Jessica/Obsession dacht gister, ik ga er eens op zitten. :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:36

ojee wat een gemiep dan.
pas maar op nat *LOL* nee hoor jes doet het op precies dezelfde manier als ik..
trouwens lodewijk pakte het zo fijn aan dan ik de 3de!!! keer los al het bos in ben geweest ojee wat stout van mij he want dat mag natuurlijk helemaal niet.
Het paard geeft aan en tuurlijk ben je er voorzichtig mee jes rijd echt niet dagelijks 3 uur hoor.
zal zal haar kennende ook met regelmaat een dagje overslaan om het paard lekker tussen de oortjes te houden.
Ik zelf galopeerde pas na een week of 3 eerder was hij niet in balans maar ik heb ook wel paarden gehad waarvbij ik de eerste keer al aan het galoperen was als ze erin vallen kun je best even doorgaan waarom niet?
in de wei galoperen ze ook dan gaan ze echt niet dood als ze het in een bak doen.

Lot was 2 mnd onder het zadel toen ik voor het eerst starte.. 1ste met 173 punten..
daarna heeft ie 4 weken in het land gelopen om 'm fris in het koppie te houden en zo doe ik het altijd afgelopen week had hij ook 1 weekje rust

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 19:48

Ja tuurlijk krijgt ze vaak genoeg een rustdagje. Vandaag bijvoorbeeld heeft ze ook lekker vrij. Morgen mag ze weer aan het werk. Lachen
Als ze bij mij is zou ik op het begin ook niet meer dan 3 x in de week rijden denk ik. Maar dan wel lekker wandelen, losgooien en lekker elkaars vertrouwen winnen. Lovers

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:52

ach wat maakt het uit dat je nu al erop gaat al is ze nog nieteens 3jaar ga leook een galopje proberen als jij vindt dat ze dat kan moet je doen denk alleen dat je paardje als die wat ouder is dan wel lichaamlijke probleempjes krijgt ach wat maakt het uit dan verkoop je hem gewoon of ben je tegen die tijd al op hem uitgekeken dus ga lekker rijden meid elke dag joh

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:53

muurbloempje schreef:
ach wat maakt het uit dat je nu al erop gaat al is ze nog nieteens 3jaar ga leook een galopje proberen als jij vindt dat ze dat kan moet je doen denk alleen dat je paardje als die wat ouder is dan wel lichaamlijke probleempjes krijgt ach wat maakt het uit dan verkoop je hem gewoon of ben je tegen die tijd al op hem uitgekeken dus ga lekker rijden meid elke dag joh
Extreme duivel
Laatst bijgewerkt door muurbloempje op 09-02-02 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 19:54

Hahaha grappig zeg. Lips are sealed Misselijk

We hebben haar trouwens laten keuren door een hele goede DA van de kliniek in.. ? Weet t ff niet meer? Jess?
En hij zei dat ze er lichamelijk en geestelijk aan toe was.
En zoals je hierboven kan lezen ga ik er max. 3 x per dag op rijden.
Dussuhm, lees eerst de verdere reacties voordat je zo begint, ja!!

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:13

}> ach meid hij is al 178 hoog toch ga dan lekker 3 dagen in de week rijden hij is toch groot normaal gesproken rij je zo groot paard iets later in dan een pony in iedergeval niet voor zijn 3 1/2 jaar is zelf zou ik wachten tot 4 jaar is Bloos oh dat doe ik nu ook wachten tot me paardje 4 word maare laat jij je paardje nog maar een keer keuren als die 6 is kijk of die dan nog goed gekeurt word Extreme duivel maar je moet het zelf weten het is jouw paard Haha!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:13

Als een paard er klaar voor is dan moet je het toch gewoon doen en niet eerst weken wachten want dan gaat ie alleen maar dingen in zijn kop halen oftewel zich vervelen en dan ben je er klaar mee en wat wedstrijden betreft ik zie nath niet als iemand die haar pony meteen elk weekend meeneemt naar wedstrijd om in de prijzen te vallen en het is ook ontzettend goed om met jonge paarden ergens naar toe tegaan bijvoorbeeld een wedstrijd zo worden ze makkelijker echt ik word helemaal ziek van mensen die zo miepen...!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:15

muurbloempje schreef:
}> ach meid hij is al 178 hoog toch ga dan lekker 3 dagen in de week rijden hij is toch groot normaal gesproken rij je zo groot paard iets later in dan een pony in iedergeval niet voor zijn 3 1/2 jaar is zelf zou ik wachten tot 4 jaar is Bloos oh dat doe ik nu ook wachten tot me paardje 4 word maare laat jij je paardje nog maar een keer keuren als die 6 is kijk of die dan nog goed gekeurt word Extreme duivel maar je moet het zelf weten het is jouw paard Haha!

??? waar zie jij dat ie 1.78 hoog is??? hahahaha het is een pony van in de 1,40...!!!

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:17

je kan je paard ook aan de hand overal naar toe nemen hoor je hoeft er niet speciaal op te zitten leer je paard ook beter kennen ach dit is mijn mening iedereen moet het zelf weten maar je wil toch graag dat we onze mening geven anders plaats je hier niet dat berichtje dus niet lopen zeuren als mensen commentaar geven

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:18

God, wat een gemiep hier! Ik lees helemaal niks verkeerds in de manier van Jessica en Nathalie. Als de pony het aankan, waarom zou je het dan niet op deze manier doen? Ze doen niks verkeerds hoor!
Nathalie, ik hoop dat het allemaal super gaat als je erop zit. Heel veel succes met d'r en ik kom vast wel een keertje kijken! Party!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 20:18

Ja man, je moet niet zo snel oordelen.
Blegh hier kan ik echt zo kwaad om worden.
Wedden dat ik straks een super pony op stal heb staan.
Ga jij maar verder met je paardje als ie 4 is en als je het allemaal zo goed weet wil ik je over 4 jaar wel weer eens spreken.
Als je pony er aantoe is ben je gek als je niet begint met beleren, maargoed niet iedereen is zo slim als ons of niet Jess en de rest die t met ons eens is. Schijnheilig

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 09-02-02 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:20

er word ook niet gezeurd over dat mensen een mening geven er word meteen aangevallen dat je die pony de vernieling inrijd en daar ben ik het dus helemaal niet mee eens en mijn mening is dat je op camilla al best verder kan ze is er lichamelijk en geestelijk aan toe! en je kan dat niet beoordelen als je achter je pc zit en die pony nog nooit in het echt heb gezien

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:29

ahhh wat een gezeur Lips are sealed
Nee nath ik zou echt wachten tot camilla 20 is ofzo!! Lekker niks mee doen, zeker niet nu ze graag wil leren!!!

Nee hoor! Super dat ze zo snel leerd!! ben blij voor jullie, en ik hoop dat ze snel naar je toe komt Lovers ben benieuwt naar meer foto's van je superpaardje!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 21:21

hmpr, waarom moeten beide partijen meteen zo overdreven reageren?
ik vind persoonlijk dat je een paard wel de tijd moet geven 'volwassen' te worden, maar dat ook niet moet overdrijven.
je moet gewoon met je pony doen waar hij/zij aan toe is.

ik heb wel een hekel aan mensen die zo snel mogelijk alle 'knoppen' op hun paard willen 'schroeven' , en dan zo snel mogelijk van alles willen gaan winnen. (ik zeg hiermee NIET dat nathalie of wie dan ook zo is!)

laten we nou gewoon normaal tegen elkaar blijven doen en elkaars meningen respecteren, mits die normaal gegeven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 21:23

Haha! Ik vind dit net een soap alleen leuker Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 22:02

amen bij grassie en dat muurbloempje ach ja niet voor niets een muurbloempje zo jaloers Haha! Haha!

nat jij en jes doen het prima zo
wbt een groot paard later in rijden met een pony doen ze omdat die vaker wat later rijp zijn maar ligt helemaal aan het paard

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 23:22

Haha grappig dit ben ff een middagje bbij de paardjes en meteen zoooooooooon topic!!

Muurbloempje mijn eiegn paard is 178 en die is inmiddels bijna 6!! Die is wat later ingereden ja omdat ie zo groot is .
Maar deze pony is er al aan toe. Ga jij maar eens op de grote stallen kijken hoe het daar gebeurd. Maar goed zoek t lekker uit je baent al een hele dag lid dus je weet vast alles al van mij en camilla en obsession!

Daarom schrijf je ook dat camilla 1.78 is Huilen Verward Slapen Dromen Lips are sealed Lips are sealed

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 12:58

Ik denk dat jullie beter naar het paard zelf kunnen kijken en dan pas een oordeel kunnen vellen. Het ene paard doet er langer over dan een andere, en dat kan niemand zien vanaf de pc (als je dat wel kan vind ik het ontzettend knap Sigaar ).

Wat ik wel zeker weet, is dat ze Camilla gewoon in d'r waarde laten, en niet zullen overvragen. Verder kan ik er weinig over zeggen, behalve dat ik het heel knap vind dat het zo goed gaat, en ik hoop dat het zo goed blijft gaan!! Kusje

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 13:44

Tjongejonge wat een onzinnig gezeik is dit allemaal weer zeg!

Pff Camilla is een paar weken geleden gekeurd, ik was daarbij en we hebben toen met de DA overlegd of ze er al aan toe was ingereden te worden. Gevraagd of ze daar fysiek en mentaal aan toe was en alleen maar positieve aanmoedigende reacties van hem gehoord!
"ja hoor, ze is al erg volwassen voor haar leeftijd. Jullie kunnen er gerust mee beginnen, is alleen maar zonde als je zo'n pony langer laat wachten omdat alles aan haar aangeeft dat ze er klaar voor is"

Toen bij de klinische keuring werd ze ook voor t allereerst gelongeerd (ik moest in de blub want was toch al ranzig was Jes' argument Tong uitsteken Haha! ) en dat pakte ze toen ook al zo supergoed op. De Da was daar zelf verbaasd over.

Ik word echt Misselijk misselijk van mensen die gaan zeggen dat zij vanaf hun pc kunnen zien dan NATHALIES pony er nog niet klaar voor is. Nee hoor, jullie weten het beter dan wij die haar dagelijks meemaken en zien hoe snel ze alles oppikt. Waarom langer wachten als je ziet dat zo'n paardje er klaar voor is en er plezier in heeft.

Ik ben het er ook mee eens dat ze niet meteen na het inrijden zwaar aan het werk moet worden gezet, maar dat gaat ook niet gebeuren. Alleen de beginselen worden haar nu aangeleerd en Nathalie mag dan zelf lekker verder met haar instructeur om die pony verder alles rustig en goed te leren alvorens ze echt gaat trainen en wedstrijden ermee gaan rijden.

Houd eens op met zeuren over dingen waar je niks vanaf weet. Prima dat jij het met jouw paard het anders aanpakt, maar zeg dan niet dat onze manieren slecht zijn. Ieder zijn eigen mening toch?

En als je echt iets goeds wil zeggen of redelijk hierop in wil gaan, vraag dan eerst aan Jessica of Nathalie of mij of wie er dan ook bij het inrijden aanwezig is en weet hoe het er aan toe gaat, hoe wij het aanpakken (dan zul je zelf wel inzien dat het niet te snel gaat) voordat je hier onzin gaat rondbazuinen en dingen zegt die totaal de plank misslaan!! Gaaaap Misselijk

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:17

sorry hoor,beetje offtopic, maar k heb t niet helemaal gevolgd
wrom staat camilla nu bij Jes dan?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:27

Toch nog maar eens reageren (nee, ik ben niet stil gevallen. Ik zit alleen niet de hele dag achter de computer. Heb wel wat beters te doen). Ik heb nergens gezegd dat Camilla er niet aan toe is, alleen dat ik het snel vind voor een nog niet eens driejarige. Dat is mijn mening, en dat blijft zo. Dat ze zo nu en dan eens een rustdagje krijgt is voor mijn gevoel dan ook verkeerd om geredeneerd, zo'n kleuter moet je zo nu en dan eens pakken en voor de rest lekker in een groep de wei in, vervelen ze zich heus niet hoor. Aan de hand kun je ze ook aan heel veel dingen laten wennen, is ook afwisselend. Onder zeilen door, wennen aan paraplu's, aan de hand naar buiten, daar krijg je pas een superpaard van op stal.
Wanneer geeft een paard aan dat hij ergens aan toe is? Is eerder overdonderd, Paarden die alles heel makkelijk oppikken zijn degenen die overvraagt worden, juist omdat je voor zo'n kleuter te snel gaat. Heeft de dierenarts gezegd dat ze zo snel mogelijk in moet worden gereden, omdat ze er aan toe is? Zo komt het wel over, vreemd, hij moet toch ook de 'sportpaarden en -ponies' in zijn praktijk krijgen die kapot gereden zijn, die alleen nog maar de wei in kunnen of zelfs dan nog niet eens. Tuurlijk kan ik niet achter mijn computer vandaan oordelen, maar ik zie en hoor wel regelmatig verhalen dat 3 zelfs nog te jong is, zeker over de hengsten. Waarom zou je niet wachten met echt aan het werk tot ze 4 is, en wat meer is uitgegroeid? Worden paarden alleen maar ouder van, en zijn mentaal ook frisser. Als je zo graag wedstrijden wil rijden, waarom koop je dan geen paard van een jaar of 6, die je echt aan het werk kan zetten?
Maar nogmaals, dit is mijn mening. Ik hoef dan ook niet met een driejarige wedstrijden te gaan rijden, die ik over een paar jaar toch verkoop omdat ik 18 wordt. Ik wil de rest van haar leven met dit paard doen, en dan vind ik het belangrijker dat ze op haar 25e nog gezond is en bereden kan worden, dan meteen de sport in gaat en met 10 jaar afgemaakt kan worden. Mijn mening verandert niet omdat jullie dat nu eenmaal zo geleerd hebben, daar ligt de gemiddelde leeftijd van paarden in Nederland me nog iets te laag voor.
Nogmaals veel succes.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 23:54

En dan reageer ik nog maar eens op jou. En zal er dan ook maar even bijzetten dat ook IK niet de hele dag achter een pc zit...
Vind jouw theorie over kleuters en driejarigen en te vroeg blabla een beetje onzin. Wie ben jij om daarover te oordelen, Je kunt het best allemaal te vroeg vinden, maar feit is dat die pony eraan toe is en dat DAT ook is wat de DA zei. Niet dat ze zsm ingereden moest worden, dat heb je ons geen van allen ergens zien zeggen. En het is ook helemaal niet de bedoeling dat Nath met deze pony over een jaar in het Z zit en meedoet met de Junioren! Nee helemaal niet. Allen wordt Camilla geen recreatiepony. Ze zal de sport ingaan.
Zoals jij het zegt komt het een beetje over alsof het voor iedereen maar het beste is om maar helemaal niet meer wedstrijden te gaan rijden, want dan rijd je je paard eigenhandig de dood in. Lijkt me niet dat dat (om maar even iemand te noemen) Anky's bedoeling is.

Deze pony is er zowel fysiek als mentaal aan toe. dat heeft de DA geconstateerd. Het was volgens hem helemaal geen slecht idee om nu te gaan beginnen met inrijden, dan zouden we absoluut niet te vroeg zijn of iets overvragen.

Oh ja en voor ik het vergeet. Nog even iets over de kleutertheorie. Volgens mij is het in Nederland zo dat een kleuter verplicht is om vanaf zjin vijfde naar de basisschool (kleuterklas) te gaan. Het ene kind is sneller dan het andere, maar toch gaat ieder kind met zjin vijfde naar school. Er wordt dan toch ook niet gezegd, ga jij nog maar even een jaar met de poppen spelen.

Wat ik hiermee wil zeggen is het volgende: Camilla is nu bijna 3. Ze wordt nu rustig ingereden en als alles goed gaat, gaat ze met nathalie mee naar huis. Die gaat dan met haar eigen instructeur verder een paar keer per week (dus helemaal niet we geven dat beest vandaag eindelijk maar weer eens een dagje rust, nee eerder andersom)
Als de pony aangeeft dat ze het allemaal goed oppikt, zal nathalie het steeds verder gaan uitbouwen, totdat ze helemaal klaar is. We beginnen heus niet met het een terwijl het andere nog niet voldoende af is.
En ze krijgt tijd genoeg om aan alles te wennen en zich aan te passen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 09:36

Zoals jij het zegt klinkt het een stuk anders dan als Nathalie het zelf zegt, lees maar eens terug. Ze wil zo snel mogelijk de sport in en Camilla krijgt zo nu en dan heus wel eens een rustdag. Internet blijft wat dat betreft een moeilijk medium, maar over dit soort zinnen val ik gewoon. Koop dan geen jong paard, maar eentje die wat meer aankan. Een kleuter leert op de kleuterschool ook niet meteen rekenen, maar begint met spelen in de poppenhoek (sociaal gedrag), spelen in de speelzaal (coordinatie en evenwicht leren), spelen in de zandbak, knutselen, zingen e.d. Op het moment dat een kind echt gaat 'werken' zijn ze een jaar of 10.
Maar nogmaals, dit is mijn mening. Ik vind zelf dat een paard mijn maatje is die lekker oud mag worden. Ik wil misschien met Sheril ook wel eens wedstrijden gaan rijden, maar ik zal dat zeker niet overhaasten. Ik heb dan ook niet gezegd dat het slecht is om wedstrijden te rijden, ik snap alleen niet dat het allemaal zo snel moet. Als ik in Nathalie dr schoenen had gestaan, had ze eerst lekker met mij meegegaan, had ik tot mei, juni gewerkt aan een goede band, wat longeren, maar ook wandelen, wennen aan gekke dingen enzo. Tegen die tijd eens gaan hangen, eens zelf erop zitten, paar rondjes stappen enzo en tegen die tijd misschien wegbrengen, maar liever zelf rustig verder inrijden, een paar keer per week erop en voor de rest lekker paard laten wezen. Over een jaar, als ze bijna 4 is, een keer een wedstrijdje in de B starten, eens een sprongetje gaan maken, en als dat lekker loopt zo nu en dan een starten, tot ze een jaar of 6 is.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 13:34

Ik had eigenlijk een vraag ,dat jullie na Camilla een tijdje te hebben meegemaakt kunnen oordelen dat ze klaar is om ingereden te worden kan ik me voorstellen maar dat een DA na 1 keer te hebben gezien dit kan beoordelen vind ik nogal vreemd. Nu ben ik sowieso iemand die niet erg veel waarde hecht aan het oordeel van DA maar toch.