verzorgster heeft op mn jaarling gereden !!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty0102

Re: verzorgster heeft op mn jaarling gereden !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:58

amondi schreef:
Pascha schreef:

Hoe oud is die verzorgster? Ik zou dus echt wel naar haar ouders gaan, voor mijn part met een aansprakelijkheidsstelling voor de eventuele gevolgen. Laat ze maar eens goed schrikken en weten wat hun schatje uitspookt.

Ik zou zeker haar ouders ook bellen voor ALS er toch wat is dus k ben het met amondi helemaal eens

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:31

Liedje schreef:
Zie je wel, er zit een reden achter waarom dit dier niet in de opfok gaat... daarom vraag ik altijd eerst verder voordat ik oordeel.....

Ik ben blij dat er eindelijk iemand is die niet meteen veroordeeld.
Ik heb hier inmiddels al behoorlijk wat commentaar gehad over dat mijn paardje op een privestal staat en niet in de opfok.
Het is ieder zijn keuze waar hij/zij haar paardje stalt en ik heb een goed gevoel bij mijn keuze.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:53

ik stond NU bij haar op de stoep,als dit bij mij was gebeurd,die zou 7 klueren str*nt sch*ten!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:53

tuurlijk is dat ieder zijn keuze.
Maar volgens mij veroordeeld niemand je daar ook op.
Ze zeggen alleen dat hun dat de fijnste optie vinden.
maar goed daar gaat het hier eigenlijk ook niet over.

Je hebt dit topic geopend vanwege een verzorgster die op je jaarling heeft gezeten of gereden???
en of dat schade is.
Nou ik heb wel laten weten wat ik er van vond dus dat doe ik niet weer.
Maar wel wil ik graag weten of ze er echt op heeft gereden of gezeten?

Misschien heb ik er over heen gelzen, als dat zo is dan mijn excusses.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:35

Hoi,
Nou, goed is het natuurlijk niet, maar ik denk dat voor 1 keertje niet meteen schade aanricht hoor...
Het is natuurlijk wel heel erg! Op een Jaarling rijd je toch niet,
Dan ben je echt niet goed
Nou, succes met het zoeken van een nieuwe verzorgster!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:38

Je hoeft niet bang te zijn voor blijende schade hoor. Idd, in de wei gaat het er soms veel harder aan toen. Bij jonge paarden die kapot gereden worden komt dat door te veel werk, niet door een keer er op zitten.
Ik kan me niet voorstellen dat ze je jaarling echt aan het werk gezet heeft.
Natuurlijk is het niet goed, ook niet voor één keertje (want daar blijft het maastal niet bij), maar blijvende schade, neuh. Tis geen porselijnen beeldje idd.

Maar idd, ik had ook al op de stoep gestaan om haar even goed onder der neus te wrijven dat ze een paard naar de klote kan helpen, geen verantwoordelijheids gevoel heeft, niet volwassen is, kortom, ik had haar de huid vol gescholden
En der ouders ook even ingelicht idd.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 18:57

ja, ouders zou ik ook inlichten. en het er niet bij laten zitten, het meisje confronteren met de gevolgen wat het zou kunnen hebben om zoiets stoms uit te halen.

ik vind het zo raar, mensen vertrouwen je met hun paard, en dan doe je zoiets.

succes verder!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:12

Ok , raar
Is ze zomaar in de wei gegaan ?
Of heb jij tegen haar gezegd dat ze der in mag ?
Ik zou dat toch niet zomaar vertrouwen als je haar noulijks kent
En ik zou idd gaan praten ! Jij bent in je voordeel !
Maar ja .. Wat heeft ze gedaan ? Efjes gezeten ? Heel lang echt gezeten ? Dat weet je niet .. Daarom gaan praten

Off topic :
En jaarlingen laten stoeien , en er 1x naar toe gaan in de maand
Uhh dan heb je beter geen jaarling ?
Wat heb je er dan aan ?
Ik probeer elke dag naar mijn jaarling te gaan , effjes een borsteltje erover . En soms wat voeren ..
Als je naulijks naar je jaarling toe gaat zijn ze ook niet zo aan mensen gewent en dat heeft meer nadelen dan voor delen
En voor dat deeltje van de dag dat je daar bent gaan ze niet veel minder stoeien hoor
Sorry hoor , maar zo weinig naar je paardje toe

x Noeki

zammaranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:27

ongeloofelijk hoe stom sommige mensen zijn zeg!
ik dnek idd ook niet hoor dat je paard iets heeft opgelopen, als je echt zeker van je zaak wilt zijn, laat je er even een DA naar kijken (op kosten van dat meisje,,)

off-topic:
Voor mijn jaarling heb ik geen verzorgster, als hij dalijk dichter bij mij in de buurt staat is ie ongeveer 16 maanden en dan ga ik er zelf een paard keer in de week naartoe, niet elke keer met hem musten zoals wandelen poetsen etc. maar egwoon even " hoi " zeggen en aan mij laten wennen!

Hij komt ook gewoon op een prive-stal te staan met met meerdere jongen paarden waaronder ene jaarling hengst van dezelfde leeftijd

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:47

wat een verschrikkelijke rot streek, ik zou dat kind wel wat kunnen doen. ik denk dat 1 x niet zoveel kwaad kan, maar als ze er echt op rijd, want in een keer kan je ook niet zomaar opstappen en wegrijden...

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:59

Je had haar inderdaad beter kunnen confronteren in het echt zegmaar, want op MSN komt alles anders over en sluit iemand zich makkelijk af..
Maargoed, da's nu gedaan duis daar hebben we ook niks meer aan

Als je een adres of huistelefoonnummer hebt van haaar, zou ik d'r even bellen of langsgaan en met d'r ouders erover praten.
Msischien is het beter als je niet gelijk laaiend voor de deur staat, maar zegt dat wat ze heeft gedaan, niet kan en dat je hoopt dcat het geen verdere gevolgen heeft

Natuurlijk ben je kwaad, dat zou ik ook zijn. Het kan gewoon echt niet en een 16-jarige moet dat toch kunne inzien? >;)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:06

ik was echt onwijs kwaad geworden op dat meisje ze zegt dat ze heel veel van jaarlingen weet en er dan op gaan rijden dat kan echt niet hoor en trouwens ik vind het een beetje onzin dat je je jaarling in een wei moet dumpen ik heb mijn jaarling-hengstje in onze wei staan bij mijn andere pony (een 5-jarge haflinger) en een al wat ouder paard en ik moet zeggen dat gaat super gewoon ik haal er geen vreemde mensen bij zeler niet als ze zo jong zijn alleen maar bekende die ik kan vertrouwen!!!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 20:11

daantjuhhh schreef:

Je hebt dit topic geopend vanwege een verzorgster die op je jaarling heeft gezeten of gereden???
en of dat schade is.

Ze is erop gaan zitten en haar vriendinnetje heeft mn paardje door het landje heen gesleurt (dus dan spreek je van rijden).
Het is gebeurt met hoofdstel maar zonder zadel en al met al heeft het ongeveer 5-10 minuten geduurt.
Het is zeker ( dus geen meiden die elkaar onderuit willen halen) want heb vandaag een gesprek gehad met de buurman en die bevestigde het ook.
Want ik kreeg de vraag waarom er op zo'n rare manier een paard werd ingereden.
Tja eh............ ze werd helemaal niet ingereden

zammaranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:17

Ze is erop gaan zitten en haar vriendinnetje heeft mn paardje door het landje heen gesleurt (dus dan spreek je van rijden).
Het is gebeurt met hoofdstel maar zonder zadel en al met al heeft het ongeveer 5-10 minuten geduurt.
Het is zeker ( dus geen meiden die elkaar onderuit willen halen) want heb vandaag een gesprek gehad met de buurman en die bevestigde het ook.
Tja eh............ ze werd helemaal niet ingereden [/quote]

kan je op de een of andere manier geen aktie ondernemen ofzow? Aangifte wegens dierenmishandeling of iets in die richting! Kan je haar laten opdraaien voor de mogelijke onkosten die je gaat krijgen als je de DA laat komen
Ik zou dit zkr niet pikken!

Remoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:28

Niet zo mooi.

Logisch dat je boos bent, zou ik ook niet pikken. Dan krijgen die meiden al de mogelijkheid om je paard te verzorgen en te vertroetelen en dan krijg je dat.
Ik begrijp ook niks van het andere meisje, dat ze er aan mee doet... ze zullen elkaar wel uitgelokt hebben op een of andere manier.

Haar in elk geval er persoonlijk op aanspreken en ook zeker haar ouders. Maar ook het andere meisje aan de tand voelen, wat haar deel er in is.

De verzorging door haar zeker beeindigen. Het is wel moeilijk hoor om een goede verzorgster te krijgen.
In het verleden hebben wij er thuis ook genoeg gehad die de paarden zeiknat op stal zetten zonder deken en die de brokken over de vloer gooide, enz en z en gewoon allemaal voor de gein.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 20:36

Ja ik wil ook wel actie ondernemen maar van een kale kip valt niet te plukken als ik de dierenartskosten voor onderzoek op haar wil verhalen.
En dierenmishandeling? denk dat de dierenbescherming wel ergere dingen te doen heeft.
Zou zo snel niet weten wat te doen om haar nooit te laten vergeten dat ze fout is geweest.
En weet je wat ook een angst van mij is: zal ze het straks bij iemand anders jaarling ook doen?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:46

ga in ieder geval langs bij haar ouders. want dit is dus echt van het zotte. welke normale 16 jarige gaat er in godsnaam op andermans jaarling ( of een jaarling in het algemeen) zitten?
probeer via de ouders dat kind flink straf te laten krijgen, want dat verdiend ze zeker.

Remoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:57

Ja... erg moeilijk is het wel.
Kosten denk ik niet dat op haar te verhalen zijn, maar misschien vertellen dat het jou veel geld heeft gekost en dat het te koste van de gezondheid van je paard gaat wat zij met hem heeft gedaan. Misschien dat ze dan gaat nadenken en zich gaat schuldig voelen en de volgende keer wel nadenkt voor ze zoiets weer doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:51

ik heb dan wel niet alle reacties gelezen..maar hoe betrouwbaar is het overbuurmeisje..? en wie weet heeft zei het doorgezegt aan de ander waar jij het van hoorde. wie weet heeft ze op de rug "gehangen" met haar ellebogen en gezicht om te knuffelen.

zo niet...tja..dan heeft je paard opzich niet echt schade opgelopen....maar hoe heeft zei dan gereden..hoofdstel? zadel?
kijk eens hoe je spullen erbij liggen als je een zadel en hoofdstel hebt..heb jij ze zo niet opgeborgen heeft zei er mee gereden. sowiso lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze met alleen een halster oid op een groen maar dan ok letterlijk groen paard gaat zitten

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:26

Meetje22 schreef:
daantjuhhh schreef:

en of dat schade is.

Tja eh............ ze werd helemaal niet ingereden

Okee
Dan ook nog met een vriendin ..
Ehh als ik van jou was , zou ik eens deftig met die ouders gaan praten ..
En je paardje laten na kijken door de DA en die ouders dat laten betalen !
OMG hoe SCHANDELIG
Btw : Jij hebt getuigen !!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 01:16

Offtopic :
Sjee wat een braaf paard heb jij dan
Die vond het heel normaal dat er iemand zomaar op haar rug klom ?
Dát is raar !

Ontopic :
Gewoon dat kind met der kop tegen de muur slaan.
Echt niet normaal gewoon...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:42

De schade zal uiteindelijk wel meevallen, maar echt netjes is het natuurlijk absoluut niet! Je verzint het toch ook niet om op een jaarling te gaan rijden (als dat werkelijk gebeurd is)...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:01

Ik vind het heel erg egoistisch geredeneerd van je om je jaarling niet in de opfok te zetten omdat je hem zelf liever in de watten legt en vertroeteld!
Het gaat om een paard! Niet om een baby. Met zulk soort acties vraag je om problemen in mijn ogen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:15

Lekker jaarling laten, niet te gekke veel mee om poppen!
Af en toe een borstel over de kont en halster om en klaar.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:16

Jammer dat er meteen van het onderwerk afgeweken wordt en het meteen zo slecht is wanneer je een jaarling niet in de opfok gooit
Mijn 4-jarige heeft als jaarling gewoon bij m'n 9 jarige ruin gelopen en ze heeft er niks aan overgehouden hoor...

Inderdaad schandalig dat ze op je jaarling is gaan rijden, ik zou de ouders ermee confronteren zodat ze flink op d'r donder krijgt en het voortaan wel uit d'r hoofd laat!