Opstappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 16:15

Ja ik hoop ook dat het allemaal wat beter gaat als ze bij ons in de wei komt staan. Ten eerste staat ze dan lekker de hele dag buiten waardoor ze ook al een stuk rustiger zal worden. Verder gaan we eerst lekker stukjes wandelen met het zadel op haar rug, zodat ze daar helemaal aan gewend is, want volgens mij heeft ze een enorme hekel aan dat ding. En dan eens je voet in de beugel proberen te doen, voet eruit, en doorlopen. Hopenlijk krijgt ze dan door dat het niet eng is als er iemand naast je staat of als iemand aan het zadel sjort. Verder wil ik graag met bontshabrak en Wintec zadel gaan rijden, zodat het zadel minder eng, zwaar en hard aanvoelt. Alleen 1 probleempje: ik heb geen Wintec zadel! Heeft iemand er toevallig eentje te koop????

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:40

Ik stap altijd lekker lui via het hek op(mijn paard is 10 cm groter dan ik ben, dat vind ikzelf wel een goed excuus, ook fijner voor zijn ruggetje). Mijn paard stapt dan altijd al weg voor ik zit. Laast zag hij alleen iets heel spannends en bleef hij doodstil staan, zat ik bijna op z'n nek Pling . Hoezo wen je aan de gewoontes van je paard? Verward

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:45

Haha! Grappige momenten zijn dat. IJsco, de Fjord is zo gek op eten dat als je iets lekkers voor hem hebt, je het bijna in zijn mond moet gooien omdat je anders KLAP je vingers kwijt bent. Vingers aflikken Dus ik geef het paard van mijn zus pas een worteltje, laat het veel te vroeg los en daar lag het worteltje. Haar paard keek me echt zo aan van HUH Verward doe es normaal joh. Dat gooi je toch niet op de grond Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 09:41

Muzefee heeft een hekel aan stil staan. Zowel bij het opstijgen als na een lange buitenrit of gewoon bij het halthouden wil ze wel even staan, maar dan heeft ze het al weer snel gezien. Bij het opstijgen gaat ze of voorwaarts of juist achterwaarts. Afgelopen zomer heeft ze het inderdaad geflikt om er in galop vandoor te gaan bij het opstijgen. Daar heb ik een knieblessure aan overgehouden. Gelukkig gaat het nu weer wat beter met mijn knie.

Tja, als ik jou was, zou ik hem in de hoek van de bak zetten of met zijn hoofd tegen de stal aan ofzo. In elk geval zodat hij niet weg kan stuiven. Misschien moet je tijdens het rijden ook eens een aantal keer op- en afstappen. Kijken of hij dan wel wil blijven staan.

Succes!

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-01 09:51

Een paard dat bijna je vingers meeneemt...dat lijkt wel een beetje op onze hond erg gretig!!!
Die van mij spuugt het eerder uit, hij vindt alles vies (hoezo kieskauwer?).
Hij vindt de staart van z'n maatje de laatste tijd wel lekker en dat moet niet, eens kijken of hij de anti-bijt spray ook lekker vindt....

Kitty ik hoop dat je knie snel weer helemaal de oude is, banketstaaf is dat want met opstappen kun je inderdaad niets hebben, dan zit je nog niet erg stevig.
Het gaat momenteel wat beter met Sieb, hij blijft nu plotseling stil staan (alsof hij weet dat ik het hierop heb gezet) als ik eerder tijdens het rijden nog een keer op en af stapte deed hij ook niets, alleen als je er""vers" opging, maar ik hoop dat hij zo blijft doen als nu, is wel een stuk relaxter!!