Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Vervelend dat het zo mis is gegaan.
Dazen zijn inderdaad erg lastig, ben blij dat ik er hier weinig last van heb.
Moet alleen wel even inhaken op je opmerking:
Bombarie schreef:
Zomerexceem is dus gewoon plaatsgebonden, ligt helemaal niet aan het paard, mijn paard had nooit ergens last van.. het komt gewoon van die Kl**e beesten in de binnenlanden, ben er van overtuigd!!
! Bombarie schreef:Mijn paard had eerst alleen maar bloedplekken en dergelijke, pas op de vierde dag ontwikkelde hij exceem, werden de plekken kaal en schilverig. Ik heb er nog een deskundige bij gehaald die heeft imaverol voorgeschreven vaag spulletje maar het helpt wel, het is nu al weer minder! Maar paarden op andere plaatsen kunnen natuurlijk ook gewoon exceem van de zon krijgen! Maar deze soort komt gewoon door die beesten op deze plek vrees ik.. Maar mijn paardje staat nu weer lekker op de wei, gelukkig!
Vooral in eiken, - loofbomen zitten ze veel (in naaldbos veel minder))
hier snap ik nou niks van - vorig jaar gingen we (in juli) ook een week rijden op de veluwe, de woodyranch, bij garderen in de buurt. die uitbaters zegden al dat ze daar eigenlijk nooit last hadden van dazen, en, nee hoor, we zijn een hele week alle kanten opgereden, en tijdens die hele week amper vijf dazen gezien, echt waar.
cavaletti schreef:waar ben je precies geweest op de veluwe?? welke plaats.
ik woon ook op de veluwe en je word hier echt knettergestoort van de dazen, en op sommige plaatsen op de veluwe heb je ook nog van die meertjes (vennen) en dan heb je dus ook nog grote muggen erbij..........tja veluwe is mooi, maar zolang er nog geen goed middel tegen die dazen is, vind ik er geen drol aan op de veluwe.

ingeo schreef::? hier snap ik nou niks van - vorig jaar gingen we (in juli) ook een week rijden op de veluwe, de woodyranch, bij garderen in de buurt. die uitbaters zegden al dat ze daar eigenlijk nooit last hadden van dazen, en, nee hoor, we zijn een hele week alle kanten opgereden, en tijdens die hele week amper vijf dazen gezien, echt waar.
hoe kan dat dan??
ingeo schreef::? hier snap ik nou niks van - vorig jaar gingen we (in juli) ook een week rijden op de veluwe, de woodyranch, bij garderen in de buurt. die uitbaters zegden al dat ze daar eigenlijk nooit last hadden van dazen, en, nee hoor, we zijn een hele week alle kanten opgereden, en tijdens die hele week amper vijf dazen gezien, echt waar.
hoe kan dat dan??
maar ja, wist ik veel! Ik zit nu trouwens wel een eindje bij mijn vorige vakantiespot vandaan hoor, maar de volgende keer ga ik dáár weer heen, komt mijn vriend er maar lekker bij in de tent

ik hoop dat je paardje weer een beetje beter is! 
Het gaat nu weer lekker met mijn paardje hoor, hij is weer helemaal tot rust gekomen, en ik ook hihi!
Bombarie schreef:Ik zat in de buurt van apeldoorn, ik ga zometeen langs mijn paard kijken of het beter gaat, hij was gisteravond supervrolijk toen ik 'm weer bij zijn vriendjes in het land zette, echt een lief gezichtik hoop heel erg dat hij er niets aan over heeft gehouden, heb 'm gister ook al met een middel tegen zomerexceem ingesmeerd, nou nog ff afwachten of die teken niet gaan ontsteken.
Je moet ze verwijderen met een tekentang, niet van te voren verdoven met alcohol maar na het verwijderen de plek desinfecteren. Zorg wel dat je de kop meetrekt met pootjes en al.