Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
frunnik schreef:Ja, maar dat bedoel ik dus te zeggen. De proces kosten kunnen hoger worden dan de schade. En aangezien de proceskosten vaak niet worden vergoed zou je dan dus alleen maar meer kwijt zijn, zelfs als je een schadevergoeding zou krijgen

astridh schreef:Gefeliciteerd en.... gelukkig dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, maar die moeten dit ook nog wel willen.
Helaas heb ik ervaring met een rechtzaak tegen een dierenarts nadat mijn/ons paard door een fout van de DA overleden is. Dit is een rechtszaak geworden en de tegenpartij (lees verzekering van de DA-praktijk) doet er alles aan om de zaken te rekken en tegen te werken.
We zijn inmiddels meer dan 10 jaar verder, we hebben al 'gewonnen' maar de tegenpartij is weer in hoger beroep gegaan en dit duurt inmiddels ook al weer een aantal jaren. Emotioneel is het zeer zwaar, je wordt door de tegenpartij aan alle kanten zwart gemaakt en ze grijpen echt alles aan om te winnen. Afgezien van de kosten (ik denk inmiddels zo'n 20.000 euro, waar je slechts een klein gedeelte van vergoed krijgt!!!) vind ik het emotionele aspect het meest erg
paars schreef:Ik dacht altijd dat als je de zaak wint, de proceskosten voor de tegenpartij zijn? Ik zou het zeker proberen, niet om er een slaatje uit te slaan, maar om gewoon gerechtigheid te krijgen. Het heeft je uiteindelijk geld gekost en je hebt er gewoon recht op dit terug te krijgen, toch?
(geen geintje is echt waar)