goeie reden om eigen paard te kopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Re: goeie reden om eigen paard te kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:37

Ik heb nog steeds geen eigen paard
Maar ik heb nu een paardje dat ik kan beschouwen als mijn eigen alles heb ik behalve de kosten Als ik wil mag ik nu wel een eigen maar dat is op dit moment helemaal niet nodig.

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:19

Eerst zeurde ik elke dag wel een x.. dat hielp niet, dus nu zeur ik elke maand nog even als ze in een goeie bui zijn...

maar ik moet niet zeuren, ik heb Macho ook nog!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:01

Een goeie rede?

Je wordt helemaal gelukkig en het zal véél beter gaan op school ..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:29

wendely schreef:
Ik heb nog steeds geen eigen paard
Maar ik heb nu een paardje dat ik kan beschouwen als mijn eigen alles heb ik behalve de kosten Als ik wil mag ik nu wel een eigen maar dat is op dit moment helemaal niet nodig.

Jeps, dat heb ik nu ook. Een goede reden voor een eigen paard zou voor mij zijn om verder te komen. Ik les nog steeds 1 keer in de week op een manege, maar ik merk echt dat ik daar een beetje in blijf hangen. Ik heb nu een bijrijdpaard die ik 3 keer in de week rijd, en ik merk dat ik de dingen die ik leer ook echt in de praktijk kan brengen, dat lukt je niet met 1 keer in de week les.

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:44

Wij rijden hier allemaal behalve mijn vader dus op een gegeven moment zat een paardje er ook wel aan te komen

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:34

Hahaha, een kennisje van mij had nogal problemen op school enzo, en toen moest ze naar een soort psychiater. Ze wou altijd al graag een hond, en heeft toen net gedaan dat het zo slecht ging op school omdat haar vorige hond is overleden, en toen heeft die psychiater met haar ouders gepraat, nu heeft ze een hond sinds gister

Waarom ik een paard heb gekregen? Omdat ik bij paarden ben op gegroeit (m'n vader en ik hebben een Welshponyfokkerij), en toen ben ik van de dressuur overgestapt naar westernrijden, en heb nu een Quarter Horse, sinds een jaar in mijn bezit.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:37

Ik ging elke keer heel hard zeuren en de laatste keer zijn ik en mijn zus gewoon bij paarden gaan kijken en toen foto's laten zien en toen kocht mijn moeder eerst pepijn maar die was niet goed en toen kibo

x_moontjuh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:34

voor me verjaardag gekregen van me ouders maar was toen...8 werd 9

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:09

Ik heb een eigen pony gekocht(nou ja mn ouders he ) omdat ik gewoon niks meer nieuws leerde bij de manegepaarden en ik wilde meer dan dat. Dus het was of stoppen(was ik natuurlijk niet wilde) of een pony.

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:31

euhm.. Vragen wat de reden is dat je um nii mag
En toch wel eens zo zeggen van BV.: maar ik wil zo graag een pony ik doe alles voor hem ofsoiets bij mij ging dat eerst ook zo maar wij rijden allemaal thuis en dus daarom hadden wij paarden gekocht
nog veel suc6

xxx

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:48

het was me verzorgpony/paard
en de eigenarese vroeg of ik haar wou.
na een tijd zeuren en me best doen op school.
zeide me ouders ja .

dus ik k. gebeld dat het mocht noem ze niet op!
bleek dat me ouders het al geregeld hadden(wist ik niet)!
ik kreeg 3 april(verjaardag) allemaal spulle voor haar.
maar wist nog steets niet dat ik haar had.
4 april kreeg ik het oficiele "ja" woord!

dus mijn reden was : ik had geluk want ik rij maar 4 jaar en heb nu 3 jaar verzorgpony's en lieve ouders(slijm braak).

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:51

Het is ook de vraag of ze een paard kunnen kopen als je ook kijkt naar welke kosten er allemaal bijkomen
Mij werd jaren achter elkaar een eigen paard beloofd, maar dat kwamen ze nooit na... En nu heb ik gewoon zelf een paard gekocht van mijn eigen geld. Maar ik heb er wel lang op moeten wachten, want ik wilde al vanaf mijn 9e ofzo een pony en ben nu 22...

Een goede reden... ehm... omdat jij er veel plezier aan beleeft!

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:17

op mn achtste mocht ik eindelijk op rijles, en ik was meteen verkocht. na de eerste les kwam mn moeder me op halen, ze vroeg 'was het leuk?' en ik 'mammie... mag ik een pony?'

na een paar weken hebben mn ouders dan beloofd dat ik een paard zou krijgen als ik nog steeds zou rijden als ik 16 werd, ze waren er vast van overtuigd dat ik binnen het jaar zou stoppen met rijden (heb daarvoor echt zoooooveel verschillende dingen gedaan, ik was ze steeds na een jaar ofzo beu) nou, dat was niet dus!

en toen ik 14 werd zei mn moeder 'meen je dat nu echt met die paarden?' en toen zei ze dat ik ofwel op mn 16de een rijpaard zou krijgen, ofwel dan al een shet. ik meteen 'ik wil een shetlander, dan kan hij in de tuin!!'
en 4 maanden voor ik 15 werd is hij naar ons gebracht

soms heb ik spijt dat ik die beslissing heb genomen, want toen reed ik op een manege (steeds dezelfde rondjes in de bak, ik werd er ook niet meer beter ofzo), maar nu (sinds mijn 16de) rijd ik bij een vriendin, en die heeft echt zo n superleuke paardjes!!
vroeger vond ik paardrijden al geweldig, maar nu ik niet meer met manegepaarden rijd is het helemaal fantastisch! en in maart is een paardje waar ik heel graag mee reed verkocht, ik wist dat ze te koop was, maar ik mocht haar alleen maar als ik pomelo wegdeed : NEVER!!!

maar ik zie hem echt doodgraag
zeg gewoon tegen je ouders dat het echt fantastich is als je en eigen pony hebt, ik kan niet met de mijne rijden en we hebben al zoveel lol, dus als je met je paardje bosritten ofzo kan gaan maken, ben je echt supergelukkig
en je ouders vinden het toch ook leuk als jij zo blij bent?

veel succes

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:34

Ik heb heel erg lang gezeurd, en toen wou ik een verzorgpony zoeken, maar dat wou ook maar niet.
Maar gelukkig vond mijn moeder het ook erg leuk, ze heeft vroeger ook zelf een paard gehad, en veel gereden, dus toen mocht het in een keer!

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:12

Heb dit m'n ouders laten lezen (maar heb nog steeds geen paard... )

10 Redenen waarom ik een paard zou moeten hebben:

Volgens wetenschappelijk onderzoek leer je van huisdieren verantwoordelijkheid

Ik leer er de globale omstandigheden door in een leuke manier, elke keer als ik bij mijn paard kom zal ik denken aan degenen die het minder hebben in deze wereld

Ik ontwikkel er mijn interesses door

Ik wordt er door gemotiveerd

Door er voor te moeten sparen zal ik beter de waarde van geld in gaan zien

Ik kom er veel door buiten, wat goed is voor mijn gezondheid

Ik krijg er meer beweging door op een manier die ik leuk vind

Ik doe er ervaring door op

Het verbeterd mijn humeur en daarmee mijn vriendelijkheid (over het algemeen), wat goed is voor mijn sociale leven

Ik zal leren doelen voor mezelf te zetten en daar naartoe te werken

Het is dus goed voor mijn gezondheid, ontwikkeling en sociale leven, daar heb je toch best wat voor over?

Maar weet je waarom het niet mag? Als jullie er geen geld voor hebben heeft zeuren geen zin, dat zal alleen maar frustrerend en vervelend zijn voor je ouders.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:26

ik heb na 10 jaar zagen! deze vakantie ook een paard gekregen. Als je de ruimte en tijd hebt en natuurlijk het geld dan zou ik gewoon blijven zagen. Je moet je ouders ook wat in de plaats geven he. Ik rij bv deze week een les in de manege en mijn zus de volgende week enzoverder. Zo spaar je weer wat geld uit voor je paardje

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:18

Mijn verzorgpony die ik verzorgde en ik trouw elke dag naar toe ging stond tekoop toen hij 2 jaar was.. ik huilend naar mn moeder of ik hem niet mocht kopen en het mocht! dat had ik nooit verwacht

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:19

Je ouders overhalen om een paard voor je te kopen is niet zo slim, ze zulle er vast een goede reden voor hebben waarom je geen paard krijgt.

Mijn ouders hebben ooit gezegd, als we een leuk beetje betaalbaar paardje/ pony kunnen kopen, krijg jij van ons een pony. (mijn zus heeft een pony gehad en mijn broer een paard, mijn ouders doen alles gelijk zeg maar bij ons).

Ik op ponykamp helemaal dol geworden op een pony, een maand erna was ik jarig en kreeg ik Marinde voor mijn verjaardag.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:12

Zeg: Maar als ik een paard heb ben ik dara en niet op straat aan het roken en blowen enzo!!!!!!!

Realiseer wel dat een paard veel werk is.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:22

ik heb op mijn 12de mijn pony gekregen,
mijn moeder lag op sterven en mijn oude verzorg pony werd verkocht. dus ik voelde me echt klote.
net voor mijn moeder stierf heb ik van haar ''spaarcenten'' een pony gekregen. Glenda is het laatst wat ik van me moeder heb gekregen we waren naar glenda wezen kijken (en meteen kopen, meenemen)
de volgende dag stierf mijn moeder
glenda is dus echt heel belangrijk voor me..
de eerste tijd hebben we haar kunnen betalen van mijn moeders geld ( was haar wens )

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:32

heel veel zeuren!
Het was bij mijn ouders zo: ik mocht toen ik 5 was op les, mocht ook een verzorgpony hebben, maar een eigen pony (nog) niet.
Ze dachten dat het paarden virus we weer overging als ik naar de middelbare school ging. Dan kreeg ik andere interesses enz.
Maar pech voor hun, 11 jaar later was k nog helemaal verliefd op het paard!

Toen ging het een hele tijd slecht met mij en besloten mijn ouders mij op te vrolijken met een paard.
Het heeft zo veel geholpen, maar jij&je ouders moeten wel achter de kosten staan. Net zoals meer is gezegd, een paard is niet niks.
succes dermee en flink zeuren..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:11

dat doen ouders die dan EINDELIJK van het gezeur van hun kind afzijn

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:30

dondahsteen schreef:
Zeg: Maar als ik een paard heb ben ik dara en niet op straat aan het roken en blowen enzo!!!!!!!

Realiseer wel dat een paard veel werk is.

En toch is een vriendin op deze manier gered.

Haar ouders waren gescheiden.
Mams had een zeer goede baan (kon zich bijna alles veroorloven)
Kind ging richting de verkeerde kant.
Mams heeft paard gekocht, dure paardrijkleertjes, dressuurzadel, springzadel, mooi trailer.
Paard werd af en toe nog bij gereden door zeer goede Z2 amazone.

Kind heeft 4 jaar LOL gehad en is het goede pad opgegaan.

Haar moeder ziet het als een investering in haar kind.
En als je dan toch geld zat hebt, vind ik het een betere keuze dan niks doen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:25

ik weet niet
miss een paar jaar lang een vz pony zoeken om tebewijzen dat je het echt kan

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:57

hm.. k heb jarenlang gelest op manege elke woensdag en zaterdag.. natuurlijk stond op mijn verlanglijstje ieder jaar een eigen pony. Maar we hadden het toendertijd niet zo zo breed en pap en mams vonden dat ik niet genoeg ervaring had. Eindconclusie heb me zelf alles geleerd, van poetsen tot uitmesten tot opzadelen en noem maar op. Toen ik 11 was en de manege waar ik toen reed ging sluiten gingen we naar een andere manege. ik had me zo sufgelezen uit alle paardenboeken en zo hard mijn best gedaan om te bewijzen dat ike en eigen pony wel aan kon dat ik toen een huurpony kreeg. Vlak voor mijn 16e verjaardag kocht mijn vader mijn eerste pony (bonte merrie van toen 22). En 2 maanden later mijn 2e (dit was niet gepland, maard at was mijn vorige leasepaard wat we totaal ndervoed terug hadden gevonden en die konden we zo niet laten staan want hij was ook blijvend ziek). Beau het 2e paard is vorig jaar ingeslapen helaas. Maar kort voordat mijn merrietje stierf zei ik nog tegen mij vader (met de gedachte dat mijn pony makkelijk nog 10 jaar zou meegaan) ik word volgend jaar 18, en dus vind ik dat a;s bowena sterft jij mij geen paard meer hoeft te kopen. 3 weken later ong. blies mijn lieve merrie haar laatste adem uit. Maar ik heb me aan mijn woord gehouden en ga nu braaf mijn opleiding afmaken, heel hard werken en sparen en dan is er misschien over een jaartje of 2 wel geld voor een eigen pony . Nu heb 4 heeeleee lieve verzorgpaardjes waar ik ook heel blij mee ben!!

Maar goed de conclusie van dit verhaal is dat je misschien afspraken met je ouders kunt maken en idd bewijzen dat je een eigen pony aankunt.