Antishetten smid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: Antishetten smid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 06:00

ik heb een natuurlijk bekapper, en die doet mijn shetje ook rond de 80 ook, hij heeft haar zelfs een keer op stal gedaan en is er achter gaan liggen en normaal zit hij op zijn hurken met hof op zijn knie, ze is dan ook wel braaf en het in zijn verantwoordelijkheid, maar ik ga er niet achter liggen hoor!
Maja ik vijl ze zelf altijd een beetje bij, en dan ook gewoon op me hurken been op me knie. gaat perfect.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:52

Sinds eind mei bekap ik mijn shetjes ook zelf, wel eerst netjes een cursus gevolgd.
Nog kijk ik regelmatig in de boeken, maak foto's van de vorderingen en is Klaas Feuth een keertje langs geweest om te kijken hoe het gaat.

Shetjes zijn vrij makkelijk zelf bij te houden, zeker als je het elke week even nakijkt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:43

ach arm paardje, wil d,r niemand haar poezilge, komme pootjes doen, terwijl ze je hart doet smelten met haar mooie grote ogen.
Tja meid mijn verhaal ken je ook. Ik kreeg ook niemand meer, voor me shet, toen bij de zoveelste beller heb ik maar gezegt dat eht om een fries ging, binnen 24 uur was die beste man daar, en ging flink uit zijn stekker, die kleine krengen bezorgen me een hernia riep hij. Na wat gebabbelt te hebben heeft hij d,r wel bekapt, maar moch hem nooit meer bellen !!
Maar Eva mail eens naar dit adres www.geocities.com/vrouwelijkehoefsmid
voor haar maakt het niet uit, hoe groot hoe klein. Tot gauw maar weer.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:46

Wat dacht je van een hoefsmid die bij het horen van het woord: Tinkerveulen al direct zei: "Maar aan die lompe beesten begin ik niet!"
Dit was 5 jaar geleden maar toch
Anyway, mijn huidige hoefsmid bekapt ook gewoon zonder morren mijn 1 jaar oude Shet (cm. of 90). Alhoewel hij wel eerlijk zegt dat hij er niet aan moet denken om de hele dag van dat kleine grut te bekappen ivm zijn rug.

Maar ga eens op zoek naar een hoefsmid die net begonnen is. Die hebben vaak nog wel wat ruimte over in hun agenda. Mijn eerste hoefsmid was ook net begonnen toen ik hem belde voor "dat lompe Tinkerbeest" van me en hij heeft nog nooit problemen met haar gehad Dankzij zijn rustige manier van omgaan en bekappen staat mijn Tinker tegenwoordig bij iedere willekeurige hoefsmid zeer relaxt op haar pedicure te wachten

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 14:17

Ik ga misschien wel eens contacten met haar esmeralda, haar website ziet er in ieder geval wel goed uit.
Ze is nu net bekapt, dus kan er weer even tegenaan, maar voor de volgende keer is het zeker iets om te onthouden.
Ze loopt na het bekappen zoveel beter.......draaft weer in volle vaart met de andere mee naar het hek als er wat te nassen valt!!!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:29

Over die verhoging: Er stond een stukje in Bit ( nummer 116, was nog van Januarie ) staat daar een stukje over, dat een man niet meer kon bukken, en daarom zijn shetten op een verhoging zet, zodat hij zijn shetten wel weer kan verzorgen Het bestaat dus wel

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:52

Nou, bij ons op de manege zijn de hoefsmitten Frenklin en Zefanja.
Die doen ook gewoon de shets.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:42

ik heb al jaren dezelfde smid en ook hij heeft een hekel aan shetten. hij maakt wel altijd gewoon tijd vrij om mijn pony´s te beslaan. volle agenda of niet, dat is zijn probleem. hij wil wel maar 1 shet per dag en dat neem ik dan maar voor lief.
we kennen hem verder persoonlijk en komen daar geregeld over de vloer dus hij mopperd wel maar laat ons nooit langer wachten.