Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dickie schreef:Ik heb al een paar keer Poetin met Sven Rothenberger in verband gebracht horen worden (is dat nog Nederlands?), maar Poetin lijkt me wat aan de kleine kant voor hem. Misschien voor Gonnelien?
Barbara_m schreef:Of voor z'n dochter?
Toch wel enorm vreselijk hoor, wanneer de beesten waar je veel van houdt gewoon onder dwang worden verkocht. Ik moet er niet aan denken.
CGJ12 schreef:(@ Dickie: Er is pas sprake van een FAILLISSEMENT als er TWEE schuldeisers zijn. In dit geval is er slechts één schuldeiser die toevallig het pandrecht op de paarden heeft. Vandaar deze veiling.)
fabienne schreef:Dickie schreef:Ik heb al een paar keer Poetin met Sven Rothenberger in verband gebracht horen worden (is dat nog Nederlands?), maar Poetin lijkt me wat aan de kleine kant voor hem. Misschien voor Gonnelien?
Klein???? De merrie is toch wel 1.72........
Zo'n grote vent is Sven nou ook weer niet
Vippie schreef:CGJ12 schreef:(@ Dickie: Er is pas sprake van een FAILLISSEMENT als er TWEE schuldeisers zijn. In dit geval is er slechts één schuldeiser die toevallig het pandrecht op de paarden heeft. Vandaar deze veiling.)
Nee hoor, dit is niet meer zo, 1 schuldeiser is al genoeg (vaak de belastingdienst of een uitkeringsinstantie) welke preferent is, en na grondig onderzoek komen er ook nog tig concurente schuldeisers bij.
De schuld van de preferente schuldeiser wordt als eerste ingelost, en dat wat er overblijft wordt verdeeld onder de concurente schuldeissers.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Faillissement_(Nederland) schreef:- Op verzoek van schuldeisers. Schuldeisers kunnen het faillissement van een debiteur aanvragen door een verzoekschrift in te dienen bij de rechtbank. Dit verzoekschrift moet door een zogenaamde procureur - in de regel een advocaat - worden ingediend. Nadat het verzoekschrift is ontvangen, zal de schuldenaar worden gehoord. Om het faillissement uit te spreken moet de schuldenaar minimaal één direct opeisbare schuldmoeten hebben en dient er een steunvordering te zijn. Wordt dit aannemelijk gemaakt en wordt er geen schikking getroffen of een andere regeling (bij een faillissementsverzoek zal de rechtbank indien de schuldenaar een natuurlijke persoon is altijd inlichten dat die persoon beroep kan doen op de WSNP) getroffen, dan spreekt de rechter het faillissement uit.
CGJ12 schreef:In dit geval is er slechts één schuldeiser die toevallig het pandrecht op de paarden heeft. Vandaar deze veiling.)
lonneke2 schreef:wanneer en waar is die veiling???? als die van de zwam dat paardje kan rijden kan ik het zeker.... moet wel lachen.
tja hoe zouden ze aan die schulden komen??? paard vamj 2,5 miljoen gekocht...dag en nacht bewaking op stal zal ook niet goedkoop zijn, volgens mij liepen daar 24 uur per dag 2 mannetjes met twee herders rond om hun o zo dure poetin te bewaken. wat een onzin.... wie weet koop ik hem wel voor 50.000 euri en verklaren ze mij voor gek! ik hoop dat het paardje in de goede handen komt. en dat hele verdwijnen, wat kinder achtig hoor. moet je maar eerst kijken wat er in je portemonee zit voor je het uitgeeft!
SPRINGEN schreef:Hij brengt nog misschien een miljoen op maar meer ook niet naar mijn mening.
Albertine_N schreef:Ik heb gehoord dat Poetin bij Gordijn stond...(of het waar is?)
Wel stom dat ze die veiling tegelijkertijd met Borculo (of was t een andere?) houden.