een eigen pony per maand hoeveel kost dat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: een eigen pony per maand hoeveel kost dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:48

Ik ga normaal gesproken uit van 200 euro per maand.

Mijn stalling kost 90 euro, daar komt nog hooi, 1 baal houtvezel per week en brokken bij. Verder een wormenspuit, ik wil zelf gaan bekappen en de dierenarts.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:38

bij mijn stallen betalen we 285 alleen al voor stal met voer en hooi der bij ! en dan ook nog voor wei geloof ik en als ik het goed heb betalen we ruim 300 euro per maand voor haar!!

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:50

xjessx schreef:
Is idd verschillend bij mij op stal is het €315,- maar dan heb je wel een super accomodatie, oa. 2 binnenhallen 30x60 en 20x40 2 buitenbanen 30x60 en 20x40 solarium, stapmolen, 2 wasplaatsen met warm water, van mei tot oktober weidegang, ruime stallen, er word gevoerd en gemest.. dat is dus een luxe maar je heb idd ook stallen van 100 euro bijvoorbeeld

Zo dan! dat vind ik zeker niet duur! ik betaal 350 voor mijn stalling en wij hebben dan maar 1 wasplaats met alleen koud water, binnenbak van 20x40 en binnenbak van 16x32 denk, buitenbak van 20x60, en ook weidegang, kleine kastjes, stapmolen (moet je extra voor betalen) en 5 lessen per week...op me vorige stal betaalde we 320 en daar hadden we een binnen en buitenbak van 20x60, paddocks, stapmolen, longeerbak, ruime kastjes, en ik geloof ook 5 lessen per week en dan ook nog een heel bos naast je deur ...maarja jammer genoeg sta ik daar nu niet meer..

ow ja bij beide stallen hoef je ook niet zelf te voeren/mesten

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:40

haha waarom ben je daar weg gegaan dan?? bij ons hoef je ook niet zelf te voeren/ uit te mesten maar goed mijn paardje staat bij ons op de manege in de duurste stallen want anders waren we veel minder geld kwijt

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:29

ligt er idd helemaal vanaf waar ie staat en hoe je er meeom gaat.
ik heb het echt fantastisch hier.
kheb mijn verzorgpony net overgekocht en die mag hier op haar eigen weitje blijven staan de komende twee jaar minstens, voor 10 euro per maand, 50 euro voor het hele jaar voor het hooi in de winter, onder brokken. 15 euro hoefsmid, 8 euro ong. wormenkuur,en inentingen ong. 20 euro.
tja da's dan ong. 200 euro per jaar. iets mindergewoon hard werken meid en laten zien dat je et kunt!

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:31

heb een tijd voor 75 euro gestaan bij vrienden en daar zat stal,wei,bak,hooi,stro, en alles bij, maar ik deed al hun paarden ook.
nu sta ik op een pension en betaal ik swinters 200 euro en zomers 110 euro.
hoefsmid is 15 euro, en wormen keur vershilt.
verder kun je bij een club gaan rijden, dat is zo`n 300 euro per jaar maar wel twee keer in de week les en je krijgt een sleutel van de bak
je kunt ook lessen bij je manege of prive les van ongeveer 25 euro per les.
en ja verder zijn het de aanschaf van de spullen en als je pech hebt de dieren arts kosten ( deze kunnen mee vallen ) en dan een keer per jaar de inenting van +- 44 euro

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:28

is ook niet veel da betalen wij ongeveer per maand

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:16

ten eerste ;
een pony kost veel tijd ,

ten tweede;
De pony zelf kost misschien iets rond de 2000 tot en met de 7000 euro . Maar tel er dan ook maar bij wat de stalling kost enzo , bij mijn manege kost het PER MAAND 222 euro , er is ook een of andere manege daar kost het met stokmaat vboven 1.50 € 300 euro nog wat :S
ten derde
Hoefsmid, veearts ,voer , en wat doe je als je geen tijd meer hebt voor je pony ?? hem gewoon in de steeklaten??

en dan nog iets ; ik wil ook graag een paard of pony, maar ik weet dat ik nooit aan het geld zal komen en de stalling ect niet kan betalen, maar ik blijf maar dromen ...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:37

regio randstad:
reken op zo'n 300€ in de maand.

denk niet alleen aan stalling en voer maar ook aan lessen,harnachement en later wedstrijden.misschien nog verzekeren?

veearts/hoefsmid zit erbij inbegrepen.

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:45

@ casanova; mee eens

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:34

Even een klein rekensommetje voor mijn Arab:

- Stalling: niets want thuis Op de manège 210 voor een paard en 160 voor een pony.
- Hooi: in de zomer (juni-september) 2 balen per week, in de winter 1 baal per dag (kleine pakjes uiteraard) @ 1,25 euro/pakje: gemiddeld 27 euro per maand
- Stro: 60 euro/50 kleine pakjes, ik gebruik gemiddeld 1 pak om de andere dag: gemiddeld 18 euro per maand
- Voer: in de zomer iets van een 25 euro/maand, in de winter het dubbele: gemiddeld 40 euro per maand (ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ze enkel Pavo eet en dat ze vooral in de winter veel krijgt om op gewicht te blijven)
- Wortels: momenteel eigen kweek, anders 25 kilo per week @ 2,5 euro: stel iets van een 5 euro per maand
- Bieten: eigen kweek
- Smid: elke 6 à 8 weken bekappen + ijzers voor @ 32 euro: iets van een 16 euro per maand
- DA: jaarlijks enten (35 euro) en tanden vijlen (35 euro); als ze voor wat anders moet komen toch minimum 15 euro kwijt
- Ontworming: elke 8 weken om en bij de 25 euro
- Dekjes en spullen: iets van een 50 euro per maand maar dat maak je zo duur als je zelf wilt

DUS: Zonder extra dierenartskosten kom ik uit op iets van een 156 euro per maand, exclusief inenten, vijlen en ontworming.

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:15

zozo, 156 hmm , ik denk dat dat zeuren word ...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:24

dit is bij ons iedere maand verschillend, omdat bv. je paard niet elke maand hoeft beslagen te worden, dierenarts niet elke week langskomt, hooi niet elke maand wordt aangeschaft , etc.

maar bij ons schommelt dat tussen de €200 en de €500 voor 2 paarden. Dus laat ons zeggen: gemiddeld €300

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:27

Ik denk dat ik gemiddeld ongeveer 250 a 300 euro per maand kwijt ben.

Ik betaal 220 euro p/m aan stalling. Dit is zomers 24/7 op het land en swinters in een grote paddock met inloopstal. In de winter krijgen ze daarbij onbeperkt hooi dat zit bij de prijs in.

We hebben een grote goed gedraineerde buitenbak, longeercirkel, poetsplaatsen waarvan 1 met helaas alleen koud water en een zadelkast.
Ik voer dus wel wat muesli en pavo summerfit bij en laat haar natuurlijk bekappen eens in de ongeveer 8 weken a 35 euro.

De stalling is dus best prijzig, maar daarvoor staat ze dan wel heel natuurlijk op heel veel land en zijn er fantastische uitrij mogelijkheden.

Wormenkuren worden centraal geregeld en daarvoor betaal je dus nog iets extra bovenop de stallingskosten. Uietraard kan het hoog oplopen als je onverwachtte dierenarts kosten hebt. Hiervoor heb ik dus een apart potje.

robby_lilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:41

ik denk rond de 300 euro per maand ofzo, ligt er ook aan voor hoeduur je hem stalt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:38

casanova schreef:
regio randstad:
reken op zo'n 300€ in de maand.

denk niet alleen aan stalling en voer maar ook aan lessen,harnachement en later wedstrijden.misschien nog verzekeren?

veearts/hoefsmid zit erbij inbegrepen.

Reken maar op 50 tot 100 meer.

Oranjehoeve is pm al 300 euro. De meeste stallen gaan toch richting die prijs.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:28

Bij de stal waar ik mijn pony stal, hoef je geen voer te betalen. En de stalling kost 100 euro, maar verder... Ik weet niet hoe duur de veearts enz. is.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:05

Zo wie zo zou ik zelf eerst even in de buurt rond gaan kijken wat ze voor een box vragen. Wat wil je zelf. Wil je een super de luxe manege of neem je genoeg met een boerderij met een buitenbak. daarin zit qua stalling kosten vaak al minimaal 100 verschil per maand.
Hierbij komen natuurlijk nog eens de kosten voor de smid, dierenarts (enten) ontwormen enz.

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:13

voor mijn pony)haflinger) betaal ik 80 euro in de maand, die staat dag en nacht in de wei.
dan komt er bij die 80 nog hooi, water, gebruik van bak enz.. en brok..
en dan komt er nog bij 22,50 hoefsmid, wormenkuur en inentingen bij en natuurlijk de dierenarts als ze ziek is