Schimmiej schreef:Weet je wat mijn probleem is, ik zou hem ook wel willen houden maar bij mij in de buurt zijn geen weitjes waar ik hem kan zetten en daarbijkomt nog is dat hij niet met andere paarden in wei kan. En hem alleen in een stal houden en hem er 1 uurtje eruit halem om met hem te stappen vin ik zo zielig voor hem, dan wordt hij knettergek:( Kortom ik moet alle opties nog eens overwegen, ik weet het egt niet meer
Maar waarom zou het in de buurt moeten zijn? Je kan ook een advertentie op marktplaats zetten en kijken of iemand (net als Peetorlan al zei) een gezelschaps paardje zoekt die wat recreatief kan rijden. En omdat ie dan de hele dag buiten kan lopen, is ie misschien ook wat rustiger met buitenritten.
Je kan het altijd proberen toch? En anders kun je altijd nog zeggen van sorry, maar ik kan/doe het niet. Dan heb jij die kosten niet meer, en kan je zelf misschien rond kijken naar een ander paardje.
Persoonlijk vind ik ook dat je verantwoordelijkheid heb om voor een dier te zorgen, ook als je hem/haar niet meer kunt 'gebruiken'. Mijn pony zal ook echt doodgaan bij mij (en ik hoop zo laat mogelijk). Mijn pony is trouwens ook een werker, en als ik niet meer zou kunnen/willen rijden dan zou ik er iemand voor zoeken die dat wel zou doen. Maar verkopen doe ik haar niet, misschien alleen in bruikleen geven.
Succes met je beslissing, zulke dingen zijn nou eenmaal erg moeilijk. Ik hoop alleen wel dat je begrijpt dat je paardje hier ook niet om gevraagd heeft en op jouw vertrouwt dat je hem een nog zo prettig mogelijk leven kan geven, bij jou of bij een ander.