Poetin en Patty van der Zwan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Re: Poetin en Patty van der Zwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:29

Anoukie schreef:
Er gaan geruchten over peesblessures, ataxie etc. Ik weet niet wat er waar is, maar sneu is het iig wel.

Ataxie is bullcrap, ze heeft een peesklap gehad en problemen in de voorste nekwervels.

Ze staat nu naar zeggen in Duitsland waar ze weer in training is.

Van het eerste weet ik zeker dat het waar is, of ze alweer in training is moet je me niet op vastpinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:06

Iemand gilde iets over afgunst en weet ik veel wat nog meer..

Maar ik vind dat als zo'n paard als Poetin koopt voor ik weet niet hoeveel miljoentjes, dat je er ook werkelijk ver mee gaat komen, want wat een paard is Poetin zeg ongelooflijk! Patty is zelf in de veronderstelling dat ze alles uit dit paard kan krijgen, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet zitten... zonde..

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:23

Waar heeft zij haar stallen?

Weet iemand of ze de duitse dekhengst Ramon nog op stal heeft?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:10

Wat ongelofelijk zuur dat Poetin een peesblessure heeft! Geld of geen geld, het is en blijft een prachtige merrie en hoop haar binnenkort toch in volle actie te zien onder wie dan ook.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:15

Ik snap het eigenlijk niet... omdat het paard zoveel heeft gekost wordt hier als het ware van "genoten" dat het paard geblesseerd is.

Als ie 2000 euro kostte, zou men dan nog steeds zo reageren...?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:21

Ik kan er ook absoluut niet van genieten, vind het vooral triest, zowel voor paard als voor amazone/eigenaar.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 16:59

[/quote]
En Patty dr grote mond!
[/quote]

Spijt me dat ik het zeggen moet, maar dit soort reacties vind ik wel heel flauw! Je gunt toch geen enkel paard een blessure? Als het paard van Edward Gal zich net voor de olympische spelen blesseert vindt iedereen dat vreselijk, nu heeft het paard van iemand die toevallig zelf meer dan geld genoeg heeft om een wereldpaard te kopen een blessure en moet daar om gegniffeld worden, zielig hoor. [/quote]
Ik zeg oom niet dat erom gniffel, ik vind het ook erg jammer voor he, ik weet zeker hoe vreselijk het is als je een heel goed dres. paard hebt dat steeds geblesseerd is.
Ik bedoelde hiermee, dat Patty in alle bladen verkondigde dat zij Anky wel even zou verslaan, maar voorlopig heb ik nog geen strik aan het hoofdstel van Poetin gezien.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:04

Citaat:
Patty in alle bladen verkondigde dat zij Anky wel even zou verslaan

Nou.... dat werd nu niet bepaald zo uitgedrukt, Barbara....

Ik geef toe dat het een gewaagde uitspraak was dat deze familie voor Peking ging, maar wie droomt daar nou niet van? We zullen het zien. Voorlopig is het nog 3 jaar verder voordat we conclusies kunnen maken...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:03

Tyrza schreef:
Als ie 2000 euro kostte, zou men dan nog steeds zo reageren...?

Dan had ze zelf iig minder hoog van de toren geblazen. Denk niet dat iemand ervan geniet dat het dier wat mankeert, maar wel stiekum geniet van het feit dat ze een grote mond had in alle bladen en vooralsnog niks waar heeft gemaakt ongeacht of het paard wel/niks mankeert.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 18:21

Tyrza schreef:
Citaat:
Patty in alle bladen verkondigde dat zij Anky wel even zou verslaan

Nou.... dat werd nu niet bepaald zo uitgedrukt, Barbara....

Ik geef toe dat het een gewaagde uitspraak was dat deze familie voor Peking ging, maar wie droomt daar nou niet van? We zullen het zien. Voorlopig is het nog 3 jaar verder voordat we conclusies kunnen maken...

Hoefslag:

Het ''Anky tijdperk'' is bijna aan z'n einde en het wordt tijd voor een nieuwe ster.
Wat wilden ze hierdan mee zeggen?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 07:21

Die zagen natuurlijk al helemaal aankomen dat anky zwanger zou worden van Yanick De nieuwe topper in spe die mamma en papp op gata volgen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:13

Ik vind het ook een beetje flauw dat Patty hier zo afgezeken wordt, ik bespeur toch enige afgunst.
Ik heb haar met Poetin gezien bij de Dalhoeve en velen met mij. Iedereen kon zien dat Poetin een ongelofelijk geweldig paard is, helaas was de combinatie nog niet op elkaar ingespeeld.
Bovendien geeft het ook nog eens extra spanning als je als amazone weet dat de hele wereld naar je staat te kijken en je misschien het liefste ziet falen zodat ze kunnen zeggen: " dat hadden wij beter gekund" .
Ik heb ook geen idee hoe Poetin aan die blessure is gekomen, ik hoop niet dat het is ontstaan door een overvraging van het dier op zo'n jonge leeftijd.
De merrie biedt natuurlijk alles aan op een presenteerblaadje, alles zit er op en aan. Het is aan de eigenaar/amazone om verstandig met zo'n dier om te gaan.
Poetin kan zich natuurlijk ook ongelukkig bezeert hebben in de wei. Of zouden dergelijke paarden niet meer in de wei komen???

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:53

Ik ga met Tyrza mee. Dit is niet leuk, zowel voor de eigenaren als voor het paard en de nederlandse sport. Afgunst speelt hier toch wel een grote rol denk ik. Ik begreep overigens ook dat Patty en Peter de woorden m.b.t. Abky wel iets anders geformuleerd hadden, maar dat er een hele andere draai aan gegeven werd. Ze had nl. gezegd dat het wel eens leuk zou zijn als er een keer iemand anders op het podium zou staan als Anky. Dit is iets genuanceerder als wat er wordt beweerd.

Ramon hebben ze al lang niet meer. Volgens mij is hij gecastreerd en verkocht als recreatiepaard. Hij was ook niet helemaal rad. Ik heb hem regelmatig gereden toen hij nog van Patty was en hij kwam op een gegeven moment alleen nog maar omhoog, dus toen bleek dat hij ergens last van had. Had met slijtage te maken. Ze heeft hem aan bekenden verkocht als recreatiepaard en daarna ben ik hem uit het oog verloren. Ik vond het wel altijd een geweldig dier.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:34

Missouri schreef:
Anoukie schreef:
Er gaan geruchten over peesblessures, ataxie etc. Ik weet niet wat er waar is, maar sneu is het iig wel.

Ataxie is bullcrap, ze heeft een peesklap gehad en problemen in de voorste nekwervels.

Ze staat nu naar zeggen in Duitsland waar ze weer in training is.

Van het eerste weet ik zeker dat het waar is, of ze alweer in training is moet je me niet op vastpinnen.

Off topic: apart voor een klassiek gereden paard

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:36

Patty reed vroeger ook Jazz in de hengstenshows...

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:51

Jazz reed ze dan, omdat ze in het syndicaat van eigenaren zaten, niet vanwege haar kwaliteiten o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:12

Dan heeft ze het werk van mijn instructrice mogen voelen op Jazz

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 18:20

Ondanks dat ik zo vreselijk afgunstig ben, heb ik toch wel medelijden met Patty, zonde van zo'n paard als Poetin!
@ShannaY bij wie les je dan? Ook bij Tineke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:28

Nee, bij Patty Zwang, die heeft Jazz ingereden. Heeft ook samen met Anky gereden, mijn instructrice op Jazz en Anky op (....weet niet meer..) hangt een foto van in haar kantoortje!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:48

zegt me niks...

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:50

Yep dat klopt . Anky zat op Cocktail.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 07:50

Zwelgje schreef:
Ik heb haar met Poetin gezien bij de Dalhoeve en velen met mij. Iedereen kon zien dat Poetin een ongelofelijk geweldig paard is, helaas was de combinatie nog niet op elkaar ingespeeld.
Bovendien geeft het ook nog eens extra spanning als je als amazone weet dat de hele wereld naar je staat te kijken en je misschien het liefste ziet falen zodat ze kunnen zeggen: " dat hadden wij beter gekund" .

Over het op elkaar ingespeeld zijn heeft niemand het hier, over hoe geweldig dit paard is ook niet, dat staat buiten kijf.
Die spanning hebben ze zelf gecreerd door dergelijke uitspraken te doen (hoe geformuleerd ook, de ontertoon blijft hetzelfde), dan kun je verwachten dat de hele wereld met spanning gaat ziten wachten op het onverzekerbare paard van 2 miljoen en de nieuwe Anky, toch? En niks in de zin van dit hadden wij beter gekund.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:56

ShannaY schreef:
Nee, bij Patty Zwang, die heeft Jazz ingereden. Heeft ook samen met Anky gereden, mijn instructrice op Jazz en Anky op (....weet niet meer..) hangt een foto van in haar kantoortje!

Ja die reed hem als eerste......... hahahaha vergeet nooit de hengstenshow bij Tim Coomans. Patty Zwang op Jazz, lange teugel draven, helemaal achterin het zadel om te blijven zitten, Jazz op de grote volte en ik sloeg de nieuwe paardenkrant open, oeps... weg was Jazz en Patty hing er zowat naast hihi......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:16

Hahaha.. zoveel details weet ik niet, ik weet alleen dat het gebeurd is, en dat er een foto in haar kantoor hangt

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:51

Ik hoor net een vette roddel: Poetin is ondergebracht ergens waar de belastingdienst haar niet kan vinden. De rest zou in beslag genomen zijn. Ik weet dus niet of het waar is, het zijn roddels!!!