aky beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: aky beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:17

Vreemd verhaal...
Lijkt me heel sterk dat ze paarden zo behandelt...als je zo met paarden omgaat win je was geen gouden medailles

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:18

Als ik er over nadenk wanneer ik met electrische sporen zou rijden, denk ik niet dat ik lang zal blijven zitten, dan vliegt je paard/pony toch naar voren/omhoog/opzij noem maar op.
Ik vind het sowieso belachelijk dat iemand een artikel durft te schrijven zonder bewijzen, neem aan dat zij dat zelf ook niet op prijs zou stellen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:03

Hmm ik weet het niet, het blad gaat natuurlijk niet zomaar onzin schrijven.

Het is lastig om er een vinger achter te krijgen wat er natuurlijk in werkelijkheid gebeurd.
Dat er wat gebeurd lijkt me wel waar, want anders komt er nooit zo'n ophef gedurende de vele jaren nu al.

Maar wat... tja dat zullen alleen Anky en Sjef weten.

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:34

geen idee...zal wel erg zijn...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:00

sronnie schreef:
Als ik er over nadenk wanneer ik met electrische sporen zou rijden, denk ik niet dat ik lang zal blijven zitten, dan vliegt je paard/pony toch naar voren/omhoog/opzij noem maar op.
.

Niet als ie via de rollkur methode met z'n kop tussen z'n benen gebonden loopt ...

Verder ben ik het met Adriana eens.

x_horses_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:03

ik geloof er niks van.. echt niks!
volgens mij zijn ze gewoon jaloers op haar omdat ze zo goed is!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:12

Citaat:
Niet als ie via de rollkur methode met z'n kop tussen z'n benen gebonden loopt ...

Ben al blij als die van mij een beetje nageeflijk loopt, dus dat gaat in mijn geval niet op.
Kan dr zoiezo niet met mn kop bij, hoe sommige mensen omgaan met hun paarden.
En zoals ook al gezegt is, de ''geruchten/roddels'' zullen er niet zomaar zijn en vaak zit er ergens wel een kern van waarheid in, maar wat is en blijft de vraag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:30

Bijgezet op stal had ik ook al eens vernomen. Wat ervan waar is? Geen idee. Ik laat ook in het midden of het gezegde: waar rook is, is vuur hier op gaat.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:36

sharonaollie schreef:
Oke je verwacht het niet van Anky
Maar wie zeg en heeft bewijs dat ze het niet zou doen .??
Je weet heet niet.
Het is te hopen van niet.
Maar je weet het niet.
Dus je kan wel zeggen Anky doet dat niet.
Hoe weet jij dat dan??
Ik wil alleen zeggen dat het niet te hopen is.

Meis, had je niet gedacht dat er zo ongelooflijk veel mensen in Erp komen, dat het zou moeten opvallen als er een paard vastgebonden in de stal staat zodat hij niet kan bewegen e.d. Als Anky die paarden mishandelde hadden ze er 100x slechter moeten uitzien, en hadden ze er écht niet zo rustig bij gelopen. Dan waren die paarden hyperactief geweest en hadden ze de trailer nog niet in gegaan.
Dus als je je verstand gebruikt, kun je op 5 vingers uittellen dat dit allemaal grote onzin is. (Niet aanvallend bedoeld ofzo)

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:42

Citaat:

Verder ben ik het met Adriana eens.

Dan denk ik toch dat zo'n paard er vanalles aan doet om de ruiter eraf te krijgen.
Als ik nu de krant ga bellen, en ik zeg dat ik vandaag bij Anky op stal ben geweest en allemaal dingen heb gezien en blablabla, wedden dat er dan nog jáááren over gepraat wordt?
"Jamaar, was er niet iemand bij Anky op stal geweest die dat allemaal had gezien?"..

Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld als iemand voor de grap iets over n ander zegt. (We noemen die persoon maar even Jantje) Bijvoorbeeld dat Jantje gestolen heeft uit een winkel.
Daar komt dan natuurlijk een hele ophef over. Uiteindelijk is het van, jaja ik geloof je, je hebt het niet gedaan. Maar zodra Jantje ruzie krijgt, zullen er altijd een paar mensen roepen dat Jantje een dief is en dat soort dingen.
Dat zal dus bij Anky ook wel het geval zijn. Mensen worden ergens boos om, zijn jaloers etc., en halen dan oude koeien uit de sloot om Anky in een slecht daglicht te stellen.

[edit] Bestaat er überhaupt wel iets als elektrice sporen? En als ze er al zijn, zouden ze er toch anders moeten uitzien dan normale spoortjes waarmee Anky altijd op de foto staat . Iedere week komen er wel mensen op Erp, en als Anky altijd met elektrice sporen zou rijden, denk ik niet dat ze het redt met normale sporen.

En dan nog het verhaal dat Anky haar paarden "verdooft" zodat ze niet gaan protesteren. Als Anky het zou doen, zou moeten uitkomen in een test en bovendien zou het paard dan geen pit tonen en had Anky kunnen fluiten naar iedere prijs.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:12

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:14

Er is in het verleden genoeg gekloot met elektrische schokken bij paarden. Ook in de topsport!!!! Vreselijk dat het gebeurd, maar het is echt niet nieuw ofzo hoor.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:28

kelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:32

Dit is echt onzin hoor...Ik heb 2 weken bij Anky op stal gestaan en ik heb nog nooit zulke dingen zien gebeuren.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:28

Volgens mij is het ook onzin hoor...

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:36

het is allemaal echt zo'n onzin, al die jaloezie, ga lekker zelf eerst eens goed leren rijden voordat je zo'n verhaal ophangt wat echt heel vervelend voor anky is, om zoiets te horen terwijl je er hard voor hebt gewerkt. ze zetten de paarden daar wel aan de bijzet in de stapmolen geloof ik (ben ik niet 100% zeker van!) maar echt niet op stal. Dit slaat echt nergens op en ben blij dat anky lekker wraak heeft kunnen nemen met het winnen vanhet EK!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:42

Ik ken iemand die met Anky samenwerkt ( ivm anky kleding) en zij vindt het grote onzin. Ik geloof er dus ook niets van.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:50

ik wil er weinig van geloven , maar je weet het nooit , de tijd zal het leren
neemt natuurlijk niet weg dat ze de paarden in de ring super rijd!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:14

Er gebeuren helaas een hoop nare dingen met paarden achter gsloten deuren in de sport zo ook in de top sport. Jaren terug is er een hele ophef geweest om een zeer bekend springruiter die allerlei dieronvriendelijk fratsen uithaalde met zijn paarden, later bleek een getuige alles op video opgenomen te hebben en is ook uitgezonden op de tv, dat was een ware schok vreselijk wat daar gebeurden. Niemand die het kon geloven want dan zou een paard toch niet "gewillig" de dag erna een parcours springen, het zegt iets over het paard dat deze dat wel deed.

Mijn paard heeft een jaar bij een topdress amazone gestaan waarvan ik de naam niet wil noemen, ze heeft mn paard in de kreukels gereden, dat verwacht je gewoon niet van iemand die zo hoog al jaren in de sport mee rijd, helaas heeft hij lichaamelijk en geestelijk erorm veel geleden dat zal ik haar nooit vergeven.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, ik wil het het liefst niet geloven en dat doe ik dan ook maar... maar echt verbazen?.... nee dat zou het mij niet doen.

Het is wel zo dat mensen die in de schijnwerpers staan vaak het mikpunt zijn van mensen die ze graag naar beneden willen halen op welke manier dan ook.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:34

Nou heel eerlijk gezegd zou ik er nie heel raar van opkijken als het blijkt waar te zijn!..
Mensen doen idd regelmatig rare dingen hoor!..

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:41

manzano schreef:
Het zal idd niet de eerste topruiter zijn die zoiets doet hoor. Nou wil ik Anky nergens van beschuldigen en ik verwacht het ook niet, maar ze is niet heilig ofzo (al denken velen van wel volgens mij). Voor hetzelfde geld had dat blad zeer betrouwbare bronnen/bewijzen etc. Gelukkig is er een uitspraak waarin wordt gezegd dat het niet zo is. Dit was natuurlijk wel te verwachten, maar puur op de naam van mensen moet je nooit wat uitsluiten.

Inderdaad. Ze zou de eerste niet zijn. Ook ik beschuldig niemand ergens van maar als ik eerlijk ben zou het me bij geen enkele topruiter verbazen. Soms is het onvoorstelbaar wat mensen doen om aan die top te komen. Daarmee beschuldig ik niemand, ik heb echter wel veel gezien in andere interesses dat verbazing mij niet snel meer overvalt .

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:45

wahaha ik lach me slap gelooft toch niemand dit?!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:49

Ik word altijd ziek van de waar rook is is vuur opmerkingen. Onschuldige mensen kunnen daar echt kapot door gemaakt worden door die gedachten. Nou hoef je je daar bij Anky geen zorgen over te maken. Die rijdt meestal juist extra sterk na dit soort verhalen...

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:21

Het lijkt mij vrij duidelijk. Het wordt geschreven doior een Duits paardenblad. Dit jaar is het Nederlandse team sterker dan ooit en het Duitse team zwakker. Het is gewoon een laffe poging geweest om Anky uit haar concentratie te halen.
Het trieste is dat men dit wel onthoudt en een enkele sufferd gelooft het ook nog, ondanks dat Anky door de rechtbank in het gelijk is gesteld...
Met dergelijke methoden haal je natuurlijk nooit een Europese titel!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:25

ik geloof het verhaaltje (roddel) niet
anky haar paarden zien er super uit