Ach ja ik ben minder dan die M-dressuur-tuthola...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:11

Iedereen kan een rotdag hebben, maar dan kun je iemand nog wel fatsoenlijk groeten, zonder dat je meteen een gezellig gesprek aan hoeft te gaan. Dat hoort gewoon bij de hier geldende omgangsvormen!

Mensen die onbeschoft zijn tegen anderen of dieren omdat ze toevallig een pestbui hebben om wat voor (ernstige of niet ernstige) reden dan ook, kom je overal tegen, niet alleen in de paardensport. Ik heb daar dus geen goed woord voor over.

Maar ik ben het wel met jullie eens dat Dorine dit niet op zichzelf moet betrekken.

Vroeger had ik een stalgenootje die ook per dag verschillend was, net hoe haar pet stond. De ene dag een kop als een donderwolk en de volgende dag heel vriendelijk. Wat je noemt wispelturig. Kan ik slecht tegen....

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 13:27

Sonja, op zich ben ik het geheel met je eens hoor!
Ik kan niet in haar hart kijken en weten of ze niet net een rotdag heeft, dus het is heel begrijpelijk als iemand dan een keer niet groet.

Maar het is de eerste keer niet dat ze dit doet, dat negeren.
Als ZIJ zin heeft groet ze iemand, en heeft ze een keer geen zin dan niet.
Bij mensen die in wat hogere klasses rijden of erg populair zijn op de manege groet ze dus altijd wel, doet superaardig ineens.
Het eerste jaar heb ik dat maar zo'n beetje aangezien, zo van 'Die zal haar dag wel niet hebben', maar nu...

Ik heb haar dus gisteren tot drie keer toe heel aardig aangesproken en de derde keer zelfs gevraagd of ik misschien iets verkeerds gedaan had, of ze boos op me was? Heel vriendelijk gevraagd op een toon van "was echt mijn bedoeling niet"...
Krijg ik boos te horen dat ze geen zin heeft om te kleppen!
Dat hoeft heus niet hoor, dat kleppen, maar laat ze dan op z'n minst 'hoi' zeggen en doorlopen, das heel normaal bij ons.
Zeker als je elkaar kent.
Ik heb de afgelopen jaren al behoorlijk wat van haar gepikt, maar begin het nu enorm zat te worden...

Maar inderdaad gewoon negeren zo'n reactie en lekker genieten van je vriendinnen en je paard... ga ik weer lekker doen vandaag! Lachen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:30

heeft niets met klasse's te maken hoor ik ken ook iemand die geen eens wedstrijden start en maar net haar paard kan betalen als ik die groet wordt ik soms heel boos aangekeken ik lach en loop verder.
Zulke mensen komen zichzelf wel tegen en wie weet worden ze een stuk vrolijker door mij lach *LOL*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:33

Eigenlijk zijn dit soort mensen heel zielig, die houden er geen vrienden op na hoor.
Gewoon negeren en lekker verder gaan.

En over dat bereiken, ik denk dat jij de afgelopen tijd meer bereiktt hebt dan dat zij ooit in haar leven zal bereiken. Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:15

Helaas zijn er altijd van die dames en ook heren bij.
Ik hoop altijd maar voor ze dat ze zich nog een keertje tegen komen. En dan op een dusdanige manier dat ze voor goed met twee benen weer terug staan op aarde.
En ach, waarom zou je minder zijn. Misschien bereik jij juist wel veel meer.
Op westrijden is dat ook zo. Veel "verwaande" mutsen rijden op paardjes die al heel wat kunnen. Maar zouden ze net zo trots zijn als ik op mijn paard als hij goed gelopen heeft. Ik vraag het me af. Maar ik weet wel, alles wat hij laat zien hebben we samen voor elkaar gekregen door keihard te trainen.
Nee hoor Dorine. laat je niet als een speeltje behandelen. Sta erboven en hoop maar dat ze ooit nog eens wijzer wordt.

PS Ze weet niet wat ze mist als ze niet met jou om wil gaan. Gelukkig weten wij wel beter. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:26

Hoi dorine. Wat een mensen tref je soms toch he. het is gewoon ongelofelijk. MAar goed, jij gaat nu conclusies trekken, maar misschien gaat het er niet om dat jij geen dressuurmiep bent. Misschien gaat het om iets anders. In ieder geval is ze niet iemand die de moeite waard is om zoveel aandacht aan te besteden. Haar mammie moet haar iedere keer naar de manege brengen immers.... over zo'n kind maak je toch zeker geen drukte? Die moet eerst maar eens ouder en wijzer worden. En jij moet er boven staan. Maar onze lieve heer heeft inderdaad rare kostgangers. Ik maak dat zelf ook vaak mee. en ik ben daar iedere keer ook nog steeds verbaasd over, grinnik! Misschien moeten wij wel ophouden met ons daarover te verbazen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:27

Hahahahahaha, Dorine, kloot jezelf niet zo op. Mensen die dure spullen en paarden nodig hebben om zichzelf een plekje te veroveren op uitslagenlijsten, die komen wat tekort, namelijk kennis.
Ooit was er op de manege een ponytje dat met z'n baas de kringkampioenschappen had gewonnen. Dus moest een bepaalde andere persoon tot elke prijs DIE pony hebben, want dan werd hij volgend jaar ook kringkampioen. hahahaha, hij mocht niet eens naar de selectiewedstrijden.
En anders is er nog altijd mijn onderschrift.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 09:42

Ik vind het idd niet terecht om dit soort gedrag te koppelen aan al of niet M rijden. Dit is gewoon niet netjes gedrag, maar dat heeft niets te maken met wedstrijden, klasses en dure spullen. Overigens ga ik dit soort mensen juist provoceren door iedere keer exra vriendelijk gedag te zeggen en juist een uitgebreid gesprek aan te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 11:12

"Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander de tanden te laten zien"
Werner Finck

Probeer je zelf dit voor te houden, je zult zien dat het werkt.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 11:52

Lielle, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat dit gedrag niet te koppelen is aan klasse of dure spullen.
Maar ik ken haar, en IK ben niet degene die iemand in hokjes plaatst, ZIJ is dat.
Per definitie gaat ze alleen om met wedstrijdruiters en nog het liefst met mensen met een duur/goed paard onder de kont.

Een vriendin van mij rijdt Z en daar kan ik uitstekend mee.
Het gaat mij niet om of je veel dure spullen hebt of niet, wedstrijden rijdt of niet.
Maar dat meisje is dus degene die naar 'geld en prestatie' kijkt, niet ik. In het begin heb ik dat gewoon naast me neer gelegd, maar nu ik voor de zoveelste keer genegeerd werd, en zelfs drie keer binnen een half uur, zelfs toen ik haar vroeg of het aan mij lag, dan is het logisch om daar schande van te spreken.
En ik ben de enige niet die het zat is...

Ik weet dat dit gedrag niet te koppelen is aan klasses of dure spullen of wedstrijden. Daar zeg ik ook niets van.
Zij is degene die oordeelt naar aanleiding van geld en prestatie. Dat vind ik dus niet kunnen, pure discriminatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:04

Dorine schreef:
Ik weet dat dit gedrag niet te koppelen is aan klasses of dure spullen of wedstrijden. Daar zeg ik ook niets van.
Zij is degene die oordeelt naar aanleiding van geld en prestatie. Dat vind ik dus niet kunnen, pure discriminatie.

Misschien mag ze je gewoon niet?
Ik ken ook mensen genoeg die ik niet mag ( Haha! ) en daar mompel ik maximaal "hallo" tegen maar dan heb je 't ook echt wel gehad.

Maak je toch niet zo druk om dat kind, laat haar lekker. Ze heeft toch immers zelf al bewezen dat ze dit niet eens waard is? Laat het dan toch lekker rusten, laat haar links liggen, en ga lekker door met genieten van je eigen dingetjes Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:41

als iemand zo tegen mij doet ben ik arrogant genoeg om te denken: "jij mag niet eens meer met mij praten" en dat straal ik dan ook uit. Of wat dan ook heel leuk is: vragen hoe de wedstrijd gegaan is als je vooraf al hebt gehoord dat het niet goed ging! Of vriendelijk zeggen "goh, ging niet zo goed he; wat jammer voor je"
Ja ik kan best bitcherig zijn.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 14:38

Haha ik ben precies zo!! }>

Ik zou er al helemaal niet achteraan gaan! En trouwens, alsof M dressuur zoveel voorstelt! Schijnheilig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 14:54

O, maar dan kun je er nog een schepje bovenop gooien. "rijd jij nog steeds M? goh, en hoeveel ben je al gestart ondertussen in m?".

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:38

wat een tuthola!! heeft zeker te veel kapsones!

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 16:37

Hey,

Ik denk dat iedereen daar een hekel aan heeft, omdat wij zelf (gelukkig) niet zo zijn!

Je moet dat soort mensen gewoon maar een btje laten gaan, zo heb je er het minste last van!
En al rijdt dat meisje grand prix dan hoeft ze nog geen houding te hebben. Dat soort mensen komen zichzelf nog wel tegen hor, als ze dat nu al niet doen.

Ik denk dat het ook een voorbeeld is hoe je het dus niet moet doen.

xxxies

Syllie

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 17:20

Dat jij nog aan dat mens denkt zeg, zulke mensen daar moet je totaal geen aandacht aan schenken, gewoon negeren, net als ze bij jou doen! Aan zulke mensen erger ik me ook, blegh! Hoe mooi en duur je spullen zijn, of je wedstrijden rijdt en priveles hebt, moet totaal geen invloed op je karakter kunnen hebben!

Boos!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:19

Dorine schreef:
Bij mensen die in wat hogere klasses rijden of erg populair zijn op de manege groet ze dus altijd wel, doet superaardig ineens.

Hihi Dorine, je "streelt" mijn ego: Ze doet nl. altijd heel aardig tegen mij en heeft zelfs eens een keer mijn paard vastgehouden toen ik wat uit de auto moest pakken. Jaja, mijn mond viel open toen....
En ikkes rijd maar B, dusseh zou ik dan populair zijn of zo? Schijnheilig

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:17

Nou ik kan me best voorstellen dat iemand een rotdag heeft en geen zin heeft om te kletsen, maar ik vind het toch een arrogante houding als je opzettelijk iemand gaat negeren, ongeacht welk niveau je rijd. Al rijd je B, al rijd je Z, even hoi zeggen lijkt me dan toch niet teveel gevraagd.

Weet je wat dan altijd het schijnheilige ervan is? Als je het een keertje terug doet, dan heb jij het straks nog gedaan ook. Dus misschien toch maar gewoon negeren en de volgende keer haar aankijken en net zolang wachten tot ze zelf wat zegt.

Waarschijnlijk zijn er toch altijd meisjes met weinig verstand die er tegenop kijken en achter d'r reet aan blijven lopen, want, let wel; ze heeft een eigen paard dat ál M loopt. Maar is het paardje weg, dan is haar fanclub ook uit het zicht verdwenen.

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:19

ik denk dat het meeste al gezegd is, maar voor alle mensen die de dingen op de klassen, goede paarden en goede spullen betrekken heb ik eigenlijk maar een vraag: jalours???

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 20:24

hey dorine

nik svan haar aantrekken hoor
ik denk dat ik al weet wie je bedoelt...
dom wijf lekker laten gaan
zij is jou nie waard
denk zo maar!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:10

Dorine, ik heb uit meerdere berichtjes wel wat over je opgepikt (zijn overigens door jezelf geschreven hoor Lachen ) en ik denk dat je je er helemaal niet druk om moet maken. Ze is de aandacht niet waard. Ik ben ook zo iemand die haar dan de tent uitlokt. Wanneer er iets niet goed gaat, haar er 3 keer op wijzen, en extreem vaak hallo tegen haar zeggen met een big smile Haha! .
Verder kan het misschien gewoon zo zijn dat ze je niet mag, kan gebeuren, geen aandacht aan schenken. Wellicht is ze gewoon jaloers op je om één of andere reden, om je paard ofzo? Haha!

Maar eeh...ik word ook elke keer dat ik moet rijden door paps en mams naar de manege gebracht, maar ze willen me zien rijden, ik ga net zo makkelijk met de scooter. Ze vinden het gewoon erg leuk om te zien. Ook wanneer ik binnenkort mijn eigen paard heb willen ze vaak komen kijken, ze genieten er gewoon van, en ik vind het fijn als ze er zijn Haha! Hoef ik ook niet op de scooter Knipoog

Moraal: links laten liggen, de jaloerse trut Tong uitsteken