Uitslag Veterinair Tuchtcollege

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re: Uitslag Veterinair Tuchtcollege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:44

Ik vraag me af of je er financieel beter van zou worden als je schadevergoeding zou eisen. Er gaan dan een hoop proceskosten aan vooraf en zelfs als je de zaak wint krijg je deze niet vergoed. En veel meer als de aankoopprijs van je paard en evt. de DA kosten zal je niet terug krijgen. En aan emotionele schade doen ze al helemaal niks in het nederlandse rechtsysteem.

Ik wens je succes en gefeliciteerd

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:15

Het gaat niet om er financieel beter van worden, het gaat erom dat de schade vergoedt wordt.
De financiële schade van Lundi, dus DA kosten, proces kosten en evt. bijkomende kosten(reiskosten, telefoonkosten etc).
Niks spastisch, maar gewoon schade.
Lundi, je zou een dief van je eigen portomonnee zijn als je er geen brief aan waagt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:43

Eindelijk gerechtigheid! Ik zou ook schadevergoeding eisen, o.a. vanwege het eerder geplaatste bericht van ...? mbt de stallingskosten.
Sterkte verder!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:46

Ja, maar dat bedoel ik dus te zeggen. De proces kosten kunnen hoger worden dan de schade. En aangezien de proceskosten vaak niet worden vergoed zou je dan dus alleen maar meer kwijt zijn, zelfs als je een schadevergoeding zou krijgen

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:01

Gefeliciteerd hoor! Nu kun je het eindelijk afsluiten!
Helaas krijg je je paardje hier niet mee terug, maar je weet tenminste dat je niet gek bent en in je recht stond!

Ja en die schadevergoeding..ik denk dat je de voors en tegens tegen elkaar af moet wegen en dan zelf een beslissing nemen. Waar jij je het fijnst bij voelt!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:12

Gefeliciteerd!!
frunnik schreef:
Ja, maar dat bedoel ik dus te zeggen. De proces kosten kunnen hoger worden dan de schade. En aangezien de proceskosten vaak niet worden vergoed zou je dan dus alleen maar meer kwijt zijn, zelfs als je een schadevergoeding zou krijgen

Ik dacht altijd dat als je de zaak wint, de proceskosten voor de tegenpartij zijn? Ik zou het zeker proberen, niet om er een slaatje uit te slaan, maar om gewoon gerechtigheid te krijgen. Het heeft je uiteindelijk geld gekost en je hebt er gewoon recht op dit terug te krijgen, toch?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 23:26

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie medeleven!
En ja ik ga voor de schadevergoeding,ik heb er heel goed over nagedacht en de waarschuwing die deze dierenarts heeft gekregen is in mijn ogen eigenlijk te min!
Wel heel makkelijk om met alleen een waarschuwing er van af te komen!
Ik vind toch dat hij ook best mag boeten voor alle verdriet,ellende en financielle schade die wij geleden hebben!
Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakelt en die vertelde mij dat ik hem zeker aansprakelijk kan stellen voor alle gemaakte kosten!
Ik ga dus nu al mijn rekeningen bij elkaar zoeken en deze opsturen naar mijn rechtsbijstand plus de uitspraak van het tuchtcollege!
Mijn rechtsbijstand gaat hiermee voor mij aan het werk!
Ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen,te bedenken dat ik voor 6129,99 euro aan dierartsrekeningen heb liggen!
Gelukkig was ik wel verzekert en heeft het mij in totaal 25% van dat bedrag gekost!
Maar toch ...... ik heb t wel allemaal eerst zelf voor moeten schieten!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 05:18

plus de aankoopkosten van een paard! vergeet die niet, dat geld moet je ook nog een keer uitgeven voor een gezond paard.

Maar wat heerlijk dat je een RB verzekering hebt. Kost misschien 150 euro in het jaar, maar dat kost een advocaat al in het uur!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 05:45

Gefeliciteerd en.... gelukkig dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, maar die moeten dit ook nog wel willen.

Helaas heb ik ervaring met een rechtzaak tegen een dierenarts nadat mijn/ons paard door een fout van de DA overleden is. Dit is een rechtszaak geworden en de tegenpartij (lees verzekering van de DA-praktijk) doet er alles aan om de zaken te rekken en tegen te werken.

We zijn inmiddels meer dan 10 jaar verder, we hebben al 'gewonnen' maar de tegenpartij is weer in hoger beroep gegaan en dit duurt inmiddels ook al weer een aantal jaren. Emotioneel is het zeer zwaar, je wordt door de tegenpartij aan alle kanten zwart gemaakt en ze grijpen echt alles aan om te winnen. Afgezien van de kosten (ik denk inmiddels zo'n 20.000 euro, waar je slechts een klein gedeelte van vergoed krijgt!!!) vind ik het emotionele aspect het meest erg.

Ik schrijf dit alles niet om je bang te maken maar ik wil het je wel meegeven in je overweging. Ik ben er bijna aan onderdoor gegaan en heb het op het moment van hoger beroep van me afgezet en ik wil niets meer met de zaak te maken hebben (paard was op papier van mijn vader en hij voert de rechtzaak). Heel veel wijsheid bij je beslissing.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 06:44

astridh schreef:
Gefeliciteerd en.... gelukkig dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, maar die moeten dit ook nog wel willen.

Helaas heb ik ervaring met een rechtzaak tegen een dierenarts nadat mijn/ons paard door een fout van de DA overleden is. Dit is een rechtszaak geworden en de tegenpartij (lees verzekering van de DA-praktijk) doet er alles aan om de zaken te rekken en tegen te werken.

We zijn inmiddels meer dan 10 jaar verder, we hebben al 'gewonnen' maar de tegenpartij is weer in hoger beroep gegaan en dit duurt inmiddels ook al weer een aantal jaren. Emotioneel is het zeer zwaar, je wordt door de tegenpartij aan alle kanten zwart gemaakt en ze grijpen echt alles aan om te winnen. Afgezien van de kosten (ik denk inmiddels zo'n 20.000 euro, waar je slechts een klein gedeelte van vergoed krijgt!!!) vind ik het emotionele aspect het meest erg

Hoi ik ben het ben het helemaal met je eens,het emotionele aspect is ook het meest erge!
Alleen het gevecht bij het veterinair tuchtcollege heeft al twee jaar geduurd!
Het is eigenlijk belachelijk,toen ik met de klacht kwam had er eigenlijk al iemand moeten wezen die in had kunnen grijpen,dat had zowel het paard als wij zelf veel ellende bespaard!
Tot nu toe heeft mijn rechtsbijstand mij beloofd dat zodra de stukken binnen zijn,een nota te maken waarmee ze hem aansprakelijk stellen vor al mijn gemaakte kosten!
Dat zal in mijn geval niet het aankoopbedrag wezen wat vele denken,ik was nl verzekert en de verzekering heeft mij 90% van de verzekerde waarde uitgekeerd,dus de overgebleven 10% zie ik wel graag van hem!
Hoe lang dit allemaal gaat duren,maakt mij niet uit ,het gaat mij er om dat die dierenarts telekens aan mij herinnerd zal worden als hij weer een schrijven krijgt van mijn rechtsbijstand!
Hopend dat hij voortaan zijn nevenbevindingen zal vertellen aan de mensen die bij hem een paard zullen laten keuren!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:31

paars schreef:
Ik dacht altijd dat als je de zaak wint, de proceskosten voor de tegenpartij zijn? Ik zou het zeker proberen, niet om er een slaatje uit te slaan, maar om gewoon gerechtigheid te krijgen. Het heeft je uiteindelijk geld gekost en je hebt er gewoon recht op dit terug te krijgen, toch?

Dat is dus meestal niet zo.
Veel mensen denken dit door de wilde verhalen die in Amerika gebeuren. Daar kun je zelfs een winkelketen aanklagen omdat je in die winkel over je eigen kind struikelt en dan krijg je nog een schadevergoeding van 500.000 dollar ook Clown (geen geintje is echt waar)

Maar in Nederland ligt het dus allemaal net even wat anders. Zo zal je hier ook niet zo snel een emotionele schadevergoeding krijgen.

Maar ik wens Lundi veel succes, want ik vind ook dat dit soort wanprestaties eens wat vaker beboet zouden moeten worden.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:51

Gefeliciteerd joh!!

En idd als je een rechtsbijstandverz. hebt zou ik zeker voor die schadevergoeding gaan. Het kost je tenminste geen advocaatkosten. Heel veel succes, en laat even weten hoe het loopt!!