hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 22:12

Hoi,
Ik heb ook een tijdje bijrijders gehad, maar het beviel mij toch ook niet zo goed. Je sprak dan een vaste dag af, maar dan konden ze niet en dan niet enz enz.
Ik ging toen ook met mijn nieuwe paard naar mijn instructeur verhuizen en dit is natuurlijk de ideale constructie !!!
Hij rijdt hem standaard 1 x in de week voor mij en bij ziekte of vakantie neemt hij de hele verzorging over, terwijl ik mijn paard dan beter terug krijg!!! Wat wil je nog meer?
Uiteraard moet ik daar wel voor betalen, maar mijn paard wordt er alleen maar beter van en ik heb een dagje rust in de week!

Ik zit nog wel eens te denken aan iemand erbij om wedstrijden te gaan springen, omdat ik daar zelf het lef niet voor heb. Maar ja, dan moet die persoon ook doordeweeks weer rijden en dan gaat dat weer ten koste van mijn eigen rijtijd, dus nee... geloof niet dat ik nog aan een bijrijder begin.

Tenzij er hier iemand op Bokt zit, die heeel graag wil springen met Fitz??
Hij kan het goed, alleen moet je zelf lef hebben en niet twijfelen zoals deze oelewapper hier.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 22:43

*LOL* *LOL* *LOL* ik heb geloof ik echt mazzel...mijn bijrijdster vind het helemaal niet erg om 2 vaste dagen te hebben...maar nog beter was haar eigen idee om het per week te bekijken (ik heb namelijk een flexibel rooster) en ze komt dus op 2 dagen die voor mij ongunstig zijn!!! LachenAardig he... Party!! Misschien ook wel een beetje omdat ze blij is dat ze mag rijden zonder dat het haar een hoop geld kost...en als ze een keertje niet kan dan betaalt ze zelf het meisje waar we op stal staan om te rijden of longeren en die rijdt beter dan wij bij elkaar... Knipoog Ik ben nog relatieve beginner he... *LOL* *LOL* *LOL* Ik rijd pas 5 jaar en zij al minsten 15 jaar ieder. Pling

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:47

Tja, moeilijk. Ik ben zelf twee jaar bijrijdster geweest en mocht alles met Ronja doen. De eigenaar van het paard (een jongen van veertien met niet al te veel interesse in paard en verzorging) bemoeide zich niet veel met het dier, maar wilde wel af en toe een springwedstrijd rijden. En dan moet je paard toch regelmatig gereden worden! Dus ik deed Ronja vier dagen in de week. Ze was al vrij oud en min of meer versleten door een niet zo best verleden (erg verwaarloosd geweest bij vorige eigenaren, is blijkbaar mijn lot of zo??? Verward ), dus na twee jaar hield het met haar gewoon op. Na drie jaar op een manege gereden te hebben kocht ik Soliste, de volbloedmerrie. Na zes weken brak ik mijn pols en zat vier maanden in het gips en daarna nog een aantal maanden revalideren, twee weken in ziekenhuis gelegen etc, dus was ik heel erg blij dat Christa toen voor Soliste heeft gezorgd. Dat deed ze minstens net zo goed, zo niet beter, dan ik zelf. Dit was echt heel fijn en ik ben haar daar eeuwig dankbaar voor. Ze is ook een van de weinigen die ik mijn paard toevertrouw.

Verder heb ik het aldoor alleen gedaan, Toon heeft natuurlijk in zijn leven al zoveel malloten op zijn rug gehad dat ik hem dat zoveel mogelijk wil besparen. Een enkele keer laat ik er eens iemand anders op om te kijken hoe het er uit ziet.

Nu ik Kaminka erbij heb ben ik aan het twijfelen. Zal ik iemand regelen die met haar een paar dagen per week naar buiten gaat? Buitenrijden gaat prima, maar in de winter kan ik dat alleen in het weekend doen, 's avonds is het donker en in de bak rijden is met haar gewoon niks. Dus voor het paard zou het wel goed zijn denk ik, en misschien is het ook wel heel erg leuk?

Ben er nog niet uit. Voor toon wil ik in principe geen bijrijder, alleen Christa mag er van mij regelmatig op als ik weinig tijd heb of als haar paard stuk is. Dat komt vrij vaak voor helaas. Boos! .

Toon en Kaminka zijn allebei koele kikkers die niet snel van de rel zijn bij een iets andere benadering, dat scheelt ook.

Ik kan me goed voorstellen dat je geen bijrijder wilt, maar ik kan me ook voorstellen dat je het wel graag wilt. Het moeilijkste lijkt me om iemand te vinden die genoeg verantwoordelijkheidsgevoel heeft en qua manier van rijden bij jezelf past.

Groetjes Mieke