Stijgbeugel breekt doormidden.. + foto

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaiya

Re: Stijgbeugel breekt doormidden.. + foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:52

Mee terug gaan! Dat mag niet gebeuren!

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:32

Als je dit aan de fabrikant laat weten krijg je gewoon nieuwe hoor.
Zal wel wrsch een fabricagefout zijn. Maar toch zou niet zo snel mogen gebeuren. Als ze nu al tig jaar oud zijn en al beginnen te roesten ok maar zo snel al.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:36

indrukwekkend

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:37

Ik zou er ook echt mee terug gaan! Levensgevaarlijk..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:08

Raar hoor, dit mag niet gebeuren! Ik zou er ook mee teruggaan!

Zou het trouwens metaalmoeheid kunnen zijn?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:39

Heb ik ook eens voorgehad maar dat was wel een zo'n veiligeheidsbeugel met aan 1 kant een rek, en het onderste waar je voet op steunt was afgebroken. Raar hoor, bij jouw stijgbeugel

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:01

Aaah !!

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:09

Hoe oud zijn die beugels ? Ik heb ook zo'n paar; maar die zijn al heel oud. Ik gebruik ze al een tijd niet meer. Tegenwoordig zie je die asymetrische beugels niet zo vaak.
Jouw gebroken beugel is inderdaad van een materiaal gemaakt dat niet kan roesten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:09

Dit heb ik ook nog nooit meegemaakt of gezien.. ik zou dan ook terug gaan naar de winkel, want volgens mij hoort dit niet..

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:21

Das wel heel gaar hoor
Gelukkig dat er niks gebeurt was!

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:57

balen man
hep ik ook nog nooit gezien k zal er echt mee terug gaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:19

Nou ik ben teruggegaan, en zo zout heb ik het nog nooit geproeft !

Ik begon te vertellen dat ik gewoon de volte op draaide, en de beugel ineens plots op de grond lag. Vervolgens word er een "leiding gevende" bijgehaald, en die verteld dat dit gewoon kan gebeuren. Het is immers koper, en koper is zachter dan RVS, dan had ik maar RVS moeten kopen..

Ho even.. zo werkt het natuurlijk niet!
Ik vroeg aan haar, hoe het dan zat met de veiligheidsnormen, zoiets mag gewoon niet gebeuren, als beugels na 2 jaar al doormidden breken, is dit niet veilig voor de consument, en zouden ze dus ook niet in de schappen mogen liggen. Maar dat gold niet voor stijgbeugels (nee het is immers maar een belangrijk onderdeel waar je je steun vandaan haalt!). Bovendien was 2 jaar toch al vrij "oud", pardon oud? Beugels horen een paarden leven lang mee te gaan, hoe ik er ook mee omga.

Ze bleef maar doordrammen over het feit dat ik dan maar RVS had moeten kopen, want koper is gewoon zacht, en dan mag breken (heus!) Dus ik zeg, maar ik heb geen RVS gekocht, en jullie hebben mij bij het kopen van deze beugels ook niet even vermeld dat ze kunnen breken (consument misleiding). Maar goed, ik moest maar terug komen met de bon, want dan konden we iets regelen, nieuwe zou ik sowieso niet krijgen, want ja, dit is iets wat vaker voorkomt (kennen jullie ze?!), dus misschien als service van de zaak zouden we het samsam kunnen doen. Daar ben ik het dus mooi niet mee eens. Er hadden hier hele ernstige ongelukken mee kunnen gebeuren!

Mijn vader weet vrij veel van metalen af, en die zei, dit mag en kan absoluut niet breken, dan had er al een breuk in moeten zitten of een sneetje. Maar zij zelf kon geen blaasje vinden, wat uitwees op een fabrikant fout.. (goh die ruitersport mensen zijn zo veelzijdig!) Tuurlijk zie je een kleine fout niet met het blote oog, hier komt wel wat meer bij te pas. Daarna heeft mijn moeder opgebeld, en ook toen bleef ze weer doordrammen, als je RVS had, was dit niet gebeurd, mijn moeder zegt nog nadrukkelijk, maar wij hebben geen RVS we hebben koper, en daar gaat het nu over. Ik ben zo boos ! Ik ben benieuwd hoe ze gereageerd hadden als ik mijn nek of been gebroken had!

Ik heb ondertussen ook mijn oud collega's gebeld (Hyporama) en die zeiden ook, dat mag absoluut niet gebeuren..ik heb er ook nog nooit van gehoord! Maar goed, ik ga dus van de week met mijn moeder terug, en eisen of een paar kopere (niet hetzelfde soort) of gewoon mijn geld terug, anders ga ik naar de consumentenbond, dit is gevaarlijk, en er is ook niet voor gewaarschuwd!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:24

poe belachelijk, zo kan ik er ook nog een paar zeg...
ik hoop dat je er toch uitkomt met die lui van die shop

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:28

jeetje wat een achterlijke lui bij die winkel. als ze sportief waren geweest hadden ze je gewoon hun excuses aangeboden en een stel nieuwe beugels gegeven. dit kost hun tenslotte ook alleen maar tijd. maar zie ik het nu verkeer of zit er in de andere beugel ook al een flinke inkeping?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:30

Je weet niet van welke fabrikant deze beugels komen?
Anders zou ik daar buiten de ruitersportzaak om contact mee opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:31

Stennisje schreef:

Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar mijn moeder zegt, dat is een kleine moeite voor hun, hun krijgen toch wel nieuwe beugels! Zo zijn ze toch helemaal geen geld kwijt, maar ze kan dit niet naar de fabriek sturen, want het was geen fout (en hoe weet ze dat dan!)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:33

pfoe, stel dat je aan het springen was! Je kan ze altijd nog aanklagen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:38

De ruitersportzaak heeft blijkbaar geen zin er wat aan te doen en de fabriek kan onderzoeken wat het was en misschien toekomstige ongelukken voorkomen.

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:38

ShannaY schreef:
Stennisje schreef:

Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar mijn moeder zegt, dat is een kleine moeite voor hun, hun krijgen toch wel nieuwe beugels! Zo zijn ze toch helemaal geen geld kwijt, maar ze kan dit niet naar de fabriek sturen, want het was geen fout (en hoe weet ze dat dan!)

Als ik dit zo lees blijft de ruitershop bij hun standpunt ook al weten ze dat ze ongelijk hebben. Ik zou gewoon contact opnemen met de frabrikant meestal kom je daar stukken verder mee.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:07

Hoe kan dat nou gebeuren zeg, dat is wel heel vreemd!
Zo'n reactie zou je toch ook niet verwachten, ze doen net of er iedere week een klant binnenkomt met een 'gebroken beugel.'
Het gaat er dan niet om dat ze zo duur zijn want dat valt wel mee, maar gewoon het feit dat het hartstikke gevaarlijk is!
Ook niet erg slim van ze, daar worden ze niet populairder mee..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:17

Wow hoe doe je dat

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:04

Wat raar! Beter dat je rustig bezig was, wie weet wat er anders was gebeurd. Wat een zeurders zijn die mensen van de ruiterzaak, dat kunnen ze tog wel vergoeden. Dit is voor het eerst dat ik het hoor( zoals zovelen) en dan gaan hun anders beweren. Ik zou ze tog wat! Komt er op neer dat ik vind dat je groot gelijk hebt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:48

Heel raar. Je ziet er ook niet erg dik uit (integendeel ) dus daar kan het ook niet aan liggen. Raar hoor, ben wel benieuwd van welk merk het is (zit er ook aan te denken goudkleurige beugels te kopen, maar dan niet van dit merk, haha).

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:39

Wat raar ga maar terug naar de winkel

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 23:01

en al was ze dik, dat zouden ze toch moeten kunnen dragen...Anders zouden alleen maar slanke mensen kunnen rijden? inderdaad stel je voor dat je aan het springen was! Ik wíl niet weten wat er dan was gebeurt, je zou er sowieso afliggen denk ik.