Bella @ work-op een buitenrid *mooie foto's*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouka

Re: Bella @ work-op een buitenrid *mooie foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:12

Dat bit is toch een kneveltrens ? Dan is ie juist superzacht, want je kan hem zeker niet door de mond trekken ...
En dat het een stang is .. ja, daar zijn ook nog steeds de meningen over verdeeld, want een enkelgebroken trens prikt weer in het gehemelte ..

Ik vind het een leuke fjord, mooie voorpluk

Trouwens, wel een beetje gevaarlijk om met die schoenen te rijden

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 21:24

Nouka schreef:
Dat bit is toch een kneveltrens ? Dan is ie juist superzacht, want je kan hem zeker niet door de mond trekken ...
En dat het een stang is .. ja, daar zijn ook nog steeds de meningen over verdeeld, want een enkelgebroken trens prikt weer in het gehemelte ..

Ik vind het een leuke fjord, mooie voorpluk

Trouwens, wel een beetje gevaarlijk om met die schoenen te rijden

Dankje ... ik mag eigelijk niej van me ma met schoenen rijden.. normaal rij ik ook altijd met rijlaarzen alleen het was zo heet... Dus maar een keertje zonder

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:19

Mijn commentaar..

* Handen rechtop
* Beugels recht
* Kon je nog wel wat zien met die cap op
* Dubbelle teugels helpen echt niet hoor..

Maar verder ziet het er wel leuk uit..
Zij/hij lijkt wel rustig..

Amber00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:22

heey liesjuh !!
coole fjord is bella hoor !!
ik heb zoon zin in de herfst als t allemaal doorgaat !! denk t wel !!
nja spreek je wel weer xxx

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:26

miss_nadine schreef:
Mijn reactie tegen over haar was ook helemaal niet banketstaaf bedoeld ofzo maar ik snap nog steeds niet waarom het off-topic gevonden word als ik iets vertel wat over de stal gaat waar zij rijd en over de paarden en mensen die zij kent. Verder heb ik eerst een reactie op haar bericht gegeven dus het is ook niet zo dat ik zomaar even wat intyp.
Maar ik zal mijn mond nu maar houden voor ik een hele discussie uitlok en ga mijn bedje maar eens opzoeken .

off-topic betekend dat het niet om de topic gaat waar voor die gestart is, als ze commentaar wilo over hoe ze het bij haar pony is, dan maakt ze daar een topic over, hier hoor je commentaar te geven over de foto's..

Leuke foto's btw..

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:33

Hoi,

leuke foto's. Die dubbele teugels kunnen geen kwaad, maar helpen ook niet. Een martingaal hoort alleen te werken als het paard zijn hoofd te hoog heeft waardoor het bit anders teveel in de mondhoeken zou werken. Als het paard zijn hoofd op de juiste hoogte heeft (of lager) doet hij niets. Je kunt er prima meer rijden met enkele teugel. Maar als jij dubbele teugel prettig vind kan dat geen kwaad.

Ik vind je Fjord trouwens erg dik. Pas op met te lang op gras laten staan ivm hoefbevangenheid. Hoeveel uur staat ze per dag op gras en wat krijgt ze verder nog te eten?
Wij moeten ook steeds oppassen dat onze Fjorden niet te dik worden. Ze staan daarom het grootste gedeelte van de dag op zand.

Wat is de afstamming van haar?

Mirjam

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:34

ik denk dat ze scheef zit en die 2 de teugel vind ik overbodig en die kneveltrens tja ik weet de werking niet ervan maar als hij zo sterk is en dat bit zo zacht is tja mischien een tijd om naar een andere trensbitje te gaan zoeken ik vind het geheel plaatje * slordig* uitzien sorry en de fjord vind ik mooi mog wel ietjes smaller te zwaar vind ik niet mooi, maar dat is mijn mening veel plezier nog ermee

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 10:44

ijslandermir schreef:
Hoi,

leuke foto's. Die dubbele teugels kunnen geen kwaad, maar helpen ook niet. Een martingaal hoort alleen te werken als het paard zijn hoofd te hoog heeft waardoor het bit anders teveel in de mondhoeken zou werken. Als het paard zijn hoofd op de juiste hoogte heeft (of lager) doet hij niets. Je kunt er prima meer rijden met enkele teugel. Maar als jij dubbele teugel prettig vind kan dat geen kwaad.

Ik vind je Fjord trouwens erg dik. Pas op met te lang op gras laten staan ivm hoefbevangenheid. Hoeveel uur staat ze per dag op gras en wat krijgt ze verder nog te eten?
Wij moeten ook steeds oppassen dat onze Fjorden niet te dik worden. Ze staan daarom het grootste gedeelte van de dag op zand.

Wat is de afstamming van haar?

Mirjam

Bella staat nu nog maar 3 uur per dag op de wei, Veder krijgt ze nog bix... maar geloof maar 1/4 want ze staat op nog op de wei.

Haar afstamming is onbekent. Wel heeft ze waarschijnlijk stermerrie als moeder (is mij gezegt door de eigenaar, ben alleen maar verzorger )... Haar vader was een hengst zonder papier... vandaar dat ze geen stamboek heeft...
Ik zal wel eens vragen wie haar moeder is!

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:55

Goed dat ze niet meer de hele dag op gras staat. Onze (volwassen) Fjorden staan maar 1,5 tot 2 uur per dag op gras. Verder krijgen ze nog 2 keer per dag een plukje oud stengelig hooi van vorig jaar als maagvulling en elke dag een halve vitamine koek (Summerfit).

Ik vroeg wat de afstamming was omdat ze erg lijkt op 1 van onze Fjorden en ex- fjord. Dit zijn 2 volle broers. Hun vader is Vedor en moeder Eljo (v Nordal).

Mirjam

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:02

Leuke fjord hoor! Ziet er uit als een leuke rij omgeving daar
Een kneveltrens is voor het wenden.. als je stuurt komt dat 'uitsteeksel' aan de trens tegen de wangen aan, die hem naar die kant dwingen. Met sturen werkt het dus pittig in.. Kijk daarom wel echt uit als je hem een keer grof stuurt, dat kan pijn doen..
En een martingaal zal inderdaad niet veel helpen.. met die dikke korte nekkies komen Fjorden niet echt ver omhoog
Ik heb niet veel verstand van Fjorden, dus zou ook niet weten wat je ervoor in de plaats kan doen.. Ik zou in ieder geval geen scherper bit nemen! Dan zal het alleen maar erger worden..

Leuke Fjord! Leuke uitstraling heeft ze! Nog veel plezier met hr

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:00

Ziet er leuk uit laat iedereen maar een eind weg zeuren. Martingaal heb je inderdaad netjes vast dus je kan gewoon met 1 teugel rijden. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je haar anders in haar mond zit. Als je op deze lengte laat zitten doet de martingaal precies waar hij voor gemaakt is en werkt dus alleen in als dat nodig is.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:08

hOoii hOoii

Leuke fOto's van bella

Er moeten meer ruiterpaden komen hea?!?:P

Gr. Lisanne

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:37

Li3sann3 schreef:
hOoii hOoii

Leuke fOto's van bella

Er moeten meer ruiterpaden komen hea?!?:P

Gr. Lisanne

Dat moeten er zeker ... en dan klagen er ook geen mensen meer dat we door de Griende rijden ...
Komt hun hond op Bella af rennen en dan geven ze mij de schuld ... dan ben je raar bezig

Wat is jullie zoude jullie dan zeggen?
Mede Poortugaalers... wat vinden jullie... meer ruiterpaden of niet?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:44

ok ga eerst andere schoene drage en waarom toch die 2 teugels lekker nutteloos...

Mieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:50

Hallo,
Ik kom hier ook eens een kijkje nemen

Ik vind het een mooi paardje dat je hebt, heel schattig op die foto's.
Dat je met twee teugels rijdt vind ik een beetje vreemd als het echt is omdat het dan een functie zou moete hebben maar als het helpt moet je het zeker blijven doen. ( ik rij namelijk zelf ook met een tweede soort teugel maar dit is dan een halstertouw met 2 gespen maar bij mij is het om het gevoel ( het ligt beter in mijn handen ) en voor de veiligheid, voor een extra touw by te hebben als er onderweg iets gebeurt.
En waarom ze komentaar hebben op je schoenen begrijp ik ook niet. Het zijn toch gewoon platte dichte schoenen é ?? Zolang die schoenen goed dicht zijn kan er namelijk niets gebeuren ( als de beugel er niet kan blijven achterhangen) Voor de rest dienen laarzen en shaps alleen maar om het mooie uitzicht en hebben ze geen extra functie. Wy ryden hier altyd zo, gewoon met gewone broek en gewone schoenen ( heb je misschien in markelo ook gezien ) Zelfs op blote voeten ryden gebeurt hier regelmatig .
Ik wens je dus nog veel succes toe met je paardje want ik vind het er wel mooi uitzien.

See Ya
MIEKE

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:59

HeeJ HeeJ
Leuke foto's van bella .
Het was echt supper gezellig in Markeloo. Kan haast niet wachten tot we in de herfst weer gezellig met ze alle gaan. Zie jij vincent weer . Ga binnekort weer een keer mee naar Bella hoor . Jij moet binnekort ook een keer mee naar isabel . Maare ik ga stoppen -XxX- Mascha