Als je droom in duigen valt...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Als je droom in duigen valt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:36

Met de kar wiebelen heb ik ook al gedaan voor we aan de gang gegaan zijn. Met inspannen een beetje naar voor en achter trekken en dat was geen probleem. Maar zodra de boel in beweging komt vind hij het eng en probeerd hij blind te gaan rennen(wat gelukkig nog niet gebeurd is omdat we er op voor bereid zijn).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:42

SANEX: ik had het gister al van je gehoord en ik vind het echt sneu voor je. Ik denk dat het idd verstandig is hem een paar maanden niks te laten doen. Lekker het verzorgstertje met hem laten rijden en leuke andere dingen doen.
Zoals je zelf ook al zegt heeft hij ook een moeilijk jaar gehad en in het begin dat hij bij jou kwam was een hele andere pony dan dat het nu is. Klinkt misschien niet leuk voor Dennis, maar gezien de achtergrond kan het zijn dat bas net iets meer vertrouwen heeft in SANEX, en als zij het probeert het beter gaat. Puur om het feit omdat ze Bas al door veel meer angstige situaties heeft gesleept, haar stem alleen kan genoeg zijn om hem gerust te stellen.

Maar ik zeg nogmaals het nu niet te doen maar volgens voorjaar gewoon eens weer te kijken.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:43

Dennis schreef:
Eerst ff lekker slepen, niets aan de hand. Toen weer voor de wagen. Inspannen ging goed. Tot we weg stapte, toen ging hij stuiterend(half stijgerend, bokkend, galoperend) het land over. Ik heb hem stil gezet(met veel moeite), uitgespannen. Aan de LL en voor de sleep is er echt niets aan de hand, maar zodra die kar er aan te pas komt.

Ik heb het dus bij Dennis gehad en weet inmiddels dat als het eenmaal heel erg fout gegaan is het ook niet meer goed gaat komen(ondanks dat hij voor die tijd helemaal opleefde als hij voor de kar mocht, hij vond het veel leuker dan ohz en we waren bijna zo ver dat hij er klaar voor was om misschien zelfs te gaan starten of de IBOP voor de wagen te lopen) .

Heel herkenbaar, Ginnie haar reactie voor de kar was net dezelfde. Eén toertje ging het goed en dan had ik het grote geluk dat mijn vriend er kon voorspringen want ik weet niet waar we hadden beland.
Volgens de handelaar kon ze het al, dus mijn conclusie; het is vroeger inderdaad misgelopen dus dat zal wel de reden geweest zijn dat ze in Nederland werd verkocht en bij de handelaar in België terecht kwam.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:52

Ik ga het ook zelf ooit maar opnieuw doen, als ik er de tijd voor krijg, want dat was de reden dat ik het bij dennis had laten doen.
Je kent je eigen pony zelf het beste, Bas heeft gewoon een langer en ander proces nodig om over zijn angst heen te komen en vooral heeeeeel veeeeeel geduld en creativiteit!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:25

ik zou het niet meer proberen, hij heeft er duidelijk serieuze problemen mee en voor dat er een mega ongeluk gebeurt zou ik me er bij neerleggen dat het met hem niet gaat.

mijn laatste merrie heeft bij haar fokker ook een ongeluk gehad voor de wagen en durfde het ook niet, ik vind het ook helemaal te gek om ingespannen op pad te gaan maar heb toch mijn 3 maanden oude recreatie wagen verkocht en geaccepteerd dat het niet gaat.
Zo spendeer ik liever tijd aan leuke dingen dan tijd aan dingen waarvan ik weet dat ze fout kunnen gaan maar dat is heel persoonlijk( zij is na dat ongeluk ook naar een "professionele" menner gegaan die t voor zijn brood doet en zou dat er wel even uit halen bij haar, gevolg was dat ze nog angstiger was in het geheel, maar nu ook nog eens voor zwepen én mannen, do i need to say more?)