn hobby. Ik loop er nooit slonzig bij, maar ook niet modieus of zo.
Ik heb liever te maken met gewone mensen, die hart voor hun medemensen en hun dieren hebben, en met een piercing of tattoo, dan met mensen die zich bij voorbaat vanuit "hun milieu" al te goied vinden voor andere mensen.
Ik hoop dat jij nog eens leert om over milieu's heen te kijken en naar de mens zelf te kijken, zonder vooroordelen van paars haar, piercings, tattoos. Misschien dat je je mening dan bij kunt stellen. Ik heb nl het idee dat jij steeds je vooroordelen bevestigd ziet, omdat je dat graag wilt.
Iemand uit een "goed milieu"met een grote mond is bij jou waarschijnlijk assertief, en als ze uit een ander milieu komen met piercings of tattoos zijn ze asociaal.

Ohhh wat negatief. Nee hoor, ik ben niet eng ik ben juist heel lief. ik houd alleen niet van mensen met enge piercings, al hebben ze drie bmw's. Het isook zo nutteloos om je ergens vanaf te zetten. Ik kom ook uit een normaal gezin zonder poen. Verder heb ik al heel veel meegemaakt qua mensen.

Nee iemand met piercings of tattoos zijn niet asociaal, hooguit aanstootgevend. Ik houd er niet van en de ander wel. Het zijn heel vaak mijn type mensen niet, mag dat dan niet? En dat komt niet door die piercings hoor. Ik houd van 'netje' 'plain', whatever. Die mensen houden er ook vast niet van dat ik er netejs bijloop. Zij denken dan hetzelfde. Alleen ik kom er iets verder mee in het leven denk ik en zij niet. Dat zij die doelstellingen misschien niet hebben is hun zorg. Bovendien ben ik een bijzonder gelukkige man en laat het me eigelijk koud wat andere mensen doen met hun lichaam. Ik ben een echt mensen mens en houd van contact. Vraag het aan iedereen die me kend, en ze zullen beamen dat ik heel aardig ben.