goed komt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
paars schreef:Oeps als ie zo loopt te stinkmodder in de box, zou ik hem toch maar (eigenwijs ik weet het...) meenemen naar buiten en desnoods op een klein afgezet stukkie zetten met lekker veel hooi/kuil. Dan kan ie alles zien en staat niet opgesloten voor z'n gevoel. Ja....óf toch maar gewoon gaan wandelen. Bij die bokkesprongen in de box houdt ie z'n been ook niet recht.
Tjonge, snapte die paarden nou maar eens dat we ze niet willen pesten!
Om zijn maatje ook 10 dagen stalrust te geven is geen optie.
succes! Noukie schreef:en Gamier, als de wond er mooi uitziet morgen hoop ik dat ie weer een beetje naar buiten kan. desnoods met muisjes of tranquigel even buiten zijn, dat hij toch het gevoel heeft ook bij de rest van de wereld te horensucces!
"muisjes" is eigenlijk gewoon een gebruiksnaam voor korreltjes waardoor ze net even rustiger worden. Zelfde idee als Tranquigel of vroeger sedalin. Ik zeg niet dat je daar veel gebruik van moet maken (voor ik heel bokt over me heen krijg
) maar als ze echt niet gek mogen doen is het best prettig om te kunnen geven.
)
paars schreef:Hoi, ik ben misschien eigenwijs, maar als het gewricht dus niet beschadigd is zou ik geen stalrust geven, maar dagelijks stappen aan de hand. Van stalrust wordt het juist enorm stijf. Maar ik sanp wel dat als je DA dat advies geeft je het op wil volgen, maar heb je gevraagd of je wat mag stappen met 'm? Ik hoop dat het allemaal goed afloopt met je paard! Succes hoor!
Ook bleef hij niet meer stil staan..... Samen met de DA besloten om hem dan toch maar in een afgezette wei van 4 bij 4 te zetten samen met zijn maatje. De gevolgen van de stalrust zouden anders erger zijn dan de kwaal. Tevens bestond het risico dat juist nu de hechtingen er uit zouden vliegen vanwege de korte draaien die hij maakte. Verdoven zag hij niet zo zitten aangezien arabiertjes niet echt goed reageren op de lichte kalmeringsproducten volgens hem.
Hij heeft al wit/rood/blauw en nu groen gehad. 
Gamier schreef:Samen met de DA besloten om hem dan toch maar in een afgezette wei van 4 bij 4 te zetten samen met zijn maatje. De gevolgen van de stalrust zouden anders erger zijn dan de kwaal. Tevens bestond het risico dat juist nu de hechtingen er uit zouden vliegen vanwege de korte draaien die hij maakte.
.paars schreef:Kijk, dat bedoel ik dus! Boxrust is "uit"!
Gamier schreef:Ik heb nu ook zoiets van elke dag dat het verband en de hechtingen blijven zitten is mee genomen!
Gamier schreef:. Verdoven zag hij niet zo zitten aangezien arabiertjes niet echt goed reageren op de lichte kalmeringsproducten volgens hem.
Dealer schreef:
Vanmiddag krijg ik kunststof beslag ( http://
http://www.hoefsmederijmeijer.nl/?pagin ... url] ).
Eens kijken hoe dat bevalt.