brand bij paardenfokkerij Abcoude

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Re: brand bij paardenfokkerij Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:18

Ik hoorde rond 22.00 uur ook een helicopter, Abcoude is hier zo'n 10 km vandaan.

Vreselijk, dit wens je niemand toe.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:35

Brrrr...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:54

Op het nieuws was net dat het kind nog steeds niet gevonden is. Er is dus niet bekend of het kindje is overleden. Dmv infraroodcamera''s zijn ze aan het zoeken.

Echt ontzettend erg voor de mensen die daar woonden!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:58

Dan was die helicopter voor die camera natuurlijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 23:21

Het laatste nieuws op nu.nl is van 23.57 uur:

nu.nl schreef:

Meisje vermist na explosie en brand in Abcoude (video)

Uitgegeven: 30 mei 2005 19:46
Laatst gewijzigd: 30 mei 2005 23:57

ABCOUDE - Een tweejarig meisje dat sinds de brand in een boerderij in Abcoude maandagochtend wordt vermist, was maandagavond laat nog steeds niet gevonden. Hulpdiensten zetten hun zoektocht voort, verklaarde een woordvoerder van de politie eind van de avond.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Rond 07.30 uur vond even buiten de woonboerderij een explosie plaats in de buurt van de naastgelegen paardenfokkerij. De brand die ontstond, sloeg onmiddellijk over op de rest van het gebouw. Volgens de gemeente zijn er geen paarden omgekomen.

Door de brand raakten wel vier mensen gewond. Twee van hen hebben inmiddels het ziekenhuis weer verlaten en behoren tot dezelfde familie als het meisje dat nu nog wordt vermist. De andere twee gewonden liggen nog in het ziekenhuis. In totaal woonden zeventien mensen, verdeeld over vier woningen, in de boerderij.

Volgens de gemeente is de oorzaak van de explosie het gevolg van een lekkende gastank op het terrein, maar zij durft over de precieze toedracht nog niets met zekerheid te zeggen.

Ik zag het vanavond op het nieuws, idd vreselijk. Scheve mond

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 05:29

En inmiddels is bekend dat het meisje is gevonden, dood....
Hoorde het net op het nieuws.

Afschuwelijk, heel veel sterkte voor iedereen die met de brand te maken heeft...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:09

nu.nl schreef:
Meisje dood gevonden na explosie in Abcoude

Uitgegeven: 31 mei 2005 07:25
Laatst gewijzigd: 31 mei 2005 07:26

ABCOUDE - Het tweejarige meisje dat sinds de explosie en daarop volgende brand in een boerderij in Abcoude maandagochtend werd vermist, is in de nacht van maandag op dinsdag dood gevonden. Haar lichaam lag in het pand onder het puin. Dat heeft de politie dinsdagmorgen gemeld.

De politie begint in de ochtend met een onderzoek naar de precieze toedracht, aldus een woordvoerder. De ouders van het meisje zijn inmiddels op de hoogte gesteld.

De explosie vond even buiten de woonboerderij plaats in de buurt van een naastgelegen paardenfokkerij. De brand die erdoor ontstond, sloeg onmiddellijk over naar de rest van het gebouw. Vier mensen raakten gewond. In de boerderij woonden zeventien mensen, verdeeld over vier woningen.

De gemeente vermoedt dat de explosie het gevolg is van een lekkende gastank op het terrein.

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:34

vresselijk zeg
heel veel sterkte voor de nabestaande

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:36

Is nichtje van vriendin van mij arm kind...
heel veel sterkte voor de famillie

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:57

gecondoleerd voor de familie en vrienden.

wat verschrikkelijk....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:59

Wat verschrikkelijk. Je kind verliezen is het allerergste wat je kan overkomen als ouder.

Mijn gastank heeft ook een keer gelekt, gelukkig had ik het snel door maar het is een heel eng idee dat zoiets zomaar kan gebeuren. Ik heb nu gelukkig aardgas.

Heel veel sterkte voor de familie.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:38

Oh, vreselijk... ze is overleden... ik zag het gisteren op het nieuws en dacht nog, welke paardenfokker is dat dan, heel vergeten dat zij in Abcoude zitten... Godzijdank dat het grootste gedeelte van de gezinnen al uit huis was voor werk of school. Maar nogmaals, vreselijk om je kindje te moeten verliezen en zo'n nacht onzekerheid over wat er met haar is gebeurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:02

Ik hoorde het gisteren op stal al. Wat een verschrikkelijke ramp is daar gebeurd zeg, daar zijn gewoon geen woorden voor... Ik ken eigenlijk niemand daar, behalve Han, van een paar keer even gezien/gesproken, maar het deed me al een hoop toen ik het hoorde en al helemaal toen ik de beelden zag op het nieuws. Heel veel sterkte in ieder geval voor alle betrokkenen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:33

jeetje wat erg zeg.. vanmorgen stond nog in de krant dat ze vermist was... maarjah de krant wordt snachts gedrukt... dus dat kon al niet meer verandert worden... als ze t trouwens al wel wisten...
wat erg voor de familie zeg!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:16

Verschrikkelijk je eigen kind verliezen!! Veel sterkte voor de nabestaande.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:45

Citaat:
Van wie is het overleden kindje van Han?.

nee niet zijn kind, geloof zijn nichtje
een klasgenoot van me werkt er, en een andere klasgenoot kent hem ook. Zijn ook de eigenaren van Skydancer.
zo rot is ook bij mij in de buurt een vriendin van me heeft de explosie gehoort en die woont zoon 9 kilometer uit de buurt (mischien dat de wind hun kant op stond maar goed) echt zo rot het zal je maar gebeuren net een nieuw stallen complex kan je nu weer je huis op nieuw bouwen en je kindje/nichtje is overleden.
hoop heel erg dat het meisje lag te slapen of dat ze door de klap om het leven kwam, niet dat ze levend verbrand is, helaas zullen we dat waarschijnlijk nooit weten
sterkte
xx anneM

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:52

Wat een verschrikkelijk nieuws allemaal. Wij zagen gisteren de beelden op tv en toen vond ik het al akelig bekend eruit zien en toen ik hoorde dat er een paardenfokkerij bij zat wist ik het zeker.

Heel triest allemaal.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:12

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis! Ik ken de mensen niet, wel han, net als cccorine van een paar keer gezien en gesproken te hebben. Maar dit........ dit is echt ongelooflijk! Ik wil iedereen die er bij betrokken is heel veel sterkte wensen! En de ouders van dit kleine meisje vooral! je huis kwijt..... maar je kind! Onmenselijk!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:25

Wat vreselijk..zomaar in een keer , Totaal onverwachts , alles kwijt...Huilen Zelf je kind , Vriendinnetje.. je maatje..
Wat verschrikkelijk Verdrietig
Ik wil de nabestaanden heel erg veel sterkte wensen..Ach gut
Ik hoorde vanochtend rond 7 uur het op de radio..
dat het meisje dood was gevonden..Verdrietig , Ook nog ZO jong..nog maar 2 jaar..Haar leventje was nog maar net begonnen..En nu is ze er al niet meer..Ze is veelste vroeg heen gegaan Verdrietig
Nog zoo´n leven voor je..
Heb er gewoon geen worden voor..

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:17

Wat afschuwelijk, zeg! Ik krijg er echt kippenvel van...

Off topic: wat is er eigenlijk met de manege van Ulke van Meeteren gebeurd? Ik reed er vroeger met BLOK en had mijn pony er een tijd staan (in die tijd gaf ik ook wat lessen) maar ben ze uit het oog verloren omdat ik een tijd in het buitenland gewoond heb. Als iemand iets weet maar liever buiten dit topic houdt (heel begrijpelijk) is een pb ook prima.

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:44

Weet al iemand iets meer ?
Ja idd ,dat is echt het ergste wat je kan overkomen ,je kind verliezen .En daarbij nog eens al hun bezittingen ! Ik hoop echt dat het kindje gevonden wordt ...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:20

Uriel4ever, als je even de reacties had gelezen voordat je je reactie plaatste, dan had je gezien dat het meisje idd is gevonden...

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:27

[/quote]
Zijn ook de eigenaren van Skydancer.
[/quote]

Welke Skydancer?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:41

De hengst Skydancer is van hun. Manege van Meeteren is een privestal als ik het goed heb van Lotje Schoots.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:13

panic schreef:

Zijn ook de eigenaren van Skydancer.
[/quote]

Welke Skydancer?
[/quote]

Skydancer is een KWPN-dekhengst. Woensdag zou net hun hengstenstal geopend worden met ook de nieuwe hengst Voice. Was ik wel erg benieuwd naar omdat hij een snel achterbeen schijnt te hebben en ook formaat heeft. We hadden al een uitnodiging binnen.
Vandaag kwam er een brief waarin de hengstenshow werd afgezegd door de brand en het omkomen van het meisje.

We vinden het vreselijk wat er gebeurd is en wensen iedereen veel sterkte. Durf het me eigenlijk niet voor te stellen wat het betekent om je huis en al je spullen kwijt te zijn en daarbij ook nog naasten die gewond zijn en hun dochtertje moeten missen.

Het leven staat stil maar ondertussen stormt het.