Schrijf een brief voor Fighter!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re: Schrijf een brief voor Fighter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:27

Ik heb me aangemeld bij dat ene blad wat jevia je mail krijgt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:47

Citaat:

1. IvysToeter
2. mesastamp
3. Adriana
4. Stephany
5. Pattyrex
6 engeltjuh_15
7. hafjesbokker
8. Kleintje --> Mail is al verzonden!
9. chuck_lover
10. Tittel
11. miisshOrse --> ga hem nu schrijven
12. NuggT
13. NathalieW
14. FleurtJeh

Ik mail zometeen
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:36

het gaat goed mensen! Maar het kan nog beter!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:50

kan iemand mij ff in een pm vertellen wat er allemaal in moet? dan kan ik de mail gaan maken. alvast bedankt

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:04

Mij ook, zodat ik niks vergeet

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:07

mijn mail naar hart in aktie is ook weg, ik weet alleen niet hoe ik mijn naam op dat lijstje krijg

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:08

FleurtJeh schreef:
Citaat:

1. IvysToeter
2. mesastamp
3. Adriana
4. Stephany
5. Pattyrex
6 engeltjuh_15
7. hafjesbokker
9. chuck_lover
10. Tittel
12. NuggT
13. NathalieW
14. FleurtJeh

15: Alanta

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:14

Heeft iemand al links of foto's meegzeonden met de mail?
Zo niet dan doe ik dat wel

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:20

aub een voorbeeldbrief, of lijstje met wat erin zou moetne.. ?
maakt het makkelijker !

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:04

Citaat:

1. IvysToeter
2. mesastamp
3. Adriana
4. Stephany
5. Pattyrex
6 engeltjuh_15
7. hafjesbokker
9. chuck_lover
10. Tittel
12. NuggT
13. NathalieW
14. FleurtJeh
16: Kuiken

Mooie actie!! Als ze hier niet op reageren!!!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:05

miriamrocky schreef:
Citaat:

1. IvysToeter
2. mesastamp
3. Adriana
4. Stephany
5. Pattyrex
6 engeltjuh_15
7. hafjesbokker
9. chuck_lover
10. Tittel
12. NuggT
13. NathalieW
14. FleurtJeh
17: miriamrocky

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:21

Nou heb ik wel een vraagje
houo moet wendy (hart in actie)

ooit in contact komen met libke..?
ik ken alleen haar bokt naam ik weet niet waar ze woont
dan kan ik denk ik ook geen adres opgeven van waar hun naar toe moeten.

laat me snel weten hoe ik dit moet zetten in de mail
groetjes Jody

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:46

XxJodyxX schreef:

groetjes Jody

Zelfde idee hier mn e-mail is al klaar maar ik verstuur m pas nadat hier op geantwoord is

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 03:36

Mizz_mol schreef:
XxJodyxX schreef:

groetjes Jody

Zelfde idee hier mn e-mail is al klaar maar ik verstuur m pas nadat hier op geantwoord is

Eerst maar eens zien of ze er wat mee willen,daarna kan altijd nog een adres worden doorgegeven

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:09

ik zou mailen maar!!!!!! de auto is opengebroken gister nacht dus had gister een hoop ellende en was heel erg bang voor de onweer:$ *schaam dat ik diep onde de deken ben gekropen, ik doe het zo snel mogelijk natuurlijk dat beloof ik

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:16

@ Mizz_mol en XxJodyxX, Ik heb in mijn brief mijn eigen adres telefoonnummer en e-mail adres gezet, dan kunnen ze me altijd bellen of mailen en dan kan ik wel via een PM aan libke(sandra) haar telefoonnummer, adres en dergelijke vragen toch?
Daar maak ik me nu niet druk om, eerst eens zien of ze het verhaal intressant genoeg vinden.

Maar mensen, de lijst klopt volgens mij niet helemaal meer.
Zet even je naam in de lijst AJB.

En hier nog even voor de mensen die niet weten wat ze erin moeten zetten:
* vertel over het nare verhaal wat fighter (&libke) mee heeft gemaakt
* Vertel over de immens hoge kosten van het behandelen, de beugels, benzine enzovoort
* Vertel over de acties die bokt al gestart is voor fighter, maar dat dat niet genoeg oplevert
* Zet er bijvoorbeeld een oplossing in die wendy kan proberen waar te maken (ik heb erin gezet: een geld bedrag en een weekendje weg voor libke en haar man, hebben ze wel verdiend toch?)

Nou dit is maar een klein lijstje en enkel wat voorbeelden die je erin kan zetten.
Maar als je nog iets te binnen schiet wat je graag wil vertellen kan je dat er natuurlijk gewoon bij zetten.

Oh ja, @ chantal21, ik heb zelf een brief geschreven en kon dus geen link meezenden, als jij een link/foto's zou willen zenden met je mail?
Maakt niet uit als ze de link meerdere keren krijgt.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:19

Even een vraagje, en die is niet stom bedoeld maar weet even niet hoe ik hem anders kan stellen. Wat willen jullie dat Wendy van Dijk doet? Ze geeft meestal niet zo een geldbedrag, of dat doet ze dan in de vorm van allerlei ophaalacties ofzo en dat dat bedrag dan aan libke word gegeven. Willen jullie dus een geldbedrag voor fighter/libke of een product/dienst waar ze mee worden geholpen?

Was ik even benieuwd naar Vind het wel super dat jullie dit allemaal doen!

EDIT:
Ohw, zie net dat Ivystoeter al een beetje mn vraag heeft beantwoord Misschien hebben de andere mensen nog een antwoord?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:47

Citaat:

1. IvysToeter
2. mesastamp
3. Adriana
4. Stephany
5. Pattyrex
6 engeltjuh_15
7. hafjesbokker
9. chuck_lover
10. Tittel
12. NuggT
13. NathalieW
14. FleurtJeh
18. mandy_b_s

hij is verzonden. incl. foto's, en stukken tekst door libke zelf gechreven.
( is een lange mail geworden )

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:44

Ik heb zojuist een mail gestuurd.
Kom op mensen doe het voor Figher!

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:54

Citaat:

1. IvysToeter
2. mesastamp
3. Adriana
4. Stephany
5. Pattyrex
6 engeltjuh_15
7. hafjesbokker
9. chuck_lover
10. Tittel
12. NuggT
13. NathalieW
14. FleurtJeh
18. mandy_b_s
19: Mizz_Mol

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:07

Dat word een aardige lijst.
Hoe meer hoe beter.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 15:02

Kom op mensen, het kunnen er nog meer worden!
Het topic begint een beetje af te zakken.

Zet jezelf in de lijst en stuur een brief/mailtje voor Fighter!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:21

Om het weer even naar voren te halen:

Ik had nog een goed idee, Ik krijg om de tijd Het paardentips Magazine (www.paardentips.com het is erg leuk, gratis en leerzaam -je krijgt het via email meld je aan je ziet het wel ) en elke keer staat er een verhaal in , wat iemand heeft meegemaakt met Zijn of haar paard. Als iemand even het verhaal van Libke en Fighter kan samenvatten en mailen (met foto=het leukst) dan komt hij er Vast en zeker in te staan hier een beetje info--

Heb jij een verhaal, tip, gedicht, paardenpraat,...? Stuur het ons op en wie weet komt het in een van de volgende Paardentips te staan. mail@paardentips.com

Groetjes en tot het volgende Paardentips Magazine
Rudi & Nanny van den Dijck

( ik kan tevens wel deze sturen ofzo:)
Hallo Paardentips lezers,
Een aantal weekjes geleden kreeg de merrie van Libke een veulen, het was een prachtig wit veulen maar het ademde niet toen het net geboren was na een aantal minuten was het dus al overleden. Maar toen.. Even later bleek er nog een veulen uit de zak te komen, dit (zwarte) veulen leefde nog wel, Maar--.... het veulen had de hele draagtijd met de beentjes verkeerd gelegen dus de beentjes zijn krom, het vooruit\icht was erg slecht-het veulen zou nooit kunnen lopen- en in het begin, kon het veulen ook alleenmaar liggen terwijl een veulen van zijn leeftijd met zijn moeder in de wei moet kunnen rennen en spelen. Hij kon dus helemaal niks, niet eens zelf drinken!
De eigenaresse was al erg overstuur en probeert het veulen nog steeds te helpen. Het diertje krijgt elke dag een aantal uur een soort Braces om zn benen, zodat zn benen recht groeien en hij later recht zal kunnen lopen en geen pijn heeft. Ook krijgt het veulen (de inmiddels de naam Fighter heeft gekregen) een speciale rand van (weet ik niet moet iemand anders even invullen).
Er zijn nog heel veel dingen aan kleine Fighter geprutst maar dat kan ik niet allemaal vertellen, dan werd het bericht zeker weten te lang... de eigenaresse schreef op een site het verhaal van de bevalling en een korte tijd daarna:

Gisteren om 23.00 uur is de bevalling bij "de witte " begonnen,er kwam een mooie witte blaas daarna 1 pootje ,tweede pootje .het duurde wel even voor de merrie hard perste vond ik ,ze stond op ging beter liggen ,daar kwam het neusje te voorschijn heb helpen trekken want het leek nogal moeizaam tegaan .Toen het hoofdje eruit was heb ik de zak gescheurd maar ik zag helaas dat er geen reactie kwam van het veulen,heb hem er verder uitgetrokken en beginnen wrijven -veearts was al onderweg-maar halaas ik kreeg de ademhaling niet op gang ,het hartje bonsde wel lichtjes .Maar toen gebeurde er nog iets verschrikkelijks ,er kwam nog een veulen uit die zak ging open en deze leefde wel nog .ondertussen was de veearts ook al gearriveerd en hebben zij nog geprobeerd het andere veulen op gang te brengen .ik heb het in de jeep gelegd en er nog onmiddelijk mee naar de kliniek gereden hier net 1 km vandaan .Helaas daar aangekomen was het hartje ook blijven staan .EEn heel mooi schimmel merrietje met 4 witte sokken en een kolletje en best groot was niet meer .Ben dan terug naar huis gereden waar de andere er wel goed uitzag,levendig ,ze waren hem biest aan het geven via de papfles ;Moeder was heel erg moe ,bleef alleen maar liggen -nageboortes waren er al af - veulen ook nog effe laten liggen zodat ie wat kon bijkomen.Het is een zwart schimmelhengstje ,kleiner als zijn zusje .Toen werd het eens tijd om hem te helpen staan .Helaas dat lukte niet om uiteindelijk de volgende klap op je hoofd te krijgen :het heeft waarschijnlijk verkeerd met de beentjes gelegen en kan zijn beentjes door te kortepeesjes niet strekken ;Hij kan niet strekken en dus ook niet rechtstaan!!.Volgens de veearts kan het goed komen met verband om de 2 voorbeentjes ,maar hij kan niet staan en dus moet het om de twee uur fles krijgen ,om de 2 uur op zijn andere kant liggen en vooral letten dat de merrie er niet gaat opstaan (het is ook maar haar eerste veulen en weet ocharme niet wat haar overkomt.
Ik heb besloten om ze beide op te laden en ben ermee naar de kliniek te gaan .Maar hun vonden het welheel erg ze denken niet dat het goed komt .Waarschijnlijk is de is de knie ook vergroeid en za het dus kunnen staan ;deze morgen worden er foto's van die knietjes genomen en dan weet ik meer .
Ik heb de hele nacht gejankt en die bevalling in mijn hoofd opnieuw en opnieuw laten afspelen ,als ik een ervaren fokker had geweest had ik mss het merrietje nog kunnen redden of niet ,ik weet het niet .
De merrie is 3x gescand geweets en nooit zijn er 2 vruchtjes te zien geweest ,ik kan de veearts wel wurgen!!
Ik heb 11 maanden hier naar uitgekeken en ik houdt waarschijnlijk niets over . De vooruitzichten voor het hengstje zijn heel erg somber en waarschijnlijk moet ik straks de besslissing nemen om het te laten inslapen.
Als ik de moed heb ga ik er straks heen en wil nog een fototje van hem nemen ,als herinnering .Sorry de tranen rollen op mijn toetesen bord .
Neen ,bij mij wordt er niet meer gedekt ,gedaan met de kleine fokkerij .30 juni is mijn andere merrie uitgeteld-dat veulen lag verleden jaar al in stuit- en ik weet gewoon niet hoe ik er aan moet beginnen
sorry.............................

(volgende stukje-)

Ik kom er net van ,het is zo'n pienter ventje ,zonder dat probleem had het waarschijnlijk wel goed gekomen ,hij drinkt erg goed en is echt levendig ,hij doet echt pogingen om omhoog te komen ,maar kan zijn beentjes echt niet naar voren strekken .Hij hinnikt constant naar mij ; Moeder zit er eigenlijk niet zo mee ,hij ligt te slapenin het midden ,maar zij eet rustig hooi en stro .Zij weet ook van geen tweede want ze was zo uitgeput dat ze pas na eenhalf uurtje kennis heeft gemaakt met de kleine ,het andere was al weg.
Het infuus had nog geen enkel resultaat tot nu toe ,maar er zou nog een collega langskomen .

Dit alles kost zo verschrikkelijk veel voor Libke, de eigenaresse, er zij al inzamelingsaktie's gehouden maar deze helpen Libke en Fighter er niet hoog genoeg bovenop...
Daarom worden er mensen gezocht die een heel klein geldbedrag willen doneren voor Fighter.... (en dan het rekeningnummer)
Elke kleine beetjes helpen!

Het bericht moet nog helemaal worden aangepast ik weet niet wat er precies allemaal was gebeurd want ik kon de topics niet helemaal volgen dus volgensmij klopt het ook van geen kanten, wil iemand het aanpassen? Ga je gang dan kan ik het naar paardentips sturen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 09:02

ik denk dat het zo wel goed is.
Het is ook een soort voorbeeldje voor de brief/mail naar hart in aktie.
Maar als je dit als voorbeeld gebruikt moet het denk ik wel een beetje veranderd worden, want het staat zo maf als iedereen dezelfde brief mailt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:24

_Michelle_ schreef:
Even een vraagje, en die is niet stom bedoeld maar weet even niet hoe ik hem anders kan stellen. Wat willen jullie dat Wendy van Dijk doet? Ze geeft meestal niet zo een geldbedrag, of dat doet ze dan in de vorm van allerlei ophaalacties ofzo en dat dat bedrag dan aan libke word gegeven. Willen jullie dus een geldbedrag voor fighter/libke of een product/dienst waar ze mee worden geholpen?

Was ik even benieuwd naar Vind het wel super dat jullie dit allemaal doen!

EDIT:
Ohw, zie net dat Ivystoeter al een beetje mn vraag heeft beantwoord Misschien hebben de andere mensen nog een antwoord?

Je wilt voor Fighter iets doen en wilt zo dus een weekendje weg regelen??? Oftewel, je wilt voor Libke iets doen. Dan moet je een brief voor haar schrijven en niet voor Fighter. Verder zie ik niet in wat Hart in Aktie kan doen. Of willen jullie dat ze een speeltuin neerzetten voor Fighter?
Sorry, ik vind het een beetje onzinnig zoals het er hier staat, en zal daarom NIET mijn medewerking verlenen. Dit is echt weer zo'n goed bedoelde maar niet overdachte actie.