Alleen maar over paarden praten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Alleen maar over paarden praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:05

Ja, nouja .. ik ben er nou eenmaal vaak mee bezig ..
Ik praat óok over andere onderwerpen, maar met de paardenmensen heb ik het toch het meest over paarden

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:26

Ik probeer inderdaad om dat niet teveel te doen, maar soms ben je zo blij met iets en dan moet je dan ff met iemand delen en is er dan geen paardenvriendin in de buurt dan kan ik het niet helpen. Maar gelukkig heb ik een heel aantal vriendinnen die ook wat met paarden hebben en natuurlijk heb ik Bokt!

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:28

ik maak me er ook schuldig aan...

als vriendlief in zijn pauze belt dan heb ik mijn paarden verhaal al klaar: ben net op stal geweest, stefje ging hinnkene toen die me zag zoooo lief en bla bla blaaaa

dat herhaal ik dan ook als me mams belt

nou ja me vriendje praat over autoos en ik over mijn paardjes allebei pk's

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:16

Amethyst schreef:
Ja, krijg soms wel eens te horen "heb je haar weer met d'r paarden"
Mja, kan ook over zat andere onderwerpen praten hoor

Dat krijg ik ook vaak genoeg te horen, maar dan moeten ze maar niet vragen hoe het met mn paard gaat, dan kan ik aan 1 stuk door ratelen.. EN weet ook nog wel andere onderwerpen om over te praten, maar daar ben ik op een gegeven moment wel over uitgesproken.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:17

ik doe dat ook hoor als ik zin heb om over mijn paard te praten ratel ik aan een stuk door .. ^^ heeel leuk ahum .. het lijkt wel een handicap

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 12:01

shadowflower schreef:
ik doe dat ook hoor als ik zin heb om over mijn paard te praten ratel ik aan een stuk door .. ^^ heeel leuk ahum .. het lijkt wel een handicap

Een hoop mensen hebben hier dus last van . Maar hoe komt dat nou toch, dat mensen maar door kunnen praten over hun paard.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:03

Nee hoor helemaal geen last van... alleen als ze er naar vragen vertel ik wat maar weet goed een ander leuk onderwerp te verzinnen om over te kletsen.. nee ze zouden tegen mij nooit zeggen dat ik teveel over m'n paardje praat.
Totaal geen last van dus.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:55

Daar heb ik Bokt voor Sindsdien hebben mijn familie en vrienden een hoop minder paardengezeur aan hoeven horen

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:05

Ik praat heel vaak over mijn verzorghafs, sommige mensen kunnen echt domme vragen stellen! Wauw en doe je ook galop? Hoe kunnen paarden springen? ==> die vind echt stom! Meestal negeer ik die gewoon of ik geef ik een gewoon dom antwoord terug, ja domme vraag ==> dom antwoord!

Sterretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:05

Haha, dat verhaal ken ik!

Als ik eenmaal over paarden ben begonnen, ben ik niet meer te stoppen!
En helemaal niet over m'n lieve verzorghafje.. *Zwijmel..*

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:46

Ik heb een paar vriendinnen die zelf een paard hebben, die vragen er ook naar en daarmee praat ik over de paarden. Met niet-paarden vriendinnen praat ik over andere dingen, maar ze vragen er zelf ook naar; "hoe was het bij de paardjes? Ga je vanmiddag rijden?" Maar dat vind ik ook normaal, het is mijn hobby, en ik toon ook interesse in hun hobby's. Zelf begin ik bijna nooit over de paarden, ik heb snel het idee mensen ermee te vervelen, en daar hou ik niet zo van Maar zodra ze er zelf naar vragen vertel ik wel, uitgebreid maar niet te lang, als ik merk dat ze hun concentratie verliezen is de lol er voor mij ook af, dus dat voorkom ik

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:51

Met mensen die niets met paarden hebben praat ik ook niet over paarden. Tenzij ze er naar vragen en dan vertel ik hoe het gaat, maar hou ik het verhaaltje kort .

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:00

Tegen mensen die niks met paarden te maken hebben begin ik niet uit me zelf erover. Maar tegen mensen die wel paarden hebben wel, en veel .

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:08

ja klinkt bekend!
ik praat met paarden vrienden en mensen van stal veel over paarden!
maar ook over andere dingen!
ik praat met hun uiteraard meer over paarden als mensen die niets met paarden hebben.

tegen de mensen die niets met paarden hebben praat ik er niet over! tenzij ze er zelf over beginnen!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:19

Veel van mijn echte goede vriendinnen hebben vroeger in de paarden gezeten maar zitten er nu door omstandigheden niet meer in. Met hen kan ik geweldig praten over paarden en vooral discussiëren doen we veel. Vaak beginnen zij erover hoor, omdat ze graag toch weer paard zouden rijden maar gewoon wegens de financiële toestand, dus noodgedwongen, niet meer kunnen. Vaak begint zo'n gesprek dan met "goh rijdt die en die nog en staat dat paard nog op stal".

Met mensen die niet in de paarden zitten praat ik er liever ook niet over, heeft geen zin want ze snappen er weinig van. En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd geïnteresseerd ben in het wel en wee van mensen die wél een paard hebben maar slechts een vage kennis van mij zijn. Er is meer in het leven dan paarden, kom op.

Ik vind het dan ook hoogst irritant dat paardenbezitters door niet-paardenbezitters gigantisch in hokjes gestopt worden. Zo heb je volgens hen bij voorbaat al geen tijd en geld om iets te doen, want je hebt immers een paard. Verder word je gigantisch voor pennyfiguur aangezien, zo iemand die de hele dag bij haar paard is en lief en leed met het beest deelt. Ook denken ze dat het enige waar je dan over wil en kan praten paarden is, terwijl je in principe nog nooit meer hebt gezegd dan dat je hobby je paard is. Bah, nee hoor, zo nodig hoef ik niet over paarden te praten. Laat mij maar lekker met ze bezig zijn in m'n 'paardentijd' en erover praten met andere 'paardenmiepen'. Tegenover andere mensen praat ik lekker over wat anders (ik vind het immers ook irritant om hele gesprekken over computers o.i.d. aan te moeten horen).

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:16

Tsja, hier thuis wordt ook wel dagelijks over paarden gesproken. Maar mensen die niks met paarden hebben ga ik er niet mee lastig vallen hoor..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:32

Olympia schreef:
Dat krijg ik ook vaak genoeg te horen, maar dan moeten ze maar niet vragen hoe het met mn paard gaat, dan kan ik aan 1 stuk door ratelen.. EN weet ook nog wel andere onderwerpen om over te praten, maar daar ben ik op een gegeven moment wel over uitgesproken.

Ja, dat heb ik ook. Raak eigenlijk niet uitgepraat over paarden, maar andere onderwerpen....

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:53

Ja dat klinkt heel bekend

Op een een of ander manier draait het gesprek altijd weer over met iets met een paard.
ik ga ook niet om met niet-paardenmensen, want die zeuren alleen maar van ga je alweer naar je pony;s toe, je kan toch ook een dagje niet. nou nee ga elke dag paard altijd 1ste plaats.

alleen m'n ouders en zus ken ik als niet-paardenmensen.alleen daar valt geen zinnig paardengesprek mee te beginnen, want die begrijpen he ttoch niet

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:17

Amethyst schreef:
Ja, dat heb ik ook. Raak eigenlijk niet uitgepraat over paarden, maar andere onderwerpen....

Mensen zijn het gelukkig gewend van mij die me echt goed kennen..

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:35

eigenlijk is dat bij elke hobby....

maar echt overdreven is het niet hoor

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 12:47

Ellebel schreef:
Daar heb ik Bokt voor Sindsdien hebben mijn familie en vrienden een hoop minder paardengezeur aan hoeven horen

Dat is idd ook een goeie, hier geeft niemand je commentaar. En het blijkt hier wel hoeveel behoefte er is om over paarden te praten.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:21

Ik vindt het ook wel leuk om over andere dingen te praten.
Maar over paarden praten heeft mijn voor keur.
En bokt is inderdaad leuk om over paaren te kunnen praten.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:14

Heel erg bekend!
Thuis is het inmiddels zo erg dat als ik ook maar 'Saartje' zeg is het meteen: hou je kop
En op school krijg ik het ook heel erg vaak te horen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:07

De meeste van mijn vriendinnen rijden ook paard dus daar praat ik best veel mee over paarden.
Een paar vriendinnen rijden geen paard en daarmee heb ik het ook niet zo vaak over paarden, maar als ze er iets over vragen vind ik het wel érg leuk om er over te vertellen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:14

hey peetje
ja dat probleem heb ik ook!
maarja kan ook niet anders,het enige wat ik dagelijks doe is werken en paarden....tja dat is het meeste wat ik meemaak in me leven dus klets ik er het meeste over

heb thuis ook het probleem hoor dat ze het niks vinden...praat dus ook erg weinig thuis...heb ze niks te vertellen