meisje slaat paard (erg veel)hebben jullie dat ook op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 18:44

Chaterlaine en grassie jullie hebben het over 2 verschillende personen *LOL*

Dit verhaal gaat over de jongste Maaike. Maar die oudere kan er ook wat van ja.....

Wat hebben we veel van die op de manege he?! Verdrietig

Illusionlover2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 18:52

Wij hadden er 1 op de manege als die van het paard afkwam bloedde dat paard
Hij reed voor iemand anders maar vondt dat niet erg het is een handelstal en de meeste paarden waren toch gecrashed maar nu is ie er gelukkig uitgegoiid hij heeft me zweep kapot gemept en zo van die streken
Want hij is good om k*t paarden te temmen maar zet het niet op een normaal lief paard
Waarom doen ze dit eigenlijk Verward kan er van Huilen en van Misselijk
Maar ja echt idi|o Frusty t Lips are sealed

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 18:53

ja maaike d8 aan de andere ook al zijn ze even erg
vaak dan

maar de jongste haat ik t meest zij zoekt een aanleiding Misselijk

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 19:36

dat als je hem tot bloedens toe slaat dan zo ik hem ook zo slaan dat gaat echt te ver
Huilen Huilen

dropjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:26

chatelaine schreef:
tja zij slaat hem ook vaak maar nooit in een proef want ze rijd nog geen wedstrijd`want ze moet aan de gezondheid van er paard denke `

en net of ik dat geloof ze is pas gevallen en slaat uit angst nu nog sneller Misselijk

Dat ze nog aan de gezondheid van haar pony denkt valt me nog mee.
Wat een *** *** zeg.
Tss Boos! Boos! Boos! .
Je moet haar gewoon met z'n allen duidelijk maken dat het echt niet goed is wat ze doet.
Als ze dan zegt" het is mijn pony bemoei je er niet mee" laat haar b.v.b een foto zien van een zwaar mishadeld paard/pony (van internet ofzo)
Ik denk dat ze daar wel even over gaat nadeken.
Laatst bijgewerkt door dropjuhh op 16-02-02 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 20:28

ik hoop t maar maar nu is ze ziek
lekker voor haar opony

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:51

Manda schreef:
Chaterlaine en grassie jullie hebben het over 2 verschillende personen *LOL*

Dit verhaal gaat over de jongste Maaike. Maar die oudere kan er ook wat van ja.....

Wat hebben we veel van die op de manege he?! Verdrietig

jeps, ik kwam er ook achter..
maar ze zijn allebei even erg.

ik heb met de betreffende persoon al meerdere malen ruzie gehad, want ze is tegen mensen al net zo bot als tegen haar pony.
dat soort mensen... Frusty

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 21:13

ja maaike
wat je zegt is helemaal waar en cheldwoorden verzinnen kan ze ook niet ze kraamt alleen maar onzin uit en om dat ze boos is op jou slaat ze er paard no maar wat meer wat maakt t uit

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:15

Kijk maar even naar steefs onderschrift, of topic 'wat ik niet uit kan staan..'

Dat zegt exact wat ik van dit soort topic vindt. Slapen Lips are sealed

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 22:26

kijk uh
ik heb er daar al 10x op aan gesproken en gezegd wat ik her ook ze en orry hoor maar hoe zj met haar paard omgaat dat doe ik niet en ikj zeg dta net omdat ik mezelf geweldig vind maar omdat t zo is en ik geef ook wel is een tik maat zij oet t extreem en als je deze topics haat lees ze dan niet in t vervolg

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:29

en wat bereik je er dan mee als je dit op bokt zet? Dat je met z'n allen je even lekker kan verkneukelen over hoe erg we dat wel niet vinden? EN wat een vreselijke mensen er wel niet bestaan? En dat we zelf nóoit zoiets zouden doen? En als je een beetje mazzel hebt zijn er nog mensen op bokt ook die de persoon kennen en kan je lekker samen op diegene afgeven?

Tsssk...

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 22:34

sorry hoor maar hier heb k een hekel aan

en ik vroeg gewoon hoe ik t haar dudelijk kan maken ze is nu 12 ofzo en k wou t er gewoon zeggge dat t net kan ja duidelijk

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 14:32

Elise schreef:
Ik ken het....ook bij ons op stal loopt er zoween rond en zij is toch oud en wijs genoeg om beter te weten. Ze wil van een shire een dressuurpaard maken met 1 keer in de week rijden....en bleef tot voorkort in de waan dat dat kon Frusty

Slaan=wegstappen
lichtrijden=aan de teugels optrekken
stoppen=aan de teugels hangen

motto= shires bedwing je met kracht

zucht............maar wat doe je eraan als iemand in de waan is dat ze goed kan rijden.... Huilen

precies ik sta ook op die stal en het is echt op te Huilen als zij gaat rijden... en dan vindt ze het gek dat wij nooit met haar samen rijden en dat we altijd wachten met beslissen wat we gaan doen totdat zij iets gaat doen Haha!

later!! Party!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 17:07

Haha! Ik wilde net gaan reageren, zegt Laura net wat ik wil gaan zeggen Haha!

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 19:35

kijk is ff je moet t maAR Niet lezen als je alleen maar comentaar kan geven er op ik wil alleen maar weten wat ik er aan kan doen oke?

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 20:47

ze was er weer toe net
arm paard

Ingeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 20:52

Bij ons op de manege slaan kinderen paarden niet echt. Vooral manegepony's niet. Ik weet niet wat je eraan kan doen. Als er iets van zeggen niet helpt.. Misschien kan je 's vragen waaróm ze dat paard nou slaat en schopt en van alles en nog wat. En misschien kun je dan laten zien hoe je het wel zou kunnen ofzo, suc6!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:21

Laura schreef:
en wat bereik je er dan mee als je dit op bokt zet? Dat je met z'n allen je even lekker kan verkneukelen over hoe erg we dat wel niet vinden? EN wat een vreselijke mensen er wel niet bestaan? En dat we zelf nóoit zoiets zouden doen? En als je een beetje mazzel hebt zijn er nog mensen op bokt ook die de persoon kennen en kan je lekker samen op diegene afgeven?

Tsssk...

brenda (chatelaine), ik ben het hier eigelijk wel mee eens. (ondanks het feit dat ik zelf ook meerdere malen heb gereageerd)
deze topic is misschien voor jou, mij en manda leuk omdat wij betreffende personen kennen, maar voor anderen is er niks aan.
bokt is geen chatplaats..

er valt trouwens ook weinig over te zeggen, het is gewoon stom dat het gebeurt, maar dat vind iedereen wel, hoef je geen topic voor te openen.. Schijnheilig

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 21:28

NOU JRE DOET ER ZELF OOK AAN MEE DUS HOU DAN JE MOND ALS JE DAT VIND EN IK VIND DAT SOMMIGE DINGEN WEL HELPEN

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:44

Je wilt weten wat je er aan kan doen? Haar aanspreken op d'r gedrag. Op een normale manier zeggen dat ze dat soort dingen ook anders op kan lossen.

Zo. Lijkt me dat je daar genoeg aan hebt en nu niet meer zulke onzinnige berichtjes hoeft te zetten als dat het meisje ziek is, dat dat lekker voor dr pony is en ohjee dat ze er weer is. En hoofdletters kan je in het vervolg laten, als je fatsoenlijk typt kunnen we het zo ook wel lezen.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:48

chatelaine schreef:
NOU JRE DOET ER ZELF OOK AAN MEE DUS HOU DAN JE MOND ALS JE DAT VIND EN IK VIND DAT SOMMIGE DINGEN WEL HELPEN

ja, als jij dit soort berichten blijft neerzetten moet ik blijven reageren Knipoog

ik heb gereageert omdat ik zelf bij de situatie betrokken ben.
voor mij is deze topic dus 'leuk'

ik snap echter ook ,dat het voor andere mensen absoluut niet boeiend is.
en waar zou dit voor helpen? ZIJ leest het toch niet Haha!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 22:31

eigenlijk slaat niemand bij ons op de manege paarden gelukkig niet, maar dan zou ik er dus wel ff wat van zeggen...misschien heel moeilijk maar toch even op aanspreken

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 23:11

Het ligt er ook aan wat voor pony het is, een vriendin van mij heeft een pony die als een mongool begint te bokken je hem aan het werk zet, pak je hem aan, dan doet de rest van het uur niks meer. Doe je dat niet, dan mag je gaan zandhappen. Zij slaat haar pony dus ook dagelijks met rijden, maar dan wel met een reden, als ie eenmaal loopt gebruikt ze de zweep niet meer, hij gebruikt dat bokken gewoon als een poging om onder het werk uit te komen, pak je hem niet aan op dat moment, dan krijg je er ook niks meer uit.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 23:41

Tja, ik vind dit nog al een moeilijk onderwerp. Ik ben er namelijk van overtuigd dat bijna iedereen die paardrijd weleens zijn paard "te" hard heeft aangepakt. De meeste van ons zullen na zo'n actie zich schuldig voelen ook al was het misschien terecht dat je je paard hebt gestraft.
Een ander verhaal wordt het als het regelmatig of zelf dagelijks voorkomt! Je ziet al snel of iemand te ruig met z'n paard omgaat. Tuurlijk is dat voor iedereen verschillend want waar ligt de grens van schoppen, slaan en andere praktijken Verward En mag je je er wel mee bemoeien????

Ik ben van mening dat je een paard in zijn waarde moet laten, het is en blijft een beest met een heel andere gedachte gang! Om te straffen hoef je namelijk niet te blijven slaan en schoppen,eerst een waarschuwing geven en daarna straffen, 1x is genoeg, 10x dat heeft geen zin, er komt zowel bij de ruiter als bij het paard zoveel frustratie los dan kan je beter stoppen en je paard op stal zetten! En na een 1/2 uur nog boos op je paard zijn en hem dan nog steeds straffen, daar snapt een paard al helemaal niets van!

Als ik jou was zou ik haar eens op een "rustig" moment aanspreken op haar gedrag, helpt dat niet dan heb je je best gedaan, je veranderd dat "soort" mensen niet zomaar, ze moeten het zelf in gaan zien en zelf willen veranderen, jammer alleen dat een paard daar onder moet lijden Boos!