De reden van Zorro's afwezigheid (+Foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Re: De reden van Zorro's afwezigheid (+Foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:32

Het ziet er niet prettig uit nee. Bij m'n verzorgpony hebben ze ook een met hele droge hoeven, de eigenaresse heeft nu zand aan de voorkant van de stal, bij de deur, gegooit, en daar modder van gemaakt. Als ze dan hooi eten, staan hij met de voorpootjes in de modder Werkt goed.

ukkiepuk

Re: De reden van Zorro's afwezigheid (+ Foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 21:59

Ik had goede foto's gemaakt vanavond, helaas heb ik ze ook weer verwijderd van de pc Morgen een nieuwe kans. Ik heb nu alleen deze 2 nog

Afbeelding
Achterhoef buitenwand

Afbeelding
Stand voorbenen

morgen maak ik dan weer nieuwe van zijn achterhoef, heb nu alleen de buitenwand en binnen zit juist het gat

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 07:17

jeetje, hij heeft inderdaad stijle voetjes, die van mij ook, maar niet zo erg... ik kan gelukkig toe met regelmatig kappen...

nogmaals succes!! ik hoop dat hij er weer goed door komt

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:45

Jeetje Miljoeska, het ziet er best wel ernstig uit.
Gelukkig dat het nu al heel wat beter gaat.

Geef hem maar weer een dikke knuffel!

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:39

Heej,

Mijn Shetlander Jolly heeft dit ook! Er zit een vrij diep gat in zijn achterhoef wat maar niet weg wil gaan. Vorige zomer had hij het ook, maar was er niet kreupel op en is nog gewoon mee geweest op vakantie. Van de winter was het er bijna uitgegroeid, maar nu is het weer terug. Zolang hij goed blijft lopen stopt de smid er elke keer een watje in met speciaal spul waardoor die schimmel weg moet gaan. Als hij kreupel gaat lopen moet het stuk losse wand weggehaald worden, wat een paar maanden niksdoen zal betekenen.

Sterkte en hopelijk kun je nog op vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:37

Aiaiai, ziet er idd niet prettig uit. Ik hoop dat het goed geneest en dat Zorro er niet al te veel pijn van zal hebben. Geef maar een dikke knuffel aan je hem .

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:49

Waarom staat dat paardje op ijzers? Achter zijn de hoeven inderdaad heel erg smal, samengenepen. Hij staat ook veel te hoog op de hielen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:50

Bandida schreef:
Waarom staat dat paardje op ijzers? Achter zijn de hoeven inderdaad heel erg smal, samengenepen. Hij staat ook veel te hoog op de hielen.

dat is ook mijn vraag, je paard krijgt juist zulke stijle hoge hoeven van ijzers, kijk maar eens op natuurlijke bekapping.nl, ijzers zijn ook erg slecht voor de doorbloeding van de hoeven, zo blijven ze brokkelig als ze er al gevoelig voor zijn.

Heeft je paardje wel eens zónder ijzers gestaan?

snoepy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:54

hallo allemaal..............

ik vanavond voor het eerst op dit forum!!

ik zag de foto's van zorro zijn hoefjes, wij hebben een haflinger die ook altijd hele droge brokkelige hoeven heeft, wij kregen toen als tip: sla olie, gemengd met azijn en dat er elke dag op doen, en ja hoor dat werkte!!

dus na allemaal dure hoef verzorgings middelen gewoon sla olie met azijn om te verkomen dat ze droog worden.

en even over die ijzer juist als een paard zoiets heeft moet hij op ijzers want aders brokkelen en scheuren de hoefjes helemaal

groetjes snoepy/marjanne

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:31

he bah miljoes...vervelend hoor....ik heb nog wel een paar skisokken voor je als je ze nog nodig mocht hebben, ik heb sokken in mijn eigen maat, maar ook nog kleintjes van Yentl..

mocht je ze nodig hebben dan laat je het maar weten!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 21:44

Zorro staat op ijzers ivm met zijn franse stand Als hij niet op ijzers staat (wat hij dus had toen hij bij mij kwam) Gaat hij steeds franser staan en kan hij niet normaal meer lopen + abnormale gewrichtsslijtage van de kogels en de hakken/knieën.

Laten zakken in de hiel zouden mijn smid en ik graag willen maar dat gaat haast niet. Helaas heb ik Zorro niet van jongs af aan, dan was dit wrs niet zover gekomen.

Mijn pony staat voor mij nu goed op zijn ijzers en loopt (normaal gesproken ) heel goed. Ik heb een fijne smid waar ik zeer tevreden over ben en ik kan alles bespreekbaar met hem maken. Op dit moment is dit het beste beslag voor Zorro. We zien natuurlijk graag en verbeterde stand maar ik wil ook graag dat hij goed kan/blijft lopen.
Zoals ik al eerder vermelde is Zorro 1x door een andere hoefsmid beslagen (mijn smid had een hernia) dat was dus geen succes

Ik heb een aantal aanbiedingen van mensen gehad die skisokken over hebben ben ik heel blij mee....tnx

ReignStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:01

Ik vind dat hij aardig netjes op zijn ijzers staat, hij staat inderdaad aardig frans, wat volgens jou al flink gecorrigeerd is. Als je verder gaat corrigeren ga je zijn voetas breken, wat niet aan te raden is bij een paard dat niet meer groeit...
Verder staat hij verschrikkelijk steil, maar als je deze pony laat zakken in de hielen kun je er donder op zeggen dat je problemen gaat krijgen met de buigpezen...

Al met al wens ik je veel succes en een spoedig herstel

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:04

Tjonge, wat een adviezen allemaal
Het viel me ook al op dat het zo stil was rond jullie!
Jammer dat het om zo'n reden is... Veel sterkte!!!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 23:10

Nogmaals Zorro's hoefstand achter en de verwijderde losse binnenwand

Afbeelding

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 23:04

snoepy schreef:
hallo allemaal..............

ik vanavond voor het eerst op dit forum!!

ik zag de foto's van zorro zijn hoefjes, wij hebben een haflinger die ook altijd hele droge brokkelige hoeven heeft, wij kregen toen als tip: sla olie, gemengd met azijn en dat er elke dag op doen, en ja hoor dat werkte!!

dus na allemaal dure hoef verzorgings middelen gewoon sla olie met azijn om te verkomen dat ze droog worden.

en even over die ijzer juist als een paard zoiets heeft moet hij op ijzers want aders brokkelen en scheuren de hoefjes helemaal

groetjes snoepy/marjanne

Misschien heb je wat aan deze tip hierboven joes.!

Arme lieve snorro

Kheb nog beenwarmer roze voor je hoor joes *o/*

Hoop dat die snel beter wordt en vertel iedereen ff het nieuws was je van de week gedaan heb

Khoop dat je vakantie nog goed komt ik duim voor je!